Als je gaat banksparen dan hoeft een verschil van een procentpunt niet veel uit te maken. Het hangt er ook een beetje vanaf wat je nu voor hypotheek hebt. Je krijgt die hogere rente ook over je spaartegoed, waardoor de maandinleg wat omlaag kan. Als je dan ook nog in een hoge schijf zit wbt inkomstenbelasting is een procentpunt verschil opeens netto al een stuk minder geworden.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:37 schreef ManAtWork het volgende:
Waarom wil je met de huidige rente de boel omzetten?
En als je niets doet, maak je ook geen kosten en hoeft het op termijn niets uit te maken.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je gaat banksparen dan hoeft een verschil van een procentpunt niet veel uit te maken. Het hangt er ook een beetje vanaf wat je nu voor hypotheek hebt. Je krijgt die hogere rente ook over je spaartegoed, waardoor de maandinleg wat omlaag kan. Als je dan ook nog in een hoge schijf zit wbt inkomstenbelasting is een procentpunt verschil opeens netto al een stuk minder geworden.
Want jouw glazen bol weet of de beurs de bodem al heeft bereikt?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:02 schreef ManAtWork het volgende:
Aangezien de beleggingen nu laag staan, is het tijd om bij te kopen.
Of toekomstig verlies beperkt. Dat weet je niet. Je kan wel je verlies nemen en in ruil daarvoor meer zekerheid terug krijgen (door te gaan sparen).quote:Nu omzetten zorgt er voor dat je je verlies neemt.
Mwah dat is voorbarig. Gezien de resterende looptijd van 23 jaar vermoed ik dat die beleggingshypotheek een jaar of zeven geleden is gesloten. Dan moet je wel even nagaan of je niet een produkt hebt met een (eufemistisch genoemd) "hefboom-inteereffect", oftewel een woekerpolis. Die werden zeven jaar geleden nog bij bosjes afgesloten. In dat geval kan het zijn dat in de loop van de tijd de risicopremie stijgt en er dus minder over blijft om in te leggen. Dan is blijven zitten in beleggingen misschien niet zo slim. Je zou wel kunnen overwegen om het produkt gelijk te houden maar de beleggingen om te zetten in een spaarvorm. Dat kan bij de meeste van dat soort produkten.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:05 schreef ManAtWork het volgende:
Opgelost dus.
Maar even een slotje vragen.
Mijn glazen bol is net zo goed als de jouwe.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Want jouw glazen bol weet of de beurs de bodem al heeft bereikt?
Lees de rest van mijn post ook even. Een hypotheekprodukt sluit je niet af op gevoel.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Mijn glazen bol is net zo goed als de jouwe.
En aangezien we alleen maar zitten te gissen, kan je TS geen goed advies geven.
Uiteindelijk gaat het toch om het gevoel dat TS er bij heeft.
Dus jij sluit een hypotheekproduct af omdat het financieel het beste lijkt ook al voel het niet goed in je totale financiele plaatje?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lees de rest van mijn post ook even. Een hypotheekprodukt sluit je niet af op gevoel.
Al die woekerpolissen zijn op gevoel afgesloten. De belofte van gouden bergen voelde voor veel mensen wel lekker.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:47 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus jij sluit een hypotheekproduct af omdat het financieel het beste lijkt ook al voel het niet goed in je totale financiele plaatje?
Nee, ik zeg alleen dat een verstandige keuze voor een hypotheekprodukt met het verstand gemaakt moet worden en niet met het gevoel. Het woord 'verstandig' zegt dat eigenlijk al.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:16 schreef ManAtWork het volgende:
Dus jij associeert een beleggingshypotheek met een woekerpolis.
Ik krijg het idee dat jij een kriebelig gevoel krijg van het woord belegging,...
Dan mag je me uitleggen waarom een beleggingsvariant niet verstandig kan zijn?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat een verstandige keuze voor een hypotheekprodukt met het verstand gemaakt moet worden en niet met het gevoel. Het woord 'verstandig' zegt dat eigenlijk al.
Ik heb nergens gezegd dat je niets relevants hebt gezegd. Maar om een advies te geven zonder TS en zijn persoonlijke situatie te kennen, vind ik niet verstandig. (Los van mijn gevoel hierover.)quote:Maar goed, dit dreigt te verzanden in mierenneukerij. Ik heb ook nog e.e.a. gezegd dat me veel relevanter lijkt voor TS.
Ik zou er ook niet voor kiezen. Maar gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel doen anders zouden de banken met een schap vol bankspaarhypotheken blijven zitten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:26 schreef jcdenboer het volgende:
Ik zou in ieder geval geen bankspaar hypotheek nemen, wijzigen is dan niet meer mogelijk ivm belasting regels. (of het kost je veel geld)
Dan zie je direct waarom zo'n slotjesvraag niet wordt gehonoreerd.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:30 schreef jb007 het volgende:
Hahahah, leuk dat het nog doorgaat nadat er een slotje wordt gevraagd.
Mijn glazenbol zegt dat de HRA nu binnen 10 jaar volledig is afgeshcaft en dat Europa voor het zeggen heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |