abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114189416
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef Cat22 het volgende:
Bij het Kruidvat of een andere drogist. En verder zou je Ecodor kunnen bestellen. Wonderspul! Zowel tegen vlekken als tegen geur. Was de bak voor de kat goed en vor zijn gevoel veilig bereikbaar?
De kattenbak staat in de keuken en is volledig bereikbaar.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_114189466
Misschien is de keuken te druk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114189490
Maar vond de kat dat ook? :). Hoe is hij in huis, loopt hij al rond of schuilt hij veel onder het bed? Hoe ver is je keuken van je slaapkamer? Kan voor de kat net even te eng ver zijn geweest.
En misschien was het gewoon een eenmalig ongelukje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114189521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:51 schreef Cat22 het volgende:
Maar vond de kat dat ook? :). Hoe is hij in huis, loopt hij al rond of schuilt hij veel onder het bed? Hoe ver is je keuken van je slaapkamer? Kan voor de kat net even te eng ver zijn geweest.
En misschien was het gewoon een eenmalig ongelukje.
De keuken zit naast de slaapkamer. Als ik thuis ben loopt hij me veel achterna en ligt hij naast me op de bank. Als ik weg ben schuilt hij b.v. onder de bank.
pi_114192518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef HSG het volgende:

[..]

De keuken zit naast de slaapkamer. Als ik thuis ben loopt hij me veel achterna en ligt hij naast me op de bank. Als ik weg ben schuilt hij b.v. onder de bank.
Dan zal het dat niet zijn. :Y Hopelijk gebeurt het niet vaker en anders kunnen we hier nog wel wat tips geven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114192645
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan zal het dat niet zijn. :Y Hopelijk gebeurt het niet vaker en anders kunnen we hier nog wel wat tips geven.
Nou ik ben hier heel makkelijk in. Ik heb al een aantal maatregelingen genomen..

- het deksel van de kattenbak heb ik eraf gehaald.
- hij heeft geen toegang meer tot de slaapkamer.
- als ik weg ben heeft hij alleen nog toegang tot de keuken en de hal. En hij heeft genoeg vermaak.

Maar als na enkele weken/maanden nog steeds overal poept en piest behalve op de kattenbak dan ben ik genoodzaakt om hem weg te doen. Ik heb daarvoor ook katten gehad maar die deden het altijd gelijk op de kattenbak.
pi_114197299
misschien heeft hij wel een blaasontsteking..dan doen ze het ook wel eens naast de bak. Ik zou hem wel even na laten kijken door de DA mocht hij blijven plassen naast de bak.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_114197457
Ik denk dat het een stressplasje was, ik zou niet meteen aan iets medisch denken. Zo'n verhuizing is behoorlijk stressvol voor een kat. De oplossing van HSG lijkt me verstandig, niet meer in de slaapkamer voorlopig en nog even zijn ruimte beperken als je zelf niet thuis bent. Na een paar dagen zal hij vast al iets beter gewend zijn en doet hij hopelijk alles netjes op de bak :)

Mocht hij over een week nog steeds onzindelijk zijn dan zou ik voor de zekerheid wel even een tripje naar de DA doen om blaasproblemen uit te laten sluiten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114197724
Je hebt hem net een dag en je denkt nu al over weg doen.. Maar in ieder geval ik denk ook dat het van de stress is. Als hij gecastreerd is enzo denk ik niet dat het sproeien zal zijn.
pi_114200701
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je hebt hem net een dag en je denkt nu al over weg doen.. Maar in ieder geval ik denk ook dat het van de stress is. Als hij gecastreerd is enzo denk ik niet dat het sproeien zal zijn.
Nou ja het weg doen is het laatste wat ik zal doen. Heb hem net natvoer gegeven wat in mum van tijd opgeschrokt is. Af en toe eet hij brokjes.

Verder is hij wel stil en ligt veel. Spelen wil hij ook niet. Komt dat door omdat hij nog moet wennen en dat de nieuwe omgeving stress veroorzaakt?
pi_114203239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:58 schreef HSG het volgende:

[..]

Nou ja het weg doen is het laatste wat ik zal doen. Heb hem net natvoer gegeven wat in mum van tijd opgeschrokt is. Af en toe eet hij brokjes.

Verder is hij wel stil en ligt veel. Spelen wil hij ook niet. Komt dat door omdat hij nog moet wennen en dat de nieuwe omgeving stress veroorzaakt?
Ik zou hem gewoon even rustig laten acclimatiseren. Een beetje verwennen door extra lekker voer te geven (en hem dan bij z'n naam roepen als je het voer neerzet en hij er aan komt lopen), als hij bij je komt rustig praten en aanhalen/aaien, maar verder veel negeren. Niet te veel aandacht geven, geen speelgoedjes of spelletjes opdringen.

Katten zijn over het algemeen zeer gehecht aan hun huis, een nieuw huis is voor de meeste volwassen katten een grote schok om te verwerken. Als je hem de tijd geeft zal hij vast vanzelf ontdooien en gaat hij op een gegeven moment vanzelf spelen (er van uitgaand dat hij ook speels was in z'n oude huis). Gewoon nog even geduld hebben dus ^O^
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_114206704
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:19 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon even rustig laten acclimatiseren. Een beetje verwennen door extra lekker voer te geven (en hem dan bij z'n naam roepen als je het voer neerzet en hij er aan komt lopen), als hij bij je komt rustig praten en aanhalen/aaien, maar verder veel negeren. Niet te veel aandacht geven, geen speelgoedjes of spelletjes opdringen.

Katten zijn over het algemeen zeer gehecht aan hun huis, een nieuw huis is voor de meeste volwassen katten een grote schok om te verwerken. Als je hem de tijd geeft zal hij vast vanzelf ontdooien en gaat hij op een gegeven moment vanzelf spelen (er van uitgaand dat hij ook speels was in z'n oude huis). Gewoon nog even geduld hebben dus ^O^
Even een update: hij heeft de afgelopen 3 uur in de kattenbak zijn behoefte gedaan. Twee keer aan toe zelfs. Ik heb hem natvoer gegeven en dat deed het hem. Ook werd hij actiever en begon hij de krabpaal te gebruiken. Ik heb goede hoop. :)
pi_114206802
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:56 schreef HSG het volgende:

[..]

Even een update: hij heeft de afgelopen 3 uur in de kattenbak zijn behoefte gedaan. Twee keer aan toe zelfs. Ik heb hem natvoer gegeven en dat deed het hem. Ook werd hij actiever en begon hij de krabpaal te gebruiken. Ik heb goede hoop. :)
Goed om te horen! Nog even en hij voelt zich vast helemaal thuis bij je :)
pi_114206878
Nog ff tipje: Let op welke planten je in huis hebt. Er zijn nl planten die ontzettend schadelijk zijn voor katten. Amarilys is er bijvoorbeeld 1 van. Anjers en papyrus (niet schadelijk) zijn ""kattenbiefstuk", wat meestal resulteert in omgevallen en kapotte vazen.
En soms als ze last hebben van haarballen vallen ze elke plantensoort aan die ze kunnen krijgen. Inclusief de andijviesnippers die je laat vallen bij het klaarmaken.
pi_114211141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:01 schreef gargamel het volgende:
Nog ff tipje: Let op welke planten je in huis hebt. Er zijn nl planten die ontzettend schadelijk zijn voor katten. Amarilys is er bijvoorbeeld 1 van. Anjers en papyrus (niet schadelijk) zijn ""kattenbiefstuk", wat meestal resulteert in omgevallen en kapotte vazen.
En soms als ze last hebben van haarballen vallen ze elke plantensoort aan die ze kunnen krijgen. Inclusief de andijviesnippers die je laat vallen bij het klaarmaken.
Jep mijn planten zijn vermoord :(

En wat spelen betreft dat duurde hier ook een paar weken. Geef hem gewoon de tijd :)
pi_114223007
Ik heb weer een paar vragen:

- wat geven jullie je kat dagelijks te eten?
- wat is het ideale gewicht voor 3 jarige kater?
pi_114223029
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:45 schreef HSG het volgende:

Bij mij hebben ze de hele dag brok staan en een paar keer per week krijgen ze een half blikje nat voer. Geen idee wat t ideale gewicht is. Dat is per kat afhankelijk natuurlijk :)
pi_114223179
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze de hele dag brok staan en een paar keer per week krijgen ze een half blikje nat voer. Geen idee wat t ideale gewicht is. Dat is per kat afhankelijk natuurlijk :)
Het vervelende is is dat mijn kat, volgens de vorige eigenaar, weinig brok eet. Hij gaf hem ook eens per 1 a 2 weken natvoer. Hij is 2.5 kilo voor een 3 jarige kat.

Het kan zijn dat hij op jacht ging toen hij bij zijn vorige onderkomen naar buiten kon.
pi_114224162
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:45 schreef HSG het volgende:

Het ideale gewicht hangt af van de bouw van de kat in kwestie, daar kun je niet zomaar iets over roepen. Maar 2,5 kilo klinkt voor een volwassen doorsnee huis-tuin-en keukenkater wel wat aan de lage kant.

Onze drie poezen krijgen onbeperkt brokjes (ze hebben de hele dag wat staan), elke ochtend natvoer uit zo'n zakje en verder snaaien ze gedurende de dag vaak nog het één en ander mee. Vooral de oudste vreet elke dag nog wel een aantal happen versvoer (=rauw vlees) van de honden mee als dat op het aanrecht staat te ontdooien. Ook vangen de dames buiten regelmatig hun eigen versvoer in de vorm van muizen, ratten, vogeltjes en soms haasjes of konijntjes.

We voeren niet alleen maar brokken, omdat katten die alleen droge brokjes eten vaak gevoeliger zijn voor blaasproblemen. Dit komt omdat ze meestal niet genoeg water drinken naast de droge brokjes, en dat is dan slecht voor hun niertjes en blaas. Natvoer is daarom een goede aanvulling vanwege het vochtgehalte. Ze ontwikkelen dan minder snel blaasgruis en dat soort nare klachten. We neigen er nu steeds meer naar om de poezen meer vers vlees te geven net als de honden, omdat we denken dat dat voor de vochtbalans en voor de verdere gezondheid goed is. Beter in ieder geval dan brokken die voor het grootste gedeelte uit granen en smaakstoffen bestaan. Maar goed, vers vlees is wel redelijk duur dus voorlopig zijn we nog niet zo ver. Ik denk dat we uiteindelijk 's ochtend vers vlees gaan voeren in plaats van natvoer en daarnaast brokjes laten staan voor als ze ineens honger hebben. Dan moeten ze zelf maar kiezen of ze een hapje brokjes nemen of buiten iets gaan vangen.
pi_114225259
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:31 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Het ideale gewicht hangt af van de bouw van de kat in kwestie, daar kun je niet zomaar iets over roepen. Maar 2,5 kilo klinkt voor een volwassen doorsnee huis-tuin-en keukenkater wel wat aan de lage kant.

Onze drie poezen krijgen onbeperkt brokjes (ze hebben de hele dag wat staan), elke ochtend natvoer uit zo'n zakje en verder snaaien ze gedurende de dag vaak nog het één en ander mee. Vooral de oudste vreet elke dag nog wel een aantal happen versvoer (=rauw vlees) van de honden mee als dat op het aanrecht staat te ontdooien. Ook vangen de dames buiten regelmatig hun eigen versvoer in de vorm van muizen, ratten, vogeltjes en soms haasjes of konijntjes.

We voeren niet alleen maar brokken, omdat katten die alleen droge brokjes eten vaak gevoeliger zijn voor blaasproblemen. Dit komt omdat ze meestal niet genoeg water drinken naast de droge brokjes, en dat is dan slecht voor hun niertjes en blaas. Natvoer is daarom een goede aanvulling vanwege het vochtgehalte. Ze ontwikkelen dan minder snel blaasgruis en dat soort nare klachten. We neigen er nu steeds meer naar om de poezen meer vers vlees te geven net als de honden, omdat we denken dat dat voor de vochtbalans en voor de verdere gezondheid goed is. Beter in ieder geval dan brokken die voor het grootste gedeelte uit granen en smaakstoffen bestaan. Maar goed, vers vlees is wel redelijk duur dus voorlopig zijn we nog niet zo ver. Ik denk dat we uiteindelijk 's ochtend vers vlees gaan voeren in plaats van natvoer en daarnaast brokjes laten staan voor als ze ineens honger hebben. Dan moeten ze zelf maar kiezen of ze een hapje brokjes nemen of buiten iets gaan vangen.
En hoeveel gram natvoer geef je je katten dan?
pi_114230813
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:07 schreef HSG het volgende:

[..]

En hoeveel gram natvoer geef je je katten dan?
Tja, meestal 1 of 2 zakjes verdeelt over drie poezen, maar dat verschilt een beetje. De dames eten meestal tot ze genoeg hebben. Vaak blijft er dan nog wel wat over, soms eten er twee en is de laatste te laat en krijgt zij nog maar een paar hapjes. We wegen het nooit precies af. Je kan denk ik het beste een beetje 'op het oog' voeren, zolang de kat er goed uit ziet en niet te dik wordt is het goed :)
  zondag 15 juli 2012 @ 16:08:39 #72
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_114231680
Mijn poezel heeft de gehele dag droge brokjes staan en krijgt 's avonds een blikje gourmet natvoer, verder drinkt ze overal water uit (douche, wasbak, bak van de hond, uit een glas) behalve uit d'r eigen bakje...raar beest O+
pi_114231714
Een vraagje aan alle kattenliefhebbers.

Kan iemand uitleggen waarom katten je soms zo glazig/stoicijns aankijken alsof jij een randdebiel bent als mens? Het lijkt bijna alsof ze willen zeggen: wat doe jij hier..
  zondag 15 juli 2012 @ 16:23:26 #74
244933 trovey
Nachtoele
pi_114232189
quote:
15s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:09 schreef Iwanius het volgende:
Een vraagje aan alle kattenliefhebbers.

Kan iemand uitleggen waarom katten je soms zo glazig/stoicijns aankijken alsof jij een randdebiel bent als mens? Het lijkt bijna alsof ze willen zeggen: wat doe jij hier..
Ze vinden je gewoon een randdebiel. ;( Laten we eerlijk zijn, wie, bij zijn goede verstand, neemt een huisdier wat jou als ober ziet? :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114233796
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:08 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Mijn poezel heeft de gehele dag droge brokjes staan en krijgt 's avonds een blikje gourmet natvoer, verder drinkt ze overal water uit (douche, wasbak, bak van de hond, uit een glas) behalve uit d'r eigen bakje...raar beest O+
Maar haar drinkbak eens schoon wil je? Anders dronk ze daar wel uit. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')