abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_113718443
Beste mensen,

ik heb reeds een nieuwe pc aangeschaft waarmee ik mijn gameplay wil kunnen gaan streamen. Ik las dat ik minimaal 2 MBPS uploadsnelheid nodig heb om HD te kunnen streamen. Echter, voordat ik mijn KPN internetpakket laat upgraden door me pa van het instappakket naar het middenpakket, wil ik graag jullie advies.

Het pakket wat ik momenteel heb zou 8 MBPS downloadsnelheid en 1 MBPS uploadsnelheid moeten geven. Volgens speedtest.net is dit een klein beetje minder. Echter wanneer ik bijvoorbeeld iets probeer te downloaden, is mij downloadsnelheid veel lager dan 8 MPBS, eerder 0.5 MBPS. Waarom is dit? Is dit ook bij de uploadsnelheid?

Een andere vraag die ik heb, is of het verhogen van mijn downloadsnelheid van 8 naar 40 MBPS en upload van 1 naar 5 ook uitmaakt voor mijn latency? Ook ondervind ik wel eens lagg doordat mijn gezin bijvoorbeeld een foto upload op facebook of wellicht iets download. Zelf maak ik dan geen gebruik van uploaden of downloaden, maar toch stijgt mijn ms van ongeveer 40 naar 200-300. Zou dit probleem ook voor het grootste deel gefixt zijn indien ik mijn download/uploadsnelheid laat verhogen?
pi_113718730
download snelheid is ook afhankelijk van de server waar je het geen van download en het aantal gebruikers van die server.
Want hoe meer gebruikers van de zelfde server iets probeert te downloaden hoe langzamer het gaat. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_113718904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:05 schreef honderdprocentjes het volgende:
Een andere vraag die ik heb, is of het verhogen van mijn downloadsnelheid van 8 naar 40 MBPS en upload van 1 naar 5 ook uitmaakt voor mijn latency?
Pardon? 40 MB per seconde? Dat is 320 Mbit/s en dat heeft niemand in Nederland.

Ga dus eerst je OP maar eens herschrijven en leg uit of je MB of Mb bedoelt.
pi_113718930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
download snelheid is ook afhankelijk van de server waar je het geen van download en het aantal gebruikers van die server.
Want hoe meer gebruikers van de zelfde server iets probeert te downloaden hoe langzamer het gaat. :)
Aha, dus als ik een nieuwe gamepatch probeer te downloaden op de eerste dag dan is mijn downloadsnelheid langzamer dan wanneer ik het 2 weken later probeer?

Dat is dan opgelost, nu de rest nog.
pi_113718956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:15 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Pardon? 40 MB per seconde? Dat is 320 Mbit/s en dat heeft niemand in Nederland.

Ga dus eerst je OP maar eens herschrijven en leg uit of je MB of Mb bedoelt.
Tot 40 Mb/s
download
4 Mb/s upload

http://www.kpn.com/prive/internet.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2012 16:16:43 ]
pi_113719304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:16 schreef honderdprocentjes het volgende:

[..]

Tot 40 Mb/s
download
4 Mb/s upload

http://www.kpn.com/prive/internet.htm
Deze snelheden zijn in Megabits (8 Megabit = 1 MegaByte)
Dus heb je een download snelheid van max 5MB/s en een upload van max 0,5MB/s

Als je dus 2 MB/s nodig hebt is dit te weinig. Als je 2 Mb/s nodig hebt is dit genoeg. En hier kan je berekenen hoeveel upload snelheid je nodig hebt bij welke resolutie http://www.adobe.com/devn(...)rate_calculator.html
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_113719487
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:23 schreef RPG het volgende:

[..]

Deze snelheden zijn in Megabits (8 Megabit = 1 MegaByte)
Dus heb je een download snelheid van max 5MB/s en een upload van max 0,5MB/s

Als je dus 2 MB/s nodig hebt is dit te weinig. Als je 2 Mb/s nodig hebt is dit genoeg.
Oke, dat is duidelijk.

Dan neem ik aan dat ik inderdaad 2 Mb/s nodig heb ipv MB, en dat speedtest.net ook over Mb praat.

Ga ik het verschil merken met bovengenoemde problemen betreffende latency? Wanneer mijn moeder iets op facebook upload (foto), krijg ik daar alsnog last van bij mijn latency. Waarom is dit? Zij gebruikt toch de uploadlijn? Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Zou bovengenoemd internetpakket dit probleem gedeeltelijk oplossen? En wat als ik ga streamen en dus constant data uploaden, ga ik dan ook laggen?

Offtopic, wat is broadband precies? Ik zie dat hier vaak naar wordt verwezen. Is dit iets in andere landen waar een max zit op de hoeveel gedownloade/uploade data per tijdsperiode?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2012 16:32:20 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:03:33 #8
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_113721239
Als jij iets download zit jouw computer de hele tijd 'OK, ik heb dat stukje ontvangen, volgende AUB' te sturen naar de server waar je van download, als er iemand tegelijkertijd zit te uploaden (over de toch al lagere upload ruimte die je hebt) zullen jouw meldingen naar die server niet zo soepel weggestuurd worden en dat zul jij merken in latency/lagere downloadsnelheid/lag bij spellen.

Met meer uploadsnelheid wordt het deels opgelost, maar als er meer vraag naar upload dan aanbod is zal je het blijven merken.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:34:32 #9
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_113725012
Trouwens, als je 40 mbit aanvraagt en je zit te ver van de centrale, dan ga je echt niet zover vooruit met het downloaden. Upload zal meestal wel wat hoger liggen
pi_113739460
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:03 schreef TallMan het volgende:
Als jij iets download zit jouw computer de hele tijd 'OK, ik heb dat stukje ontvangen, volgende AUB' te sturen naar de server waar je van download, als er iemand tegelijkertijd zit te uploaden (over de toch al lagere upload ruimte die je hebt) zullen jouw meldingen naar die server niet zo soepel weggestuurd worden en dat zul jij merken in latency/lagere downloadsnelheid/lag bij spellen.

Met meer uploadsnelheid wordt het deels opgelost, maar als er meer vraag naar upload dan aanbod is zal je het blijven merken.
Ik merk het dus alleen als er te veel vraag is? Stel mijn moeder upload iets op facebook maar dit gebruikt niet de volle 4 mbps, merk ik dan niks? Is er een programma waarmee ik de uploadsnelheid van andere computers op mijn router (m'n moeder dus) kan verminderen?
pi_114601022
Vandaag voor het eerst gestreamed op de hoogst mogelijke resulutie bij een 15 inch monitor (niet hoog dus). Kreeg er lag van, genoeg om niet efficient te kunnen blijven spelen. (ik gok 150-200 ms ipv 40). Als ik mijn uploadsnelheid verhoog van 1 naar 4 mbps, is dit probleem dan gefixed? Of is er een instelling die ik moet verlagen? Ik ben namelijk bang dat ook bij 4 mbps de stream alle uploadsnelheid zal gebruiken waardoor ik nog steeds lag ervaar.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:17:34 #12
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114603792
Ik kan eroverheen gelezen hebben, maar waarmee stream je eigenlijk? Zonder dat te weten kunnen we natuurlijk ook niet zeggen welke instellingen je beschikbaar hebt.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_114604096
Ik stream met het programma Xsplit naar Twitch.tv.
pi_114607350
echt, waarom zou je je gamen willen streamen :')

verder, ga je eens verdiepen in materie voordat iedereen alles moet gaan voorkauwen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:14:32 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114607421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:53 schreef honderdprocentjes het volgende:
Vandaag voor het eerst gestreamed op de hoogst mogelijke resulutie bij een 15 inch monitor (niet hoog dus). Kreeg er lag van, genoeg om niet efficient te kunnen blijven spelen. (ik gok 150-200 ms ipv 40). Als ik mijn uploadsnelheid verhoog van 1 naar 4 mbps, is dit probleem dan gefixed? Of is er een instelling die ik moet verlagen? Ik ben namelijk bang dat ook bij 4 mbps de stream alle uploadsnelheid zal gebruiken waardoor ik nog steeds lag ervaar.
Latency is bijna niet te voorkomen. Dan moet je overstappen naar glasvezel, dan elimineer je het probleem.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_114607877
-doe normaal-

[ Bericht 97% gewijzigd door remlof op 24-07-2012 16:47:26 ]
pi_114607906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:30 schreef honderdprocentjes het volgende:
-weg-
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Latency is bijna niet te voorkomen. Dan moet je overstappen naar glasvezel, dan elimineer je het probleem.
Er zijn veel spelers die hun gameplay streamen en daarbij geen latency problemen ondervinden, waardoor het dus wel mogelijk zou moeten zijn voor een gemiddeld huishouden. De vraag is echter hoe en de internet upgrade inderdaad de oplossing is.

[ Bericht 9% gewijzigd door remlof op 24-07-2012 16:48:10 ]
pi_114607925
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:30 schreef honderdprocentjes het volgende:
-weg-
heb je gelijk ff gemeld bij mods met je tekst.

verder weet ik dat wel degelijk, al betwijfel ik dat jij bij de top hoort, maar ok.

[ Bericht 19% gewijzigd door remlof op 24-07-2012 16:48:50 ]
pi_114608003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:31 schreef spoorrails het volgende:

[..]

verder weet ik dat wel degelijk
In dat geval compleet tegenstrijdig met je vorige post.
pi_114608014
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:30 schreef honderdprocentjes het volgende:
-weg-
Als je dat daadwerkelijk denkt moet je misschien zelf eerst eens gaan uitzoeken wat de kosten/baten van streamen zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door remlof op 24-07-2012 16:49:36 ]
pi_114608049
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:34 schreef honderdprocentjes het volgende:

[..]

In dat geval compleet tegenstrijdig met je vorige post.
quote rest van regel ook ff...
pi_114608131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:34 schreef Zethiel het volgende:

[..]

Als je dat daadwerkelijk denkt moet je misschien zelf eerst eens gaan uitzoeken wat de kosten/baten van streamen zijn.
De kosten zijn nihil, op wat hardware-aanschaf en internet na. De opbrengsten zijn een vijf cijferig getal, per maand. Het winnen van een offline toernooi is in de meeste gevallen verliesgevend.
pi_114608178
100,00 ;)

maar neem dan gewoon glasvezel , die hebben vaak zelfde upload als download snelheid.
pi_114608190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:38 schreef honderdprocentjes het volgende:

[..]

De kosten zijn nihil, op wat hardware-aanschaf en internet na. De opbrengsten zijn een vijf cijferig getal, per maand. Het winnen van een offline toernooi is in de meeste gevallen verliesgevend.
En dan loop jij moeilijk te doen met een goedkoop internet abo. Als je toch zoveel gaat verdienen kan je toch meteen glasvezel nemen zodat je daadwerkelijk een goede verbinding hebt.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:43:18 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114608243
Dus, glasvezel is the way to go.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')