abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113693718
Wat is nou de beste keuze voor een credit card? Momenteel heb ik nog een gewone (zilvere) Mastercard van de ABN AMRO die opzich prima werkt, maar ik heb het gevoel dat ik iets beters kan vinden.

Belangrijk:
- Automatische incasso, geen gedoe met elke maand geld overmaken
- Online saldo kunnen bekijken
- Lage/geen jaarlijkse kosten

Wat ik er graag bij zou willen
- Reisverzekering als ik iets met de kaart aanschaf
- Spaar punten voor iets

Als ik een beetje rond zit te kijken zie ik dat ik in Nederland geen kaart bij de KLM kan krijgen voor een lage prijs (American Express) en zover ik kan zien niks bij een luchtvaart maatschappij te krijgen is.

Populair zijn kaarten van de ANWB en Heineken maar daar heb ik niks mee. Die van de Bijenkorf ziet er wel fijn uit, maar is dat de beste deal? Het liefst MasterCard, zodat ik m'n huidige kan vervangen, m'n Visa zal moeten blijven en wil een van beide.

Kortom, wat is de beste credit card die momenteel te krijgen is in Nederland?
  maandag 2 juli 2012 @ 22:23:52 #2
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113694033
anwb card, for sure

krijg je gewoon een acceptgiro thuis die je binnen 20dagen rente vrij moet betalen (daarna betaal je je blauw) ik heb zelf de goldcard variant (visa) met 365 dagen aankoop verzekering

hoezo heb je daar 'niets' mee? en hoezo ziet de bijenkorfcard er wel 'fijn' uit?

als 'backup' heb ik de rabocard, welke een mastercard is.. nadeel daarvan vind ik dat ze de 3de van de maand een rekening sturen en de 5de automatisch afschrijven, als ik moet declareren is die 20 dagen van de anwb prettiger
oooh oooh Den haag
pi_113694188
Wil je echt op krediet kunnen kopen of volstaat een debitcard ook? Die zijn er (nagenoeg) gratis en zijn gewoon te gebruiken als MasterCard. Enige verschil is dat je er saldo op zet i.p.v. achteraf (in termijnen) betaalt.
pi_113694272
wat is er mis met die van KLM? heb ik ook, als je regelmatig vliegt kun je er lekker mee sparen. Ik betaal er al mn werk vluchten mee, waardoor mijn vakantievlucht gratis is.
pi_113694294
ANWB card ben je niet nodig he als je al een Visa card hebt. Mij lukt het trouwens gewoon prima met pinpas van de ING en een Visa card. Doet de een het niet dan de ander wel waar dan ook ter wereld.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_113694596
Die online saldo kijken lijkt me ook wel wat, kan bij mijn Rabocard niet, waarom zit dat ding niet gewoon in je internetbankieren?

Als ik naar je eisen luister denk ik aan de ANWB card. Met de Bijenkorf card spaar je punten bij elke aanschaf, ook leuk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 2 juli 2012 @ 22:34:55 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113694827
Ik heb mijn MC via ICS. Werkt prima online en met event. SMS-alerts
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_113695098
Op rabo internet bankieren kan je wel zien hoeveel er wordt afgeschreven/geboekt staat voor een bepaalde maand.
Built for Speed
pi_113696343
Voor een ANWB-card moet je wel lid zijn van de ANWB.
pi_113696392
Ik wil een credit card, debit heb ik ook al.

Ook wil ik MC & Visa, soms werkt er maar een.

Bijenkorf kan je leukere dingen mee sparen dan ANWB denk ik (ben ook geen lid van de ANWB :))

En de AE van KLM is toch gewoon erg duur? Verder vlieg ik niet genoeg KLM.. Meer OneWorld.

Iemand ervaring met zo'n MC Gold card?
  maandag 2 juli 2012 @ 23:01:06 #11
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113696510
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:59 schreef superheist het volgende:

En de AE van KLM is toch gewoon erg duur? Verder vlieg ik niet genoeg KLM.. Meer OneWorld.

AE wordt ook veel minder geaccepteerd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113696798
Hier ook de Silvercard van ABN die sinds kort niet meer via Interpay maar via ICS loopt.
Werkt er goed, automatisch incasso en op elk gewenst moment je saldo checken.
  maandag 2 juli 2012 @ 23:13:43 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113697289
Amex Platinum was altijd wel handig voor lounges op vliegvelden.
Maar dat hebben ze ook danig ingeperkt de laatste jaren.
En ik vlieg gelukkig niet meer zoveel.

Laat maar. Kaart kost ook belachelijk veel in NL zie ik nu :(
pi_113697372
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:59 schreef superheist het volgende:
70 euro, maar eerste jaar gratis + een KLM bon voor 50 euro. ik dacht, ik probeer het gewoon uit, kost me toch niets, maar ik hou hem, het levert me genoeg op. wel jammer dat je er inderdaad lang niet overal mee kunt betalen, dus een tweede CC is nodig.
pi_113704444
Ik ben erg tevreden over de bijenkorf card. Online rekeningen inzien en betalen en punten sparen gaat redelijk snel. Ook regelmatig leuke aanbiedingen en cadeautjes. Verzekeringen zitten er ook bij in.
pi_113704509
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:18 schreef superheist het volgende:
Wat is nou de beste keuze voor een credit card? Momenteel heb ik nog een gewone (zilvere) Mastercard van de ABN AMRO die opzich prima werkt, maar ik heb het gevoel dat ik iets beters kan vinden.

Belangrijk:
- Automatische incasso, geen gedoe met elke maand geld overmaken
- Online saldo kunnen bekijken
- Lage/geen jaarlijkse kosten

Wat ik er graag bij zou willen
- Reisverzekering als ik iets met de kaart aanschaf
- Spaar punten voor iets

Als ik een beetje rond zit te kijken zie ik dat ik in Nederland geen kaart bij de KLM kan krijgen voor een lage prijs (American Express) en zover ik kan zien niks bij een luchtvaart maatschappij te krijgen is.

Populair zijn kaarten van de ANWB en Heineken maar daar heb ik niks mee. Die van de Bijenkorf ziet er wel fijn uit, maar is dat de beste deal? Het liefst MasterCard, zodat ik m'n huidige kan vervangen, m'n Visa zal moeten blijven en wil een van beide.

Kortom, wat is de beste credit card die momenteel te krijgen is in Nederland?
Ik heb een ABN-AMRO mastercard, mét automatische maandelijkse incasso voor het hele bedrag, via de site (van ICS sinds 01-01-012) een online-overzicht, en relatief lage lasten icm een young professionals pakket oid. Dat zal je niet veel goedkoper krijgen bij een andere club hoor.

Overigens kennen veel van die "gratis" creditcards van de ANWB, v/d Valk, etc een jaarlijks minimaal te besteden bedrag (~500 euro meestal), haal je dat niet, dan betaal je alsnog administratiekosten. En daar zit meestal ook meteen een gespreid betalen optie bij, à de max wettelijke rente.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113704563
Ik heb een Rabo BaseCard. Kost EUR 4,- per kwartaal, maar zal weinig verschillen van de ABN Mastercard die je nu hebt, die heb ik namelijk daarvoor gehad. Gebruik je hem zoveel dan dat je punten wilt sparen en dat je en Mastercard en Visa wilt? Meestal wordt Visa toch wel overal geaccepteerd toch?
pi_113704656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:17 schreef Mallet het volgende:
Ik heb een Rabo BaseCard. Kost EUR 4,- per kwartaal, maar zal weinig verschillen van de ABN Mastercard die je nu hebt, die heb ik namelijk daarvoor gehad. Gebruik je hem zoveel dan dat je punten wilt sparen en dat je en Mastercard en Visa wilt? Meestal wordt Visa toch wel overal geaccepteerd toch?
EC/MC wordt in Europa marginaal meer geaccepteerd, VISA is wereldwijd de net iets betere keuze. AmEx is in dat opzicht de mindere van de 3, die wordt steeds minder geaccepteerd in kleinere restaurants etc. Ten minste, mijn ouders hebben prive beiden een AmEx, en die gebruiken ze steeds minder vertelden ze me laatst. Zakelijk heeft mijn vader een VISA, daar kan hij in Israël en Beiroet weer net wat meer mee als een EC/MC.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113704731
AmEx moet je echt niet willen hoor!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_113704995
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:36 schreef heiden6 het volgende:
AmEx moet je echt niet willen hoor!
Want? Het is an-sich een prima kaart, maar meer op de VS georiënteerd, wat je oa merkt aan het aantal punten hier in de EU waar ze die kaart accepteren. Dat zijn de duurdere restaurants/hotels etc, voor Henk & Ingrid en hun mud aardappels op de Franse tolwegen is dat ding dus wat minder geschikt. Maar voor de zagelijke/veelreizigers, die ook loyalty punten sparen bij de grotere hotelketens en vliegmaatschappijen, is het nog steeds een goede kaart..
pi_113706502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Want? Het is an-sich een prima kaart, maar meer op de VS georiënteerd, wat je oa merkt aan het aantal punten hier in de EU waar ze die kaart accepteren. Dat zijn de duurdere restaurants/hotels etc, voor Henk & Ingrid en hun mud aardappels op de Franse tolwegen is dat ding dus wat minder geschikt. Maar voor de zagelijke/veelreizigers, die ook loyalty punten sparen bij de grotere hotelketens en vliegmaatschappijen, is het nog steeds een goede kaart..
De kosten voor het accepteren zijn hoog, en dat wordt vaak doorberekend, verder wordt de kaart op minder plekken geaccepteerd.
pi_113707537
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De kosten voor het accepteren zijn hoog, en dat wordt vaak doorberekend, verder wordt de kaart op minder plekken geaccepteerd.
AmEx heeft dan weer wel een betere dienstverlening als ICS, de club die achter al die gelabelde EC/MC kaarten zit. Sinds ik van de ABN-AMRO met mijn EC/MC daar naar toe moest, ben ik ernstig aan het twijfelen over een VISA kaart. En de rijkere klanten, komen ook in de duurdere hotels etc, waar ze AmEx wel accepteren. ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:54:06 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113725711
Tijden mijn laatste reis naar de VS :7 viel mij wel op dat er regelmatig twee prijzen bij de benzinepomp stonden aangegeven. Eéntje voor cash en een duurdere mogelijkheid voor CC.
Cash pinnen met de Maestro"PinPas" was ook stukken goedkoper dan met mijn CC.
Blijft toch een prijzig betaalsysteem
pi_113726901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:55 schreef fruityloop het volgende:

[..]

AmEx heeft dan weer wel een betere dienstverlening als ICS, de club die achter al die gelabelde EC/MC kaarten zit. Sinds ik van de ABN-AMRO met mijn EC/MC daar naar toe moest, ben ik ernstig aan het twijfelen over een VISA kaart. En de rijkere klanten, komen ook in de duurdere hotels etc, waar ze AmEx wel accepteren. ;)
Klopt. Ik heb stage gelopen in een vijfsterrenhotel in Amsterdam en daar vlogen de AmEx kaarten je om de oren. Af en toe ook die Centurion die geen limiet heeft. Ook kwam je nog wel eens zo'n achterhaalde Diners Club kaart tegen :P.
pi_113727409
Nog een beetje rondgekeken, ook op http://www.creditcard-vergelijk.nl, de Bijenkorf card is gewoon hetzelfde als de ABN Amro + die punten. Ook gewoon via hetzelfde bedrijf (ICS).

Gold card moet je (bij de ABN iig) 25k op je rekening hebben.. dus nog even wachten daarmee.

Oja, reden dat ik een MC nodig heb is omdat de Visa van mn werk is, hoor ik niet te veel te gebruiken.
pi_113729229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:30 schreef superheist het volgende:
Nog een beetje rondgekeken, ook op http://www.creditcard-vergelijk.nl, de Bijenkorf card is gewoon hetzelfde als de ABN Amro + die punten. Ook gewoon via hetzelfde bedrijf (ICS).

Gold card moet je (bij de ABN iig) 25k op je rekening hebben.. dus nog even wachten daarmee.

Oja, reden dat ik een MC nodig heb is omdat de Visa van mn werk is, hoor ik niet te veel te gebruiken.
Ik zie verder ook niet echt veel opties voor je. Behalve bij MasterCard zelf een kaart aanvragen, maar daar schiet je volgens mij niets mee op in vergelijking tot wat je nu hebt. Je hebt bij de ABN ook een aankoopverzekering als het goed is..

Zo'n Bijenkorf kaart.. Wat moet ik ervan zeggen.. Misschien zie ik het als enige zo maar een creditcard zie ik toch wel een beetje als een luxe betaalmiddel.. Om dan met zo'n Bijenkorf kaart aan te komen.. Vind ik een beetje goedkoop.
pi_113729536
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:07 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik zie verder ook niet echt veel opties voor je. Behalve bij MasterCard zelf een kaart aanvragen, maar daar schiet je volgens mij niets mee op in vergelijking tot wat je nu hebt. Je hebt bij de ABN ook een aankoopverzekering als het goed is..

Zo'n Bijenkorf kaart.. Wat moet ik ervan zeggen.. Misschien zie ik het als enige zo maar een creditcard zie ik toch wel een beetje als een luxe betaalmiddel.. Om dan met zo'n Bijenkorf kaart aan te komen.. Vind ik een beetje goedkoop.
:')

Dat vind ik wel erg pauperig, om je daar druk om te maken.
pi_113730022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:')

Dat vind ik wel erg pauperig, om je daar druk om te maken.
Mag je ook vinden, snap ik ook wel dat jij het zo ziet. Ik wist eerst niet eens dat de Bijenkorf card een echte cc was.. Ik dacht dat het puur een soort service voor vaste klanten was.. Koop op afbetaling.
pi_113730444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:07 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik snap het wel wat, maar wat me helemaal tegen dat soort kaarten heeft gekeerd is dat ze je meteen een kredietmogelijkheid etc in de maag willen splitsen. Mijn vriendin dacht aan een ANWB EC/MC, maar ook die komt via ICS met zo'n handige uitgesteld betalen optie :r . Nu heeft ze zo'n raboding voor de incidentele transactie, en de rest doen we van mijn kaart.
pi_113731627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:21 schreef Mallet het volgende:

[..]

Mag je ook vinden, snap ik ook wel dat jij het zo ziet. Ik wist eerst niet eens dat de Bijenkorf card een echte cc was.. Ik dacht dat het puur een soort service voor vaste klanten was.. Koop op afbetaling.
Ik wist ook niet dat ze zo'n kaart hadden. Maar als de voorwaarden goed zijn, de service en de prijs, de kaart op veel plekken wordt geaccepteerd, dan maakt de rest toch niet meer uit?
pi_113732608
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik wist ook niet dat ze zo'n kaart hadden. Maar als de voorwaarden goed zijn, de service en de prijs, de kaart op veel plekken wordt geaccepteerd, dan maakt de rest toch niet meer uit?
In principe niet nee, maar ik zie het een beetje hetzelfde als de keuze van een bank. Daar heb je ook een soort van gevoel bij.. Er zijn genoeg banken die vergelijkbare producten en diensten aanbieden, maar toch kan iemand het gevoel hebben dat de ABN AMRO beter bij hem past dan de ASN. Zo kijk ik ook naar die cc.
pi_113732821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:11 schreef Mallet het volgende:

[..]

In principe niet nee, maar ik zie het een beetje hetzelfde als de keuze van een bank. Daar heb je ook een soort van gevoel bij.. Er zijn genoeg banken die vergelijkbare producten en diensten aanbieden, maar toch kan iemand het gevoel hebben dat de ABN AMRO beter bij hem past dan de ASN. Zo kijk ik ook naar die cc.
Ik krijg al jeuk als ik bij de Bijenkorf naar binnen kijk. ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:03:33 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113735466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik snap het wel wat, maar wat me helemaal tegen dat soort kaarten heeft gekeerd is dat ze je meteen een kredietmogelijkheid etc in de maag willen splitsen. Mijn vriendin dacht aan een ANWB EC/MC, maar ook die komt via ICS met zo'n handige uitgesteld betalen optie :r ...
Doe je dat toch niet. :)
Mijn MC via ICS wordt gewoon na 4 weken geïncasseerd. Kost niets, behalve "kaartbijdrage".
Heb ook nog een zakelijke Amex via UBS; idem. (veel goedkoper dan in NL trouwens; en SFr. 20K limiet/mnd. :') )
pi_113735924
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik snap het wel wat, maar wat me helemaal tegen dat soort kaarten heeft gekeerd is dat ze je meteen een kredietmogelijkheid etc in de maag willen splitsen. Mijn vriendin dacht aan een ANWB EC/MC, maar ook die komt via ICS met zo'n handige uitgesteld betalen optie :r . Nu heeft ze zo'n raboding voor de incidentele transactie, en de rest doen we van mijn kaart.
Waardeloos vind ik dat.. Zo'n gespreid betalen faciliteit. Ik wil dat echt niet.. Iets met van de regen in de drup...

Dan heeft ze vast een Rabo BaseCard met een limiet van ¤ 1000,-. Die heb ik ook. Gebruik hem alleen maar voor online aankopen.
pi_113740565
Via ICS kun je er toch gewoon voor kiezen dat ze het hele saldo aan het einde van de maand automatisch incasseren? Kun je gewoon online instellen via je account. Mijn vriend heeft een kaart van de ABN en dat gaat via ICS, wordt gewoon aan het einde van de maand afgeschreven, dus geen extra kosten voor uitgesteld betalen. Of is het afhankelijk van wie de aanbieder van de kaart, dus bij de ANWB via ICS kun je opeens niet in een keer betalen?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:50:42 #36
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_113742175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:24 schreef Miffy1 het volgende:
Via ICS kun je er toch gewoon voor kiezen dat ze het hele saldo aan het einde van de maand automatisch incasseren? Kun je gewoon online instellen via je account. Mijn vriend heeft een kaart van de ABN en dat gaat via ICS, wordt gewoon aan het einde van de maand afgeschreven, dus geen extra kosten voor uitgesteld betalen. Of is het afhankelijk van wie de aanbieder van de kaart, dus bij de ANWB via ICS kun je opeens niet in een keer betalen?
Dat kun je gewoon bij alle ICS kaarten instellen bij betalingopties. Net wat je wil eigenlijk.

-Maandelijks betaal ik zelf na ontvangst van mijn online rekeningoverzicht. Daarbij heb ik iedere maand zelf de keuze of ik het saldo ineens of in termijnen wil betalen.
-Maandelijks 2,5% van het uitstaand saldo via automatische incasso betalen.
-Maandelijks 100% van het uitstaand saldo via automatische incasso betalen.
-Maandelijks een vast bedrag via automatische incasso betalen.

4 opties dus. ik doe gewoon een vast maandelijks bedrag. Voor mij makkelijk, maar kan ook gewoon in 1 keer doen eigenlijk dat dan weer wel. Maar heel soms is het zo dat ik mijn credit even kan laten zweven en later volledig betalen. Rente bedrag wat je betaalt is in verhouding wel fors natuurlijk.
Maar of je nou tijdelijk even rood staat bij ICS of bij je gewone bank maakt natuurlijk niks uit.
pi_113751249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:24 schreef Miffy1 het volgende:
Yep, maar als je zo'n ding via zeg de anwb of bijenkorf aanvraagt, wordt je niet al te subtiel de richting van het gespreid betalen op geduwd.
pi_113751708
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:01 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Yep, maar als je zo'n ding via zeg de anwb of bijenkorf aanvraagt, wordt je niet al te subtiel de richting van het gespreid betalen op geduwd.
Ja lekker verdienen voor die maatschappijen, maar daar ben je zelf bij natuurlijk. Bij de creditcard die ikzelf heb van de Rabo mag het niet eens.. Daar moet je aan het einde v/d maand je hele uitstaande saldo betalen. Prima. Bij de ABN (via ICS) had ik dat ook. Daar maakte ik zelf nog wel eens een deel van het saldo eerder over.
pi_113752226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:01 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat vind ik echt wel meevallen. Ik heb zelf die van de ANWB, en een jaar geleden een keer te weinig geld overgemaakt. Pas toen de betalingstermijn om was kreeg ik voor het eerst een brief over die gespreid betalen faciliteit. Daarvoor had ik er nooit van gehoord. Snel het geld overgemaakt en niets meer van vernomen.

Verder uiterst tevreden over mijn ANWB card. 11 Euro per jaar is niets. Onlangs bezig geweest met regelen van hypotheek, CC moest opgezegd worden. Nu zijn ze bekend met dat trucje, dus kaart opgezegd, en dan kan je binnen 3 maanden bellen om te vragen of ze alles weer kunnen activeren, met je huidige kaart.

En de CreditCard van Amazon.com (ook Visa), is dat niets?
pi_113774898
Goeie service van ze, dat opzeggen en weer activeren van je kaart ivm een hypotheek ^O^

Amazon kaart gaat denk niet lukken, volgens mij is bij die Amerikaanse kaarten meestal een van de voorwaarden dat je een US resident moet zijn.

[ Bericht 33% gewijzigd door Miffy1 op 04-07-2012 20:21:55 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:26:19 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113778825
quote:
Goeie service van ze, dat opzeggen en weer activeren van je kaart ivm een hypotheek ^O^
Maar toont tegelijkertijd wel aan wat een farce die "hypotheekkeuring" kennelijk is.
pi_113779465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar toont tegelijkertijd wel aan wat een farce die "hypotheekkeuring" kennelijk is.
Daar is iedereen toch wel achter? Het slaat ook nergens op om in deze tijd nog als hypotheekverstrekker alleen mensen zonder CC wilt. Steeds meer mensen bestellen spullen in het buitenland waarbij alleen met CC betaald kan worden.

Die Amazon kaart kan inderdaad alleen in het land van de webwinkel (.de .co.uk .com, etc.) Nog even wachten tot Amazon naar NL komt (waarschijnlijk dit jaar nog)
pi_113785054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:38 schreef jroz het volgende:

[..]

Daar is iedereen toch wel achter? Het slaat ook nergens op om in deze tijd nog als hypotheekverstrekker alleen mensen zonder CC wilt. Steeds meer mensen bestellen spullen in het buitenland waarbij alleen met CC betaald kan worden.

Die Amazon kaart kan inderdaad alleen in het land van de webwinkel (.de .co.uk .com, etc.) Nog even wachten tot Amazon naar NL komt (waarschijnlijk dit jaar nog)
Net een hypotheek afgesloten de CC was geen enkel probleem zolang je maar niet in de buurt komt van je max leenbedrag. Als ik het goed heb telt een CC mee als 15k. Kom je hierdoor over je te lenen max heen dan kan dat niet. Opzeggen is dan normaal maar als je laten we zeggen er credit hebt en je kunt niet afbetalen dan gaat hypotheek niet door. Op zich niet zo raar dus die check. Als je je CC al niet eens kunt betalen hoe wou je dan een hypotheek betalen.
pi_113794695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:02 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Net een hypotheek afgesloten de CC was geen enkel probleem zolang je maar niet in de buurt komt van je max leenbedrag. Als ik het goed heb telt een CC mee als 15k. Kom je hierdoor over je te lenen max heen dan kan dat niet. Opzeggen is dan normaal maar als je laten we zeggen er credit hebt en je kunt niet afbetalen dan gaat hypotheek niet door. Op zich niet zo raar dus die check. Als je je CC al niet eens kunt betalen hoe wou je dan een hypotheek betalen.
Verschilt waarschijnlijk per hypotheekverstrekker dan. Als ik een aankoop met CC doe, dan boek ik dat bedrag vrijwel direct over. (tenzij op vakantie, dan bij thuiskomst)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juli 2012 @ 09:02:31 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_113794799
"gevoel" bij een CC :')

Heb je een platte plasser TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')