Hij heeft hier het afgelopen jaar gewoon gewerkt maar zijn contract is niet verlengd vanwege bezuinigingen. In Amerika heeft hij al wat gesprekken lopen voor een nieuwe baan en zij had al een goedbetaalde nieuwe baan aangeboden gekregen en geaccepteerd. Zij gaat nu dus die werkgever bellen dat ze toch niet komt.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hij zal via de rechter een omgangs regeling moeten treffen? zoals ieder ander scheidend paar neem ik aan.
Volgens mij maakt de afstand niet veel uit.
Maar zal hij misschien er zelf voor moeten zorgen dat hij ze kan zien.
Overigens snap ik die vrouw wel.
Jonge kinderen.
Werkloze man die "even" weer terug wil naar amerika.. alsof daar de kansen voor het oprapen liggen.
Ongeacht zijn redenen ervoor.
Ik zou ook blijven.
Ontvoeren? Hij weet toch waar ze zitten en kan ze opzoeken als hij wil.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:42 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maar jij vind het dus normaal om je kinderen op die manier te ontvoeren terwijl je weet dat de vader daarna die kinderen misschien 1 keer per jaar zal zien?
1) ja, tot er een echtscheidingscovenant is hebben beide ouders in principe netzoveel zeggenschap. Daar de kinderen vast hier naar school gaan zal een evt. kortetermijnvorzienning ook wel in het voordeel v/d vrouw uit gaan vallen. (andere optie is werkeloze vader in de US met een stuk minder zekerheid). Een evt. rechtzaak zal dat ook wel opleveren.quote:1- Mag die vrouw dit zo maar doen? Moet zij niet verplicht meewerken aan de mogelijkheid voor de vader om de kinderen te zien.
2- Is er een manier voor de vader om aan een verblijfsvergunning te komen zonder dat de vrouw voor hem garant staat? Wellicht op basis van gezinshereniging met de kinderen?
We zijn beide opties nog aan het onderzoeken en hebben donderdag een afspraak met een advocaat maar misschien dat iemand hier toch al wat tips heeft.
Geloof me van dit verhaal lusten de honden geen brood want er zijn nog meer details die ik hier maar niet plaats...
Ja die kans was denk ik groter geweest als ze in de VS waren getrouwd zodat ze daar ook moesten scheiden. Maar ze zijn dus in NL getrouwdquote:Op maandag 2 juli 2012 18:06 schreef Poeke het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dat omdat de kinderen in Amerika geboren zijn, hij in Amerika de voogdij zou kunnen proberen te krijgen zodat de kinderen naar Amerika zouden moeten verhuizen. Maar de kans is klein dat dat gebeurd.
Ze hebben nog een koopwoning in de VS. De woning stond te koop maar er was geen koper. De woning is onderverhuurd in de tussentijd maar die huurder is dus nu uit huis omdat zij terug zouden gaan wonen in dat huis! Help dit zijn zaak misschien?quote:Op maandag 2 juli 2012 18:17 schreef Fe2O3 het volgende:
Het beste wat hij kan doen is zo snel mogelijk werk en woonruimte vinden in de VS, en hopen dat mevrouw nog bij grootouders woont zonder werk of inkomen als de scheiding rond is.
Dan heeft ie toch de nederlandse nationaliteit verkregen?quote:
Kan pas na 15 jaar worden aangevraagdquote:Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan heeft ie toch de nederlandse nationaliteit verkregen?
Dan had hij dat moeten aanvragen en nog aan wat eisen moeten voldoen.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan heeft ie toch de nederlandse nationaliteit verkregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |