Maar is het niet zo dat er dan in je contract staat dat ze dit doen? Daar zit natuurlijk wel een verschil tussen.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag wel. Is in de transportwereld zelfs heel gewoon.
Shit mên, al die transportbedrijven vet in overtreding.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:56 schreef Chinless het volgende:
Mag niet. Schending van privacy.
Ze mogen zoiets alleen inzien cq opvragen zolang ze vermoeden dat je fraudeerd, je km overschrijft, of iets anders wat conform de wet niet mag.
Zelfs in deze gevallen moet er een dossier ten grondslag liggen.
Dat is natuurlijk onzin, want de meeste transportbedrijven maken gebruik van een blackbox en/of digitale tachograaf, dus de bestuurder van het voertuig is zich dan wel degelijk bewust van het feit dat ze worden gevolgd.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:12 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Shit mên, al die transportbedrijven vet in overtreding.
Zoals ik al zei heb ik een mailtje gehad waarin stond dat ze dat konden controleren.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:59 schreef Hallmark het volgende:
Hoe ben je te weten gekomen dat jouw werk dat weet? En wie heeft toegang tot die gegevens?
Ik ben wel op de hoogte gebracht via een mailtje. Zo ongeveer met de tekst "vergeet niet dat we met deze auto kunnen zien hoeveel prive kilometers je rijdt en hoe hard je rijdt."quote:Op maandag 2 juli 2012 09:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, want de meeste transportbedrijven maken gebruik van een blackbox en/of digitale tachograaf, dus de bestuurder van het voertuig is zich dan wel degelijk bewust van het feit dat ze worden gevolgd.
Iemand privé volgen, terwijl deze niet op de hoogte is gebracht is iets heel anders.
in de transportwereld gaat het natuurlijk niet om privékm's. En meten ze in feite de productiviteit van hun medewerkers wat in andere bedrijfstakken ook gemeten wordt. Is wel ff een significant verschil. Ook al wordt de zelfde technologie gebruikt.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag wel. Is in de transportwereld zelfs heel gewoon.
Ik heb een perfect overzicht gehad waarin staat wanneer ik waar gereden heb en of het onder prive of zakelijk valt.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:16 schreef A-mineur het volgende:
Dat het mogelijk is wil niet zeggen dat ze je daadwerkelijk volgen. Het volgen is alleen maar om het totaal aantal km's in beeld te krijgen.
Eigenaardig hoor. Wat is precies de redenering? D.w.z. waarom wordt dit zo gedaan?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb een perfect overzicht gehad waarin staat wanneer ik waar gereden heb en of het onder prive of zakelijk valt.
er stonden dus startpunten en eindbestemmingen op? Dat is wel dubieus.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb een perfect overzicht gehad waarin staat wanneer ik waar gereden heb en of het onder prive of zakelijk valt.
Grijs gebied, je kunt dit artikel eens doornemen, op zich zou ik er geen groot probleem van maken.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben wel op de hoogte gebracht via een mailtje. Zo ongeveer met de tekst "vergeet niet dat we met deze auto kunnen zien hoeveel prive kilometers je rijdt en hoe hard je rijdt."
Maar is een mailtje waarin je dit even wordt medegedeeld gewoon rechtsgeldig.
quote:Allereerst GPS: in de relatie werkgever - werknemer mag meer dan in het gewone leven van burgers onderling. GPS inbouwen als de auto in dienst staat van het werk (een dienstauto of privéauto waar voor gebruik voor betaald wordt) mag.
Wel fijn dat je zelf geen sluitende kilometerregistratie bij hoeft te houden.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zit je per ongeluk in een verkeerd topic?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:14 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Iemand privé volgen, terwijl deze niet op de hoogte is gebracht is iets heel anders.
Je volgt mij nu privé, onacceptabel.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:29 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Zit je per ongeluk in een verkeerd topic?
Dit inderdaad, een blackbox met wat knoppen zou dan handiger zijn, hoewel je dan weer niet moet vergeten de boel aan en uit te zwengelen op het moment dat je zakelijk rijdt.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou me vooral storen aan het feit dat er een alternatief is om bij te houden welke KM`s je zakelijk rijd, namelijk door een rittenregistratie die minder privacy gevoelig is.
Aan de andere kant wordt dan alles wat ik buiten het werk om rij als prive gezien en nu mag ik in principe rijden wat ik wil als het maar voor 20:00 s'avonds is. Hoewel ik er vanuit ga dat als het extreem wordt ze wel aan de bel trekken.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:31 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Je volgt mij nu privé, onacceptabel.
[..]
Dit inderdaad, een blackbox met wat knoppen zou dan handiger zijn, hoewel je dan weer niet moet vergeten de boel aan en uit te zwengelen op het moment dat je zakelijk rijdt.
Jepquote:Op maandag 2 juli 2012 09:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
er stonden dus startpunten en eindbestemmingen op? Dat is wel dubieus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |