abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:02:48 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113739024
Wat is een psychopaat precies? Volgens Wiki:

Psychopathie, psychopathische persoonlijkheidsstoornis en afgeleid hiervan psychpathologische persoonlijkheidsstructuur en sociapathie zijn benamingen en omschrijvingen die voorheen gegeven werden aan de persoonlijkheidsstructuur of -stoornis (indien voldoende kenmerken bereikt) die tegenwoordig beter bekend is als de antisociale persoonlijkheidsstoornis. Dit betreft een persoonlijkheidsstoornis waarbij de gewetensfunctie, die zich in baby- en peuterfase ontwikkelt, achterblijft in de ontwikkeling of geheel niet tot stand komt. Tegenwoordig wordt te allen tijde als officiële diagnose de antisociale persoonlijkheidsstoornis geconstateerd en termen die met psycho- of sociopathie samenhangen worden slechts informeel of ter illustratie gebruikt voor mensen bij wie de persoonlijkheidsstoornis zich heeft ontwikkeld met criminele, vaak gewelddadige aspecten.

Zijn er hier mensen die psychopaten kennen? Ben je of vermoed je van jezelf psychopathie en zo ja, ben je in behandeling?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:14:25 #2
376361 bojan
Het is friet
pi_113739834
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:16:27 #3
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113739978
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:14 schreef bojan het volgende:
[ afbeelding ]
Ik betwijfel of Breivik er een is, Breivik zei dat hij niet op een kind schoot, omdat hij het veel te jong vond en niet snapte wat het op die bijeenkomst deed. Maar iedereen die er links uit zag schoot hij neer. Breivik is geen geesteszieke als hij zeer doelbewust linksen neerschiet, hij is gewoon puur een politieke extremist, net als die Sharia4Holland beweging uit religieuze extremisten bestaat, die kun je ook niet geestesziek noemen (nou, op een bepaalde manier wel :P).
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113740727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik betwijfel of Breivik er een is, Breivik zei dat hij niet op een kind schoot, omdat hij het veel te jong vond en niet snapte wat het op die bijeenkomst deed. Maar iedereen die er links uit zag schoot hij neer. Breivik is geen geesteszieke als hij zeer doelbewust linksen neerschiet, hij is gewoon puur een politieke extremist, net als die Sharia4Holland beweging uit religieuze extremisten bestaat, die kun je ook niet geestesziek noemen (nou, op een bepaalde manier wel :P).
Sluit dat elkaar per definitie uit dan?
pi_113740952
Had hij niet asperger en Gilles de la tourette?

Ik ken zelf niemand met deze stoornis, alhoewel ik in m'n leven weleens mensen ben tegengekomen waarvan ik vermoed dat ze er minstens een paar trekjes van hebben.
pi_113740979
Toen de rechter vroeg of ik een geweten had was het antwoord daarop simpel nee. Ben ik daarmee een psychopaat? Nee al zal men daar anders over oordelen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:32:46 #7
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_113741088
Ik wacht nog steeds vol spanning de dag af dat ik de naam van mijn vroegere achterbuurjongen tegenkom in de gazet. Voor het overige enkel een narcist in de aanbieding.
pi_113741108
Ik denk dat ik onder bepaalde omstandigheden wel een psychopaat zou kunnen zijn, bijvoorbeeld in oorlogssituatie.

Gelukkig bevind ik me in een stabiele situatie en ben ik daarom een baken van stabiliteit en nuchterheid :')
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:33:46 #9
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113741159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:31 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Toen de rechter vroeg of ik een geweten had was het antwoord daarop simpel nee. Ben ik daarmee een psychopaat? Nee al zal men daar anders over oordelen.
Het is iets waar je natuurlijk niets aan kan doen, maar zou je ook ooit iemand iets bewust aan kunnen doen dan?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:37:24 #10
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113741407
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:30 schreef Riddler86 het volgende:
Had hij niet asperger en Gilles de la tourette?

Ik ken zelf niemand met deze stoornis, alhoewel ik in m'n leven weleens mensen ben tegengekomen waarvan ik vermoed dat ze er minstens een paar trekjes van hebben.
Ik heb zelf Asperger en indien hij Asperger heeft is hij een grote uitzondering, de meeste mensen met Asperger plegen niet dit soort daden, zij zijn zelfs ondervertegenwoordigd in de misdaad-statistieken omdat ze vaak alles goed willen doen.

Redenen waarom Breivik Asperger zou kunnen hebben: Hij heeft een hoge intelligentie, het manifest wat hij geschreven heeft zit knap in elkaar, hij heeft zelf een bom kunnen maken, hij leefde nogal afgezonderd en had slechts met een paar mensen contact, daarnaast had hij een obsessieve interesse met politieke denkbeelden.

Redenen waarom Breivik geen Asperger zou hebben: Breivik zou een rechtvaardigheidsgevoel moeten hebben en daarbij beseffen dat mensen neerschieten verkeerd is, als hij werkelijk goed inzicht had had hij kunnen zien dat zijn actie een averechts effect heeft, ik denk dat veel mensen met Asperger dat zouden beseffen, hij verklaarde zijn empathie te moeten uitschakelen, nu is het zo dat Aspergers affectieve empathie hebben (voor anderen willen zorgen), maar indien hij geen cognitieve empathie heeft (we kunnen ons niet inleven), zou dat op zich niet zo veel problemen moeten geven bij een shooting.
pi_113741488
quote:
[ afbeelding ]
Vind hem wel echt zo'n doodse blik hebben, maar hij voldoet niet aan het ziektebeeld van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. Desalniettemin heeft hij zichzelf wel behoorlijk apathisch gemaakt door middel van bepaalde trainingen. Of je er dan ook in slaagt om compleet gewetenloos te worden...misschien dat je in beginsel dan al een minder aanwezig geweten zou moeten hebben. Bij die hele daad van Breivik spelen angst, gedachtekronkels, obsessies en dehumanisatie van 'linksmensen' een grotere rol dan psychopathie. Anders had hij die diagnose wel gehad ipv de omstreden diagnose van paranoïde schizofrenie.
pi_113741549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je bent niet geestesziek als je alles en iedereen neerschiet waarvan jij vindt dat ze er links uitzien. Nee. Inderdaad. Ahum.
pi_113741625
Overigens TS worden de termen psychopathie en sociopathie in ieder geval binnen de psychologie en psychiatrie vermeden door het stereotype beeld van een gewetenloze moordenaar dat het oproept, mede veroorzaakt door de media. Terwijl er daar ook weer gradaties in bestaan en men dus liever spreekt van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. In sommige gevallen, wanneer iemand echt compleet gevoelloos en gewetenloos lijkt te zijn, wordt nog wel gesproken van een psychopaat. Maar dat is dan meer off the record.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:41:20 #14
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_113741645
ik ken vanuit mijn werk wel een aantal mensen zonder schuldbesef, zonder inlevingsvermogen en die ontzettend egoistisch zijn. Dit betekent alleen niet meteen dat ze een antisociale persoonlijkheidsstoornis hebben, sommigen zijn door een beperking oid niet in staat deze dingen te voelen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_113741696
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:31 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Begrijp je het verschil tussen goed en kwaad?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:42:45 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113741726
quote:
[ afbeelding ]
Faal.
pi_113741759
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wie niet, eigenlijk? Het is zoiets simpels, volgens mij weten (of voelen) zelfs hele kleine kinderen het verschil tussen goed en kwaad. Behalve zwakbegaafde mensen dan.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:43:32 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113741765
quote:

[..]

Begrijp jij wat jij vraagt?
pi_113741794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Begrijp jij wat jij vraagt?
Ja, vreemde vraag. :D
pi_113741801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het is iets waar je natuurlijk niets aan kan doen, maar zou je ook ooit iemand iets bewust aan kunnen doen dan?
Met het grootste gemak maar dat ligt aan de situatie. Kinderen en vrouwen mogen nimmer kwaad aan gedaan worden.

quote:

[..]

Natuurlijk.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:46:13 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113741927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:44 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, vreemde vraag. :D
Goed en kwaad is niet echt objectief, dat bedoel ik
pi_113741931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:43 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wie niet, eigenlijk? Het is zoiets simpels, volgens mij weten (of voelen) zelfs hele kleine kinderen het verschil tussen goed en kwaad. Behalve zwakbegaafde mensen dan.
Dat is dus het typerende aan de gemiddelde psychopaat, die voelen dat onderscheid tussen goed en kwaad niet aan zoals normale mensen dat doen. Neem bijvoorbeeld deze man:

http://www.documentairene(...)pieter-baan-centrum/

Als ik het me goed herinner wordt hem ook een aantal keer die vraag gesteld en kan hij daar niet eenduidig antwoord op geven (kreeg uiteindelijk ook de diagnose anti-sociale persoonlijkheidsstoornis).
pi_113742029
Maar goed mijn 2de liefde was behoorlijk gestoord met de omgang van mensen dus zal vast wel wat daar van hebben overgenomen :@
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:48:40 #24
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113742056
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sluit dat elkaar per definitie uit dan?
Niet per definitie, maar ik betwijfel ten zeerste of Breivik geestesziek was, gezien zijn motivatie en zijn verdere meningen/uitlatingen, die niet overkomen als de meningen/uitlatingen van iemand die geestesziek is.

Zie deze citaten:

quote:
''Men moet gevoelsmatig afgestompt zijn, dat kan men oefenen'', zei hij. Tot 2006 was hij naar eigen zeggen normaal, daarna heeft hij zich ''ontmenselijkt'', een proces dat jarenlang heeft geduurd.

''Men kan iemand niet doden, als men mentaal niet is voorbereid''.

''Ik voel een grote liefde voor dit land. Dat is niet normaal, maar zo ben ik.''

quote:
Breivik vertelde dat hij het leven van een 10-jarige jongen had gespaard. ''Ik kon niet begrijpen wat zo'n kleine jongen deed op een politiek indoctrinatiekamp.'' De vader van deze jongen was een politiefunctionaris die in zijn vrije tijd op Utøya was als bewaker. Volgens de aanklacht was dat Breiviks eerste slachtoffer.
Als hij werkelijk geestesziek was, had hij dat 10-jarige jongetje ook neergeschoten.

Dit is puur politiek.
pi_113742091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Overigens TS worden de termen psychopathie en sociopathie in ieder geval binnen de psychologie en psychiatrie vermeden door het stereotype beeld van een gewetenloze moordenaar dat het oproept, mede veroorzaakt door de media. Terwijl er daar ook weer gradaties in bestaan en men dus liever spreekt van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. In sommige gevallen, wanneer iemand echt compleet gevoelloos en gewetenloos lijkt te zijn, wordt nog wel gesproken van een psychopaat. Maar dat is dan meer off the record.
:') !
Ik weet nog wel dat toen ik dit in een ander topic zei en jij aankwam met: Bron?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')