ik ga het hele jaar lang goed om met mijn boeken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:51 schreef Renzoku het volgende:
Zeg dat je de boeken in goede staat hebt ingeleverd en dat de school mag bewijzen dat het niet zo is. Indien zij dit kunnen bewijzen dan moet je betalen en maar beter omgaan met spullen die je huurt.
dat is meer geld dan ik aan schoolboeken heb, ik snap niet waarom ze mij dan nog om geld zouden mogen vragen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:54 schreef Plantagehouder het volgende:
Wat heeft die ¤7300 er verder mee te maken?
Lees eens goed wat er staat manquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:55 schreef TBakkert het volgende:
[..]
dat is meer geld dan ik aan schoolboeken heb, ik snap niet waarom ze mij dan nog om geld zouden mogen vragen...
ik ga netjes met mijn spullen om, maar het zijn van die kleine boeken met zachte kaft, waarbij de hoekjes al ombuigen als je ze netjes in je tas schuift.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:55 schreef Catch22- het volgende:
droeftoeter. Betaal die shit en ga netjes met je spullen om.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:03 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Waar is de tijd dat boeken gekaft dienden te worden?
Voor ¤ 30,-? Dat doen ze echt niet. Is een loos dreigement.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:48 schreef TBakkert het volgende:
Ze waren het er niet mee eens, maar de school zou er zelfs een rechtszaak voor willen aanspannen.
Als je het verschuldigd bent dan is die rechtszaak kat in et bakkie, en ben je zo 300+ armer omdat je het verdomde 30 te betalen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Voor ¤ 30,-? Dat doen ze echt niet. Is een loos dreigement.
Niet alle schoolboeken hebben de prijs van romannetjes.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:44 schreef Gia het volgende:
30 euro? Dan mag je het boek toch wel houden! Moeten ze in elk geval een nieuw boek aanschaffen.
De schoolboeken gaan bij jou lessen maar 1 jaar mee, of wil je 5 jaar lang uit wiskunde 1 of frans voor de brugklas les krijgenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:27 schreef TBakkert het volgende:
ik heb het boekje van de rijksoverheid over deze kwestie eindelijk weer gevonden..
en er staat:
'de school vergoedt geen lesmateriaal zoals atlassen, rekenmachines, omdat er vanuit wordt gegaan dat deze langer dan 1 jaar meegaan.'
de schoolboeken horen dus eigenlijk maar 1 jaar mee te gaan. het is dus onzin om een boete te vragen, omdat ze toch nieuwe moeten kopen en niks meer aan de oude exemplaren hebben. Maar ik krijg soms aan het begin van het jaar ook boeken die al meer dan 5 jaar (!) in gebruik zijn. Boete vind ik dus sowieso onterecht, want ze doen niet met het geld waarvoor het bedoeld is.
klopt, maar er staat ook geschreven dat de school de boeken maar 1 jaar in gebruik mag nemen en voor het volgende jaar de nieuwste druk of een nieuw exemplaar beschikbaar moet hebben, als een boek beschadigd is. Maar ze krijgen elk jaar evenveel vergoed van de overheid, dus is het onzin om een boete te geven, want dat geld zouden ze toch niet nodig hebbenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De schoolboeken gaan bij jou lessen maar 1 jaar mee, of wil je 5 jaar lang uit wiskunde 1 of frans voor de brugklas les krijgen
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:03 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Waar is de tijd dat boeken gekaft dienden te worden?
ik heb ze allemaal gekaft, maar ezelsoren verhelp je daar echt niet mee hoorquote:
dat was vroeger zo of nu op een andere school, maar bij mij...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:47 schreef z0rz0r het volgende:
30 euro![]()
die boetes zijn max 50 cent, tenzij je er echt als een mongool mee om bent gegaan
30 euro per boek boete? En 7300 euro per jaar voor boeken per leerling?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:58 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ik ga netjes met mijn spullen om, maar het zijn van die kleine boeken met zachte kaft, waarbij de hoekjes al ombuigen als je ze netjes in je tas schuift.
maar vervolgens krijg je wel per boek een boete van ¤30,-
Nee, opleidingskosten zijn ¤7300 per jaar, dat is dus inclusief schoolgeld enz enz. Boeken zijn daar maar een klein deel van.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:51 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
30 euro per boek boete? En 7300 euro per jaar voor boeken per leerling?
vreemd, dat lukte mij wel altijd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:07 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ik heb ze allemaal gekaft, maar ezelsoren verhelp je daar echt niet mee hoor
Ik heb hier een lijstje wat elk boek kost mocht mijn zoon er eentje vernielen/kwijtraken oid, hij moet ze morgen inleveren. Een simpel boek kost al gauw ¤40 om te vervangen. Wat wel apart is, aangezien er vorig schooljaar zelfs nog boeken bij zaten waar het woord 'gulden' in voor kwamquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:51 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
30 euro per boek boete? En 7300 euro per jaar voor boeken per leerling?
Zoek eens op wat zo'n boek kost aan de hand van het ISBN nummer?
Vroeger, toen ik nog op school zat, huurden we de boeken (=geld weggooien trouwens) en kon je ook boetes krijgen. Nooit gehad, want ik zette er zelf boetes in bij de namen van mn voorgangers met een nepkrabbel erbij.
als ik een boete krijg voor een boek wat nog gewoon makkelijk 4 jaar mee kan na mij, dan betaal ik niet of hou ik het boek en betaal ik wel. Het is het een of het ander, ze krijgen toch een nieuw boek danquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:12 schreef Inlognaam het volgende:
Tja, die uitgevers zijn ook niet dom. Die maken een kleine wijziging waardoor de oude druk niet bruikbaar meer is zogenaamd. Pure commercie als je het mij vraagt.
Maar 30 euro boete voor een boek dat 40 euro moet kosten. Pure oplichting als je het mij vraagt. Laat de school dan maar lekker naar de rechter stappen.
En volgens mij word er nu rond de 320 euro per jaar gerekend voor een boekenpakket. Als je nagaat dat van de meeste vakken nieuwe boeken zo rond de 50 a 60 euro kosten, kan dat dus absoluut niet uit om elk jaar nieuwe boeken te kopen..quote:Op basis van gegevens van onder andere het NICL komt OCW op de prijs van een gemiddeld boekenpakket (bestaande uit boeken, werkboeken en cd-roms) van ¤300 incl. btw. Dit is het prijspeil van 2005 voor een pakket nieuwe boeken (als het cijfers NICL betreft). De distributeurs geven aan dat de gemiddelde pakketprijs in 2006 ¤307 bedraagt. Dit is echter een pakket van deels nieuwe en deels oude boeken. Wij willen daarom nogmaals benadrukken dat het bedrag van ¤300 slechts een pakket nieuwe en gebruikte boeken kan betreffen.
Zeker als de school de boeken koopt kunnen ze daar natuurlijk veel langer mee doen. Wiskunde verandert echt niet. Gewoon zorgen dat ze voldoende boeken hebben om een paar stuks "uitval" te kunnen opvangen. Of gebruik de boeken van 20 scholen het jaar daarna in 19 scholen, waarbij 1 school nieuw koopt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:12 schreef Inlognaam het volgende:
Tja, die uitgevers zijn ook niet dom. Die maken een kleine wijziging waardoor de oude druk niet bruikbaar meer is zogenaamd. Pure commercie als je het mij vraagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |