Maar wel waar.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
OK, dat laatste was enigszins offtopic.
Blur is inderdaad wel vlakker qua zang. Damon is ook niet de beste zanger, trouwens. Perfect voor Blur, maar er zijn betere ter wereld.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:40 schreef emokid het volgende:
[..]
Excuses, dat kwam een beetje bot over omdat het op MCH gericht was. Zie jouw post nu pas. Met de Common People referentie bedoel ik inderdaad de overtuiging. Vooral in de zang, maar ook gewoon in de muziek. Pulp is bijv. erg overgeproduceerd op bepaalde nummers, maar het past goed bij het totaalplaatje. Hoe leg je zoiets uit..
In een paar posts eerder had ik het ook al over die verschillende stijlen waardoor ik Blur nooit 'begrepen' heb.
Pulp klinkt plastic, maar dat past ze inderdaad goed. Het komt op mij ironisch over. Een vraag voor de ouderen hier: was dat in de jaren 90 ook al zo? Gezien de bandnaam lijkt het me waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:40 schreef emokid het volgende:
[..]
Pulp is bijv. erg overgeproduceerd op bepaalde nummers, maar het past goed bij het totaalplaatje.
Dat was inderdaad weer wat te sterk. Dat was nog wat wrok over de mails die ik bijna elke maand na zomer 2012 leek te ontvangen, of ik wat wilde kopen. Ik ken The Kinks nog niet goed, maar Blur verschilde daar toch in de periode 1993-1996 niet veel van? Wel lag over de albums natuurlijk de glans van een jaren 90-productie, wat ook niet te onderschatten is. In die laatste periode waren ze inderdaad, voor zover ik dat kan beoordelen, wel origineel. Trouwens, die gitaarrammelpop die jij noemt, heb je wat voorbeelden? Veel verder dan Pavement kom ik niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat vind ik nu ook weer te sterk uitgedrukt. In het begin had 't idd wat Madchester-achtigs. Nog een band op zoek naar wat ze wilden en 't was wel de sound van 't moment. En op de S/T en op 13 ook nog wel een beetje was 't beïnvloed door de Amerikaanse lo-fi en gitaarrammelpop.
Maar zeker in de periode 1993-1996 en 1999-2003 was 't toch een band met een heel eigen geluid.
"Modern Life is Rubbish" heeft mij inderdaad altijd wel gedurfd geleken, maar ik weet helemaal niet wat er w.b. gitaarmuziek gebeurde in Groot-Brittannië in 1991-1993 (naweeën van shoegaze? wachten op het tweede Stone Roses-album en verder niets?). Wel had Suede natuurlijk al in 1992 succes met duidelijk Britse muziek, maar of dat van belang was voor de stijlverandering van Blur een jaar later weet ik niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:01 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat kun je misschien zeggen van het eerste (Leisure) en vierde album (The great escape). Toen Blur met Modern life is rubbish kwam (en de single Popscene), liepen ze juist enorm uit de maat van de muziek. Zij waren toen een beetje de initiators van het teruggrijpen naar de typisch Britse sound van Small Faces en The Kinks, bands die toen bijna vergeten waren. Evenals Madness en The Jam, die ook een beetje door de tijd waren ingehaald. Parklife was hier het logische vervolg op en dat toen het momentum daar was, kun je Blur niet kwalijk nemen.
Toen The great escape eigenlijk over de top was en Blur het genadeloos aflegde tegen generatiegenoten als Supergrass en Oasis hebben ze zich heruitgevonden met Blur, waarmee ze ook niet op zoek waren naar het commerciële succes. De singles flopten dan ook stuk voor stuk. Zelfs Song 2, dat nu als 90s klassieker wordt gezien, maar toen weinig deed. Het leverde ze wel veel credibility op en een voet aan wal in Amerika. 13 gierde helemaal alle kanten op en werd vooral gered door het succes van de clip van Coffee + TV. De overige singles werden ook later pas gewaardeerd.
Ik zou Blur dus, behalve de eerste periode en enkele krampachtige pogingen op The great escape eigenlijk niet commercieel willen noemen.
Ja, Pulp was met name in de jaren vrij gladjes en redelijk bombastisch.quote:Op woensdag 5 juni 2013 01:01 schreef tim. het volgende:
[..]
Pulp klinkt plastic, maar dat past ze inderdaad goed. Het komt op mij ironisch over. Een vraag voor de ouderen hier: was dat in de jaren 90 ook al zo? Gezien de bandnaam lijkt het me waarschijnlijk.
The Kinks is een geweldige band en Blur heeft er zeker invloeden van, maar verder lijkt het niet echt op elkaar.quote:Ik ken The Kinks nog niet goed, maar Blur verschilde daar toch in de periode 1993-1996 niet veel van?
Helaas niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:36 schreef Felixa het volgende:
Nog meer mensen die dit weekend naar het Berlin Festival gaan?
bronquote:Eind april soloalbum Blur-zanger Damon Albarn
Het eerste soloalbum van Damon Albarn heet Everyday Robots en verschijnt op 28 april.
Foto: NU.nl/Martijn Eerens
Platenmaatschappij Warner lekte kortstondig details over de langverwachte plaat op de webstore, daarbij was echter geen muziek.
Blur- en Gorrillaz-frontman Albarn heeft al jaren een soloplaat in de planning, maar door de talloze muzikale projecten waarbij hij betrokken was, werd dat album telkens uitgesteld.
In een interview met Rolling Stone omschreef Albarn de twaalf nummers tellende cd als ‘een soort folk-soul’. Hij maakte de plaat samen met de Britse producer Richard Russell, met wie hij in 2012 aan het album The Bravest Man in the Universe van Bobby Womack werkte. Dat beviel zo goed, dat het duo ook bijeen bleef voor Albarns plaat. "Richard deed de ritmes en ik speelde al het andere," aldus de Brit.
Blur
De nu 45-jarige Albarn werd in de jaren negentig beroemd met zijn band Blur. In 1998 begon hij samen met illustrator Jamie Hewlett de band Gorillaz, waarmee hij ook veel succes had.
Daarnaast nam hij deel aan talloze gelegenheidsgroepen en projecten, zoals platen met Afrikaanse musici en de 'allstar'-band The Good, the Bad and the Queen. Verder schreef hij filmmuziek en ging in 2007 de opera Monkey: Journey to the West in première, die hij samen met Hewlett maakte.
Op een fragmentje van 20 seconden in een 'teaserclip' op Youtube na, is nog niets van het nieuwe Albarn-album bekend. Het titelnummer Everyday Robot verschijnt 3 maart op single.
Mmm, weer een beetje het gebruikelijke geneuzel.quote:
Vreemd. Ik heb daar echt geen last van.quote:Op maandag 17 november 2014 12:45 schreef IAmKloot het volgende:
ik was aanvankelijk zeer lovend over zn plaat maar de houdbaarheidsdatum bleek niet erg lang, was er snel zat van
Inderdaadquote:Op maandag 17 november 2014 12:45 schreef IAmKloot het volgende:
ik was aanvankelijk zeer lovend over zn plaat maar de houdbaarheidsdatum bleek niet erg lang, was er snel zat van
NME: "Get ready for this - a new Blur album is almost certainly being announced today (February 19), probably titled 'Magic Whip'. The above image was teased in The Sun this morning, who claimed it's the sleeve to a new album from a "massive band, more than a decade after their last full studio release." They also added their last album was released in the Chinese Year of the Goat - that's 2003, the year the band unleashed 'Think Tank' on the world. There's been tonnes of speculation online, but we've had confirmation the text on the sleeve translates roughly in Mandarin to "blur magic whip". Given a) we didn't mention to the translator we suspected this to be a new Blur album and b) the band were recording in Hong Kong the last time we caught up with Damon Albarn, it seems to check out."quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:27 schreef Aisumasen het volgende:
http://Instagram.com/p/zRkeCrCBC1/
Ja?
twitter:blurofficial twitterde op donderdag 19-02-2015 om 14:19:40Stand by....https://t.co/tzcfheeWhb reageer retweet
twitter:blurofficial twitterde op donderdag 19-02-2015 om 15:15:45#GoOut is one of 12 new songs featured on #TheMagicWhip Pre-order the album now and get the track instantly! http://t.co/YuF76fdeb2 reageer retweet
twitter:blurofficial twitterde op donderdag 19-02-2015 om 15:10:03Blur's brand new album #themagicwhip will be released on Apr 27 and you can pre-order it right now on @amazon and @iTunesMusic reageer retweet
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |