hoeveel geld het ons tot nu toe heeft gekost is juist totaal irrelevant voor de beslissing om door te gaan, het gaat om de kosten die je nog moet maken in de toekomstquote:Op woensdag 4 juli 2012 03:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
het moet nu eigenlijk een eenvoudige rekensom zijn: hoeveel geld heeft het gekost tot nu en hoeveel is de schade bij het stopzetten. Als we erop vooruitgaan met stopzetten, dan stopzetten, als we er niet op vooruitgaan, dan doorgaan.
800 miljoen investering + twee testtoestellen + oeverloze debatten en haalbaarheidsonderzoeken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 03:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
het moet nu eigenlijk een eenvoudige rekensom zijn: hoeveel geld heeft het gekost tot nu en hoeveel is de schade bij het stopzetten. Als we erop vooruitgaan met stopzetten, dan stopzetten, als we er niet op vooruitgaan, dan doorgaan.
Hangt van de eisen af. Wat voor hotel wil je? Hoeveel heb je gedacht uit te geven? Veel, en wil je dus doorlopen naar het Amstelhotel, of iets minder en neem je genoegen met een kamer in een Bastionhotel?quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:25 schreef Outlined het volgende:
vergelijk het met het volgende:
je staat in de middle of nowhere, het dichtsbijzijnde hotel (hotel A) is 20 km lopen, dus je besluit daar heen te gaan, na 10 km lopen ontdek je dat er een ander hotel B is dat (tov waar je op dat moment bent) slechts 5 km lopen is. Wat doe je? Blijf je doorlopen naar hotel A omdat je al 10 km gelopen hebt of verander je de plannen en ga je naar hotel B lopen die gewoon dichterbij is
Moet je zo'n vliegtuig wel kunnen exporteren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Wat als we die "keiharde werkgelegenheid" nu eens gebruiken om zelf een nieuw gevechtsvliegtuig te ontwikkelen, zou dat wat zijn? Delft, Eindhoven en Twente die samenwerken. De ontslagen ingenieurs weer een superuitdagende baan? Veul meer controle over de uiteindelijke kostprijs (die wellicht in harde euroshoger uit zou vallen, maar in werkgelegenheid meer oplevert)...
Het aankoopbedrag is inmiddels opgelopen tot 7,6 miljard. Waarom blijven liegen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 03:00 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)egrijpelijk-besluit/
Demissionair minister van Defensie Hillen pleitte deze week juist voor het definitief aanschaffen van de JSF. Nederland heeft twee JSF-testtoestellen aangeschaft en heeft voor de aankoop van 85 toestellen 4,5 miljard euro gereserveerd.
Ik denk dat de andere ontevreden partners ook wel oren hebben naar een Delftsblauwe jager...quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet je zo'n vliegtuig wel kunnen exporteren.
Hoezo?quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat de andere ontevreden partners ook wel oren hebben naar een Delftsblauwe jager...
Omdat dat bedrag gereserveerd is. Of je daarvoor 85 toestellen krijgt betwijfel ik ook.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:36 schreef Marlan het volgende:
[..]
Het aankoopbedrag is inmiddels opgelopen tot 7,6 miljard. Waarom blijven liegen?
OMdat het aantal jsf's wat besteld wordt bij de VS maar minder en minder wordt en de prijs die ervoor gerekend wordt maar meer en meer.quote:
Omdat die ook door het Amerikaanse project genaaid zijn.quote:
Ow ja.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat die ook door het Amerikaanse project genaaid zijn.
"Ja, er zit stealth op".
"Oh, maar die versie is alleen voor ons."
Waarom moeten ze verkocht worden? En jij twijfelt aan de technische capaciteiten van Nederlandse ingenieurs?quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ow ja.
"Weet je, Nederland heeft weliswaar geen vliegtuigindustrie, maar die gaan nu ook een vijfde generatie toestel ontwikkelen. Laten we meedoen!"
Gaat geheid een doorslaand succes worden.
Fokker gaat weer vliegtuigen bouwen, echter onder de naam 'Rekkof' en niet in Nederland, maar (ik dacht) in Brazilië. Na de S-14 straaltrainer heeft Fokker overigens nooit meer een militaire één of tweezitter gebouwd om de simpele reden dat dat a) onbetaalbaar is en b) je nooit kunt cncurreren met bijv. de Amerikaanse concurrentie, de Eurofighter, Saab enz. Fokker heeft wel de Starfighter en F-16 in licentie geproduceerd voor o.a. de KLU, de Luftwaffe enz.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:40 schreef Synthercell het volgende:
Laat Fokker weer vliegtuigen bouwen en DAF waterstof/elektrische auto's, dan ontstaan er zoveel banen dat deze JSF banen in het niet vallen. Maar er is geen partij die met deze twee simpele oplossingen naar voren komt omdat alle partijen dezelfde agenda hebben.
Dan kost het nog wat meer maar hebben we wel heel veel mensen aan wat meer nuttige dingen werken dan aan elkaar bezig houden met dinesten aan elkaar te leveren. Verder zullen er genoeg innovatieve dingen dan door de nederlanders worden uitgevoonden die wederom in andere vakgebieden gebruikt kunnen worden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ow ja.
"Weet je, Nederland heeft weliswaar geen vliegtuigindustrie, maar die gaan nu ook een vijfde generatie toestel ontwikkelen. Laten we meedoen!"
Gaat geheid een doorslaand succes worden.
Ow, het bouwen kunnen ze wel. Daar twijfel ik niet aan. Ik denk alleen dat het kopen de F35 een stukje goedkoper is dan zo'n ding zelf ontwikkelen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom moeten ze verkocht worden? En jij twijfelt aan de technische capaciteiten van Nederlandse ingenieurs?
Mag vast niet van Geert!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |