| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 12:36 |
| Wat zijn de voor en nadelen en wie heeft er al 1? Bij financiallease.nl is dit onder andere al mogelijk. Mij lijkt het persoonlijk zo veel mooier om voor het lease bedrag van een nieuwe vw golf een 2ehands audi A5 te rijden. Liever een mooie en fijne bak van een paar jaar oud dan een nieuwe standaard te klein autootje. Zijn er addertjes onder het gras? En is een tankpas ook mogelijk? | |
| Sometimes | maandag 2 juli 2012 @ 12:40 |
| Wat zoek je precies? Deze oplossing is gelijk aan een lening bij de bank. Verzekering, wegenbelasting en onderhoud komen nog bij het bedrag dat je uitrekent. Daarnaast moet je ondernemer zijn om hier gebruik van te kunnen maken. | |
| RemcoDelft | maandag 2 juli 2012 @ 12:41 |
| Kijk eens wat je bijtelling doet... | |
| Kapt-Ruigbaard | maandag 2 juli 2012 @ 12:56 |
Dan maar liever een nieuwe, te kleine, standaard bak. | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 13:02 |
Kan het ook als werknemer? Binnenkort moet ik namelijk gaan zoeken naar een lease bak wegens mijn functie. | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 13:03 |
Zelf bijbetalen voor een mooiere auto vind ik niet erg. Maar het moet nog wel ergens een verantwoorde uitgave blijven | |
| borbit | maandag 2 juli 2012 @ 13:10 |
| vraag gewoon of je het geld direct mag hebben en koop een oude jag of merc van marktplaats met lederen bekleden en alle fucking opties die je kan krijgen. Je baas zal jalours zijn. | |
| Ferrari_Tape | maandag 2 juli 2012 @ 13:12 |
Je wilt je dus groter voordoen dan dat je eigenlijk bent en boven je stand leven? | |
| Sometimes | maandag 2 juli 2012 @ 13:12 |
Als werknemer kan wel, maar dan moet je werkgever dat wel willen (en betalen dus). Bij een heel klein bedrijf zou dat misschien nog kunnen lukken, bij een groter bedrijf met een policy en zo verwacht ik van niet. | |
| Kapt-Ruigbaard | maandag 2 juli 2012 @ 13:13 |
| Denk ook niet dat de werkgever echt staat te springen om een tweede hands lease auto te leasen. | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 13:14 |
Ik zit nu ook te kijken naar een nieuwe auto. Ik ben echt pro-duitse merken, maar dat zit er bij mijn nieuwe baan niet in. Hoger salaris, maar leasetarief is lager. Dus, dan moet ik gaan uitwijken naar een niet-duits merk, en als ik dat doe, dan ga ik ook maar direct voor 14% bijtelling, dus de nieuwe Peugeot 208 is dan wel heel interessant (ook al spuug ik zowat van franse merken, en dus ook peugeot). | |
| Ferrari_Tape | maandag 2 juli 2012 @ 13:14 |
En de bijtelling gaat toch over de nieuwprijs van de auto. Ookal is geleasde auto 10 jaar oud. | |
| Sometimes | maandag 2 juli 2012 @ 13:16 |
Zoeken naar een Youngtimer van minimaal 15 jaar oud, dan zijn de regels wel gunstiger. | |
| sanger | maandag 2 juli 2012 @ 13:17 |
En zeker niet in een financial lease constructie. | |
| Franknfurter | maandag 2 juli 2012 @ 13:19 |
| Tweedehands leasers zijn vaak binnen een paar jaar tijd volledig afgeragd. Ik heb een half jaar veel exleasers moeten vervoeren en ze reden stuk voor stuk alsof ze al 3 jaar rijp waren voor de schroot. | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 13:21 |
Wel apart dat de overheid steunt tot het steeds maar inkopen van nieuwe auto's in plaats van prima 2e handsen nog een 2e leven te geven. Voor de rest werk ik bij een prima MKB in een specifieke markt. Dus vaste policies hebben wij niet (daar ben ik al goed van op de hoogte). En voor de persoon die zei dat ik mij groter voor wil doen dat ik ben. Denk maar wat je wilt. Ik houd gewoon van net wat grotere auto's ook ten behoeve van mij veiligheid en comfort als ik door Europa reis. Dan heb ik liever een grote auto dan een kleine hatchback. | |
| Sometimes | maandag 2 juli 2012 @ 13:25 |
De TT is niet heel duidelijk, maar na het lezen van de OP had je geweten dat het hier niet om ging. | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 13:27 |
Nee, maar sommige mensen grijpen alles aan om af te geven op lease-auto's | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 13:30 |
Ik heb hoe dan ook liever een grote auto dan een kleine auto, maar de reden die je nu aanvoert blijkt niet uit je OP. Daar lijkt het je gewoon mooier, omdat je de A5 mooier vindt dan een Golf. Ja, ik ook. En een 5 serie vind ik weer mooier dan die A5, maar goed, dat zal er niet in zitten dan he. Overigens twijfel ik wel een beetje aan dat Europa verhaal, want als je dat zou moeten voor je werk, dan zou je werkgever je niet afschepen met een Toyota Yaris (om maar wat te noemen), maar een ietwat comfortabelere auto ter beschikking stellen. Ik denk stiekem dat het je gewoon gaat om het rijden van een grotere auto, gewoon, omdat dat stoerder is. | |
| Franknfurter | maandag 2 juli 2012 @ 13:32 |
| Je hebt het over tweedehands lease auto's ja. Dus wel eigen auto maar niet leasen. Ik snap het heel goed. Ik heb het namelijk ook over ex-lease auto's. | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 13:34 |
... TS heeft het over het leasen van een ex-leasebak (dus opnieuw leasen). Niet over het aanschaffen van een ex-leasebak. Dus helemaal niet 'eigen auto maar niet leasen', maar 'ex-leasebak opnieuw leasen'. Niks eigen auto. Eigen auto is als je de auto koopt, maar zoals ik het lees heeft TS het daar niet over. | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 13:35 |
Ik werk voor een internationaal bedrijf in de engineerig. Dat jij twijfelt over mijn werkveld is toch echt jouw probleem. Ik zal voor mijn werk namelijk veel moeten reizen, zowel Europees als intercontinentaal. Maar goed daar ging dit topic helemaal niet over. Maar over het type auto hebben wij het nog niet gehad (wel dat er geen vaste policies zijn), ik ga er altijd van uit dat een werkgever naar een voordelige oplossing zoekt. En ja een A5 vind ik inderdaad een erg leuke auto, je doet nu net alsof ik niet het recht zou hebben om hier over na te denken. | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 13:36 |
Klopt. | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 13:43 |
Nee ik heb geen probleem, want ik kan (indien ik bijbetaal) alles leasen wat ik wil dus ik hoef niet naar ex-leaseautoś te kijken Oh natuurlijk heb je dat recht wel. Uiteraard heb je dat. Alleen ik geloof er geen fluit van dat het feit dat je door Europa moet rijden de hoofdreden is dat je een (bv) A5 wil. De A5 is de reden dat je een A5 wil, dat past niet binnen je budget en nu zoek je een manier om toch een A5 te rijden zonder dat het je zelf al teveel kost | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 13:50 |
Dat laatste wat je zegt klopt toch ook gewoon? Dat had je al in mijn OP kunnen opmaken. Wat is er mis mee dat ik kijk naar alternatieve opties? Op dit moment ben nog een junior en kan ik niet alles leasen wat ik wil. Ik geef eerlijk toe dat ik kijk naar auto's die ik veel leuker vind mogelijk voor hetzelfde budget als een nieuwere kleine auto. Ik maak er geen taboe van dat ik kijk naar opties om er net wat meer uit te krijgen. Dus A5 om A5 en comfort en veiligheid. | |
| MuurStraat | maandag 2 juli 2012 @ 13:52 |
| @CoolGuy, wat is nou je punt? Jij vindt het niet kunnen dat TS zoekt naar manieren om voor het budget van een nieuwe Golf, een jaar oude A5 te rijden? Dat ene jaar, en die eerste 40k kilometers op de teller ga je niet merken hoor. Mooie idioot als je dat niet wil A5 van een jaar oud is overigens maar een voorbeeld. | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 13:54 |
Precies dat is wat ik bedoel. Dat heeft niets met naast mijn schoenen lopen te maken, maar met iventariseren naar de leukste opties. | |
| MuurStraat | maandag 2 juli 2012 @ 13:58 |
| Overigens, "alles van je baas mogen leasen", en dan een VW Jetta fan zijn | |
| fathank | maandag 2 juli 2012 @ 14:02 |
Uiteindelijk zijn het allemaal hokken met 4 wielen en een stuur die je van A naar B brengen. En als je met zo'n Peug 200 euro in de maand meer overhoudt netto, lekker toch. Die brengt je prima van A naar B. Franse auto's zitten 9 van de 10 keer wel lekker. Voor de rest heb ik er ook niks mee hoor | |
| MuurStraat | maandag 2 juli 2012 @ 14:03 |
En daar zit dan ook direct het verschil | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 14:06 |
Natuurlijk, maar ik hoef dan ook niet door heel Europa te rijden, en ik ga echt geen 200 euro per maand bijbetalen om maar een dikkere auto te rijden | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 14:08 |
Oh nee daar is niks mis mee, maar dat had ik al aangegeven. Alleen je doet net alsof het je gaat om het comfort en veiligheid en blabla, maar het is gewoon heel ordinair zo dat je gewoon een dikkere bak wil omdat dat ruiger is. Niks mis mee, heb ik zelf ook, maar verbloem dat dan niet door Europa als excuus aan te voeren, want als je daar niet heen hoefde dan wilde je nog steeds een A5 | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 14:10 |
Dat is zo, maar ook ík stap liever in een dikkere auto dan een kleinere auto. Is gewoon zo. Niet omdat ik veel of weinig hoef te rijden, maar gewoon, vanwege de auto. Simpel. Voor mijn huidige baan hoef ik veel en veel minder te rijden dan voor mijn vorige baan, en dat is te merken aan het leasebudget. Nu kan ik natuurlijk wel gaan bijbetalen, maar ik ben juist overgestapt voor het geld dus ja, dat zou een beetje raar zijn | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 14:24 |
Jij vind het ordinair, ik vind een dikkere bak gewoon leuk. Dit zou nu niet eens een discussie moeten zijn, want daar gaat het niet over. Smaken verschillen, ieder zijn meug. En daarbij ben ik een auto liefhebber en zal ik soms wel een week door Europa reizen voor mijn werk. Aangezien ik dan niet thuis kom vind ik het fijn om plezier uit een auto te halen. Lijkt me toch niet een zeer vreemde gedachten, het zal soms zelfs mijn 2e huis worden. Nee dat is geen feest, maar wil het wel zo leuk mogelijk maken. | |
| MuurStraat | maandag 2 juli 2012 @ 14:28 |
Nou, klein feestje toch wel http://financiallease.nl/(...)Max=tot&cavPageType= | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 14:29 |
Nee, ik vind het niet ordinair, ik gebruik het woor ordinair wellicht verkeerd. Je hebt geen 'hogere' reden om een a5 te leasen (europa. dat je daar heen moet leuk maar al hoef je maar 30km per dag te rijden, dan nog wil je gewoon een dikke bak), je wil gewoon heel 'ordinair' (snap je nu hoe ik het bedoelde?) een dikkere bak. Maar goed. Het lijkt me dat je werkgever je vraag prima kan beantwoorden? of niet? | |
| Inlognaam | maandag 2 juli 2012 @ 14:36 |
| Weet niet in hoeverre het mogelijk is om leasecontracten over te nemen? In zo'n geval is het financieel wellicht mogelijk om een duurdere bak te krijgen voor het budget van een lagere. Kan me voorstellen dat er bij contractbreuk een flinke boete tegenover staat en dat liever voorkomen wordt. | |
| Apekoek | maandag 2 juli 2012 @ 14:38 |
Ja klopt ik wil heeeeeeelll ordinair een dikkere bak. Zijn we daar nou eens over uitgeluld? Want daar ging dit topic helemaal niet over. En ja uiteindelijk zal ik dit ook met mijn baas overleggen maar ook daar ging dit topic niet over. Ik vroeg alleen wat de addertjes onder het gras zijn omtrent het leasen van een 2e hands auto tov een nieuwe en wellicht kleinere auto. | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 14:39 |
Wat ik van mijin vorige werkgever weet is dat auto's die in de pool stonden, wel gereden konden worden voor het maximum leasebedrag dat de betreffende werkgever ter beschikking heeft. Met andere woorden; stel dat er een 3 serie staat in de pool voor 850 euro, en je mag maar voor 650 euro leasen op jouw level, dan kun je toch die 3 serie rijden voor die 650 euro. Die 200 euro verschil heof je dan niet te betalen (tenminste, zo was het bij ons toen). Maar goed, dan ben je er nog niet, want je moet natuurlijk wel de bijtelling over die bak nog betalen, en die is flink hoger natuurlijk. | |
| CoolGuy | maandag 2 juli 2012 @ 14:44 |
Nou ja, tov een nieuwe en kleinere auto is natuurlijk dat je in dat laatste geval minder kosten hebt. En minder leasekosten (dus eventuele bijbetaling indien auto duurder is in de lease dan het bedrag dat je mag uitgeven) en minder bijtelling. Daarnaast kan ik me zomaar voorstellen dat het leasebedrag voor een ex-leasebedrag toch minder laag uitvalt dan je denkt omdat de auto niet nieuw was, en hoewel dealeronderhouden toch 'onbekende' historie heeft. Maar goed, belangrijkste lijkt me dat je voor een kleinere auto minder kosten hebt, wat best interessant is als je een salaris hebt dat wat kleiner is dan het salaris dat je normaal gesproken hebt als je klasse A5 kunt leasen, volledig binnen budget. | |
| Sometimes | maandag 2 juli 2012 @ 15:20 |
De grootste "adder" - die op zich gewoon benoemd wordt in de voorwaarden - is dat onderhoud niet in het leasebedrag zit. Je baas loopt dus een risico en dat zal hij niet willen. Zeker een MKB bedrijf niet. |