abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113732786
Hoi,

Zoals titel al aangeeft, heeft iemand ervaring met de emla pleister? Werkt dat ding echt of merk je geen verschil? Ik moet bloedprikken, maar ben zo ongelooflijk bang voor de pijn :') Ik heb vroeger heel vaak bloed moeten prikken, maar naarmate ik ouder werd stelde ik het elke keer weer uit en uitstel = afstel. Ik weet dat de pijn maar heel even is, maar mijn angst weerhoudt mij ervan om dat prikje te halen. Nu ik er aan denk voel ik al dat drukkende en lamme gevoel in mijn arm :') Via Google kwam ik op de emla pleister. Mijn angst verdwijnt hier natuurlijk niet meer, maar het stelt me misschien wel meer op mn gemak als ik weet dat de pijn met die pleister verdwijnt :P

Oh, doen ze bij bloedprikken de naald in je schouder steken, in je elleboog of in je vinger? :P Ik kan me herinneren dat ik één keer in mn vinger geprikt ben en dat ze daar 5 buisjes uit haalden, maar die vond ik niet pijnlijk :P
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:18:07 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_113732979
Voor standaard bloedprikken halen ze het bloed uit een ader uit de binnenkant van je elleboog(dus de holte daar))...je mag zelf kiezen of je links of rechts wilt. ;) Geen ervaring met de pleisters, ik ben al zo vaak geprikt in mijn leven dat ik inmiddels :7 ben op dat gebied. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113733990
Ik moest als kind elke 3 weken een injectie in mn bill en kreeg ook een emlapleister van te voren. Wat ik me ervan kan herinneren is dat het zo niet echt zeer deed.

Maar als ze gewoon bloedprikken doen ze dat in de holte van je elleboog. Geen idee of het daar ook werkt.
pi_113734056
Ik moet morgen ook :) Zien we elkaar bij het ziekenhuis?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_113734316
Ok, in je elleboog dus ;( Dat vind ik de engste plek :'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:36 schreef Gravedigger het volgende:
Ik moet morgen ook :) Zien we elkaar bij het ziekenhuis?
Nee :P Deze week moet ik vroeg beginnen met werk, ik zou eventueel alleen vrijdag kunnen dan moet ik om 12:15 beginnen maar ben zo bang dat mn arm dan de hele dag pijn doet ;( Het liefst wil ik het dus op een vrije dag doen, maar dat kan dan alleen op zondag :P
pi_113734493
Onderga het gewoon, met of zonder pleister, net met als naar de tandarts gaan. Achteraf denk je altijd: was dat het nu waarom ik me zo druk gemaakt heb? Oke wel makkelijk praten als je dat soort (extreme) angsten niet hebt. Geen mens vind het prettig maar maak het niet erger dan het is. Ik probeer altijd mijn verstand zoveel mogenlijk op nul te zetten.
pi_113734706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:44 schreef Desire93 het volgende:
Onderga het gewoon, met of zonder pleister, net met als naar de tandarts gaan. Achteraf denk je altijd: was dat het nu waarom ik me zo druk gemaakt heb? Oke wel makkelijk praten als je dat soort (extreme) angsten niet hebt. Geen mens vind het prettig maar maak het niet erger dan het is. Ik probeer altijd mijn verstand zoveel mogenlijk op nul te zetten.
Ja, ik heb zelf ook zoiets van 'Joh, kom op, stel je niet aan', maar na 2 seconden later begint mn hart sneller te kloppen, word ik licht in mijn hoofd enz :')
pi_113734963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:48 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ja, ik heb zelf ook zoiets van 'Joh, kom op, stel je niet aan', maar na 2 seconden later begint mn hart sneller te kloppen, word ik licht in mijn hoofd enz :')
Goed door je buik ademhalen en jezelf vertellen in je hoofd het komt goed, blijf rustig, onderga het en blijf herhalen rustig rustig rustig (in je hoofd) het is niet zo erg, en dan is het sneller voorbij als dat je er naar toe 'leeft'.
pi_113735467
quote:

[..]

Vraag anders ook of je mag liggen en neem van te voren al een pijnstiller in :)
pi_113735771
quote:

[..]

Ik kan ook wel zeggen 'Joh, kom op, stel je niet aan', maar als je er zo'n angst voor hebt dan
kan je daar niks aan doen natuurlijk.

Het enige dat ik kan zeggen is, het stelt écht niks voor, je voel een piepklein prikje
als de naald erin gaat en een piepklein prikje als ze de naald er weer uit halen,
soms voel je dat niet eens.

Het enige advies dat ik kan geven is, kijk de andere kant op, NIET naar de naald kijken.

Morgen lach je erom :P
pi_113842964
Ik heb vanochtend bloed laten prikken zonder pleister en het viel reuze mee gelukkig :D Bijna niet geslapen van de angst, moest zelfs huilen in de wachtkamer [ :') ] maar uiteindelijk was het zo gepiept :D
pi_113850047
Zie je nou wel! :D
pi_114024355
Nouhou, dat ik de prik vond meevallen betekent niet dat ik zin heb om volgende maand weer bloed te moeten prikken! Hopelijk kan ik mn angst nu een beetje onder controle houden :P
pi_114031431
Ik heb een paar jaar geleden emla zalf gebruikt voordat ik bloed moest prikken. Heb serieus niks van de prik gevoeld :)
pi_114031462
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:54 schreef Oognip het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden emla zalf gebruikt voordat ik bloed moest prikken. Heb serieus niks van de prik gevoeld :)
Oh :') iets ouder topic :+
pi_114031521
Sorry,

maar pijn? :')
pi_114050049
Ja, hier iemand met ervaring. Vroeger vaak gebruikt (infuus enzo). Maar die dingen gingen altijd lekken aan de randjes van de pleister :r Het spul zelf hielp wel enigszins, maar na een tijdje werd ik een stoere jongen wilde ik het eens zonder proberen: het viel best mee!

Btw, die dunne naaldjes van bloedprikken voel je serieus amper...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')