Behalve kittens.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Als het goed is hoef je bar weinig aan te passen. Katten zijn zeer voorzichtig en lopen vrijwel altijd overal tussendoor (breekbare dingen op kasten bijvoorbeeld).
Nooit last van gehad. Behalve als er een bromvlieg tussen de planten zit, dan gaat alles om.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Behalve kittens.![]()
Die malen daar echt niet om...
Ik heb katten gehad. Maar dat was bij mijn ouders en ex (waar ik mee samenwoonde). Huis- tuin- en keukenkatten en een raskat. Dus ik heb er ervaring mee. Echter ik heb nog nooit het voorbereidend werk verricht.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Het echte werk begint bij het uitkiezen van je kat en dan het in huis nemen van het dier. Dan krijg je met gedrag te maken en met aanpassen. Vooral jij aan de kat.
Heb je al eens eerder een kat gehad, of iemand in je omgeving die er kaas van heeft gegeten?
En wat doe jij dan als je kat iets doet wat niet mag.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Als het goed is hoef je bar weinig aan te passen. Katten zijn zeer voorzichtig en lopen vrijwel altijd overal tussendoor (breekbare dingen op kasten bijvoorbeeld).
Ik kan je alleen aanraden consequent te zijn: bedenk vooraf waar de kat niet mag komen (bij mij: bed, eettafel, salontafel en aanrecht) en houd je daar strict aan. Als iets eenmaal mag krijg je het er vrijwel niet meer uit.
Wat dekt een kattenverzekering?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:49 schreef blue-eye het volgende:
je kan over de volgende vragen nadenken:
• Neem je een (ras) kitten of een kat?
kitten: neemt veel tijd in beslag, je moet hem opvoeden
kat: als die een paar jaar oud is is het nog een puber, erg speels. Een kat van een jaar of 5 is rustiger. Extra voordeel van een "volwassen"kat : je weet zijn karakter. Wat voor karakter zoek jij? schootkat/lief voor kinderen/binnenpoes etc.
raskitten:afhankelijk van het ras prijzig in aanschaf, afhankelijk van het ras kan je op wachtlijst komen
• als je geen kitten neemt, moet die gesteriliseerd/gecastreerd zijn ?
• waar wil je je kat vandaan halen?
dierenasiel
dieren(katten)herplaatsing: Dieren wonen nog bij hun baasje
kattenopvang
etc. etc.
• neem je er een of twee?
als je er een hebt en het is een binnenpoes, vaak zijn ze rebels als ze door het hele huis mogen als je weg bent.
• waar laat je de kat als je niet thuis bent? in de keuken/woonkamer etc.
• heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur?
praktische dingen:
• wie wat de dierenarts, voel je je daar goed bij?
let ook op de openingstijden, sommige zijn van ma-vr open. andere ook in de weekenden en hebben open spreekuur in de avond en weekend.
• neem je een kattenverzekering?
Ik neem aan dat je eventuele aansprakelijkheidsverzekering afdoende zal wezen.quote:
Niet voor ziektekosten van de kat zelf.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je eventuele aansprakelijkheidsverzekering afdoende zal wezen.
Voor mijn gevoel is een kattenverzekering niet verstandig (tenzij je slecht met geld om kunt gaan en dus geen buffertje opbouwt). Ik heb mijn kat nu 'n jaar of 13, waarbij ik in de laatste 2 a 3 jaar rond de E1500 aan dierenartskosten heb gemaakt wegens nierfalen. Als ik gedurende die volledige 13 jaar een verzekering had gehad, was ik E3000 aan premie kwijtgeweest (op basis van een hele snelle google, E20 per maand)quote:
Kat van m'n vriend loopt ook altijd op de tafel als we aan 't eten zijn, maar die van mij hebben dat nooit gedaan omdat ze wisten dat het niet mocht.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan je alleen aanraden consequent te zijn: bedenk vooraf waar de kat niet mag komen (bij mij: bed, eettafel, salontafel en aanrecht) en houd je daar strict aan. Als iets eenmaal mag krijg je het er vrijwel niet meer uit.
Dat kan goed gaan of slecht.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:28 schreef HSG het volgende:
Wat gebeurt er als ik twee katten die elkaar niet kennen in een totaal nieuwe omgeving neerzet?
Waarschijnlijk veel stress, ook een beetje afhankelijk van het karakter en de leeftijd van de katten in kwestie. Kittens kunnen makkelijk aan elkaar wennen meestal, maar oudere katten (vooral als ze lang alleen gezeten hebben) kunnen danig in de stress schieten van a) een nieuwe omgeving en b) een andere kat. Zorg voor voldoende kattenbakken en hou rekening met enige knokpartijtjes en (tijdelijke) onzindelijkheid ten gevolge van de stress.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:28 schreef HSG het volgende:
Wat gebeurt er als ik twee katten die elkaar niet kennen in een totaal nieuwe omgeving neerzet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |