abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:46:41 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113720372
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_113720970
Vanaaf weer bbq'en O+ lekker!

Krijg net een mailtje dat ik ben afgewezen voor een baan waar ik had gesolliciteerd }:| Nu maar open solli's gaan sturen
~ Bonito La Risa ~
pi_113721019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, maar dat is iets anders dan spekkies.
Dat is waar. Dat zit er bij mij niet heel snel aan als ik het sporten bijhoud.

Ai dat is balen Mixende_match -O-
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Vis een optie? dinsdag 3 juli 2012 @ 17:00:35 #4
70532 loveli
N
pi_113721082
Aanleg speelt ook een aardige rol.
crap in = crap out
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:03:17 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113721228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:00 schreef loveli het volgende:
Aanleg speelt ook een aardige rol.
DAt kan. Ik was ook niet op zoek naar de waarheid, maar vroeg me af hoe het bij jullie zat.
pi_113721623
Heel erg bedankt voor jullie input, heb het voorgelegd aan hem en we gaan (alsnog) naar Brugge van zondagochtend tot dinsdagmiddag :+. De vliegopties zijn uiteindelijk afgevallen omdat je dan 2 uur tevoren op vliegveld moet zijn en we zo lang mogelijk in de stad willen zijn. En hier houden we nog wat budget over om van te eten enzo :D.

Heel eerlijk, ik merk weinig verschil tussen gezond of ongezond eten. Met ongezond val ik vaak makkelijker af omdat het me veel minder moeite kost (het vechten tegen een craving, steeds bedenken of iets wel gezond is etc. Ik vind gezond eten heel vermoeiend stiekem) en zit ik dus ook lekkerder in mijn vel. Sport/geen sport maakt ook niet uit, behalve dat ik mét sport wat meer energie heb en meer kan eten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_113721649
Balen MM, maar dacht dat je al wat had gevonden?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

DAt kan. Ik was ook niet op zoek naar de waarheid, maar vroeg me af hoe het bij jullie zat.
Als ik sport val ik in elk geval een stuk sneller af dan als ik alleen op mn eten let.
Bij mij waren slecht eten en niet sporten vaak fases die samengingen ;)
Als ik crap eet en sport kan ik me meer permiteren, kom dan echt niet zo snel aan!
Be someone that makes you happy
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:17:52 #8
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_113721933
Chico, waarom niet naar Gent? Veel bruisender dan Brugge want studentenstad. Kan je vanaf daar altijd een dagje naar Brugge gaan... (en terug in de meeleesmodus!)
pi_113721949
Ja idd balen. Had via vertegenwoordiger een vacature gevonden. Die man gelijk gebeld etc. Helaas ben ik het niet geworden, want ze hadden iemand met 15 jaar ervaring, en ik heb 7 jaar.
~ Bonito La Risa ~
pi_113722113
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:17 schreef Klare het volgende:
Chico, waarom niet naar Gent? Veel bruisender dan Brugge want studentenstad. Kan je vanaf daar altijd een dagje naar Brugge gaan... (en terug in de meeleesmodus!)
Omdat een vriendinnetje van me daar woont en ik heb beloofd samen met haar Gent te ontdekken! Anders waren we daar zeker naartoe gegaan :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_113722777
14,5 km.
25 obstakels.
Ik ga nu al een beetje dood!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:35:53 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113722809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
14,5 km.
25 obstakels.
Dat ding wordt ook met de dag langer.
pi_113722885
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat ding wordt ook met de dag langer.
Ja! En ik per dag banger!
Doe wat je niet durft.
pi_113722929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
14,5 km.
25 obstakels.
Bwahahhahah

*lacht hysterisch

:'(

Gelukkig mogen we er 3 uur over doen :D

En de ren stukken zijn ook niet zo lang!

:')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  Vis een optie? dinsdag 3 juli 2012 @ 17:38:45 #15
70532 loveli
N
pi_113722930
fuk :')
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 3 juli 2012 @ 17:38:58 #16
70532 loveli
N
pi_113722938
:')
crap in = crap out
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:41:54 #17
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_113723055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:20 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Omdat een vriendinnetje van me daar woont en ik heb beloofd samen met haar Gent te ontdekken! Anders waren we daar zeker naartoe gegaan :P.
Leuven is ook heel erg leuk! (Ik ken Brugge goed en vind het leuk voor een dagje en daarna ben je de Amerikaanse bejaarden die er lopen wel zat!)
pi_113723070
Ik zag op twitter een foto voorbij komen van de route, zo te zien is het bij de havens.

Ik ben bang. :D <- dat is een hysterisch lachende smiley.
Doe wat je niet durft.
pi_113723435
Ik ben echt te benieuwd naar die 25 obstakels nu, hopelijk gooien ze het snel online!
pi_113723456
http://bit.ly/M46oPe
Daar staat een foto van de route iig.
Doe wat je niet durft.
pi_113723656
Thuis, van werkdag :%

Net ff bijgelezen....

Vik: wat zonde....en een flinke diagnose ook. Hopelijk knapt je been snel weer op. Maar nu wel goed naar je lijf luisteren he! :*

En dank voor het complimentje Maria O+
pi_113724147
Drie dingen:

1. Als je keelpijn hebt en je wilt een Trachitol nemen (een fijn mintig tabletje waar je lekker op kunt zuigen) en je pakt in plaats daarvan een paracetamol, dan kom je van een koude kermis thuis.

2. Wat leuk met de familie naar de tropen Viz! That reminds me: Mijn ouders zijn dit jaar 20 jaar gescheiden, kan ze eens vragen of wij ook iets leuks gaan doen ;)

3a 25! :o :o
3b maar met 25 obstakels hoef je nooit hele lange stukken achter elkaar te lopen, dus ik lig mooi op schema met mijn 10K. Nu alleen nog trainen voor die 25 :o obstakels
pi_113724378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:10 schreef anna82 het volgende:
Drie dingen:

1. Als je keelpijn hebt en je wilt een Trachitol nemen (een fijn mintig tabletje waar je lekker op kunt zuigen) en je pakt in plaats daarvan een paracetamol, dan kom je van een koude kermis thuis.

2. Wat leuk met de familie naar de tropen Viz! That reminds me: Mijn ouders zijn dit jaar 20 jaar gescheiden, kan ze eens vragen of wij ook iets leuks gaan doen ;)

3b maar met 25 obstakels hoef je nooit hele lange stukken achter elkaar te lopen, dus ik lig mooi op schema met mijn 10K. Nu alleen nog trainen voor die 25 :o obstakels
:o _O-

Hoe gaat t nu?
Be someone that makes you happy
pi_113724401
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:10 schreef anna82 het volgende:

Dat idd!

Trainen voor 14k lijkt me overbodig, juist de obstakels, dus kracht en behendigheid, gaan hier het probleem vormen :P

Als ze het een beetje gelijkmatig verdelen hoeven we nooit verder dan 600 meter te rennen, dus das goed.
pi_113724530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://bit.ly/M46oPe
Daar staat een foto van de route iig.
Monkey bars (Monkey Business) zitten er zeker in en ook over een muur klimmen (Wall Street), dus ik ga maar weer aan de pull ups :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')