da's idd met uitzaaiingen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:34 schreef beejceej het volgende:
[..]
Hmm dat is vreemd, ze zeiden tegen hem dat de tumor goedaardig was en niet kwaadaardig. Ze zeiden ook dat het verholpen kon worden, 90% kans dat alles weggehaald kon worden.
Hij zit in stadium 4 (?) dat is blijkbaar nog een vroeg stadium..
Ten eerste, misschien is dit niet de meest tactische opmerking die je kan maken op dit moment. Ten tweede, misschien moet je ook niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt. Het verhaal van een snel uitgezaaide longkanker doet mogelijk denken aan een kleincellig carcinoom, welke in eerste instantie goed reargeerd op chemotherapie, wat de levenverwachting wel degelijk een aantal jaar kan rekken. Maar ik ken het verhaal natuurlijk ook niet exact dus heel veel zinnings kan ik er ook niet over zeggen.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Robijn48 het volgende:
Allereerst: erg rot voor hem, en ook voor jou.
Hoe oud is je vriend?
Het verhaal van 2-5 jaar komt mij erg bevreemdend over bij uitgezaaide longkanker. Meestal, en dan verreweg meestal, wordt de 2 jaar niet gehaald. Lees er maar over op internet.
Ik zou dan ook rekening houden met minder tijd. Ik wil jou en je beste vriend heel veel sterkte toewensen.
Bleek geen longkanker te zijn maar NET-kanker, zeer zeldzame vorm. Kenmerkt zich door kleine gezwelletjes op de organen. Volgens de doktoren waren ze er nog vroeg bij dus we zullen er op hopen dat het goed komt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:45 schreef wouter456 het volgende:
Sorry maar stadium 4 is geen vroeg stadium. Het juist het meest vergevorderde stadium. Maar het wil alleen iets zeggen over de mate van verspreiding in het lichaam. Iemand levensverwachting is daarnaast ook nog sterk afhankelijk van het soort kanker en de genetische opbouw van de maligniteit (wat beide erg belangrijk is voor de mate van reactie op chemotherapie).
Dank je wel. Dat zal ik ook doen, ik wil hem niet lastig vallen met mijn verdriet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:56 schreef simmu het volgende:
ik denk dat je het wellicht beter even los kan laten mbt precies wat en hoe medisch. shit happens, je weet nooit precies wanneer, dus geniet gewoon maar van wat je hebt
gebruik dit topic om je lekker te uiten zodat je voor je vriend een goede steun kan zijn! hier mag het hoor
Als je even de moeite had genomen het HELE topic te lezen, had je gezien dat ik met die post reageerde op de situatie die er eerst was: TS dacht dat haar vriend uitgezaaide longkanker had.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:42 schreef wouter456 het volgende:
[..]
Ten eerste, misschien is dit niet de meest tactische opmerking die je kan maken op dit moment. Ten tweede, misschien moet je ook niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt. Het verhaal van een snel uitgezaaide longkanker doet mogelijk denken aan een kleincellig carcinoom, welke in eerste instantie goed reargeerd op chemotherapie, wat de levenverwachting wel degelijk een aantal jaar kan rekken. Maar ik ken het verhaal natuurlijk ook niet exact dus heel veel zinnings kan ik er ook niet over zeggen.
Ja daar heb ik al een beetje over gelezen, ook over de persoonlijke verhalen. BIj hem zijn ze er nog redelijk vroeg bij, in tegenstelling tot die mensen waar ik over las (die overigens nog genezen waren óf nog een aardige tijd leefden)quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen het HELE topic te lezen, had je gezien dat ik met die post reageerde op de situatie die er eerst was: TS dacht dat haar vriend uitgezaaide longkanker had.
Ik heb toen een link van een pneumoloog professor gegeven, die zal het wel weten, niet?
TS: blij te lezen dat het toch anders is dan dat jullie dachten in eerste instantie. De vooruitzichten worden beter op deze manier![]()
Op internet is trouwens ook te lezen over de NET tumor, mocht je daar behoefte aan hebben.
Ik begrijp dat je je nutteloos voelt, je kan ook niet veel voor hem doen, enkel er voor hem zijnquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:41 schreef beejceej het volgende:
[..]
Ja daar heb ik al een beetje over gelezen, ook over de persoonlijke verhalen. BIj hem zijn ze er nog redelijk vroeg bij, in tegenstelling tot die mensen waar ik over las (die overigens nog genezen waren óf nog een aardige tijd leefden)
Voel me alleen een beetje nutteloos. Sins dat ik het weet zit ik mezelf wel echt op te vreten en is hij diegene die me juist een beetje bij elkaar houdt (als hij er is, vergeet ik 't een beetje). Het zou juist andersom moeten zijn. Ik snap dat hij 't dan ook niet wou vertellen in eerste instantie, hij weet goed genoeg hoe ik in elkaar zit. Vind het echt vervelend
Alleen zijn nichtje weet het. Zijn relatie met zijn ouders en broers is nogal moeilijk omdat zijn vader hem twintig jaar lang mishandeld heeft. Ik kreeg het gevoel dat zijn vader zijn vader niet was, doordat zijn broers nooit mishandeld waren. Dat heb ik toen recht voor z'n raap tegen die man gezegd, toen hij bij mij kwam aankloppen om te vragen waar "dat kreng van een zoon" ineens heen was (hij was 't huis uit gevlucht 2 jaar geleden). Uiteindelijk bleek dat ik gelijk had doordat mijn vriend een erfelijke ziekte had aan z'n ogen, en zijn moeder en zijn avder had het niet. Toen kwam het hoge woord naar buiten. Zijn moeder was vreemd gegaan en sindsdat mijn vriend dat weet doet zijn 'vader' weer normaal tegen 'm en heeft hij spijt, maar z'n moeder wil 'm nooit meer spreken. Terwijl ZIJ 't toch zelf gedaan heeft, mijn vriend vroeg er niet om om zo geboren te worden..quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je je nutteloos voelt, je kan ook niet veel voor hem doen, enkel er voor hem zijn![]()
Wat me trouwens wel opviel....heeft je vriend geen ouders, waarom weten zij het niet...?
En dan nog vind ik de opmerking 'ik zou maar rekening houden met minder tijd' nog best wel een kutopmerking. Daarnaast is het nog steeds gelul wat je loopt te verkondigen omdat je de patient van geen kanten kent, dan kan je toch niet zo'n ongefundeerde uitspraak lopen doen. Maar goed, dit wordt een beetje een nutteloze woordenwisseling zo. Daar is dit topic niet voor.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen het HELE topic te lezen, had je gezien dat ik met die post reageerde op de situatie die er eerst was: TS dacht dat haar vriend uitgezaaide longkanker had.
Ik heb toen een link van een pneumoloog professor gegeven, die zal het wel weten, niet?
TS: blij te lezen dat het toch anders is dan dat jullie dachten in eerste instantie. De vooruitzichten worden beter op deze manier![]()
Op internet is trouwens ook te lezen over de NET tumor, mocht je daar behoefte aan hebben.
Wat een verhaalquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:02 schreef beejceej het volgende:
[..]
Alleen zijn nichtje weet het. Zijn relatie met zijn ouders en broers is nogal moeilijk omdat zijn vader hem twintig jaar lang mishandeld heeft. Ik kreeg het gevoel dat zijn vader zijn vader niet was, doordat zijn broers nooit mishandeld waren. Dat heb ik toen recht voor z'n raap tegen die man gezegd, toen hij bij mij kwam aankloppen om te vragen waar "dat kreng van een zoon" ineens heen was (hij was 't huis uit gevlucht 2 jaar geleden). Uiteindelijk bleek dat ik gelijk had doordat mijn vriend een erfelijke ziekte had aan z'n ogen, en zijn moeder en zijn avder had het niet. Toen kwam het hoge woord naar buiten. Zijn moeder was vreemd gegaan en sindsdat mijn vriend dat weet doet zijn 'vader' weer normaal tegen 'm en heeft hij spijt, maar z'n moeder wil 'm nooit meer spreken. Terwijl ZIJ 't toch zelf gedaan heeft, mijn vriend vroeg er niet om om zo geboren te worden..
Overigens heeft zijn 'vader' de rest van de familie tegen hem opgestookt toen hij 2 jaar geleden wegging uit huis: hij liep aan iedereen incl. zijn werkgever te vertellen dat zijn zoon aan de drugs zat :s toen had mijn vriend zoiets van val dan ook maar dood allemaal als je dat geloofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |