abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2012 @ 12:36:17 #1
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113666971
Wat zijn de voor en nadelen en wie heeft er al 1?

Bij financiallease.nl is dit onder andere al mogelijk. Mij lijkt het persoonlijk zo veel mooier om voor het lease bedrag van een nieuwe vw golf een 2ehands audi A5 te rijden. Liever een mooie en fijne bak van een paar jaar oud dan een nieuwe standaard te klein autootje.

Zijn er addertjes onder het gras? En is een tankpas ook mogelijk?
pi_113667134
Wat zoek je precies? Deze oplossing is gelijk aan een lening bij de bank.

Verzekering, wegenbelasting en onderhoud komen nog bij het bedrag dat je uitrekent.
Daarnaast moet je ondernemer zijn om hier gebruik van te kunnen maken.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 2 juli 2012 @ 12:41:39 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113667163
Kijk eens wat je bijtelling doet...
censuur :O
pi_113667782
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Dan maar liever een nieuwe, te kleine, standaard bak. _O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 2 juli 2012 @ 13:02:41 #5
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113668052
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:40 schreef Sometimes het volgende:
Wat zoek je precies? Deze oplossing is gelijk aan een lening bij de bank.

Verzekering, wegenbelasting en onderhoud komen nog bij het bedrag dat je uitrekent.
Daarnaast moet je ondernemer zijn om hier gebruik van te kunnen maken.
Kan het ook als werknemer? Binnenkort moet ik namelijk gaan zoeken naar een lease bak wegens mijn functie.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:03:49 #6
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113668092
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Zelf bijbetalen voor een mooiere auto vind ik niet erg. Maar het moet nog wel ergens een verantwoorde uitgave blijven :P
  maandag 2 juli 2012 @ 13:10:17 #7
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_113668343
vraag gewoon of je het geld direct mag hebben en koop een oude jag of merc van marktplaats met lederen bekleden en alle fucking opties die je kan krijgen. Je baas zal jalours zijn.
pi_113668425
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Kan het ook als werknemer? Binnenkort moet ik namelijk gaan zoeken naar een lease bak wegens mijn functie.
Je wilt je dus groter voordoen dan dat je eigenlijk bent en boven je stand leven?
5 Ferrari's op videoband!
pi_113668436
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:02 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Als werknemer kan wel, maar dan moet je werkgever dat wel willen (en betalen dus). Bij een heel klein bedrijf zou dat misschien nog kunnen lukken, bij een groter bedrijf met een policy en zo verwacht ik van niet.
It was delicious.
pi_113668464
Denk ook niet dat de werkgever echt staat te springen om een tweede hands lease auto te leasen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 13:14:45 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113668515
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:03 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zelf bijbetalen voor een mooiere auto vind ik niet erg. Maar het moet nog wel ergens een verantwoorde uitgave blijven :P
Ik zit nu ook te kijken naar een nieuwe auto. Ik ben echt pro-duitse merken, maar dat zit er bij mijn nieuwe baan niet in. Hoger salaris, maar leasetarief is lager. Dus, dan moet ik gaan uitwijken naar een niet-duits merk, en als ik dat doe, dan ga ik ook maar direct voor 14% bijtelling, dus de nieuwe Peugeot 208 is dan wel heel interessant (ook al spuug ik zowat van franse merken, en dus ook peugeot).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_113668521
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Denk ook niet dat de werkgever echt staat te springen om een tweede hands lease auto te leasen.
En de bijtelling gaat toch over de nieuwprijs van de auto. Ookal is geleasde auto 10 jaar oud.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 2 juli 2012 @ 13:16:13 #13
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_113668579
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En de bijtelling gaat toch over de nieuwprijs van de auto. Ookal is geleasde auto 10 jaar oud.
Zoeken naar een Youngtimer van minimaal 15 jaar oud, dan zijn de regels wel gunstiger.
It was delicious.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:17:27 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_113668633
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En zeker niet in een financial lease constructie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_113668715
Tweedehands leasers zijn vaak binnen een paar jaar tijd volledig afgeragd. Ik heb een half jaar veel exleasers moeten vervoeren en ze reden stuk voor stuk alsof ze al 3 jaar rijp waren voor de schroot.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:21:31 #16
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113668807
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wel apart dat de overheid steunt tot het steeds maar inkopen van nieuwe auto's in plaats van prima 2e handsen nog een 2e leven te geven.

Voor de rest werk ik bij een prima MKB in een specifieke markt. Dus vaste policies hebben wij niet (daar ben ik al goed van op de hoogte).

En voor de persoon die zei dat ik mij groter voor wil doen dat ik ben. Denk maar wat je wilt. Ik houd gewoon van net wat grotere auto's ook ten behoeve van mij veiligheid en comfort als ik door Europa reis. Dan heb ik liever een grote auto dan een kleine hatchback.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:25:39 #17
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_113668988
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:19 schreef Franknfurter het volgende:
Tweedehands leasers zijn vaak binnen een paar jaar tijd volledig afgeragd. Ik heb een half jaar veel exleasers moeten vervoeren en ze reden stuk voor stuk alsof ze al 3 jaar rijp waren voor de schroot.
De TT is niet heel duidelijk, maar na het lezen van de OP had je geweten dat het hier niet om ging.
It was delicious.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 13:27:09 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_113669046
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]

De TT is niet heel duidelijk, maar na het lezen van de OP had je geweten dat het hier niet om ging.
Nee, maar sommige mensen grijpen alles aan om af te geven op lease-auto's ;)
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 13:30:45 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_113669195
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wel apart dat de overheid steunt tot het steeds maar inkopen van nieuwe auto's in plaats van prima 2e handsen nog een 2e leven te geven.

Voor de rest werk ik bij een prima MKB in een specifieke markt. Dus vaste policies hebben wij niet (daar ben ik al goed van op de hoogte).

En voor de persoon die zei dat ik mij groter voor wil doen dat ik ben. Denk maar wat je wilt. Ik houd gewoon van net wat grotere auto's ook ten behoeve van mij veiligheid en comfort als ik door Europa reis. Dan heb ik liever een grote auto dan een kleine hatchback.
Ik heb hoe dan ook liever een grote auto dan een kleine auto, maar de reden die je nu aanvoert blijkt niet uit je OP. Daar lijkt het je gewoon mooier, omdat je de A5 mooier vindt dan een Golf. Ja, ik ook. En een 5 serie vind ik weer mooier dan die A5, maar goed, dat zal er niet in zitten dan he.

Overigens twijfel ik wel een beetje aan dat Europa verhaal, want als je dat zou moeten voor je werk, dan zou je werkgever je niet afschepen met een Toyota Yaris (om maar wat te noemen), maar een ietwat comfortabelere auto ter beschikking stellen.

Ik denk stiekem dat het je gewoon gaat om het rijden van een grotere auto, gewoon, omdat dat stoerder is.
pi_113669281
Je hebt het over tweedehands lease auto's ja. Dus wel eigen auto maar niet leasen. Ik snap het heel goed. Ik heb het namelijk ook over ex-lease auto's.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 13:34:55 #21
16180 crew  CoolGuy
pi_113669343
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:32 schreef Franknfurter het volgende:
Je hebt het over tweedehands lease auto's ja. Dus wel eigen auto maar niet leasen. Ik snap het heel goed. Ik heb het namelijk ook over ex-lease auto's.
... TS heeft het over het leasen van een ex-leasebak (dus opnieuw leasen). Niet over het aanschaffen van een ex-leasebak. Dus helemaal niet 'eigen auto maar niet leasen', maar 'ex-leasebak opnieuw leasen'. Niks eigen auto. Eigen auto is als je de auto koopt, maar zoals ik het lees heeft TS het daar niet over.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:35:26 #22
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113669369
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb hoe dan ook liever een grote auto dan een kleine auto, maar de reden die je nu aanvoert blijkt niet uit je OP. Daar lijkt het je gewoon mooier, omdat je de A5 mooier vindt dan een Golf. Ja, ik ook. En een 5 serie vind ik weer mooier dan die A5, maar goed, dat zal er niet in zitten dan he.

Overigens twijfel ik wel een beetje aan dat Europa verhaal, want als je dat zou moeten voor je werk, dan zou je werkgever je niet afschepen met een Toyota Yaris (om maar wat te noemen), maar een ietwat comfortabelere auto ter beschikking stellen.

Ik denk stiekem dat het je gewoon gaat om het rijden van een grotere auto, gewoon, omdat dat stoerder is.
Ik werk voor een internationaal bedrijf in de engineerig. Dat jij twijfelt over mijn werkveld is toch echt jouw probleem. Ik zal voor mijn werk namelijk veel moeten reizen, zowel Europees als intercontinentaal. Maar goed daar ging dit topic helemaal niet over.

Maar over het type auto hebben wij het nog niet gehad (wel dat er geen vaste policies zijn), ik ga er altijd van uit dat een werkgever naar een voordelige oplossing zoekt. En ja een A5 vind ik inderdaad een erg leuke auto, je doet nu net alsof ik niet het recht zou hebben om hier over na te denken.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:36:15 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113669404
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

... TS heeft het over het leasen van een ex-leasebak (dus opnieuw leasen). Niet over het aanschaffen van een ex-leasebak. Dus helemaal niet 'eigen auto maar niet leasen', maar 'ex-leasebak opnieuw leasen'. Niks eigen auto. Eigen auto is als je de auto koopt, maar zoals ik het lees heeft TS het daar niet over.
Klopt.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 13:43:12 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_113669695
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:35 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik werk voor een internationaal bedrijf in de engineerig. Dat jij twijfelt over mijn werkveld is toch echt jouw probleem. Ik zal voor mijn werk namelijk veel moeten reizen, zowel Europees als intercontinentaal. Maar goed daar ging dit topic helemaal niet over.

Maar over het type auto hebben wij het nog niet gehad (wel dat er geen vaste policies zijn), ik ga er altijd van uit dat een werkgever naar een voordelige oplossing zoekt. En ja een A5 vind ik inderdaad een erg leuke auto, je doet nu net alsof ik niet het recht zou hebben om hier over na te denken.
Nee ik heb geen probleem, want ik kan (indien ik bijbetaal) alles leasen wat ik wil dus ik hoef niet naar ex-leaseautoś te kijken :+ Maar als mijn baas tegen mij zegt dat ik naar de andere kant van Europa moet rijden, dan zal ie mij dat niet in een halve auto laten doen, maar gewoon in een fatsoenlijke bak.

Oh natuurlijk heb je dat recht wel. Uiteraard heb je dat. Alleen ik geloof er geen fluit van dat het feit dat je door Europa moet rijden de hoofdreden is dat je een (bv) A5 wil. De A5 is de reden dat je een A5 wil, dat past niet binnen je budget en nu zoek je een manier om toch een A5 te rijden zonder dat het je zelf al teveel kost :+
  maandag 2 juli 2012 @ 13:50:28 #25
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_113670005
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee ik heb geen probleem, want ik kan (indien ik bijbetaal) alles leasen wat ik wil dus ik hoef niet naar ex-leaseautoś te kijken :+ Maar als mijn baas tegen mij zegt dat ik naar de andere kant van Europa moet rijden, dan zal ie mij dat niet in een halve auto laten doen, maar gewoon in een fatsoenlijke bak.

Oh natuurlijk heb je dat recht wel. Uiteraard heb je dat. Alleen ik geloof er geen fluit van dat het feit dat je door Europa moet rijden de hoofdreden is dat je een (bv) A5 wil. De A is de reden dat je een A5 wil, dat past niet binnen je budget en nu zoek je een manier om toch een A5 te rijden zonder dat het je zelf al teveel kost :+
Dat laatste wat je zegt klopt toch ook gewoon? Dat had je al in mijn OP kunnen opmaken.

Wat is er mis mee dat ik kijk naar alternatieve opties? Op dit moment ben nog een junior en kan ik niet alles leasen wat ik wil. Ik geef eerlijk toe dat ik kijk naar auto's die ik veel leuker vind mogelijk voor hetzelfde budget als een nieuwere kleine auto. Ik maak er geen taboe van dat ik kijk naar opties om er net wat meer uit te krijgen.

Dus A5 om A5 en comfort en veiligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')