abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5437083
na een poosje prutsen besluit de ninja dat het weer tijd is om weer eens at aan het SatTraXXE netwerk te gaan doen... op naar het ranjastalletje dus... er komt nog wel even een briefje op de deur. " ik ben bezig met de bouw van het internet netwerk voor het eiland , ik ben mobiel berijkbaar op 06-225584364658 ( 06-CALLTHENINJA ) voor als je iets uit de winkel wilt hebben"
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  maandag 19 augustus 2002 @ 15:41:45 #52
17147 Liselotte
Dazed and confused
pi_5440596
* Dagen later dan afgesproken komt Liselotte naar de computerwinkel om haar nieuwe computer op te halen. helaas is de computerwinkel dicht. Als Liselotte het briefje ziet stuurt ze ninja-mod een SMS-je:

Hi Ninja,

Wanneer ben je in je winkel en kan ik m'n PC komen ophalen?

Groetjes,
Liselotte

Hip to be square
pi_5440698
na een langdurige test sessie met de straalverbinding komt de ninja terug bij zijn winkel.... net voor de deur krijgt hij echter een berichtje op z'n mobile van liselotte... meteen stuurd hij een berichtje terug:

je pc staat al klaar/had het vandaag erg druk met SatTraXXE/ben vanmiddag nog tot 17.00u i.d. winkel/gr. ninja-mod

> BTi <
pi_5452600
* Khalein geniet met volle teugen van zijn ATV-dagje en hopst even bij de ninja-mod z'n zaak binnen.

Ik had begrepen dat er een en ander aan was gekomen Volgens mij kunnen wij binnenkort iets gaan installeren e.d.? Laten we dat vrijdag maar even doen, dan heb ik als het goed is wel tijd... Alvast bedankt hey!

The prettiest people do the ugliest things
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 09:46:37 #55
17147 Liselotte
Dazed and confused
pi_5452677
* Voor de computerwinkel stopt een snel, rood sportwagentje. Liselotte stapt eruit en loopt de winkel binnen.

Goeiemorgen.

Hip to be square
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 10:43:31 #56
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_5453197
* Gerdo besluit dat z'n oude pc'tje toe is aan zijn pensioen en wandelt vrolijk richtig de pc-winkel om eens te kijken naar iets nieuws...

* aangekomen groet hij Liselotte en vraagt zich af waar de eigenaar toch is...

Nou ja, dan maar even rondkijken.

* Gerdo wandelt rond

Jeetje, alle pc's zien er hetzelfde uit, en verstand van wat deze apparaten allemaal kunnen heb ik ook niet.

* Gerdo wend zich tot Liselotte

"Mevrouw? Heeft U soms verstand van computers?"

Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 10:45:32 #57
17147 Liselotte
Dazed and confused
pi_5453223
Nee, helaas niet. Ik heb het PC'tje dat ik kom ophalen helemaal door ninja-mod laten samenstellen, omdat ik er zo weinig van weet.

Ik vraag me trouwens af waar ie is?

Hip to be square
pi_5453509
weer een nieuwe dag in de computerwinkel...

INTERNET NIEUWS / SatTraXXE

De uitrol van de bekabeling zit op schema , momenteel is ongeveer 10% van het eiland voorzien van kabels die verbinding kunnen maken met de schotel installatie van ninja-tech. de eerste vaste aansluitingen zullen binnenkort worden aangemaakt.

De draadloze variant van SatTraXXE , WireWorXXE is getest en is bijna klaar voor gebruik. De insteek kaarten voor laptops zijn al verkrijgbaar bij ninja-tech.
Met WireWorXXE kunt u op vrijwel het gehele eiland draadloos internetten.
De eerste abonnees kunnen aankomend weekend al worden aangesloten!

AANBIEDING:

Neem nu een abonnement op het WireWorXXE netwerk voor 2 jaar en krijg maar liefst 30% korting op de WireWorXXE insteek kaart voor uw laptop!

> BTi <
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 11:21:17 #59
34375 Gerdo
pi_5453612
* Gerdo en Liselotte kijken verrast op als ze merken dat Ninja-mod eindelijk zijn winkel betreed.

"Misschien is het niet zo slim om je winkeltje open te laten als je er niet bent Ninja, want ik hoorde iets over een toenemende criminaliteit op FoK!Eiland. Maar goed dat die rechtbank er nu komt, want dat moet aangepakt worden"

* Gerdo graaft in zijn geheugen waarvoor hij hier ook al weer kwam... *think think* *lightbulb*

"Beste Ninja, ik geloof dat mijn oude pc'tje wel aan zijn pensioen toe is, en ik hoop dat jij soms nog iets moois voor me hebt staan"

pi_5453906
en zelfs 2 klanten! joepie... waarmee kan ik julie helpen??

liselotte , jouw pc is klaar! je kunt hem zo meenemen als je wilt... bezorgen kan ook maar dat gaat vandaag en morgen niet lukken.. dat word donderdag...

gerdo , jij wil graag een nieuwe pc... dat kan... wat wil je met je nieuwe pc gaan doen?

> BTi <
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:56:22 #61
34375 Gerdo
pi_5455869
Nou, ik heb er niet zo'n verstand van eigenlijk, maar ik wil gewoon alles kunnen doen wat tegenwoordig allemaal kan met zo'n apparaat. Het nieuwste van het nieuwste zeg maar, en ik wil ook graag vanaf het terras van m'n strandtentje aan de slag kunnen, dus dat zal wel een laptop worden dan. Wat heb je voor moois in je winkel staan?
pi_5457614
hmm nou gerdo , dan zul je toch aan een heel duur laptopje moeten denken... Kubishi heeft wel een aardig modelletje... de FlowMax.
lekker groot 15' scherm , 40 gig harde schijf, 512 mb ddr geheugen en een 2 ghz processor en alle toeters en bellen... kost alleen wel 1800 fok!euro... en ik heb momenteel helaas een levertijd van 3 weken.... wil je ook kunnen internetten op je laptop trouwens?
dan is WireWorXXE een goeie oplossing voor je... kun je bijna overal internetten op het eiland!
> BTi <
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:16:49 #63
34375 Gerdo
pi_5458732
* Gerdo wordt duizelig van alle computer termen die hem om de oren vliegen.

In normale FoK! taal: kan ik er dan weer een paar jaartjes mee vooruit? En over dat Internet, dat lijkt me wel wat, overal op het eiland met m'n laptopje kunnen I-netten. Die 3 weken levertijd is wel jammer, maar daar kom ik overheen denk ik, en ik heb tenslotte ook mijn pensioengerechtigde pc'tje nog! En ook die 1800 FoK!Euro is niet onoverkomenlijk. Maar wat betaal ik voor dat Internet?

* Gerdo wacht hoopvol en enthousiast af, hij is nu al een beetje verliefd op zijn nieuwe pc'tje!

pi_5458832
Gerdo , ik kan het zo simpel maken als je wilt... met deze laptop kun je idd nog wel een flink aantal jaren vooruit... bestellen dan maar? het draadloze internet, WireWorXXE , komt op 70 fok!euro per maand maar ik heb een aanbieding , betaal je nu 2 jaar abo vooruit dan krijg je 30% korting op de internet insteek kaart voor de laptop , die kost normaal 150 fok!euro.....
> BTi <
pi_5459121
SatTraXXE / WireWorXXE prijslijst

aansluitkosten: beide varianten 40 euro

abbonement: SatTraXXE > 60 euro per maand
bij betaling voor 1 jaar ineens 10% korting!

WireWorXXE > 70 euro per maand
bij betaling voor 2 jaar ineens , 30% korting
op de WireWorXXE insteekkaart voor de laptop!

snelheden: SatTraXXE > minimaal 512/128 kbps *1
WireWorXXE > minimaal 256 / 64 kbps *2

Verbruik: Voor SatTraXXE en WireWorXXE geldt een limiet
van 100 GB per maand. iedere GB extra ( of een
deel ervan) kost 18 fok!euro extra

*1 = Deze snelheid is een minimum , in de praktijk zal de snelheid naar alle waarschijnlijkheid veel hoger liggen

*2 = De snelheid van WireWorXXE is afhankelijk van de signaalsterkte tussen onze schotel , de doorgifte zender en uw laptop. Mocht er door constante signaal zwakte een tekort aan bandbreedte ontstaan dan zal ninja-tech extra zenders plaatsen.
Enkele locaties van het eiland beschikken door natuurlijke oorzaak niet over een goeie ontvangst.

> BTi <
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:55:34 #66
34375 Gerdo
pi_5459668
Bestellen dan maar ja, dan kan ik zo snel mogelijk aan de slag. Een snel rekensommetje leert me dat me dat over 3 weken het volgende kost:
  • 1 x 1800 = 1800 Fok!Euro voor de laptop
  • 24 x 70 = 1680 FokEuro voor het Wire-eh-nog iets I-net
  • 150 x 70% = 105 FoK!Euro voor de insteekkaart

• --------------------------------------------------
  • 3585 FoK!Euro voor het hele zooitje
  • * Gerdo schrikt van dat bedrag en hoopt dat de klandizie in zijn perenijs strandbar tot die tijd wat hoger is dan tot nog toe het geval...

Maar goed, ik kan er dan weer even tegenaan, dus ik zie je over 3 weken Ninja-mod!

woensdag 21 augustus 2002 @ 09:28:30 #67
    17147 Liselotte
    Dazed and confused
    pi_5470612
    * Liselotte sjouwt de computer naar de auto en loopt dan weer naar binnen om te betalen en nog even de inschrijflijst voor Internet in te vullen.
    Hip to be square
    pi_5479332
    *Friemel wurmt zich in de drukke winkel*
    hey ninja... ik heb een scherm van een metertje of 10 breed nodig voor op de voorgevel van de fok!korf ... ken je die ook bestellen ?? en ik wil graag voor thuis nog een laptop met alles dr op en dr aan (doe maar de snelste die je op VOORRAAD hebt, wil em graag zo snel mogelijk) en een thuis computert van een gigaherdzje of 2.... kan dat ?? ik wil graag internet op allebij.... doe maar die voordeel acties van een 2 jaar abbo enzo.
    *friemel is nou eenmaal suc6vol en smijd de fok!pleuro's graag over de balk*
    Als je me zoekt ben ik ff bij de prima!fok. laad alles buiten maar in mijn auto, das die gele Fok!nault Spider daarbuiten ik kom over een kwartiertje wel weer afrekenen
    Waar komt dit te staan?
    pi_5489721
    Gerdo , klopt helemaal!

liselotte , veel plezier met je nieuwe computer!

Friemel , jij bent de klant die ieder zaak wil hebben..

Die superlaptop gaat nog even duren... ik heb nog 2 weken levertijd helaas , dan krijg ik er 3... ik heb er nu wel eentje staan maar dat is niet echt een race-eend..

een scherm van 10 meter ?!? phoei.. dat word een globe-vision denk ik... die zijn ruim 11 meter in diagonaal... maar die moet door een aparte installatie worden aangestuurd.. ik wil er gerust wat meer info over aanvragen als je wilt...

> BTi <
    pi_5491790
    quote:
    Op donderdag 22 augustus 2002 12:54 schreef ninja-mod het volgende:
    een scherm van 10 meter ?!? phoei.. dat word een globe-vision denk ik... die zijn ruim 11 meter in diagonaal... maar die moet door een aparte installatie worden aangestuurd.. ik wil er gerust wat meer info over aanvragen als je wilt...
    [geldsmijtmodus aan] maakt niet uit! bestellen die zoot....installeer de hap maar op me gevel, anders verkoop ik geen reed [geldsmijtmodus uit]
    Waar komt dit te staan?
    pi_5492355
    ehh ik wil niet lullig doen maar de globe komt incl. server
    op 73.000 fok!euro ( incl. btw) ik kan het een en ander wel bestellen maar ik zou graag eerst een bankgarantie willen hebben...
    > BTi <
    pi_5492404
    *geeft bank garantie*
    zo goed ??
    Waar komt dit te staan?
    pi_5492609
    * Gerdo wordt duizelig van al dat -geld-over-de-balk-gesmijt...

Ben ik dan echt de enige eilandbewoner die z'n FoK!Eurocentjes nog gewoon moet verdienen met werken?? En zoals jullie wellicht weten is de verkoop van perenijs nou ook niet echt een vetpot, al helemaal niet met dit ontzettende baggerweer... Er komen al bijna geen mensen in m'n strandbar, laat staan dat ze er iets kopen...

* Gerdo verlaat gedesillusioneerd de computer winkel om zichzelf terug te trekken in z'n lege perenijs strandbar en het besluit pas over 3 weken weer naar buiten te komen om zijn nieuwe laptop op te halen:(

pi_5492925
    friemel , het is in orde hoor... ik ga in zwaar overleg met Japan om het ding nog deze week op de boot te krijgen... ik hou je op de hoogte...

gerdo, treur niet... nog maar 2 weekjes en dan is je laptop er al!

> BTi <
    pi_5501656
    Friemel , ik heb zwaar moeten onderhandelen met Japan , maar dit is het resultaat ; toevallig was er net een bestelling gecancelled , het scherm word vandaag getest en afgewerkt in de fabriek en gaat morgenavond al op de boot! en ook met de laptop heb ik iets kunnen ritselen... mijn contact daar is erg blij met de klandizie van mij . ik alleen niet met zijn levertijden.
    dat kon natuurlijk niet en dus heb ik voorrang gekregen!
    ik verwacht de laptops al volgende week donderdag!

dat is dus ook goed nieuws voor jou gerdo!

> BTi <
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')