abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113680968
Hoi,

Zojuist een dom ongelukje veroorzaakt. Kleine situatieschets: 3 auto's op een ongeoorloofde parkeerplek geparkeerd op ons bedrijventerrein. De mijne was de middelste en bij het uitrijden had ik de auto achter mij niet gezien aaardoor ik alleen let op de ruimte voor mijn auto om fatsoenlijk weg te draaien. Daarbij bots ik tegen de auto die achter mij stond.

Beide hebben we het schadeformulier ingevuld. De tegenpartij heeft echter niets ingevuld bij zichtbare schade, maar wel ondertekend.

Mijn vraag is nu wat het recht is van de tegenpartij. Zijn kentekenhouder is in ieder geval al wel kapot dus zichtbare schade.
Wie gaat slapen met een jeukende anus,
wordt wakker met een stinkende vinger.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:13:02 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_113681027
Dan vul jij dat toch even voor hem in, of wil je onder de schade uitkomen?
pi_113681058
Het is jouw plicht om die schade te vergoeden (direct of indirect).
  maandag 2 juli 2012 @ 18:14:39 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_113681069
Heeft de tegenpartij ondertekend?

Stond die andere auto stil?

Heb jij schade?

Als achteruitrijdende partij ben je overigens wel gewoon het bokje en voor een volle mep schuldig. Of je nu ergens staat waar dat mag of niet.

Glashard volhouden dat jullie geen schade zagen op zijn auto in jouw eigen verklaring en de verzekering keert geen fuck aan em uit :D nadeel is wel dattie je gegevens heeft :)
Dum de dum
  maandag 2 juli 2012 @ 18:16:09 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_113681116
Je let niet op, rijdt iemand aan (wees blij dat het iig een auto is) en dan vraag jij je af of de ander wel recht heeft om de schade vergoed te krijgen? 8)7 Wat ben jij voor gare naaier?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:16:50 #6
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_113681137
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:13 schreef Woelwater het volgende:
Dan vul jij dat toch even voor hem in, of wil je onder de schade uitkomen?
Mag niet...dan staat er iets op het formulier waar hij niet voor getekend heeft.

Gewoon stom van andere partij.
pi_113681205
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:14 schreef Fe2O3 het volgende:
Heeft de tegenpartij ondertekend?

Stond die andere auto stil?

Heb jij schade?

Als achteruitrijdende partij ben je overigens wel gewoon het bokje en voor een volle mep schuldig. Of je nu ergens staat waar dat mag of niet.

Glashard volhouden dat jullie geen schade zagen op zijn auto in jouw eigen verklaring en de verzekering keert geen fuck aan em uit :D nadeel is wel dattie je gegevens heeft :)
Daar ben je toch voor verzeker. Als de verzekeraars op het formulier geen schade gemeld krijgen dan is de kous daar toch mee af?
pi_113681261
quote:
11s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:16 schreef Flurry het volgende:
Je let niet op, rijdt iemand aan (wees blij dat het iig een auto is) en dan vraag jij je af of de ander wel recht heeft om de schade vergoed te krijgen? 8)7 Wat ben jij voor gare naaier?
Ik ben geen naaier tegenpartij is gewoon nalatig... maar of hij eventuele schade later nog kan verhalen is dus mijn vraag...

Ow en ik ben inderdaad een gare naaier
  maandag 2 juli 2012 @ 18:24:51 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_113681419
Als hij opmerkt dat hij toch schade heeft gezien achteraf gaat de verzekering toch uitkeren ;) Bedragen onder de paar 1000 eur zijn de moeite van het uitzoeken niet waard, goedkoper om direct uit te keren. Hij gaat langs garage en expert kijkt er naar, die zegt das zoveel schade. Is de auto minder waard = dagwaarde aan schade, zoniet, geschatte schade aan schade.

Enige wat jij dus kan doen is hard roepen en schrijven dat er geen schade was na inspectie, waarna ze alsnog uitkeren (tenzij het schadebedrag te hoog is, dan volgt er wel een onderzoek)
Dum de dum
pi_113681618
Heel hoog kan het niet zijn, enkel een kentekenplaathouder en wat krasje waarvan niet te bewijzen valt of deze er al zaten of niet. Tegenpartij had een 11 jaar oude Polo.

Het maakt mij ook niet uit of ik er in mijn bonus-malus-korting op achteruit ga en ik ben ook zelf schuldig. Maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:31:30 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_113681676
11 jaar oude polo zal al snel dagwaarde worden als die krasjes erbij komen, denk dat je verzekering zonder al te weinig problemen een paar 100 euro uit keert. Als hij die krasjes claimt dan.
Dum de dum
pi_113681789
Zichtbare schade alsin schade dat direct zichtbaar is na aanrijding.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 02-07-2012 18:43:34 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113682103
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zichtbare schade alsin schade dat direct zichtbaar na aanrijding.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:31 schreef Fe2O3 het volgende:
11 jaar oude polo zal al snel dagwaarde worden als die krasjes erbij komen, denk dat je verzekering zonder al te weinig problemen een paar 100 euro uit keert. Als hij die krasjes claimt dan.
Maar dat bedoel ik dus. Deze heeft de tegenpartij niet ingevuld. En is deze schade later nog te verhalen? Mijn verzekeraar zal natuurlijk altijd zeggen dat dit direct op het formulier ingevuld had moeten worden.
Maar is het wettelijk ook wel mogelijk dergelijke schade later alsnog te verhalen/uit te laten keren?
  maandag 2 juli 2012 @ 18:45:12 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_113682222
Waarom neem je gewoon niet even contact op met de persoon om te zeggen dat het formulier nog niet compleet is ingevuld, desnoods via een brief als je verder geen telefoonnummer hebt/kunt vinden?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 2 juli 2012 @ 18:46:02 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_113682250
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:42 schreef joeyonfire het volgende:

[..]

[..]

Maar dat bedoel ik dus. Deze heeft de tegenpartij niet ingevuld. En is deze schade later nog te verhalen? Mijn verzekeraar zal natuurlijk altijd zeggen dat dit direct op het formulier ingevuld had moeten worden.
Maar is het wettelijk ook wel mogelijk dergelijke schade later alsnog te verhalen/uit te laten keren?
Ja natuurlijk

Jij hebt al getekend dat je ertegenaan hebt gereden, Dat jullie toen niks zagen hoeft niet direct te zeggen dat er niks was wat hij later niet kan hebben gevonden nog.

En zolang de schade niet al te hoog is wordt er gewoon uitgekeerd, onderzoek en procederen tegen verzekeraars kost ze teveel tijd en geld. Als jullie bij dezelfde verzekeraar zitten is het helemaal snel geregeld ;)
Dum de dum
pi_113682561
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:46 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk

Jij hebt al getekend dat je ertegenaan hebt gereden, Dat jullie toen niks zagen hoeft niet direct te zeggen dat er niks was wat hij later niet kan hebben gevonden nog.

En zolang de schade niet al te hoog is wordt er gewoon uitgekeerd, onderzoek en procederen tegen verzekeraars kost ze teveel tijd en geld. Als jullie bij dezelfde verzekeraar zitten is het helemaal snel geregeld ;)
In dat geval wachten we maar gewoon af wat mijn verzekeraar zegt. @trovey: schadeformulier is al opgestuurd, er later mee gaan knoeien heeft geen zin.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:58:13 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_113682843
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:52 schreef joeyonfire het volgende:

[..]

In dat geval wachten we maar gewoon af wat mijn verzekeraar zegt. @trovey: schadeformulier is al opgestuurd, er later mee gaan knoeien heeft geen zin.
Dan is het inderdaad afwachten wat de verzekeraar zegt, grote kans dat deze contact met je opneemt en dat er een nieuwe moet komen als ze vinden dat het niet compleet is want ze kunnen zo weinig met het formulier.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')