Wat zei je gemeente toen je ze belde?quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:53 schreef Allardje het volgende:
De vraag is dus echt of ik een vergunning nodig heb om dit centrum op te zetten.
Waarom de experts vragen als je allemaal onbenullen op fok kunt raadplegen zonder de kosten van een telefoontje?quote:
Ik dacht dat ik een normale vraag stelde. Maar wat maakt het de gemeente uit? Als jij het benodigde hebt om die winkel te starten, en met plan van aanpak komt, zullen ze je echt niet zo snel tegen kunnen werken. Maar je moet wel precies weten wat je nodig hebt, want iemand kan hieronder wel een lijstje neerpleuren, maar hoe ga je controleren of dat ook echt zo is?quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef Allardje het volgende:
Om op de sarcasm in te gaan ;-)
Ze zeiden, gister belde je voor een amusementenhal en nu bel je voor een internetcafe? Kun je niet eerst zelf uitzoeken of dit niet hetzelfde is, bij deze nogmaals.. NEE!
Ik ben niet te erg om te bellen ;-) Misschien een slap excuus maar in mijn ogen is het niet gezond als je elke dag de gemeente belt om het een en ander te vragen over verschillende projecten om uiteindelijk "in hun idee" zomaar iets te gaan starten in hun "oh zo geliefde" gemeente.
Vandaar dat ik eigenlijk eerst eventjes uit wil zoeken onder welke categorie dit valt. Of de gemeente dit zal zien als speelhal of gewoon als een internetcafe en of daar dan wel of geen vergunning voor nodig is.
Als ik daarop antwoorden heb ga ik weer rondbellen.
""
Vind het jammer dat mensen altijd een verwijzing doen als ik iets vraag op een forum ( het zal dan misschien ook wel aan mij liggen ), maar is een forum daarvoor niet bedoeld? Er is altijd wel ergens een antwoord te vinden dan een forum, maar neemt dit niet het hele forum gebeuren weg? Ik bedoel dit niet negatief hé!
Zwart geld witwassen dus.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:53 schreef Allardje het volgende:
Daar ben ik het compleet mee eens! Waarom ik deze zaak dan toch wil opzetten?
Ik heb er enkele overige ideën bij bedacht die de zaak in moeilijke tijden op zal moeten vangen en die zowiezo voor inkomsten werken.
Kan hij beter een belwinkel of shoarmazaak openen, of ligt dat er te dik bovenopquote:
Ik kende een 'computerzaak' midden in de drukste winkelstraat waar altijd twee chineesjes zaten, gewoon beetje facebooken vrolijk lachen naar mensen, peukje doen, je kent t. Nooit mensen die er naar binnen liepen. Paar maanden later de hele toko leeggehaald omdat ze in het magazijn een kwekerij hadden. Dat is pas lef (of te dik er bovenop )quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kan hij beter een belwinkel of shoarmazaak openen, of ligt dat er te dik bovenop
Morsen over high-end toetsenborden!quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:53 schreef Netsplitter het volgende:
Ow en drank.
Koffie, thee, fris, alcohol....
Rookruimte?
is het niet handiger juist wel te benadrukken dat het een high-end gamecenter is? een internetcafe was 10 jaar geleden hip, maar nu totaal overbodig omdat iedereen beschikt over snel internet, zelfs mobiel op smartphones. Een high-end gamecentre kan iets toevoegen aan een gemeente en high end gamers horen (volgens mij) niet bij risicogroepen qua imago als motorbendes, voetbalhooligans, coffeeshop bezoekers, uitgaanspubliek etc etc.quote:Alleen voor de gemeente noem ik dit natuurlijk een internet cafe waar ook spellen gespeeld kunnen worden. Komt net iets anders over dan een High-End Gamecenter
In de herhaling dan maar, want er kwam geen reactie op. Dit is nog wel het belangrijkste punt...quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:14 schreef Chef_M het volgende:
Oja, probeer inderdaad een licentie te bemachtigen van bijv Fifa 2012 om in het openbaar er commercieel aan te verdienen. Dat word lappen aan EA.
Dat is nu high end, maar volgend jaar niet meer hequote:Op woensdag 4 juli 2012 17:02 schreef Allardje het volgende:
Onder High-End verwacht ik:
- Een goede kast
- Waterkoeling
- Intel Core i7-3960X Extreme Edition
- 32GB DDR3-1600 Hex-Kit geheugen
- 2x AMD Radeon 7930 ( @ 3GB )
En noem maar op. Lekker schermpje erbij, goede muis en keyboard. Gewoon een overkill systeem eigenlijk.
Gewoon, een game-pc waar je letterlijk alles mee kan.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar zouden zij het zich kunnen veroorloven om bij jou te komen gamen? Als ze dat structureel doen zouden ze waarschijnlijk zelf een goede gamepc kunnen kopen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:50 schreef Allardje het volgende:
Er zijn veel die-hard gamers die letterlijk die-hard zijn omdat ze een game spelen op low en vervolgens nog met een trage fps gaan spelen. Dit puur omdat ze geen high-end pc kunnen kopen. En gelijk hebben ze dan nog liever een game waar je ooit een schokkie krijgt en waar je lichtelijk geiriteerd door raakt dan niet gamen :-)!
Dat is mooi, maar eigenlijk de verkeerde kant op denken. Je moet vanuit je kosten gaan denken. Oftewel, maak een goede kosten/batenanalyse en kijk of het uit kan. Je kunt wel stellen dat je de prijzen laag wilt houden, maar je moet er wel genoeg aan verdienen om (goed) te kunnen levenquote:Over de prijzen heb ik ook al gedacht. Nou geen prijzen vastgesteld maar ideën om ze zo laag mogelijk en interessant te houden.
Prijzig, als je dat allemaal up to date wil houden. Daar moet je heel wat game-uurtjes voor slijten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:02 schreef Allardje het volgende:
RanTheMan,
Daar heb je gelijk in, ik houd het expres een beetje vaag. Ik wil niet dat m'n plan op straat te vinden is. Overige inkomsten zijn niet van belang in dit plan. Ja, het zorgt voor inkomsten maar het gaat me voornamelijk om het gamecenter zelf.
Onder High-End verwacht ik:
- Een goede kast
- Waterkoeling
- Intel Core i7-3960X Extreme Edition
- 32GB DDR3-1600 Hex-Kit geheugen
- 2x AMD Radeon 7930 ( @ 3GB )
En noem maar op. Lekker schermpje erbij, goede muis en keyboard. Gewoon een overkill systeem eigenlijk.
Gewoon, een game-pc waar je letterlijk alles mee kan.
3D zou een leuke verkoop truc zijn, maar het is verschrikkelijk irritant, heb er 3 keer mee ge-gamed en het was wel genoeg. Leuk om te hebben, shitty om te gebruiken.
@Pap89
Ik heb hier gister een gesprek over gehad met de gemeente. Er is geen enkele optie dat ik een speelhal mag starten. Anders was dit inderdaad ook de planning maar word niet goedgekeurd door de gemeente helaas.
Speaking of which; weet TS het verschil tussen beiden?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Prijzig, als je dat allemaal up to date wil houden. Daar moet je heel wat game-uurtjes voor slijten.
Heb je al een begroting gemaakt? En een excel sheet met daarin kosten en uitgaven lopende in de tijd?
Meer dan 8 is al niet nodig, maar daar zitten de kosten dan ook weer niet echt in (afhankelijk van het aantal pc's).quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:46 schreef Quotidien het volgende:
32GB RAM om een beetje te kunnen gamen.
200 euro extra per pc? Vind ik toch wel redelijk in de kosten lopen eigenlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Meer dan 8 is al niet nodig, maar daar zitten de kosten dan ook weer niet echt in (afhankelijk van het aantal pc's).
Maar de plaats waar je dit gamecafe wil beginnen, is die jouw eigendom of moet je die huren?quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:33 schreef Allardje het volgende:
GSbrder,
Bedankt voor het meedenken! Dit zijn inderdaad dingen waar ik nu over ga nadenken. Ik wou hier nog even mee wachten tot ik een antwoord van de gemeente had of ik dit gamecafé zowiezo mocht starten. Anders is het zonde van alle tijd aan het uitzoekwerk.
Om non-alcoholishe dranken te verkopen moet ik verlof aanvragen.
Ik mag dan, mocht ik goedkeuring krijgen, gewoon non-alcoholische dranken schenken. Dan moet dat maar even het geval zijn. Ik neem aan dat voordat alles opgezet is en draaiende is ik aardig rond de minimum leeftijd 21 kom om een horecavergunning aan te vragen. Ik kan hiervoor natuurlijk al wel de benodigde certificaten halen.
Hoeveel per m2 en hoeveel verhuurbare eenheden (xboxen, pcs en ander spul) kan je daar in kwijt?quote:
Niet lullig bedoelt,...quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:44 schreef Allardje het volgende:
GSbrder,
Goede tips weer!
Daar ben ik inderdaad naar aan het kijken. Wat is je tip over het pand? Is de juiste volgorde om dat eerst te zoeken en op basis daarvan een bedrijfsidee opzetten? Ik heb namelijk een erg goede gezien die lekker in het centrum zit maar op een speciale plek waar geen omwoners er last van kunnen hebben! Beetje moeilijk uit te leggen maar het komt er op neer dat ik hier in mijn ogen heel goed zit.
Verder is de gemeente op dit moment bezig met een hoop verbouwingen en is er laatst een gigantisch pand neergezet met 100de huurhuizen met als begane grond restaurants en café's. Deze zijn volgensmij ook zowiezo open tot een uur of 11.
Mijn ideale gedachten qua tijden zijn toch wel van 13:00 tot 1:00. Gamers leven over het algemeen inderdaad lekker laat en dat zijn prachtige gametijden. Ook zit er een middelbare school in de buurt met lekkere leeftijden die rond de middag langs kunnen komen.
Of ik hier toestemming voor krijg weet ik niet, maar het is allemaal aan te vragen natuurlijk.
Is je tip ook, bereken de prijs per m2 en ga daar berekeningen op maken? Dus als bijv. een pc op 1 m2 past, pak die prijs en bereken de omzet daar over?
Thanks!
80k startkapitaal. Niet gek voor een beginnend ondernemer.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:12 schreef Allardje het volgende:
GSborder,
Zoals het er nu uitziet moet dit alles binnen een budget van 80K vallen.
Best een goed plan, maar dan moet je dus voor hybride systemen zorgen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:20 schreef Allardje het volgende:
Hallo GSBrder,
Ik dacht dat mijn startkapitaal inderdaad niet verkeerd was om te beginnen. Vooral omdat ik het niet meteen huge wil maken.
Ik was inderdaad 1500 per stuk per pc van plan! Met deze prijs heb je aardig dikke systemen!
Ik ben me er inderdaad bewust van dat ze dan heel wat uren moeten draaien.
Daarbij zal ik 1 hint geven van mijn ideeën die ik niet eerder vrij wou geven..
Ik wil het zo inrichten dat het een gamecenter look heeft, maar ook de mogelijkheid dat het er netjes en normaal uitziet.
Daarbij wil ik dus cursussen geven in het gebruik van de pc. Geen hoogwaardige cursussen maar gewoon een standaard pc gebruik cursus voor mensen die nieuw zijn met computers of het graag willen leren. Daarbij kun je ook weer denken aan typcursussen e.d. ( school lekker dichtbij ).
Dat is 1 van mijn (+- 10 plannen) om omzet te draaien.
Deze combo is in mijn ogen perfect.
Voor TS wellicht interessant; wat was er qua horeca?quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:31 schreef Quotidien het volgende:
Ik zou inderdaad meer dan alleen pc-verhuur bieden. DVD/Blu-Ray verhuur erbij misschien een optie? En aan cursussen zat ik idd ook al te denken.
Verder is de visuele vormgeving ook wel belangrijk idd. Het cybercafé waar ik regelmatig kwam om met vrienden te gamen zag er top uit, je voelde je er echt thuis als gamer maar ook voor mensen die slechts hun mail kwamen ophalen was het allemaal degelijk.
Betalen ging er ook erg makkelijk, je mocht gewoon een wachtwoord kiezen en dan steeds je account 'opladen'. Elke computer had een eigen Steam-account. In een hoek was ook nog een ps3, waar men dan samen COD ging spelen oid.
Lag ook erg gunstig allemaal, in de buurt van meerdere middelbare scholen en net aan de rand van het centrum.
Die gast had het mooi voor elkaar allemaal. Kon het prima alleen en als het dan wat drukker was gewoon een 15-jarige erbij voor een paar euro per uur.
Alleen een blikjesautomaat en nog wat Snickers e.d. Bijn niks dus. Voldeed ook wel, men gaat er echt niet lunchen ofzo.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor TS wellicht interessant; wat was er qua horeca?
Blikjesautomaat en wat snacks of een volledige voetbalkantine met tap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |