abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2012 @ 19:05:10 #26
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_113683190
quote:
8s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:45 schreef Pagan het volgende:

[..]

WTF? 8)7
Het is niet mijn tekst, was het dat wel geweest dan hadden er geen onnodige Engelse woorden in gestaan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:33:52 #27
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113690935
Oh, wacht. Ik heb het wel eens gedaan. Niet uit afgesloten containers, maar bij de container van de teler zelf waarin waarschijnlijk de afgekeurde paprika's verdwijnen. Diezelfde soort containers als die vaak gebruikt worden bij verbouwingen zie je vaak in het Westland voor afgekeurd fruit bij de kassen.

Afgekeurd als in: niet helemaal egaal van kleur, beschadiging, beurs plekje, niet mooi genoeg van vorm. Die paprika's worden gesorteerd en gewoon vernietigd/gecomposteerd. Alles voor een hogere opbrengst; een verkeerde paprika kan een partij doen afkeuren waarna ze geen exportkwaliteit meer zijn maar 'normaal' dus die worden streng geselecteerd,

Nu moet ik zeggen dat het nacht was en je voor een losse paprika al redelijk snel richting een euro per stuk betaalde. En vooral dat verse paprika's ontzettend lekker zijn, dus toen vond ik het wel even een goed plan en de moeite waard om 15 meter dat terrein op te fietsen, een paar paprika's te redden van de composthoop en mijn vitamines al fietsende aan te vullen met heerlijke zoete paprika's..

Zelfde gebeurd met tomaten en planten/bloemen. Die zie je soms ook gewoon liggen in afvalcontainers om gecomposteerd te worden omdat ze niet mooi genoeg zijn of niet verkocht werden op de veiling?

De Turkse winkelier hier verkoopt ook afgekeurde losse tomaten en die kosten dan 50ct/kilo omdat ze los van de tros zijn, terwijl dezelfde tomaten aan tros richting de 2 euro/kilo kosten. Nou, makkelijk, doe mij dan die losse :)

Vroeger toen mijn ouders nog jong waren, gingen ze altijd tomaten en komkommers halen op de veiling die doorgedraaid werden en kwamen ze thuis met tassen vol. Met gewoon goed spul dus.

Ik heb niets met dumpsterdivers, vind het armoedig, maar geef ze wel groot gelijk. Als ik een winkelier ben, zou ik het ook liever weggeven dan wegmieteren. Zo zonde gewoon...
Ook hoi !
  maandag 2 juli 2012 @ 21:35:28 #28
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113691033
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:10 schreef Magistic het volgende:
Klinkt nogal sneu.
Dat is het ook. Afkomstig uit het krakerswereldje, criminelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:36:31 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113691096
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:03 schreef skunkasaur het volgende:
Dat is de grap; ik heb al gezocht. Zolang je niet over hekken klimt of je anderszins op privé-terrein begeeft is alles toegestaan. Daarom wil ik graag een bron waaruit blijkt dat het verboden is.
Geef jij maar een bron waaruit blijkt dat het ontvreemden van andermans spullen geen diefstal is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:37:34 #30
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113691153
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is het ook. Afkomstig uit het krakerswereldje, criminelen.
Zou niet elke kraker gelijk crimineel willen noemen... maar kans is groot dat Skunkasaur een linkse rakker is denk ik :Y

Voor zover ik weet, mag het inderdaad niet. Het is en blijft namelijk materiaal van de winkelier/groothandel/eigenaar van de container. En die heeft het niet voor jou in de container gedonderd maar heeft die container klaargezet om opgehaald te worden door de afvalverwerker. Aan hen wordt het goed in principe overgedragen.

Grofvuil mag je ook niet meenemen; dat wordt bij het aanbieden eigendom van de gemeente dacht ik.

Strikt juridisch mag het dus inderdaad niet, maar in de praktijk zal niemand moeilijk doen. Tenzij je dus over hekken klimt, containers forceert, enz.
Ook hoi !
  maandag 2 juli 2012 @ 21:39:45 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113691277
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Zou niet elke kraker gelijk crimineel willen noemen... maar kans is groot dat Skunkasaur een linkse rakker is denk ik :Y
Kraken is illegaal tegenwoordig, dus zijn het per definitie criminelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:44:15 #32
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113691558
quote:
12s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kraken is illegaal tegenwoordig, dus zijn het per definitie criminelen.
Per defenitie, maar gelukkig zit er tussen de ene kraker en de andere kraker een groot verschil. Jij gaat direct uit van de negatieve kant. Toch zijn er ook heel wat mensen blij met krakers, maar zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar het hoe/wat/waar zou hier is niet belangrijk.
Ook hoi !
  maandag 2 juli 2012 @ 21:53:23 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113692174
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef cvboer het volgende:

[..]

Stuff en aanverwante troep dien je dan ook met een grote boog om heen te lopen.
Voor wat de TS betreft: Enerzijds is het inderdaad zonde dat producten die tegen de tht datum aanzitten worden weggegooid. Anderzijds vind ik het meer dan sneu dat je in afvalcontainers gaat zitten graaien.
Ik moet er niet aan denken om dat soort dingen te doen, plaatsvervangende schaamte zou eerder op z'n plaats zijn. Vind het wel een opmerkelijke gedachtenkronkel dat mensen in afvalcontainers zitten te rommelen op zoek naar eten :')

PS: Ik denk spontaan aan de familie Flodder.
Misschien ligt er nog wat bier voor cvboer
  maandag 2 juli 2012 @ 21:54:02 #34
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113692221
quote:
12s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kraken is illegaal tegenwoordig, dus zijn het per definitie criminelen.
Heb je betaald voor die avatar?

Crimineel die je bent!
  maandag 2 juli 2012 @ 21:54:24 #35
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_113692243
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Misschien ligt er nog wat bier voor cvboer
Bedankt voor het meedenken, maar dat haal ik wel uit de winkel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_113697643
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ skunk O+
Hoiiii O+
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:12 schreef Murdera het volgende:

[..]

Soms wel. :D vooral rond shops.
Maar je kunt er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat ik niet afstand van mezelf gedaan heb :+
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_113697814
quote:
12s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kraken is illegaal tegenwoordig, dus zijn het per definitie criminelen.
:D
pi_113697965
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Zou niet elke kraker gelijk crimineel willen noemen... maar kans is groot dat Skunkasaur een linkse rakker is denk ik :Y

Voor zover ik weet, mag het inderdaad niet. Het is en blijft namelijk materiaal van de winkelier/groothandel/eigenaar van de container. En die heeft het niet voor jou in de container gedonderd maar heeft die container klaargezet om opgehaald te worden door de afvalverwerker. Aan hen wordt het goed in principe overgedragen.

Grofvuil mag je ook niet meenemen; dat wordt bij het aanbieden eigendom van de gemeente dacht ik.

Strikt juridisch mag het dus inderdaad niet, maar in de praktijk zal niemand moeilijk doen. Tenzij je dus over hekken klimt, containers forceert, enz.
Strikt juridisch gezien is het een grijs gebied :P

Ik heb netjes research gedaan. Nog steeds op zoek naar daadwerkelijke rechterlijke uitspraken, maar wat ik tot nog toe vond is als volgt: Het is niet verboden om afvalcontainers te doorzoeken, zolang het geen data is waarnaar je op zoek bent (oude harde schijven, etc). Wel is het verboden om op privé-terrein te komen, of om containers open te maken als deze op slot zitten.

De vraag is wie eigendom heeft over goederen die een willekeurig persoon afdankte en op de openbare weg zette. Er is geen duidelijke wet die zegt dat de supermarkt nog eigenaar is, en er is ook geen wet die aantoont dat de afvalverwerker eigenaar wordt zodra het op straat staat. Deze verwerker vraagt geen geld om het op te halen, en betaalt er ook niet voor. Er vindt dus geen overdracht van eigendom plaats.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 2 juli 2012 @ 23:26:57 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113697997
Containers van supermarkten staan in 99% van de gevallen op eigen terrein waar je niet op mag.
Bij de supermarkt waar ik werkte maakte we korte metten met zwervers die dachten goedkoop een maaltijd te scoren trouwens, 2 keer die zak vol met hondenstront geschept _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113698406
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef skunkasaur het volgende:

Deze verwerker vraagt geen geld om het op te halen, en betaalt er ook niet voor. Er vindt dus geen overdracht van eigendom plaats.
Dit is een misvatting. Zeker in het bedrijfsleven moet je betalen, of krijg je betaald (afhankelijk of je afval wat waard is voor hergebruik, of energiewinning)
  maandag 2 juli 2012 @ 23:35:30 #41
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113698451
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Scorpie het volgende:
Containers van supermarkten staan in 99% van de gevallen op eigen terrein waar je niet op mag.
Bij de supermarkt waar ik werkte maakte we korte metten met zwervers die dachten goedkoop een maaltijd te scoren trouwens, 2 keer die zak vol met hondenstront geschept _O-
Goed bezig! De supermarkteigenaar die zorgt voor een schone grasveldjes in de wijk is een maatschappelijk betrokken ondernemer :)
Ook hoi !
  maandag 2 juli 2012 @ 23:39:25 #42
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_113698616
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:35 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Goed bezig! De supermarkteigenaar die zorgt voor een schone grasveldjes in de wijk is een maatschappelijk betrokken ondernemer :)
Of de schooiers die "eten wat de container schaft" er ook zo over denken.........
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 2 juli 2012 @ 23:46:19 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113698922
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:34 schreef frederik het volgende:

[..]

Dit is een misvatting. Zeker in het bedrijfsleven moet je betalen, of krijg je betaald (afhankelijk of je afval wat waard is voor hergebruik, of energiewinning)
Bij onze supermarktketen werd het afval gewoon opgehaald door de dienstdoende chauffeur die de vracht kwam lossen en werd het intern verwerkt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113698927
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:33 schreef Inlognaam het volgende:
Als ik een winkelier ben, zou ik het ook liever weggeven dan wegmieteren. Zo zonde gewoon...
Dan zou je geen goede ondernemer zijn, want dan gooi je niet alleen spullen weg maar zorg je er ook voor dat mensen hetzelfde product niet meer komen kopen bij jou. Als ik ondernemer was zou ik het daarom ook oneetbaar maken. Volgens mij wordt dit ook gedaan, meen eens een artikel gelezen te hebben waarbij er chemicalien overheen werden gespoten zodat het oneetbaar werd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:07:36 #45
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113699925
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan zou je geen goede ondernemer zijn, want dan gooi je niet alleen spullen weg maar zorg je er ook voor dat mensen hetzelfde product niet meer komen kopen bij jou. Als ik ondernemer was zou ik het daarom ook oneetbaar maken. Volgens mij wordt dit ook gedaan, meen eens een artikel gelezen te hebben waarbij er chemicalien overheen werden gespoten zodat het oneetbaar werd.
Het is allemaal al afgeschreven, dus het levert je niets meer op en de kans is redelijk groot dat je moet betalen voor afvoer van het spul.

Natuurlijk moet je je afvragen of je je niet in de vingers snijdt als je het gratis weggeeft, maar daar kun je op selecteren. Voedselbank, misschien leger des heils? Als het dan toch weggegooid gaat worden, zou ik het liever aan zoiets weggeven. Net als dat een marktkoopman vast ook wel iets aan het eind van de dag zou weggeven aan bijv. de lokale zwerver als ie dat netjes zou vragen.

Afprijzen zou dezelfde discussie opleveren trouwens. Ook maar niet meer doen als ondernemer?
Ook hoi !
pi_113700109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:07 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het is allemaal al afgeschreven, dus het levert je niets meer op en de kans is redelijk groot dat je moet betalen voor afvoer van het spul.

Natuurlijk moet je je afvragen of je je niet in de vingers snijdt als je het gratis weggeeft, maar daar kun je op selecteren. Voedselbank, misschien leger des heils? Als het dan toch weggegooid gaat worden, zou ik het liever aan zoiets weggeven. Net als dat een marktkoopman vast ook wel iets aan het eind van de dag zou weggeven aan bijv. de lokale zwerver als ie dat netjes zou vragen.

Afprijzen zou dezelfde discussie opleveren trouwens. Ook maar niet meer doen als ondernemer?

Afprijzen: je krijgt nog geld voor een product wat je anders weg had gegooid.
Weggegeven: je geeft bijv een stuk kaas weg aan iemand. Diegene zal dus even geen kaas nodig hebben en het niet kopen. Hierdoor ben je 1. een stuk kaas kwijt en 2. je verkoopt een stuk kaas minder.

Weggeven aan voedselbanken zou ik als ondernemer helemaal niet doen maar dat is een heel andere discussie ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 3 juli 2012 @ 01:12:54 #47
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113702067
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Afprijzen: je krijgt nog geld voor een product wat je anders weg had gegooid.
Weggegeven: je geeft bijv een stuk kaas weg aan iemand. Diegene zal dus even geen kaas nodig hebben en het niet kopen. Hierdoor ben je 1. een stuk kaas kwijt en 2. je verkoopt een stuk kaas minder.

Weggeven aan voedselbanken zou ik als ondernemer helemaal niet doen maar dat is een heel andere discussie ;)
Je vergeet daarmee even dat die arme zwerver die je dat stuk kaas geeft even iets lekkers heeft te eten. Als je hem dat niet zou geven komt hij het heus niet kopen bij je.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 01:34:33 #48
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113702567
Die kaas zou ik in stukjes snijden en op de kaasafdeling neerzetten om mensen te laten proeven ;)
Ook hoi !
  dinsdag 3 juli 2012 @ 02:37:25 #49
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_113703197
Dat ik in de supermarkt werkte moesten wij de schimmel van kaas afsnijden en opnieuw verpakken. Dan maar de datum een weekje opschuiven. Zonde toch?

Bij ons was er trouwens een regel dat je beek over de overgebleven broodwaren moest gooien, om te voorkomen dat personeel achteraf ging skippen.

Over het hele skippen; mij niet gezien, maar doe vooral waar je blij van wordt :Y
Lesbosapiens
pi_113705478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 01:12 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je vergeet daarmee even dat die arme zwerver die je dat stuk kaas geeft even iets lekkers heeft te eten. Als je hem dat niet zou geven komt hij het heus niet kopen bij je.
Dat is ook het probleem: ik geloof niet dat er in Nederland 'arme zwervers' zijn. Er zijn zoveel manieren om geholpen te worden dat het gewoon een keuze is om op straat te leven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')