abonnement Unibet Coolblue
pi_113631307
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt.
Wat is vroeg genoeg? Laten we zeggen, een jaar voor de geplande vertrekdatum.

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien. Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook alles zelf regelen. Denk aan contact leggen met de school, je ETCs meenemen naar het buitenland, beurzen aanvragen etc.

Stage
Stages zijn steeds makkelijker te regelen. Helaas zijn scholen hier vaak niet zo actief in en moet je erop voorbereid zijn dit allemaal zelf te mogen regelen door vooral veel contacten te leggen en veel, véél te googlen op interessante bedrijfssoorten. Je kan kiezen voor een bemiddelingsbureau (zie links hieronder).

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm. Bekijk ruim voor vertrek hoe dit het beste in het land van jouw bestemming geregeld kan worden.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep (of vul het uitzonderingen-formulier in). Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering.

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
• Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs voor studies in europa en de Leonardo Davinci beurs voor stagaires in europa. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
• Veel uni's/scholen hebben eigen beurzen voor hun studenten. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
• Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
• Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
• Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben beurzen waar je ook als buitenlandse student recht op hebt. Kijk dit goed na!
• In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures, dus zoek goed uit welke je nodig hebt en wat je ervoor moet doen. Het verschilt nogal per land/visum. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card Voor veel kortingen wereldwijd
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl Stagevacatures, sommigen buiten NL.
www.eurostage.org
www.placement-uk.com Bemiddeling voor de UK
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl Alles omtrend financiering, beurzen enz.
www.joho.nl Algemene wereldreisorganisatie, met info over heeeel veel onderwerpen. Moet wel eerst donauteur worden (zo'n 15 euro per jaar).
www.wereldstage.com Stagebemiddeling
www.stageplaza.nl Voor stagevacatures
www.go-europe.nl Veel info over o.a stage, studie, au pair etc binnen europa.
www.travelactive.nl Allerlei soorten reizen en buitenlands werk
www.aiesec.nl Veel over buitenlandse stages over de hele wereld
www.beursopener.nl Handige zoeksite voor (studie)beurzen
www.studeren-in-het-buitenland.nl Verzameling met links voor o.a bemiddeling, certificaten en taalcursussen
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl Voor o.a goedkope tickets, visa voor de USA etc.
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl Stagebemiddeling voor Australië, New Zealand, Malta, Canada en China.

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield Berkeley (VS)
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK
Motorbloempje - University of Hull, UK
o.us - Pantheon-Sorbonne University, Parijs voor minor en stage
_Loki - Stage in Melbourne, Australië
larry91 - Studie in Noorwegen/Stage in Holland, USA.
fh101 - Keuzevakken in Canada
JeMoeder - New Zealand, planoloog-stage
Catatafish - half jaar gestudeerd in Yogyakarta, Indonesie. Nu naar Buenos Aires.
Levitas - NL International Business & Languages, doet een marketing stage in Sydney
Shaderon - Studeren in Australië
kahnus - Stage in Malta
obsama - wil stage lopen in Zuid Afrika

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Voor de vorige delen klik je op de topictitel, dan kom je bij de reeks terecht.

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 12-07-2012 15:03:22 ]
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_113631323
Laatste post:

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:23 schreef Dandez92 het volgende:
Iemand tips voor het regelen van een kamer in Melbourne? Buiten gumtree, easyroommate, universiteitswebsite and flatmatefinders om?
Ik heb precies dezelfde vraag, ook voor Melbourne :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_113637481
Eigenlijk niet.
Die dingen krijg ik steeds te horen van de locals. Een weekje hostel boeken en van daarut zoeken naar een vaste kamer. :) verder naruurlijk het prikbord in het hostel. Maar die websites zijn he makkelijkst.
Wanneer gaan jullie?
pi_113637718
Ik ga begin januari naar Indonesie, paar weken backpacken en begin in Melbourne eind januari of begin februari
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_113638548
Ik zit over een maandje in Sydney. Een beetje rondkijken en beslissen of ik er echt wil studeren.
Anoniem
  zondag 1 juli 2012 @ 22:11:03 #6
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_113648272
Begin september ga ik naar Costa Rica voor een uitwisseling van 3 tot 4 maanden.
Helaas zit ik nu nog met tentamens, het regelen van al het papierwerk schiet er een beetje bij in.

Toch had ik daar wel een vraag over - de verzekering; bovengegeven link van Aon.
Ziet er allemaal goed uit, niet duur. 't Is alleen zo dat ik al aangemeld bij ben ..ben bij National Academic.Op de site van NA heb ik al mijn polisvoorwaarden gedownload, aanvullende verzekering ed maar daar word ik weinig wijzer van. Kan iemand hier zijn/haar ervaring mij verlichten?
pi_113716579
Goedemiddag allemaal,

Ben nu bezig met een application voor ISEP, gaat via m'n universiteit de VU.

Hopelijk volgend jaar januari ergens in Amerika studeren.

Leuk en interessant topic! :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:34:10 #8
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114101075
Al een topic over geopend, maar zal mijn vraag hier ook stellen op advies van een moderator :P.

Wat zijn goede websites om een stage plek in het buitenland te vinden?
Zoek er een voor volgend jaar, het liefst in de VS en dan aan de West-Kust.

En nog een vraag: voor de studie moet je een maand of 4 (tot de zomervakantie dus) in het buitenland stage lopen. Maar is het dan mogelijk om op jezelf, dus los van wat je voor school MOET doen, de zomervakantie eraan te plakken en nog eens 2 maanden daar te blijven?
pi_114101844
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:34 schreef computerprobleem het volgende:
Al een topic over geopend, maar zal mijn vraag hier ook stellen op advies van een moderator :P.

Wat zijn goede websites om een stage plek in het buitenland te vinden?
Zoek er een voor volgend jaar, het liefst in de VS en dan aan de West-Kust.

En nog een vraag: voor de studie moet je een maand of 4 (tot de zomervakantie dus) in het buitenland stage lopen. Maar is het dan mogelijk om op jezelf, dus los van wat je voor school MOET doen, de zomervakantie eraan te plakken en nog eens 2 maanden daar te blijven?
En ik antwoord hier even, is wat relevanter ;)

Websites doen vaak niet veel. Wat meestal beter werkt, is bedrijven zoeken welke je aanspreken. Kan nogal een werk zijn, maar dan heb je ook wat! Verder zijn er bemiddelingsbureaus, maar ik weet niet of je dat ziet zitten.

Of je er mag blijven, ligt aan je visum. Het J-visum wat het meest gebruikt wordt door stagairs (overigens een bitch om aan te vragen), laat je toe om volgens mij 1 tot 2 maanden vakantie te vieren.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:03:29 #10
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114102029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:57 schreef _Loki het volgende:

[..]

En ik antwoord hier even, is wat relevanter ;)

Websites doen vaak niet veel. Wat meestal beter werkt, is bedrijven zoeken welke je aanspreken. Kan nogal een werk zijn, maar dan heb je ook wat! Verder zijn er bemiddelingsbureaus, maar ik weet niet of je dat ziet zitten.

Of je er mag blijven, ligt aan je visum. Het J-visum wat het meest gebruikt wordt door stagairs (overigens een bitch om aan te vragen), laat je toe om volgens mij 1 tot 2 maanden vakantie te vieren.
1 tot 2 maanden vakantie? Maar wel gewoon langer normaal stage lopen? Ik wil er graag 6 maanden blijven, vakantie is niet echt perse nodig. Een maandje is misschien leuk, om de rest (nou ja, wat steden/parken) te zien, maar ook niet meer :P. Geld zal niet echt een probleem zijn, ik denk dat je dat ook als klein voordeel kunt zien?
pi_114102246
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:03 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

1 tot 2 maanden vakantie? Maar wel gewoon langer normaal stage lopen? Ik wil er graag 6 maanden blijven, vakantie is niet echt perse nodig. Een maandje is misschien leuk, om de rest (nou ja, wat steden/parken) te zien, maar ook niet meer :P. Geld zal niet echt een probleem zijn, ik denk dat je dat ook als klein voordeel kunt zien?
Ik begrijp het niet helemaal. Misschien heb ik verkeerd geantwoord?

Even opgezocht: Je mag, na je trainingperiode, nog 30 dagen door de US reizen. Daarna moet je het land verlaten.
http://www.workpermit.com/us/exchange-trainees-and-interns.htm
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:19:57 #12
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114102618
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:08 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet helemaal. Misschien heb ik verkeerd geantwoord?

Even opgezocht: Je mag, na je trainingperiode, nog 30 dagen door de US reizen. Daarna moet je het land verlaten.
http://www.workpermit.com/us/exchange-trainees-and-interns.htm
Als een visum aanvragen al zo lastig is, hoe moeilijk is het dan om er permanent te mogen wonen? Kan/gaat dat gewoon legaal als iemand dat wilt? Weet namelijk dat veel Nederlanders zich permanent in de VS hebben gevestigd (geen oude kolonisten-afstammelingen of zo, maar gewoon 'recente' Nederlanders). Ik wil later namelijk graag in de VS wonen en werken. Ik moet er sowieso 1 jaar zijn tijdens mijn studie, kan dat gezien worden als een goede 'start' om er uiteindelijk permanent te gaan wonen?

Ben nog jong en als ik mij ergens anders wil vestigen, wil ik dat ook z.s.m. doen, i.p.v. op mijn 45e of zo.
pi_114103230
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:19 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Als een visum aanvragen al zo lastig is, hoe moeilijk is het dan om er permanent te mogen wonen? Kan/gaat dat gewoon legaal als iemand dat wilt? Weet namelijk dat veel Nederlanders zich permanent in de VS hebben gevestigd (geen oude kolonisten-afstammelingen of zo, maar gewoon 'recente' Nederlanders). Ik wil later namelijk graag in de VS wonen en werken. Ik moet er sowieso 1 jaar zijn tijdens mijn studie, kan dat gezien worden als een goede 'start' om er uiteindelijk permanent te gaan wonen?

Ben nog jong en als ik mij ergens anders wil vestigen, wil ik dat ook z.s.m. doen, i.p.v. op mijn 45e of zo.
Dat wordt erg lastig.
De meeste zijn expats die er tijdelijk wonen, andere hebben een vaste baan aangeboden gekregen op bijvoorbeeld een Uni, maar de meesten hebben enorm veel geluk met de Green Card Lotery. Kijk eens in het Kaaskoppen in het Buitenland forum, het USA topic kan je er meer over vertellen :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:41:18 #14
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114103420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:36 schreef _Loki het volgende:

[..]

Dat wordt erg lastig.
De meeste zijn expats die er tijdelijk wonen, andere hebben een vaste baan aangeboden gekregen op bijvoorbeeld een Uni, maar de meesten hebben enorm veel geluk met de Green Card Lotery. Kijk eens in het Kaaskoppen in het Buitenland forum, het USA topic kan je er meer over vertellen :)
Vraag mij dan af of hoe al die Mexicanen daar legaal blijven, want denk dat een opgeleide Nederlander meer kans zou hebben op een permanent verblijf in de VS, dan een werkloze Mexicaan? xD (Veel zijn er illegaal ja, maar velen mogen er uiteindelijk permanent blijven. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen :P).
pi_114103566
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:41 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Vraag mij dan af of hoe al die Mexicanen daar legaal blijven, want denk dat een opgeleide Nederlander meer kans zou hebben op een permanent verblijf in de VS, dan een werkloze Mexicaan? xD (Veel zijn er illegaal ja, maar velen mogen er uiteindelijk permanent blijven. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen :P).
Veelal ook de lotery, denk ik.
pi_114105214
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:03 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

1 tot 2 maanden vakantie? Maar wel gewoon langer normaal stage lopen? Ik wil er graag 6 maanden blijven, vakantie is niet echt perse nodig. Een maandje is misschien leuk, om de rest (nou ja, wat steden/parken) te zien, maar ook niet meer :P. Geld zal niet echt een probleem zijn, ik denk dat je dat ook als klein voordeel kunt zien?
Me al een tijdje niet meer gemeld hier maar ik kan je wel een eind op weg helpen (ben zelf een hafljaar terug van stage in Amerika). J-1 visum krijgen is relatief makkelijk alleen kost een klauw met geld, ongeveer 800-900 euro mag je wel incalculeren en heel veel papierwerk. Vinden van een sponsor (aanrader van mij is de CIEE), bedrag betalen, DS-2019 invullen, nog een DS formulier (nummer vergeten) en dan interview op de ambassade(3 vragen waar je naartoe gaat, wat je gaat doen en of je geld krijgt), nog ff 100euro aftikken en dan krijg je je visum. Dit alles duurt ongeveer 4 maanden.
Als je 6 maanden wilt blijven dan zou ik een visum van 5 maanden nemen en de uitloop van 29 dagen (niet 30, op dag 30 moet je in het vliegtuig naar Nederland zitten) nemen. 29 dagen is meer dan zat om genoeg te zien. Ik zelf ben 25 dagen gebleven na het einde van mijn stage en heb 1 week Miami gedaan en daarna nog 2.5 weken Californië: San Fransisco, Las Vegas, LA (geen aanrader, oersaaie stad), grand canyon, yosemite park, Death Valley en Sequoia Park, is prima te doen.
Stel gerust meer vragen als je dat nog hebt ;)
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:55:11 #17
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114106573
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:26 schreef larry91 het volgende:

[..]

Me al een tijdje niet meer gemeld hier maar ik kan je wel een eind op weg helpen (ben zelf een hafljaar terug van stage in Amerika). J-1 visum krijgen is relatief makkelijk alleen kost een klauw met geld, ongeveer 800-900 euro mag je wel incalculeren en heel veel papierwerk. Vinden van een sponsor (aanrader van mij is de CIEE), bedrag betalen, DS-2019 invullen, nog een DS formulier (nummer vergeten) en dan interview op de ambassade(3 vragen waar je naartoe gaat, wat je gaat doen en of je geld krijgt), nog ff 100euro aftikken en dan krijg je je visum. Dit alles duurt ongeveer 4 maanden.
Als je 6 maanden wilt blijven dan zou ik een visum van 5 maanden nemen en de uitloop van 29 dagen (niet 30, op dag 30 moet je in het vliegtuig naar Nederland zitten) nemen. 29 dagen is meer dan zat om genoeg te zien. Ik zelf ben 25 dagen gebleven na het einde van mijn stage en heb 1 week Miami gedaan en daarna nog 2.5 weken Californië: San Fransisco, Las Vegas, LA (geen aanrader, oersaaie stad), grand canyon, yosemite park, Death Valley en Sequoia Park, is prima te doen.
Stel gerust meer vragen als je dat nog hebt ;)
Ben ik te laat als ik alles nu nog moet regelen? Stage moet in februari beginnen.
pi_114106649
Dan ben je sowieso vrij laat voor een buitenlandse stage, ongeacht het land of visum, denk ik.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:07:37 #19
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114107075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:57 schreef _Loki het volgende:
Dan ben je sowieso vrij laat voor een buitenlandse stage, ongeacht het land of visum, denk ik.
6.5 - 7 maanden is te weinig ? ;(
pi_114107246
Het hoeft niet, als je nu je kont eraf gaat werken :D
Het heeft mij ruim een jaar geduurd. Was wel een lastig zoekgebied (psychologie), maar je hebt nu nog maar 2,5 maand om een stage te vinden en dan nog 4 maanden voor het visum. Dat is vrij krap.
pi_114107576
7 maanden kan wel maar dan moet je nu wel echt actief aan de slag. Bedrijven bellen, sollicitaties de deur uit. Ik had in januari een stage plek en voordat alles geregeld was, was het eind juni. Met alles geregeld bedoel ik dan ook alles, woonruimte, auto, salaris, visum noem het maar op. Dus wordt nu wel tijd dat je een plek vind.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:51:17 #22
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114109148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:11 schreef _Loki het volgende:
Het hoeft niet, als je nu je kont eraf gaat werken :D
Het heeft mij ruim een jaar geduurd. Was wel een lastig zoekgebied (psychologie), maar je hebt nu nog maar 2,5 maand om een stage te vinden en dan nog 4 maanden voor het visum. Dat is vrij krap.
Ik zou graag een plek in een business of entertainment (film/tv, niet meteen groot gaan denken nu, gewoon iets kleins, zonder enige vergoeding :P) willen hebben. Zie veel staan voor volgend jaar in de zomermaanden (vakantie, dan wil ik daar ook wel blijven).

Wat zijn goede sites om iets te vinden voor de maanden februari t/m juni? Kan alleen veel voor in de zomervakantie vinden, maar het aanbod voor de maanden februari-juni is niet zo groot.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:54:46 #23
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114109311
En hoe zit het met het geld trouwens:

- Moet ik gewoon, zoals in de OP vermeld staat, een creditcard aanvragen, of is het beter om cash bij te hebben (bijvoorbeeld $5k van te voren inwisselen en op zak hebben + een creditcard met nog meer extra geld, voor als het contant geld op raakt). Hoe hebben jullie dit gedaan?
pi_114110897
Social security nummer aanvragen, bankrekening openen, geld erop storten en dan met je debit card alles doen.
pi_114111026
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:51 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ik zou graag een plek in een business of entertainment (film/tv, niet meteen groot gaan denken nu, gewoon iets kleins, zonder enige vergoeding :P) willen hebben. Zie veel staan voor volgend jaar in de zomermaanden (vakantie, dan wil ik daar ook wel blijven).

Wat zijn goede sites om iets te vinden voor de maanden februari t/m juni? Kan alleen veel voor in de zomervakantie vinden, maar het aanbod voor de maanden februari-juni is niet zo groot.
Het is daar dan ook normaler om summer internships te doen tijdens je bachelor. Ik zou als ik jou was gewoon interessante bedrijven bellen om te vragen of ze een stagair kunnen gebruiken, die websites zijn meestal niet zoveel.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:03:16 #26
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114112562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:32 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het is daar dan ook normaler om summer internships te doen tijdens je bachelor. Ik zou als ik jou was gewoon interessante bedrijven bellen om te vragen of ze een stagair kunnen gebruiken, die websites zijn meestal niet zoveel.
Hm, oke. Ik zie inderdaad erg veel voor tijdens de zomervakantie. Dus als ik iets voor tijdens de zomervakantie wil hebben volgend jaar, heb ik nog altijd ca. 1 jaar de tijd. Meestal vanaf juni, ik moet voor mijn stage t/m juni stage lopen, maar als ik dan gewoon t/m mei stage loop, en volgend jaar juni, juli en augustus (3 maanden) ergens anders in de VS een summer internship neem, denk ik dat dat wel haalbaar is.

Wil het liefst in Californië (West-Kust) een stage lopen in de entertainment industrie (wat dan ook). Bijvoorbeeld de marketingafdeling van een studio of scripts doorlezen enz. (zie dat erg vaak voorkomen op websites onder de taken die je moet uitvoeren. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Dat je fouten uit een script voor een televisie-aflevering o.i.d. haalt? :P).

Ben momenteel al aan het zoeken :P.
pi_114113157
Klinkt allemaal enorm gaaf! Kan trouwens wel enorm fishy worden met je visum, ik weet ook niet of je op 1 visum bij 2 bedrijven stage mag lopen
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:25:08 #28
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114113662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:15 schreef _Loki het volgende:
Klinkt allemaal enorm gaaf! Kan trouwens wel enorm fishy worden met je visum, ik weet ook niet of je op 1 visum bij 2 bedrijven stage mag lopen
Ja, ik heb gehoord dat het aanvragen van een visum een enorm karwij is. Maar ik heb via mijn school een link gekregen. Zij zouden studenten helpen met het aanvragen van een visum.

Ik snap eigenlijk niet waarom het voor studerende mensen zo moeilijk is om aan een visum te komen.
De VS is enorm groot (Nederland past er bijna 250x in :P) en het aantal laag opgeleiden is ook vrij hoog (mede omdat studeren daar erg duur is). Je zou denken dat ze het aanmoedigen wanneer buitenlandse studenten stage willen lopen in de VS. Ik moet in jaar 3 sowieso 6 maanden aan een Amerikaanse universiteit studeren (deel van de studie, je mag ook een ander land kiezen, maar er zijn meerdere universiteiten aangesloten bij mijn school).

Daar heb ik ook erg veel zin in :D.
pi_114113803
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:25 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja, ik heb gehoord dat het aanvragen van een visum een enorm karwij is. Maar ik heb via mijn school een link gekregen. Zij zouden studenten helpen met het aanvragen van een visum.

Ik snap eigenlijk niet waarom het voor studerende mensen zo moeilijk is om aan een visum te komen.
De VS is enorm groot (Nederland past er bijna 250x in :P) en het aantal laag opgeleiden is ook vrij hoog (mede omdat studeren daar erg duur is). Je zou denken dat ze het aanmoedigen wanneer buitenlandse studenten stage willen lopen in de VS. Ik moet in jaar 3 sowieso 6 maanden aan een Amerikaanse universiteit studeren (deel van de studie, je mag ook een ander land kiezen, maar er zijn meerdere universiteiten aangesloten bij mijn school).

Daar heb ik ook erg veel zin in :D.
In Amerika geld ook de homegrown regel, maar een beperkt aantal stage plaatsen is beschikbaar voor buitenlanders, tenzij je het particulier regelt.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:30:07 #30
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114113997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:27 schreef larry91 het volgende:

[..]

In Amerika geld ook de homegrown regel, maar een beperkt aantal stage plaatsen is beschikbaar voor buitenlanders, tenzij je het particulier regelt.
Wat is dat Green Card Lottery eigenlijk? :P
Als ik die loterij win, dan krijg ik het Amerikaanse staatsburgerschap of zo? :P
pi_114114094
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:30 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Wat is dat Green Card Lottery eigenlijk? :P
Als ik die loterij win, dan krijg ik het Amerikaanse staatsburgerschap of zo? :P
Inderdaad. Dan krijg je hem, wel is de kans dat je deze bij de eerste keer wint ongeveer 0 :P
pi_114114146
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:30 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Wat is dat Green Card Lottery eigenlijk? :P
Als ik die loterij win, dan krijg ik het Amerikaanse staatsburgerschap of zo? :P
Een Green Card is een permanente verblijfsvergunning.
Maar als je die loterij wint dan moet je ook binnen iets van een half jaar of een jaar naar de VS, anders geldt 'ie niet meer.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:32:58 #33
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114114169
Dit lees ik bij een info site:

Als meer dan 50,000 mensen over een periode van 5 jaar naar de VS zijn geemigreerd dan zal dat land worden uitgesloten van deelname aan de Greencard Loterij.

Dus het is wél mogelijk om naar de VS te emigreren zonder het winnen van een Greencard?
Ik ben dan benieuwd hoe dat gaat, als het krijgen van een visum al zoveel gedoe is :P.
pi_114114184
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:25 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja, ik heb gehoord dat het aanvragen van een visum een enorm karwij is. Maar ik heb via mijn school een link gekregen. Zij zouden studenten helpen met het aanvragen van een visum.

Ik snap eigenlijk niet waarom het voor studerende mensen zo moeilijk is om aan een visum te komen.
De VS is enorm groot (Nederland past er bijna 250x in :P) en het aantal laag opgeleiden is ook vrij hoog (mede omdat studeren daar erg duur is). Je zou denken dat ze het aanmoedigen wanneer buitenlandse studenten stage willen lopen in de VS. Ik moet in jaar 3 sowieso 6 maanden aan een Amerikaanse universiteit studeren (deel van de studie, je mag ook een ander land kiezen, maar er zijn meerdere universiteiten aangesloten bij mijn school).

Daar heb ik ook erg veel zin in :D.
Het ding is dat het ook in de VS erg lastig is om een baan te vinden op niveau. Als eigen studenten er al moeite mee hebben, zou het erg raar zijn als buitenlanders hier gewoon voor mogen meedingen, toch?
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:35:06 #35
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114114291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Een Green Card is een permanente verblijfsvergunning.
Maar als je die loterij wint dan moet je ook binnen iets van een half jaar of een jaar naar de VS, anders geldt 'ie niet meer.
Lol, dat zal geen probleem zijn dan, denk ik :P.
Maar er worden er 50,000 per jaar uitgegeven. Dat is best veel toch? Of is het aantal immigranten zo groot, waardoor het lijkt alsof het hier om niets gaat? :P

Ik zag dat je niet de Amerikaanse staatsburgerschap krijgt, enkel een permanente verblijfsvergunning. Neemt dat je kans om staatsburger te worden weg, of is het dan nog mogelijk om een Amerikaans staatsburger te worden?
pi_114114319
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef computerprobleem het volgende:
Dit lees ik bij een info site:

Als meer dan 50,000 mensen over een periode van 5 jaar naar de VS zijn geemigreerd dan zal dat land worden uitgesloten van deelname aan de Greencard Loterij.

Dus het is wél mogelijk om naar de VS te emigreren zonder het winnen van een Greencard?
Ik ben dan benieuwd hoe dat gaat, als het krijgen van een visum al zoveel gedoe is :P.
Hoe haal je dat eruit? Als ze teveel hebben, mag niemand anders meer meeloten.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:36:25 #37
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114114360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:35 schreef _Loki het volgende:

[..]

Hoe haal je dat eruit? Als ze teveel hebben, mag niemand anders meer meeloten.
Ik plaats te snel een reactie. Lees een stukje en vraag meteen wat, maar vind mijn antwoorden kort daarna. Over staatsburgerschap bijvoorbeeld:

quote:
Indien u 5 achtereenvolgende jaren in de VS woont, wordt u Amerikaans staatsburger. U hoeft geen Amerikaans staatsburger te worden, maar als u er prijs op stelt, kan dat wel.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:41:48 #38
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114114623
In oktober gaat de nieuwe loterij open. Ik ga het er gewoon op wagen en doe mee. Misschien win ik zelfs en hoef ik me geen zorgen meer te maken over een visum :P. Het zou mij echt vet lijken om de mogelijkheid te hebben om op elk gewenst moment permanent te emigreren naar de VS (een van mijn ''dromen/wensen'' is om mij later in de VS te vestigen, en het liefst zo vroeg mogelijk :P).
pi_114114796
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:36 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ik plaats te snel een reactie. Lees een stukje en vraag meteen wat, maar vind mijn antwoorden kort daarna. Over staatsburgerschap bijvoorbeeld:

[..]

Ach, je bent in ieder geval gedreven en gemotiveerd genoeg :D Dat is meestal al 90% van je plan.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:55:23 #40
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114115305
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:45 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ach, je bent in ieder geval gedreven en gemotiveerd genoeg :D Dat is meestal al 90% van je plan.
Denk er al erg lang aan om in de VS te gaan wonen & werken. Als klein kind al leek het mij gaaf om daar te wonen. Daarna interesseerde ik mij steeds meer in de Amerikaanse geschiedenis (met name de Burgeroorlog, het ''Wilde Westen'' en de VS vóór, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog). Ik ben ook erg geïnteresseerd in de entertainment industrie en een filmliefhebber. Ik heb al bijna 1000 films op DVD & Blu-Ray (en ja, alles origineel :P :@) en ben nog vrij jong (18 jaar is best jong toch? :P).

Dus gemotiveerd ben ik wel ja :D.
pi_114115764
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:35 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Lol, dat zal geen probleem zijn dan, denk ik :P.
Maar er worden er 50,000 per jaar uitgegeven. Dat is best veel toch? Of is het aantal immigranten zo groot, waardoor het lijkt alsof het hier om niets gaat? :P
Je hebt als Nederlander iets van 2% kans om te winnen, dacht ik. Ik heb zelf vorig jaar meegedaan en het daarom eens uitgerekend. Niet gewonnen helaas.

Na het winnen ben je er trouwens nog niet. Je moet wel laten zien dat je geen last voor het sociale stelsel wordt, dus met de meest minimale eisen om überhaupt mee te loten (bijv. alleen een middelbare-schooldiploma, geen werkervaring en geen cent spaargeld) kan je alsnog worden afgewezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 17:06:09 ]
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:11:10 #42
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114115988
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Je hebt als Nederlander iets van 2% kans om te winnen, dacht ik. Ik heb zelf vorig jaar meegedaan en het daarom eens uitgerekend. Niet gewonnen helaas.

Na het winnen ben je er trouwens nog niet. Je moet wel laten zien dat je geen last voor het sociale stelsel wordt, dus met de meest minimale eisen om überhaupt mee te loten (bijv. alleen een middelbare-schooldiploma, geen werkervaring en geen cent spaargeld) kan je alsnog worden afgewezen.
Ik heb mijn middelbare-schooldiploma + een studie + binnenkort een rijbewijs (of dat wat uitmaakt, geen flauw idee :') ) + genoeg spaargeld + veel algemene kennis & interesses (kan handig zijn?), ik heb de Engelse taal goed onder de knie (mijn huidige studie is volledig in het Engels), kennis van meerdere talen en heb genoeg mensen die mij kunnen helpen, bijvoorbeeld in het regelen van alles (bijvoorbeeld financieel gezien). En ik zit de komende 3 jaar waarschijnlijk sowieso 1 a 1.5 jaar in de VS voor mijn studie.

Ik denk en hoop dat dit een goede ''basis'' is :P.
pi_114128297
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ik heb mijn middelbare-schooldiploma + een studie + binnenkort een rijbewijs (of dat wat uitmaakt, geen flauw idee :') ) + genoeg spaargeld + veel algemene kennis & interesses (kan handig zijn?), ik heb de Engelse taal goed onder de knie (mijn huidige studie is volledig in het Engels), kennis van meerdere talen en heb genoeg mensen die mij kunnen helpen, bijvoorbeeld in het regelen van alles (bijvoorbeeld financieel gezien). En ik zit de komende 3 jaar waarschijnlijk sowieso 1 a 1.5 jaar in de VS voor mijn studie.

Ik denk en hoop dat dit een goede ''basis'' is :P.
Welke studie volg je eigenlijk?
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:56:35 #44
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114128490
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:52 schreef larry91 het volgende:

[..]

Welke studie volg je eigenlijk?
IBMS
pi_114128890
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

IBMS
Ik wist het. Welke instelling? Ik heb in mijn propodeuse jaar bij IBMS gezeten, uiteindelijk overgestapt naar logistics. Maar heb dus wel ongeveer hetzelfde programma qua studie/stage buitenland gevolgd :-)
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:08:19 #46
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114129148
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:03 schreef larry91 het volgende:

[..]

Ik wist het. Welke instelling? Ik heb in mijn propodeuse jaar bij IBMS gezeten, uiteindelijk overgestapt naar logistics. Maar heb dus wel ongeveer hetzelfde programma qua studie/stage buitenland gevolgd :-)
Denk je dat ik met deze opleiding een stageplek in de entertainment industrie kan vinden? Dan heb ik het bijvoorbeeld over een marketing-afdeling of zo (of iets wat er misschien zelfs los van staat). Heb zelf een grote interesse voor films, ik verzamel al meer dan 5 jaar + ik heb bijna 1000 films op DVD/blu-ray. Dat zal denk ik wel ''iets'' uitmaken bij een sollicitatie, of niet? :p
pi_114130590
Tja lastig te zeggen, ik kan wel zeggen dat je makkelijk een plek gaat vinden maar dat is niet zo. Mijn stageplek was een lot uit de loterij maar wel ontzettend moeilijk te vinden.

Voor jou is affiniteit met de industrie is natuurlijk goed maar dat zijn er natuurlijk meer. Die stageplekken zullen wel door vele gewild zijn. Dan heb je eigenlijk wel iets specifieks nodig waarin je uitblinkt. Spits je bijvoorbeeld in projecten of buitenschoolse activiteiten toe op de entertainment industrie. Dat vergroot alleen maar je kansen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:11:36 #48
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114136256
Jaaaa *O* Aangenomen voor de Master Biomedicine op het Karolinska Institute! :D
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114138755
Welke van de sites in de OP heb men gebruikt voor een buitenlandse stage?
Ik heb me net aangemeld voor globalplacement waar er aardig wat staan
Zie!
pi_114177001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:11 schreef GotenSSJ het volgende:
Jaaaa *O* Aangenomen voor de Master Biomedicine op het Karolinska Institute! :D
gefeliciteeerd :D
pi_114178387
Een vraagje.. misschien dat iemand mij kan helpen..

Ik heb onderzoek gedaan naar de arborisico's binnen een bedrijf. Nu ben ik de probleemanalyse op aan het stellen. Moet ik hierin een korte geschiedenis van de Arbowet opnemen (door deze wet is de werkgever namelijk verplicht om risico's te onderkennen en maatregelen te nemen). Of kan ik dit beter verplaatsen naar het hoofdstuk relevante wetgeving?


edit: ik denk dat ik het al weet. Dat stukje kan ik beter opnemen onder een aparte kop namelijk, 'algemeen'.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dipstaart op 13-07-2012 23:42:57 ]
pi_114190515
Ik denk dat je het scriptietopic moet hebben Dipstaart :)
Ja doei.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:54:58 #53
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114194661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:05 schreef _Loki het volgende:

[..]

gefeliciteeerd :D
Thanks! NU nog huisvesting zoeken, wat een crime is dat in Stockholm zeg... :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:07:56 #54
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_114196920
Vanaf september loop ik stage in Hong Kong! Nu nog een accommodatie vinden :').
I never workout
pi_114201090
En ik mag in september stage lopen in Parijs. :D
pi_114201322
Wat een pret allemaal! :D
  zondag 15 juli 2012 @ 01:02:49 #57
175950 Marurk
Baggeraar
pi_114216459
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:30 schreef larry91 het volgende:
Social security nummer aanvragen, bankrekening openen, geld erop storten en dan met je debit card alles doen.
Je hoeft nog niet eens per se een social security nummer aan te vragen. Ik kon met mijn visum gewoon een checking account openen bij Bank of America.
pi_114226847
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 01:02 schreef Marurk het volgende:

[..]

Je hoeft nog niet eens per se een social security nummer aan te vragen. Ik kon met mijn visum gewoon een checking account openen bij Bank of America.
Klopt inderdaad. Ik had mijn ssn nodig voor het ontvangen van salaris op mijn account niet voor het openen van een account zelf.
pi_114248914
Ik studeer vanaf 24 september officieel Arts & Sciences bij UCL in London! *O*
pi_114253492
Leuk :)
Ja doei.
pi_114262455
Mijn visum is er
wat is dit =(

het zou 4 tot 6 weken duren en het heeft serieus 9 dagen geduurd. Ik was al helemaal erop voorbereid dat m'n vliegticket geannuleerd zou moeten worden en alles.
Dit is zo eng, mijn god. 24 juli vlieg ik.
pi_114262565
Mooi toch? :D
Ja doei.
pi_114262656
Ik had er al zo op gerekend dat ik nog 3 weken extra zou moeten wachten en nu heb ik nog maar 7 dagen :')
Het is echt heel eng ineens.
pi_114262780
Ben jaloers hoor!! Zo tof, Australië. Als ik niet getrouwd was geweest en vrijgezel had ik 't ook wel geweten :o
Ja doei.
pi_114262865
:D ik ben ook enorm blij stiekem! Het is me gewoon gelukt. Ik ga gewoon een jaar naar Melbourne.
Het moet echt even tot me doordringen allemaal.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:06:29 #66
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114263908
Dat besef komt pas in het vliegtuig ;)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_114264001
Waarschijnlijk wel.
Ik begin er wel steeds meer zin in te hebben. Betekent ook dat ik nu ineens heel veel moet regelen :') M'n telefoonabbo is al opgezegd voor over 4 weken.
Zijn er dingen die ik echt niet moet vergeten te regelen?
pi_114264798
Spannend joh Loki en dan te bedenken dat je er al een heel jaar mee bezig bent en gaaf dat het nu eindelijk helemaal rond is. Kan ik niet mee :D

Wat je echt niet moet vergeten zijn natuurlijk alle belangrijke document die je bij de douane nodig hebt ;) En een universele reisstekker natuurlijk!
pi_114265406
OHJA een reisstekker, goed idee!
In de brief staat dat ik geen visumlabel nodig heb. Ik ga dus gewoon de toekenningsbrief een stuk of 5 week uitprinten zodat ik die kan laten zien :) Blijkbaar staat alles in de computer op mijn paspoortnummer, dus kunnen ze zo checken of ik inderdaad een visum heb.
Verder heb ik een heel pakket met paspoortkopieën, VOG kopieën etc dus dat moet wel goedkomen!
pi_114265841
Dan komt het inderdaad goed. Heb je ook een bank statement bij je, vragen ze bijna nergens na maar het kan zomaar wel gevraagd worden.
Bedenk wel dat je reisstekker voor de laptop geaard moet zijn, anders brand de accu alsnog door (weet ik uit eigen ervaring :P) en op je laptop werken met een andere adapter is niet helemaal optimaal....
pi_114265983
Bank statement + statement van DUO + brief van m'n ouders voor financiele ondersteuning heb ik ook :)

Ik wist niet dat daar verschil tussen zat. Ik gaat het even uitzoeken, bedankt voor de tip!
pi_114266160
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:04 schreef _Loki het volgende:
Bank statement + statement van DUO + brief van m'n ouders voor financiele ondersteuning heb ik ook :)

Ik wist niet dat daar verschil tussen zat. Ik gaat het even uitzoeken, bedankt voor de tip!
Dan lijk je er helemaal klaar voor.
Ik wist dat in eerste instantie ook niet, ik wist het pas toen ik 110 dollar moest aftikken voor een Europese laptop adapter bij een electronica zaak..... Beste kun je ze overigens gewoon op Schiphol kopen daar zijn er genoeg van die zaken voor hele redelijke prijzen.
  maandag 16 juli 2012 @ 15:47:44 #73
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114273028
Bah, wat is het lastig om een kamer te vinden in Stockholm zeg. Iemand wellicht ervaring of tips?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 17 juli 2012 @ 00:22:55 #74
208890 June.
Seriously?
pi_114300116
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:47 schreef GotenSSJ het volgende:
Bah, wat is het lastig om een kamer te vinden in Stockholm zeg. Iemand wellicht ervaring of tips?
Er naartoe gaan, paar dagen in een hostel zitten en zoveel mogelijk viewings regelen :) Zo werkte het voor mij in Londen.
Shine bright like a diamond.
pi_114308849
Ik heb echt niet kunnen slapen vanacht, het is zo onwerkelijk dat ik over een week al wegga! Ik ben echt enorm zenuwachtig. Het is echt heel raar om ineens 3 weken minder mentale voorbereidingstijd hebt. Ik ging er vanuit dat ik rustig aan kon doen, maar ineens moet ik binnen 6 dagen alles regelen, dingen halen die ik nog niet heb, afscheid nemen van familie, paklijst maken, credit card ophalen, internationaal rijbewijs halen... :')

Ohja en donderdag nog even m'n kies laten boren. Geweldig dit :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:55:50 #76
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114309964
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 00:22 schreef June. het volgende:

[..]

Er naartoe gaan, paar dagen in een hostel zitten en zoveel mogelijk viewings regelen :) Zo werkte het voor mij in Londen.
Same here, voor Sydney
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:56:29 #77
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114309989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:18 schreef _Loki het volgende:
Ik heb echt niet kunnen slapen vanacht, het is zo onwerkelijk dat ik over een week al wegga! Ik ben echt enorm zenuwachtig. Het is echt heel raar om ineens 3 weken minder mentale voorbereidingstijd hebt. Ik ging er vanuit dat ik rustig aan kon doen, maar ineens moet ik binnen 6 dagen alles regelen, dingen halen die ik nog niet heb, afscheid nemen van familie, paklijst maken, credit card ophalen, internationaal rijbewijs halen... :')

Ohja en donderdag nog even m'n kies laten boren. Geweldig dit :')
Inpakken lijkt me ook een goede :D.

En het komt allemaal wel goed! Je Nederlandse rijbewijs voldoet daar toch gewoon (aangezien alles er ook in het Engels opstaat)?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:03:45 #78
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114310217
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 00:22 schreef June. het volgende:

[..]

Er naartoe gaan, paar dagen in een hostel zitten en zoveel mogelijk viewings regelen :) Zo werkte het voor mij in Londen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:55 schreef Luco het volgende:

[..]

Same here, voor Sydney
Hoe regel je een viewing? :P Dit is voor mij sowieso de eerste keer dat ik uit huis ga.
In Stockholm schijnt er een enorme schaarste te zijn qua kamers, dus op internet valt van te voren weinig te regelen qua kijk-opties helaas. :{
Of bedoelen jullie echt op de bonnefooi daar rond gaan lopen in de hoop iets te vinden?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114311655
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:56 schreef Luco het volgende:

[..]

Inpakken lijkt me ook een goede :D.

En het komt allemaal wel goed! Je Nederlandse rijbewijs voldoet daar toch gewoon (aangezien alles er ook in het Engels opstaat)?
Ja inpakken is ook wel prettig :D Ga ik morgenavond mee beginnen, m'n ouders komen vanavond m'n veel te grote tas afgeven.
Nederlands rijbewijs voldoet er niet for some reason, volgens mij omdat je rijbewijs alleen geldig is binnen de EU. En dit.
pi_114312117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:42 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ja inpakken is ook wel prettig :D Ga ik morgenavond mee beginnen, m'n ouders komen vanavond m'n veel te grote tas afgeven.
Nederlands rijbewijs voldoet er niet for some reason, volgens mij omdat je rijbewijs alleen geldig is binnen de EU. En dit.
Ik had voor Amerika geen internationaal rijbewijs nodig. Wel moest ik na 3 maanden een rijtest afleggen, maar dat ben ik vergeten. Achteraf kwam ik er pas achter dat, dat moest. Ik blij dat ik niet gepakt ben :P
pi_114313847
Ik heb ook geen idee of ik het ga gebruiken, ik mag niet eens een auto huren met m'n 19 jaar, maar je weet maar nooit. Misschien komt het ooit van pas :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:50:25 #82
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114314589
Och ja, ik heb er in 6 maanden geen enkele keer zelf gereden. Reizen deed ik met de trein daar (which is awesome). Dacht alleen dat mijn rijbewijs daar gewoon geldig was. Nou ja, jammer dan. Als ID werd ie in ieder geval wel geaccepteerd in de clubs :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_114316081
Ik gebruikte het iedere dag. Op je fiets stappen in Amerika is hetzelfde als koorddansen boven de Grand Canyon, levensgevaarlijk. Goed openbaar vervoer is buiten de echt grote steden een utopie.

Maar gelukkig ben ik een ontzettend nette chauffeur en ben ik nooit gepakt O-)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:34:07 #84
208890 June.
Seriously?
pi_114331410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:03 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

[..]

Hoe regel je een viewing? :P Dit is voor mij sowieso de eerste keer dat ik uit huis ga.
In Stockholm schijnt er een enorme schaarste te zijn qua kamers, dus op internet valt van te voren weinig te regelen qua kijk-opties helaas. :{
Of bedoelen jullie echt op de bonnefooi daar rond gaan lopen in de hoop iets te vinden?
Stockholm is niet ver weg, dus je zou 2 weken eerder er naar toe kunnen gaan om kamers te bekijken. Je hebt dan gewoon veel meer kans op uitgenodigd te worden. Voor Londen zijn er heel veel sites waar je op kunt kijken en een viewing kunt regelen (gumtree, easyroommate etc). Maar ik weet dus hoe dat voor Stockholm zit.
Shine bright like a diamond.
pi_114331560
Nog anderhalve week en ik vertrek, half jaar Uppsala in Zweden :D
Nog geen zenuwen, vind het wat vervelend dat ik minimaal 2x heen en weer naar Nederland zal vliegen tijdens m'n verblijf, zo raak ik denk ik toch wat uit de buitenland sfeer.
Beneath the gold, bitter steel
pi_114373998
Waarom moet dat dan? Lijkt me inderdaad best vervelend..

Het gaat hier ook enorm snel ineens! Nog maar 5 dagen en dan ga ik. Mijn god.
pi_114461244

Nooit geweten dat ik zo veel zooi heb :')
Edit: fuck het past niet ;(

[ Bericht 22% gewijzigd door _Loki op 20-07-2012 14:31:09 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:52:35 #88
286575 Roces18
Chef de party
pi_114462494
Ach dat valt toch ook wel weer mee :P Doe gewoon wat in je handbagage ofzo :P En anders in je laptoptas want die wegen ze toch niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_114462883
Maar ik heb een laptoprugzak als handbagage :')
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:04:41 #90
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114463044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:21 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Nooit geweten dat ik zo veel zooi heb :')
Edit: fuck het past niet ;(
Vrouwen...
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114463133
Drie bussen deo? Die hebben ze daar ook hoor.

Fohn ed ook, zou ik gewoon daar (met geschikte stekkers) op de kop tikken.
Ja doei.
pi_114465945
Deo zat ik inderdaad al aan te denken om dat thuis te laten. Fohn nog niet aan gedacht!
Het ding is eigenlijk dat er qua kleding niks bij zit waarvan ik denk dat ik het kan missen. Zoveel is het eigenlijk niet eens, de stapeltjes lijken veel hoger op die foto.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:18:34 #93
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114466188
Neem je nou 3 mutsen en een sjawl mee :D?!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:30:58 #94
286575 Roces18
Chef de party
pi_114466714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:18 schreef Luco het volgende:
Neem je nou 3 mutsen en een sjawl mee :D?!
Inderdaad thuis laten :P . En wat ik van horen. zeggen heb gehoord is dat kleding daar goedkoper is dan hier. Dus ik zou gewoon wat thuis laten (vooral spijkerbroeken wegen veel in verhouding tot truien enz)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_114466757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:18 schreef Luco het volgende:
Neem je nou 3 mutsen en een sjawl mee :D?!
Ja, je gaat de poolwinter niet in :')
Ja doei.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:34:20 #96
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114466865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:30 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inderdaad thuis laten :P . En wat ik van horen. zeggen heb gehoord is dat kleding daar goedkoper is dan hier. Dus ik zou gewoon wat thuis laten (vooral spijkerbroeken wegen veel in verhouding tot truien enz)
Weet niet van wie je dat gehoord hebt? Kleding die ik daar gekocht heb
Spijkerbroek (Country Road) - 100AUD
Trainingsbroek (Nike) - 70AUD
Schoenen (Adidas) - 169AUD (vs. 100EUR voor dezelfde schoenen hier)
Basketbalschoenen (Nike) - 159AUD (vs. 110EUR voor dezelfde schoenen hier)

Dit was overigens in Sydney. Duidelijk ook merken. Bij bijvoorbeeld de Target of Walmart betaal je relatief weinig voor basics (8AUD voor 3 tanktops _O_)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_114467104
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:18 schreef Luco het volgende:
Neem je nou 3 mutsen en een sjawl mee :D?!
He, nee?
Waar zie je 3 mutsen en een sjaal? :')

OH wacht ik zie het al. Dat is een pet die bol staat met erover zo'n heeel dun gehaakt afzakmutsje dus dat neemt zo goed als geen plek in :D Die 'sjaal' hoort er niet te liggen :')
pi_114467160
Hoi,

Ik heb pas bericht gekregen dat ik ben aangenomen voor een tweejarig MBA International Business programma aan de University of Greenwich. Weet er iemand goede sites waar ik flat(shares) of studio appartementen kan vinden in Greenwich (of in de nabijheid van Greenwich). Gumtree gebruik ik al.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:41:24 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_114469483
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:34 schreef Luco het volgende:

[..]

Dit was overigens in Sydney. Duidelijk ook merken. Bij bijvoorbeeld de Target of Walmart betaal je relatief weinig voor basics (8AUD voor 3 tanktops _O_)
Dacht dat er binnen Trans-Tasman wel een beetje dezelfde prijzen werden gehanteerd , blijkbaar niet aan jou verhaal te horen..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:31:13 #101
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114472778
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dacht dat er binnen Trans-Tasman wel een beetje dezelfde prijzen werden gehanteerd , blijkbaar niet aan jou verhaal te horen..
As I said, merkkleding in het CBD. Dat beïnvloed de prijs ook
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_114480267
Nou, ik ga dit weekend maar eens goed her-inpakken denk ik. Het past maar niet op mijn manier :D
  zaterdag 21 juli 2012 @ 00:26:01 #103
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114484643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:48 schreef _Loki het volgende:
Nou, ik ga dit weekend maar eens goed her-inpakken denk ik. Het past maar niet op mijn manier :D
Rol je kleding op ipv het te vouwen. Dan kan je het makkelijker in gaten proppen. Begin met grote dingen, leg die in het midden en pak ze langzaamaan in met steeds lichtere dingen. Alles opgerold uiteraard.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_114485788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:48 schreef _Loki het volgende:
Nou, ik ga dit weekend maar eens goed her-inpakken denk ik. Het past maar niet op mijn manier :D
Heb je al vacuum zakken uitgeprobeerd?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:15:26 #105
286575 Roces18
Chef de party
pi_114489480
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 01:00 schreef larry91 het volgende:

[..]

Heb je al vacuum zakken uitgeprobeerd?
werkt dat echt? lijkt me typisch zo'n nutteloos tell-sell product
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_114489985
@_Loki, mag ik vragen hoeveel geld jij hebt weten los te peuteren bij beurzen en fondsen? Ben zelf nu ook aan het aanschrijven, in ieder geval al 1200 toegezegd gekregen van de universiteit
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_114490183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 09:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

werkt dat echt? lijkt me typisch zo'n nutteloos tell-sell product
Werkt zelfs heel goed. Bespaart echt een hele hoop ruimte en zijn behoorlijk duurzaam. Ik heb ze beide keren gebruikt toen ik naar het buitenland ging voor een.half jaar. Ook getest zonder die zakken maar dan krijg je er bij lange na niet zoveel in.
pi_114494118
Vacuzakken heb ik nog liggen, bleek gisteren. Ik ga het eens proberen :D

MaxC: ik heb geen beurzen. Ik loot nog mee voor eentje via m'n hogeschool van max. 500 euro voor de reiskostenvergoeding, maar verder is er geen beurs waar ik voor in aanmerking kom.
pi_114526205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 10:08 schreef MaxC het volgende:
@_Loki, mag ik vragen hoeveel geld jij hebt weten los te peuteren bij beurzen en fondsen? Ben zelf nu ook aan het aanschrijven, in ieder geval al 1200 toegezegd gekregen van de universiteit
Mag ik vragen welke beurzen dat zijn? En welk land ga je naartoe, binnen of buiten europa? Dat scheelt ook al namelijk.
pi_114527973
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:36 schreef balloetje het volgende:

[..]

Mag ik vragen welke beurzen dat zijn? En welk land ga je naartoe, binnen of buiten europa? Dat scheelt ook al namelijk.
Ik ga naar Melbourne, krijg in ieder geval 900 euro van Marco Polo funds en 300 euro Groninger Universiteitsfonds (beide alleen voor studenten aan de RUG) zonder teveel moeite. Plus nog 5 maanden x 90 euro OV-vergoeding van DUO. In ieder geval leuk begin. Ook in overleg met Hartstichting om wat te krijgen :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_114537466
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:37 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ik ga naar Melbourne, krijg in ieder geval 900 euro van Marco Polo funds en 300 euro Groninger Universiteitsfonds (beide alleen voor studenten aan de RUG) zonder teveel moeite. Plus nog 5 maanden x 90 euro OV-vergoeding van DUO. In ieder geval leuk begin. Ook in overleg met Hartstichting om wat te krijgen :)
Ik moet aan de RUG gaan studeren zie ik al. Nee grapje, maar ik denk dat bij de HvA geen beurzen heeft voor studeren buiten europa, of wel?
  zondag 22 juli 2012 @ 18:41:00 #112
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114537756
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 13:37 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ik ga naar Melbourne, krijg in ieder geval 900 euro van Marco Polo funds en 300 euro Groninger Universiteitsfonds (beide alleen voor studenten aan de RUG) zonder teveel moeite. Plus nog 5 maanden x 90 euro OV-vergoeding van DUO. In ieder geval leuk begin. Ook in overleg met Hartstichting om wat te krijgen :)
GUF was ik vergeten aan te schrijven :'). Verder kreeg ik ook Marco Polo, daarnaast nog vanuit de farmaceutische beroepsorganisatie (KNMP) 250 vanuit een stipendium.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 22 juli 2012 @ 19:46:03 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_114540046
Meh, ik zie alleen van die lotingsbeurzen waarvoor ik in aanmerking zou komen. Maar het merendeel is voor masterstudenten of mensen waarvan de voorouders uit friesland komen :') :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_114541922
Die vacuumzakken werkten bij mij niet. Lag mss ook aan de kwaliteit ;) En op de terugweg had ik geen stofzuiger waarmee ik ze vacuum kon zuigen, dus dat was ook niet heel handig.

Uiteindelijk was oprollen inderdaad de truc :)

Vond het zelf wel lastig pakken trouwens, ik had kleding nodig voor 30 graden, maar ook voor -15 graden.. Dat is met Australie gelukkig wel anders ;)
  zondag 22 juli 2012 @ 21:10:05 #115
208890 June.
Seriously?
pi_114543459
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:31 schreef balloetje het volgende:

[..]

Ik moet aan de RUG gaan studeren zie ik al. Nee grapje, maar ik denk dat bij de HvA geen beurzen heeft voor studeren buiten europa, of wel?
In Nijmegen krijg je van het studiefonds binnen Europa iets van 600 euro, buiten Europa >1000 euro geloof ik. Binnen Europa heb je ook nog altijd de Erasmusbeurs, die krijg je eigenlijk ook altijd wel.

Ik heb daarnaast ook nog een beurs van de KWF Kankerbestrijding. Plus mijn OV vergoeding voor de maanden dat ik hier ben :) , Toch al gauw bijna 600,- per maand, scheelt toch wel.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:35 schreef fh101 het volgende:

Uiteindelijk was oprollen inderdaad de truc :)

Inderdaad, zo dus:

[ Bericht 30% gewijzigd door June. op 22-07-2012 21:30:21 ]
Shine bright like a diamond.
pi_114557579
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:10 schreef June. het volgende:

[..]

Inderdaad, zo dus:
Shit, dat is slim. Ik zit steeds te kloten omdat ik die tas te wijd uit elkaar druk, en dan kan die flap niet meer dicht. Eerst zo opvouwen dat het even breed is, is echt zo slim. Ga ik straks eens uitproberen met m'n broeken :)

Morgen de grote dag. 7 uur naar schiphol, 10 uur douane door, 12 uur vliegen. Eigenlijk heb ik er heel veel zin in.

Edit: OH GOD hij is dicht en ik zit precies op de 20 kilo én ik heb alles mee wat ik mee wil hebben. Prachtig!

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 23-07-2012 20:05:56 ]
pi_114577461
Goede reis morgen Loki!
pi_114578111
Dankjewel! :)
Ik ben niet eens heel zenuwachtig, ik heb er vooral heel erg veel zin in. Alles wat ik moet doen staat in een checklist, dus komt goed!
  maandag 23 juli 2012 @ 21:04:50 #119
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114578730
Heel veel plezier, maak er een mooie tijd van!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114579063
Wauw Loki, opeens gaat het snel! Heel veel plezier en hoop dat je een goede vlucht hebt!
pi_114579265
Dankje allemaal :D Vliegen komt wel goed denk ik met m'n inflight personal entertainment system in m'n voorstoel in sowieso de 1e vlucht. De 2e is het onzeker (nieuwe vloot heeft het wel) maar ik heb altijd m'n laptop nog met films.
pi_114641602
Zo, ik ben er. Mijn god wat een tyfuseind zeg.
Gelukkig heb ik in de 10 minuten in het hotel al 4 'no worries' gehoord dus het aussiegevoel zit er al aan te komen :D Het is echt wennen zo alleen, dat wel. Het 'waar ben ik aan begonnen' zit er ook al een beetje.
Morgen kamer- en fietsenjacht beginnen, ik ben zo benieuwd naar komende week.
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:31:55 #123
208890 June.
Seriously?
pi_114647533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:53 schreef _Loki het volgende:
Het is echt wennen zo alleen, dat wel. Het 'waar ben ik aan begonnen' zit er ook al een beetje.
Morgen kamer- en fietsenjacht beginnen, ik ben zo benieuwd naar komende week.
Had ik ook de eerste paar dagen, vooral in het hostel. Toen ik eenmaal een kamer had bemachtigd en op mijn stage was geweest viel dat allemaal in 1x weg! Even doorbijten ;) Succes!
Shine bright like a diamond.
pi_114650351
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:53 schreef _Loki het volgende:
Zo, ik ben er. Mijn god wat een tyfuseind zeg.
Gelukkig heb ik in de 10 minuten in het hotel al 4 'no worries' gehoord dus het aussiegevoel zit er al aan te komen :D Het is echt wennen zo alleen, dat wel. Het 'waar ben ik aan begonnen' zit er ook al een beetje.
Morgen kamer- en fietsenjacht beginnen, ik ben zo benieuwd naar komende week.
Fiets? Zou ik niet aan beginne in Australie:P
pi_114667677
Dat dacht ik eerst ook maar ik zie er zat hier :)
Eten hier is trouwens echt duur, niet normaal. 7,50 voor een broodje en een flesje drinken.


quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:31 schreef June. het volgende:

[..]

Had ik ook de eerste paar dagen, vooral in het hostel. Toen ik eenmaal een kamer had bemachtigd en op mijn stage was geweest viel dat allemaal in 1x weg! Even doorbijten ;) Succes!
Denk inderdaad dat dat een heel stuk zal schelen. Ik ga zo even bellen voor twee kamers, een in StKilda East en een in Richmond. Gisteren nog wat gemailt, hopelijk zit er iets bij!
Ik heb nu vooral het gevoel van, nou, een hele week zo in m'n eentje niks gaan zitten doen... Ik heb echt het gevoel dat ik nogal nutteloze tijd heb nu.

[ Bericht 35% gewijzigd door _Loki op 26-07-2012 01:34:43 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:06:48 #126
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114671433
Ga de stad verkennen! Je ontmoet vanzelf mensen in het hostel, dus vanavond ga je op stap!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_114716801
Morgen maar eens de city circle tram doen. Vandaag was het best druk!
3 bezichtigingen gehad waarvan eentje te duur is, de ander was niet heel erg bijzonder en de andere is perféct. Echt perfect. Nu even bellen voor nog een bezichtiging :)
pi_114793380
Meh, kamers zoeken is niet leuk. Ik heb nu 3 bezichtigingen gehad waarvan eentje echt heel vet was maar die heb ik niet gekregen. De ander was te duur en eentje werd te duur met OV erbij omdat ie best ver weg van m'n stage is. Dus ja.
Vanavond weer een bezichtiging en nu veel reageren hopelijk wordt dat iets. Het is best depressing als je nog aan het settlen bent ;(
pi_114799962
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 06:44 schreef _Loki het volgende:
Meh, kamers zoeken is niet leuk. Ik heb nu 3 bezichtigingen gehad waarvan eentje echt heel vet was maar die heb ik niet gekregen. De ander was te duur en eentje werd te duur met OV erbij omdat ie best ver weg van m'n stage is. Dus ja.
Vanavond weer een bezichtiging en nu veel reageren hopelijk wordt dat iets. Het is best depressing als je nog aan het settlen bent ;(
Dit duurt ongeveer een week, dan heb je een kamer en dan kun je pas echt gaan genieten :) Ik had ook nog geen kamer toen ik in Canada aankwam, en ik wist dat die eerste week daardoor ook echt niet leuk zou worden door alle stress. Maar daar moet je even doorheen. Als je straks een kamer hebt gaat het pas echt beginnen!

Succes!
pi_114800189
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 06:44 schreef _Loki het volgende:
Meh, kamers zoeken is niet leuk. Ik heb nu 3 bezichtigingen gehad waarvan eentje echt heel vet was maar die heb ik niet gekregen. De ander was te duur en eentje werd te duur met OV erbij omdat ie best ver weg van m'n stage is. Dus ja.
Vanavond weer een bezichtiging en nu veel reageren hopelijk wordt dat iets. Het is best depressing als je nog aan het settlen bent ;(
Succes, even volhouden en komt vast goed!

Toevallig gaat mijn huidige huisgenoot in dezelfde periode als ik naar Melbourne, zou het makkelijker zijn als je een woning voor twee personen zoekt? :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_114802353
Waarschijnlijk wel! die zijn er veel.
Weer 3 bezichtigingen en veeeel mailtjes weg, ben benieuwd.
pi_114802378
Leuk, spannend, stressvol, alles tegelijk volgens mij! :o
Ja doei.
pi_114803883
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:38 schreef MaxC het volgende:

[..]

Succes, even volhouden en komt vast goed!

Toevallig gaat mijn huidige huisgenoot in dezelfde periode als ik naar Melbourne, zou het makkelijker zijn als je een woning voor twee personen zoekt? :P
In Canada wel. Ik heb uiteindelijk een huis gevonden met 4 slaapkamers, vervolgens ben ik naar het International Centre gegaan waar alle exchange students zonder kamer in de stress zaten om iets te vinden en toen kon ik kiezen. Ze lagen bijna letterlijk aan mn voeten :P

Als ik jou was zou ik dan niet alleen naar appartementen met 2 slaapkamers kijken, want een derde persoon heb je er waarschijnlijk vrij makkelijk bij gevonden. Als de kamernood in Melbourne net zo hoog is onder internationale studenten als in Canada that is ;)
pi_114835274
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk, spannend, stressvol, alles tegelijk volgens mij! :o
Precies dat ja. Enorm stressvol, vooral met het zeer beperkte internet hier.
Maar het is nog steeds heel leuk en ik kijk echt uit naar overmorgen. :)
pi_114883777
Zo, even een snelle update: Vandaag de city circle tram gedaan, echt heel leuk én gratis :D Vanavond uit eten met twee meisjes uit het hostel, en straks weer naar 2 kamers kijken. Denk dat deze wel iets kunnen worden. Morgen kijken bij een awesome appartement recht tegenover mijn hostel, aan het park. Prachtlocatie. De kamer zelf is niet heel geweldig denk ik maar echt, als je ziet wat je ervoor terug krijgt. Ben heel benieuwd, hoop morgenavond definitief iets te kunnen zeggen!

Ik merk echt dat ik steeds meer dat No Worries gevoel begin te krijgen. Het komt toch wel goed. :) Ik kan altijd nog een tijd in m'n hostel blijven.

Edit: Yeeeeh ik heb een kamer :D Hij's awesome. Morgen nog eentje bekijken, misschien dat ik daar in mag, en anders heb ik altijd nog iets heel leuks achter de hand :D

[ Bericht 2% gewijzigd door _Loki op 31-07-2012 14:11:51 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:32:13 #136
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_114898400
Heeft iemand hier ervaring met Hong Kong en het zoeken van een accommodatie? Pff, hoezo lastig :').
I never workout
pi_114899237
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 06:44 schreef _Loki het volgende:

Edit: Yeeeeh ik heb een kamer :D Hij's awesome. Morgen nog eentje bekijken, misschien dat ik daar in mag, en anders heb ik altijd nog iets heel leuks achter de hand :D
Yay! *O* Gefeliciteerd Loki! Nu kan je echt gaan beginnen met alles! :D
pi_114913085
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:32 schreef reetveter het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Hong Kong en het zoeken van een accommodatie? Pff, hoezo lastig :').
Geen ervaring helaas. Ik heb hier van de zomer gestudeerd (morgen vertrek ik weer naar Nederland!) en de uni had zelf gebouwen op het campus voor ons tot beschikking gesteld. Ik weet wel dat het inderdaad verdomd moeilijk is om aan een (fatsoenlijke!) accommodatie te komen. Het zou mij niets verbazen als je uiteindelijk veel moet gaan betalen voor weinig. Wat ga je precies doen in Hong Kong? Als het voor stage of studie is dan is er vast wel wat te regelen :o?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:02:10 #139
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_114914561
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:40 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Geen ervaring helaas. Ik heb hier van de zomer gestudeerd (morgen vertrek ik weer naar Nederland!) en de uni had zelf gebouwen op het campus voor ons tot beschikking gesteld. Ik weet wel dat het inderdaad verdomd moeilijk is om aan een (fatsoenlijke!) accommodatie te komen. Het zou mij niets verbazen als je uiteindelijk veel moet gaan betalen voor weinig. Wat ga je precies doen in Hong Kong? Als het voor stage of studie is dan is er vast wel wat te regelen :o?
Stage, maar ik moet het wel zelf zoeken. Ik zit een kleine maand in Shenzhen en daar hebben ze wel een accommodatie voor me. Alleen Hong Kong moet ik zelf zoeken :').

Welke uni zat je bij? En hebben ze daar een guest accommodation?
I never workout
pi_114915131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 06:44 schreef _Loki het volgende:
Zo, even een snelle update: Vandaag de city circle tram gedaan, echt heel leuk én gratis :D Vanavond uit eten met twee meisjes uit het hostel, en straks weer naar 2 kamers kijken. Denk dat deze wel iets kunnen worden. Morgen kijken bij een awesome appartement recht tegenover mijn hostel, aan het park. Prachtlocatie. De kamer zelf is niet heel geweldig denk ik maar echt, als je ziet wat je ervoor terug krijgt. Ben heel benieuwd, hoop morgenavond definitief iets te kunnen zeggen!

Ik merk echt dat ik steeds meer dat No Worries gevoel begin te krijgen. Het komt toch wel goed. :) Ik kan altijd nog een tijd in m'n hostel blijven.

Edit: Yeeeeh ik heb een kamer :D Hij's awesome. Morgen nog eentje bekijken, misschien dat ik daar in mag, en anders heb ik altijd nog iets heel leuks achter de hand :D
Goed nieuws! *O* :D :*
Ja doei.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:03:57 #141
164283 Luco
Buongiorno!
pi_114918435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 06:44 schreef _Loki het volgende:
Zo, even een snelle update: Vandaag de city circle tram gedaan, echt heel leuk én gratis :D Vanavond uit eten met twee meisjes uit het hostel, en straks weer naar 2 kamers kijken. Denk dat deze wel iets kunnen worden. Morgen kijken bij een awesome appartement recht tegenover mijn hostel, aan het park. Prachtlocatie. De kamer zelf is niet heel geweldig denk ik maar echt, als je ziet wat je ervoor terug krijgt. Ben heel benieuwd, hoop morgenavond definitief iets te kunnen zeggen!

Ik merk echt dat ik steeds meer dat No Worries gevoel begin te krijgen. Het komt toch wel goed. :) Ik kan altijd nog een tijd in m'n hostel blijven.

Edit: Yeeeeh ik heb een kamer :D Hij's awesome. Morgen nog eentje bekijken, misschien dat ik daar in mag, en anders heb ik altijd nog iets heel leuks achter de hand :D
Told ya! Ook leuk, in November, tijdens Movember, plakken ze snorren op trams daar.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_114932330
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:02 schreef reetveter het volgende:

[..]

Stage, maar ik moet het wel zelf zoeken. Ik zit een kleine maand in Shenzhen en daar hebben ze wel een accommodatie voor me. Alleen Hong Kong moet ik zelf zoeken :').

Welke uni zat je bij? En hebben ze daar een guest accommodation?
Ik zat bij de Chinese University of Hong Kong. Ik denk het haast niet, al hebben ze wel veel campus gebouwen. Succes met het vinden van een accommodatie!
pi_114944544
Oke dilemma.
Ik had nog een viewing vandaag voor een coole kamer op een hele vette locatie. Daarvan weet ik pas zaterdag of ik erin kan maar eigenlijk is die echt heel vet. Er is een kans dat die andere kamer dan bezet is.
What to do, what to do?
pi_114961906
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:35 schreef _Loki het volgende:
Oke dilemma.
Ik had nog een viewing vandaag voor een coole kamer op een hele vette locatie. Daarvan weet ik pas zaterdag of ik erin kan maar eigenlijk is die echt heel vet. Er is een kans dat die andere kamer dan bezet is.
What to do, what to do?
Ik zou het niet doen. Je kamer bepaalt uiteindelijk niet hoe vet of gaaf je het daar gaat hebben, dat doe je zelf. Straks heb je die kamer niet, is deze bezet en zit je weer met de stress dat je een kamer moet vinden.

Maar that's just my 2 cents ;)
pi_115010528
Even een vraagje; ik ga dus binnenkort in Parijs stage lopen, maar ben benieuwd hoe het zit met verzekeringen. Het bedrijf kan mij er weinig over vertellen, behalve dat ze geen zorgverzekering voor mij zullen afsluiten. Logisch ook, want die heb ik hier ook al. Waar kan / moet ik mezelf nog meer tegen verzekeren?

Vanuit mijn school is er volgens het contract ook een verzekering afgesloten, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt. Iemand die ervaring heeft?
pi_115046051
Oefff, wat duurt contact leggen lang zeg.... Ik ben nu in contact met het hoofdkantoor van mijn bijbaan (internationaal bedrijf) en die legt weer contact met HR internationaal en die legt weer contact met Sydney....en dan weer de hele weg terug naar mij. Ofwel; we zijn inmiddels een maand verder en ik weet nog niks!

Als ik dit niks wordt dan ga ik denk ik gewoon voor een bemiddelingsbureau! Iemand ervaring met Stagehuis? Ik ben namelijk bang dat ik bij zo'n groot bureau een nummertje ga worden! En ik moet een HR stage doen, maar ik heb wel een voorkeur voor locatie en soort bedrijf in Sydney.. kan je dat ook aangeven bij dit soort bureaus?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:29:27 #147
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_115047533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:52 schreef truttebelletje het volgende:
Oefff, wat duurt contact leggen lang zeg.... Ik ben nu in contact met het hoofdkantoor van mijn bijbaan (internationaal bedrijf) en die legt weer contact met HR internationaal en die legt weer contact met Sydney....en dan weer de hele weg terug naar mij. Ofwel; we zijn inmiddels een maand verder en ik weet nog niks!

Als ik dit niks wordt dan ga ik denk ik gewoon voor een bemiddelingsbureau! Iemand ervaring met Stagehuis? Ik ben namelijk bang dat ik bij zo'n groot bureau een nummertje ga worden! En ik moet een HR stage doen, maar ik heb wel een voorkeur voor locatie en soort bedrijf in Sydney.. kan je dat ook aangeven bij dit soort bureaus?
Ik had mij aangemeld voor buitenlandse stage en ik moet zeggen dat die wel behoorlijk rap werken. Ik heb uiteindelijk wel zelf een stage gevonden :'), maar goed dat lag dus gewoon aan mij. Je kan een voorkeur opgeven waar je heen wil en je moet ze een deadline geven.
I never workout
pi_115048682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:52 schreef truttebelletje het volgende:
Oefff, wat duurt contact leggen lang zeg.... Ik ben nu in contact met het hoofdkantoor van mijn bijbaan (internationaal bedrijf) en die legt weer contact met HR internationaal en die legt weer contact met Sydney....en dan weer de hele weg terug naar mij. Ofwel; we zijn inmiddels een maand verder en ik weet nog niks!

Als ik dit niks wordt dan ga ik denk ik gewoon voor een bemiddelingsbureau! Iemand ervaring met Stagehuis? Ik ben namelijk bang dat ik bij zo'n groot bureau een nummertje ga worden! En ik moet een HR stage doen, maar ik heb wel een voorkeur voor locatie en soort bedrijf in Sydney.. kan je dat ook aangeven bij dit soort bureaus?
Stagehuis is vooral heel erg duur. Meestal wel goede stages maar je betaalt er echt te veel voor. Ik denk dat je, vooral in AU, het beste zelf kunt zoeken naar leuke bedrijven. Vooral in HR is zat te vinden in de grote steden. Ik hoor hier heel veel mensen die in die richting stage lopen. :)
pi_115115890
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:35 schreef _Loki het volgende:
Oke dilemma.
Ik had nog een viewing vandaag voor een coole kamer op een hele vette locatie. Daarvan weet ik pas zaterdag of ik erin kan maar eigenlijk is die echt heel vet. Er is een kans dat die andere kamer dan bezet is.
What to do, what to do?
weet niet of je hem nou hebt , maar ik DM je nr van mijn oude huisbaas! Ik kom er net vandaan en ben zo jaloers atm.
pi_115135503
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:11 schreef KOLGMT het volgende:

[..]

weet niet of je hem nou hebt , maar ik DM je nr van mijn oude huisbaas! Ik kom er net vandaan en ben zo jaloers atm.
He dat is relax, dankje :D
Update: vandaag 2e keer kijken, het was ineens niks. Het was vies, andere huisgenoot was aardig maar niet zo sociaal. Zo iemand die de hele dag op z'n kamer zit. Ik heb het gecanceld, want ik merk nu echt dat ik me ergens thuis moet voelen en dat had ik daar echt totáál niet. Dan maar onzekerheid voor een extra weekje, ik wil wel een huis waar ik thuis kan komen.

De coole krijg ik binnenkort te horen.

Het is best raar om iets af te wijzen maar echt, ik voelde me er totaal niet op mijn gemak.
pi_115145956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:58 schreef _Loki het volgende:

[..]

Stagehuis is vooral heel erg duur. Meestal wel goede stages maar je betaalt er echt te veel voor. Ik denk dat je, vooral in AU, het beste zelf kunt zoeken naar leuke bedrijven. Vooral in HR is zat te vinden in de grote steden. Ik hoor hier heel veel mensen die in die richting stage lopen. :)
Ze hebben nu een aanbieding tot eind september dat het 600 euro kost....is nog steeds veel geld maar het zou wel een hoop heen en weer ge-mail schelen.
Ik ben zo bang dat als ik zelf een stage regel, het zo lang gaat duren dat ik de overige dingen in haast moet gaan regelen! Maar jij hebt het ook gewoon zelf geregeld destijds?
pi_115150512
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:51 schreef _Loki het volgende:

[..]

He dat is relax, dankje :D
Update: vandaag 2e keer kijken, het was ineens niks. Het was vies, andere huisgenoot was aardig maar niet zo sociaal. Zo iemand die de hele dag op z'n kamer zit. Ik heb het gecanceld, want ik merk nu echt dat ik me ergens thuis moet voelen en dat had ik daar echt totáál niet. Dan maar onzekerheid voor een extra weekje, ik wil wel een huis waar ik thuis kan komen.

De coole krijg ik binnenkort te horen.

Het is best raar om iets af te wijzen maar echt, ik voelde me er totaal niet op mijn gemak.
heb ik ook gehad hoor. Dat je de schimmel overal zag. Vooral bij de international houses - waar je ook nog in hoogseizoen met drie mensen op een kamer komt te zitten.

Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die op exchange ging naar Nederland (!) en kon haar kamer onderverhuren incl. alles. Ook voor een normale prijs en leuke huisgenoten.
pi_115172850
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:41 schreef KOLGMT het volgende:

[..]

heb ik ook gehad hoor. Dat je de schimmel overal zag. Vooral bij de international houses - waar je ook nog in hoogseizoen met drie mensen op een kamer komt te zitten.

Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die op exchange ging naar Nederland (!) en kon haar kamer onderverhuren incl. alles. Ook voor een normale prijs en leuke huisgenoten.
Dat is niet mis!
Ik ben echt blij dat ik nee gezegd heb, ik heb vandaag weer een bezichtiging en morgen ook een. Op veel betere locaties. En ik wacht nog op antwoord van eentje dus 3 opties atm. :)
pi_115172933
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:06 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Ze hebben nu een aanbieding tot eind september dat het 600 euro kost....is nog steeds veel geld maar het zou wel een hoop heen en weer ge-mail schelen.
Ik ben zo bang dat als ik zelf een stage regel, het zo lang gaat duren dat ik de overige dingen in haast moet gaan regelen! Maar jij hebt het ook gewoon zelf geregeld destijds?
Jawohl, maar dat was in een heel ander studiegebied. Dus voor mij was het enorm lastig.
HR is een stuk makkelijker. Maar het is natuurlijk wel makkelijker voor jou. Wanneer wil je beginnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door _Loki op 06-08-2012 05:44:52 ]
pi_115333051
@_Loki

Wat voor visum heb jij geregeld en hoeveel voor betaald? Ik zie dat een studenten visum 535 AUD kost, flink bedrag nog -O-
Mag je ook een Working Holiday Visum regelen? Die is 280 dollar.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:33:42 #156
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115333330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:26 schreef MaxC het volgende:
@_Loki

Wat voor visum heb jij geregeld en hoeveel voor betaald? Ik zie dat een studenten visum 535 AUD kost, flink bedrag nog -O-
Mag je ook een Working Holiday Visum regelen? Die is 280 dollar.
Ik ben op een 442 - Occupational Trainee visum die kant op gegaan. Je zou op een Working Holiday kunnen gaan, maar dat vind ik persoonlijk zonde van je Working Holiday, mocht je later nog een keer lang willen backpacken daar.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:25:57 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_115343385
Ik heb zelf een working holiday visum en natuurlijk kan je altijd zeggen "mocht je nog een keer dit en dat", maar zo'n visum is wel een jaar geldig en daarna ben ik voorlopig niet van plan om daar weer naartoe te gaan aangezien de wereld nog zo veel te bieden heeft.

krijgen jullie trouwens betaald voor jullie stages?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115367674
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:33 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik ben op een 442 - Occupational Trainee visum die kant op gegaan. Je zou op een Working Holiday kunnen gaan, maar dat vind ik persoonlijk zonde van je Working Holiday, mocht je later nog een keer lang willen backpacken daar.
Dit, 442 visum it is. Is ook een subcategorie van de studentenvisa, trouwens. Rotwerk om te doen, maar dan heb je ook wat. Was 310 dollar. Met een working holiday mag je niet langer dan 5 maanden bij hetzelfde bedrijf blijven, ook niet voor stage, dus dat ging voor mij niet. ik ben hier ook zo'n 13 maanden en WH is maar 12 maanden geldig.

Ik krijg trouwens niet betaald. Betaalde psychologiestages zijn dan ook enorm zeldzaam. Betaalde stages in AU ook, trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Loki op 10-08-2012 09:06:17 ]
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:19:22 #159
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115369668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:25 schreef Roces18 het volgende:
[...]

krijgen jullie trouwens betaald voor jullie stages?
Nope.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115416369
Godverdomme weer een afwijzing voor een kamer ;(
Het begint echt enorm demotiverend te worden. Alle plekken waar ik me thuisvoel, willen ze me niet, lijkt het wel.
Kut.
pi_115419231
Afgelopen semester in Boedapest gestudeerd en het was echt geweldig. Ik denk dat een buitenlandse periode voor iedereen een enorme toevoeging kan zijn, als je de kans hebt sowieso gaan!
pi_115419324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 08:19 schreef _Loki het volgende:
Godverdomme weer een afwijzing voor een kamer ;(
Het begint echt enorm demotiverend te worden. Alle plekken waar ik me thuisvoel, willen ze me niet, lijkt het wel.
Kut.
Awh -O- da's kut.
Ja doei.
pi_115420393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:25 schreef Roces18 het volgende:

krijgen jullie trouwens betaald voor jullie stages?
Nee, maar voor buitenlandse stages zijn er wel beurzen die je kunt proberen (helemaal voor onderzoek). Blijf je binnen Europa krijg je bijna altijd wel de Erasmusbeurs. En je universiteit heeft vaak ook wel een universiteitsfonds waar je geld van kan krijgen.

En ik ben weer Londener af, snel gegaan zeg! Wel een super tijd gehad :)
Shine bright like a diamond.
pi_115420472
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Awh -O- da's kut.
Yup.
Maar, weer 2 bezichtigingen. Dat is het sprankje hoop dat me uit m'n pickle houdt :')
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:27:56 #165
286575 Roces18
Chef de party
pi_115421535
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:42 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, maar voor buitenlandse stages zijn er wel beurzen die je kunt proberen (helemaal voor onderzoek). Blijf je binnen Europa krijg je bijna altijd wel de Erasmusbeurs. En je universiteit heeft vaak ook wel een universiteitsfonds waar je geld van kan krijgen.

Shit, had mijn hoop gezet op de Erasmusbeurs maar lees dus dat het alleen binnen Europa is. Mijn uni heeft verder ook niks, zijn er verder geen andere beurzen? ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115422218
Soms als je binnen een bepaalde richting stage gaat lopen wel (kankeronderzoek oid).
Of als je Friesche voorouders hebt. :D
pi_115423460
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:27 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Shit, had mijn hoop gezet op de Erasmusbeurs maar lees dus dat het alleen binnen Europa is. Mijn uni heeft verder ook niks, zijn er verder geen andere beurzen? ;(
Ik kan bijna niet voorstellen dat je uni zoiets niet heeft?! Anders ga eens naar je international office, of heb je dat al gedaan? Andere beurzen kun je vinden bij nuffic/beursopener.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:40:01 #168
286575 Roces18
Chef de party
pi_115426665
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:53 schreef _Loki het volgende:
Soms als je binnen een bepaalde richting stage gaat lopen wel (kankeronderzoek oid).
Of als je Friesche voorouders hebt. :D
Friese voorouders 8)7 Misschien wel maar dan moet ik eerst maar eens een stamboom onderzoek doen :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:30 schreef June. het volgende:

[..]

Ik kan bijna niet voorstellen dat je uni zoiets niet heeft?! Anders ga eens naar je international office, of heb je dat al gedaan? Andere beurzen kun je vinden bij nuffic/beursopener.
Nuffic/beursopener heb ik al meerdere malen gecheckt maar international office is pas weer in september open... dus ik moet nog even wachten dan
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115427639
Wat betekent deze vraag precies en hoe kan ik hierop het beste antwoord hierop geven? Het is voor mijn buitenlandse stage in september.

"Wat stelt u in taakuitoefening en werkklimaat zeer op prijs om met voldoening te kunnen werken?'

Alvast bedankt!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:55:33 #170
286575 Roces18
Chef de party
pi_115428479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:25 schreef Jelle224 het volgende:
Wat betekent deze vraag precies en hoe kan ik hierop het beste antwoord hierop geven? Het is voor mijn buitenlandse stage in september.

"Wat stelt u in taakuitoefening en werkklimaat zeer op prijs om met voldoening te kunnen werken?'

Alvast bedankt!
Het is in ieder geval geen correct Nederlands. Maar in ieder geval wat ik eruit op kan maken is hoe je het liefste je werkklimaat hebt, en welke taken je graag wilt vervullen. Zodat je blij naar je stage gaat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:56:13 #171
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115428504
Wat voor werkklimaat wil je en wat voor mogelijkheden wil je hebben met betrekking tot het uitvoeren van je taken. Antwoord gaan we je niet voorkauwen omdat je dat zelf moet bepalen. Adhv je stage, bedrijf en persoonlijkheid.

was dat zo moeilijk :{
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:22:05 #172
378692 vwally
Bitch Please
pi_115518705
Ik ga over 2 weken naar londen voor 5 maanden! iemand nog tips?
pi_115518771
Engels praten.
Ja doei.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:36:54 #174
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115519379
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Engels praten.
Bij voorkeur zonder accent, anders kan je elk moment vertellen dat je niet uit Amsterdam komt en toch echt niet elke dag wiet rookt.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115519512
Dat is me nou nog nooit gevraagd :') Maar wrsch is dat omdat m'n accent niet heel veel weggeeft :')
Ja doei.
pi_115527146
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:53 schreef _Loki het volgende:
Soms als je binnen een bepaalde richting stage gaat lopen wel (kankeronderzoek oid).
Of als je Friesche voorouders hebt. :D
Ja, echt niet normaal haha, ik heb ook beurzen gezocht voor studeren in Amerika, maar ik kan alleen maar kans maken op een GLOBE-beurs van eenmalig 300 euro.

Ach ja, wordt maar alles zelf betalen. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:41:29 #177
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_115534096
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is me nou nog nooit gevraagd :') Maar wrsch is dat omdat m'n accent niet heel veel weggeeft :')
Bij mij zeggen ze dat ik een 'generic European accent' heb. Enfin, het is in ieder geval niet plat Nederlands. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_115534172
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:41 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Bij mij zeggen ze dat ik een 'generic European accent' heb. Enfin, het is in ieder geval niet plat Nederlands. :P
Ze vragen mij waar uit GB ik kom; het is wel Brits maar zeer 'onbestemd' of 'algemeen' :') Wat ik wel fijn vind, overigens, al hoop ik toch een beetje Schots op te pikken als we daar hopelijk vanaf 2013 gaan wonen :@ het lokale accent hier vind ik gewoonweg lelijk :P
Ja doei.
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:44:25 #179
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115534259
Mijn accent kon niemand plaatsen. Een rijtje van wat ik gehoord heb.
Brits
Schots
Iers
Amerikaans
Canadees
Zuid Afrikaans
Australiach
Frans
Duits
Scandinavisch
En een enkele keer Nederlands.

Also, een generic European accent bestaat mijns inziens niet.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115535349
Mijn accent kon ook niet plaatsen. Komt waarschijnlijk omdat ik op de een of andere manier mee ging praten met anderen om me heen. Het ene moment klonk ik bv Iers, het andere moment Australisch en weer een andere keer Duits. Canadees heb ik alleen nooit opgepikt, eh ;)
pi_115540626
Hier denkt iedereen dat ik Scandinavisch ben. Alleen Nederlanders herkennen het.
Er zit nu trouwens een meisje in het hostel, op mijn kamer, die 200 meter van m'n huis in NL gewoond heeft :') Wat is dit :')
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 07:40:13 #182
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115544952
Zit je nog steeds in dat hostel ;(?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115545051
Yush.
De uitnodigingen voor bezichtigingen blijven wel komen. Het ding is dat ik me echt ergens thuis wil voelen maar enorm veel ruimtes zijn 'maar een kamer' waarbij je huisgenoten dus ook de hele dag in hun kamertje opgesloten zitten. Vreselijk.
Dan wacht ik liever wat langer ;)

Oh maar het hostel is verder prima hoor. Hoewel een eigen kamer wel fijn zou zijn.
pi_115563485
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 04:33 schreef _Loki het volgende:

[..]

Jawohl, maar dat was in een heel ander studiegebied. Dus voor mij was het enorm lastig.
HR is een stuk makkelijker. Maar het is natuurlijk wel makkelijker voor jou. Wanneer wil je beginnen?
In februari pas! Dus ik heb nu nog ruim de tijd...maar deze aanbieding is maar tot eind september dus nu voel ik ineens de druk haha! Ik ga nog wel wat proberen in de tussentijd, en dan misschien eind september beslissen!

Succes met het kamer zoeken!
pi_115569289
Ik gooi hem nog maar eens in de groep:

Ik ga vanaf 19 september stage lopen in Parijs. Hou uiteraard gewoon m'n Nederlandse zorgverzekering, maar in het werkcontract wordt het volgende gezegd:

'A private third-party insurance and a medical expenses insurance. A personal accident insurance is recommended'

Kan iemand mij vertellen wat voor verzekeringen dit inhouden? Heeft iemand ervaring met verzekeringen regelen voor een stage in het buitenland (EU)?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:22:29 #186
286575 Roces18
Chef de party
pi_115570085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:01 schreef Rnnz het volgende:
Ik gooi hem nog maar eens in de groep:

Ik ga vanaf 19 september stage lopen in Parijs. Hou uiteraard gewoon m'n Nederlandse zorgverzekering, maar in het werkcontract wordt het volgende gezegd:

'A private third-party insurance and a medical expenses insurance. A personal accident insurance is recommended'

Kan iemand mij vertellen wat voor verzekeringen dit inhouden? Heeft iemand ervaring met verzekeringen regelen voor een stage in het buitenland (EU)?
Als het goed is heeft je school al een verzekering voor je, vaak gratis. Maar die dekken lang niet alles.

Dit is er bijvoorbeeld een; https://www.aonstudentins(...)rzekering&ns_fee=0.0

Maar op internet kan je er zat vinden
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115571103
Klopt, de school heeft inderdaad een verzekering afgesloten. Wat die echter dekt? Geen idee.

Ik zat zelf te kijken naar de OOM Young Global Traveler verzekering. Wil natuurlijk graag verzekerd zijn, maar heb geen zin in dubbele kosten/dekkingen.

Kan ik uit de tekst die ik citeerde halen dat zowel een 'private thid-party insurance' als wel een 'personal accident insurance' vallen onder deze YGT-verzekering?

-> http://www.oomverzekering(...)/algemene-informatie
pi_115583746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:18 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

In februari pas! Dus ik heb nu nog ruim de tijd...maar deze aanbieding is maar tot eind september dus nu voel ik ineens de druk haha! Ik ga nog wel wat proberen in de tussentijd, en dan misschien eind september beslissen!

Succes met het kamer zoeken!
Nouja, ruim de tijd.. Ik vind 5 maanden voor het zoeken van een buitenlandse stage nou niet enorm ruim.
Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om het eerst zelf te proberen en als je eind september nog niets hebt, het stagehuis in te schakelen.

Oh, en dankjewel :D Fingers crossed maar weer!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 08:43:20 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_115586250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:50 schreef Rnnz het volgende:

Kan ik uit de tekst die ik citeerde halen dat zowel een 'private thid-party insurance' als wel een 'personal accident insurance' vallen onder deze YGT-verzekering?

-> http://www.oomverzekering(...)/algemene-informatie
Wat je schoolverzekering dekt moet je even navragen bij je international office of bij je stagebegeleider die kunnen je daar vast wel meehelpen. Ik zou even contact opnemen met die verzekeringsmaatschappij en even de situatie uitleggen zodat je niet voor verrassingen komt te staan ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115599505
Ik begin echt een hekel te krijgen aan kamers zoeken. Het is óf een mooi huis met gare huisgenoten óf een heel gaar huis (als in 5 vierkante meter kamertje) met leuke huisgenoten.
Het is zo lastig. Er is weer een kamer beschikbaar voor me met huisgenoten van eind 30 die allemaal een heel eigen leven leiden (als in iedere avond/weekend weg en alleen thuis om te slapen). Ik ben 19, ik heb echt niet het idee dat ik daar tussen ga passen . ;(
pi_115600921
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:22 schreef _Loki het volgende:
Ik begin echt een hekel te krijgen aan kamers zoeken. Het is óf een mooi huis met gare huisgenoten óf een heel gaar huis (als in 5 vierkante meter kamertje) met leuke huisgenoten.
Het is zo lastig. Er is weer een kamer beschikbaar voor me met huisgenoten van eind 30 die allemaal een heel eigen leven leiden (als in iedere avond/weekend weg en alleen thuis om te slapen). Ik ben 19, ik heb echt niet het idee dat ik daar tussen ga passen . ;(
Waarom wil je perse in een huis met huisgenoten? Hebben ze niet betaalbare appartementjes in de stad waar je zit (ik ben even vergeten welke dat ook alweer was :P)? Zo heb ik het in Amerika gedaan en van daaruit vrienden gemaakt. Is dat niet een optie?
pi_115631107
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:55 schreef larry91 het volgende:

[..]

Waarom wil je perse in een huis met huisgenoten? Hebben ze niet betaalbare appartementjes in de stad waar je zit (ik ben even vergeten welke dat ook alweer was :P)? Zo heb ik het in Amerika gedaan en van daaruit vrienden gemaakt. Is dat niet een optie?
Nope, een studio is al zo'n 400 dollar per week. En ik vind het gewoon fijn om thuis te komen en te praten met iemand over hoe m'n dag was. :)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:36:58 #193
286575 Roces18
Chef de party
pi_115632681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:28 schreef _Loki het volgende:

[..]

Nope, een studio is al zo'n 400 dollar per week. En ik vind het gewoon fijn om thuis te komen en te praten met iemand over hoe m'n dag was. :)
400 dollar is toch niet veel? In Nederland betaal je voor een gemiddeld kamertje al 350 euro..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:12:41 #194
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115633479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:36 schreef Roces18 het volgende:

[..]

400 dollar is toch niet veel? In Nederland betaal je voor een gemiddeld kamertje al 350 euro..
Per WEEK ;(.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:13:53 #195
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115633511
Ik was 215AUD/wk kwijt voor mijn kamer in Sydney. Kleine kamer (9 vierkante meter ofzo) maar had wel een ruime woonkamer, woonkeuken, tuin met barbecue. Zat op 10 minuten lopen van de faculteit en een half uurtje lopen van het Opera House _O_
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115634129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:28 schreef _Loki het volgende:

[..]

Nope, een studio is al zo'n 400 dollar per week. En ik vind het gewoon fijn om thuis te komen en te praten met iemand over hoe m'n dag was. :)
Daar heb je FOK! toch voor? :+
Ja doei.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:13:42 #197
286575 Roces18
Chef de party
pi_115635237
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:12 schreef Luco het volgende:

[..]

Per WEEK ;(.
ouch!! dat is inderdaad wel prijzig :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:16:57 #198
286575 Roces18
Chef de party
pi_115635343
weten jullie trouwens een goede vliegticket site, moet zo onderhand boeken maar de prijzen blijven allemaal hetzelfde rond de 1350~ euro. Daarnaast als je een overstap hebt in bijv. Dubai O+ Mag je daar dan ook uit het vliegveld? Want tien uur lang vliegveld hangen zie ik niet zitten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:27:11 #199
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115635686
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:16 schreef Roces18 het volgende:
weten jullie trouwens een goede vliegticket site, moet zo onderhand boeken maar de prijzen blijven allemaal hetzelfde rond de 1350~ euro. Daarnaast als je een overstap hebt in bijv. Dubai O+ Mag je daar dan ook uit het vliegveld? Want tien uur lang vliegveld hangen zie ik niet zitten.
Ik heb ook met Emirates gevlogen, had ook die overstap van 10 uur op Dubai. Toen ik incheckte in Amsterdam moest ik me melden bij de Emirates balie. Daar kreeg ik een voucher voor een hotelovernachting inc. transport. Als je aankomt in Dubai meld je je met je voucher bij een balie, moet je je weer ergens melden en wordt je opgehaald door een busje. Die brengt je naar je hotel, je krijgt een kamer (2 persoons, bedden van 2.10m lang, grote badkamer, badkuip _O_). 3 uur voor je vlucht vertrekt wordt je wakker gebeld, krijg je ontbijt en wordt je weer opgehaald.
Je koffer blijft op het vliegveld, je neemt alleen je handbagage mee.

Ook krijg je als je op Dubai vliegt automatisch een visum voor 3 dagen. Als je langer wilt blijven moet je dat even met Emirates overleggen.

Long story short: Emirates biedt hotelovernachtingen aan (gratis) indien je overstap:
Economy: >8 uur
Business: >6 uur
First: >4 uur

Je vlucht vanuit A'dam komt om middernacht aan in Dubai, kwart voor 1 zat ik in het hotel. half 9 werd ik weer opgehaald.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115636818
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:28 schreef _Loki het volgende:

[..]

Nope, een studio is al zo'n 400 dollar per week. En ik vind het gewoon fijn om thuis te komen en te praten met iemand over hoe m'n dag was. :)
Snap ik wel. Maar 400 dollar per week!! Heb je dan een gouden badkamer erbij?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:09:16 #201
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115636963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:03 schreef larry91 het volgende:

[..]

Snap ik wel. Maar 400 dollar per week!! Heb je dan een gouden badkamer erbij?
Nee, gewoon standaard huisje. Australië is duur qua woningen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:14:10 #202
286575 Roces18
Chef de party
pi_115637126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:27 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik heb ook met Emirates gevlogen, had ook die overstap van 10 uur op Dubai. Toen ik incheckte in

-knip-
Nice, zat je ergens dichtbij het vliegveld of in de Burj Khalifa ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115637454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar heb je FOK! toch voor? :+
:D
Maar als ik thuis kom dan is het daar pas 9 uur en dan slapen fokkers nog ;(
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:25:12 #204
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115637479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nice, zat je ergens dichtbij het vliegveld of in de Burj Khalifa ;)
Vlakbij het vliegveld.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:20:10 #205
286575 Roces18
Chef de party
pi_115641532
Oke nice, en welke site vond je het beste? Neem aan dat je er zat hebt gezien in zo'n zoektocht :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115641704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:20 schreef Roces18 het volgende:
Oke nice, en welke site vond je het beste? Neem aan dat je er zat hebt gezien in zo'n zoektocht :P
Ik heb geboekt op schipholtickets.nl, erg fijne website.
Weten wanneer je moet boeken scheelt erg veel geld, soms zelfs meer dan een andere vluchtdatum kiezen. Ik heb mijn ticket op zondagmorgen geboekt, dan boekt bijna niemand vliegtickets dus dan zijn ze goedkoper. De avond ervoor was hetzelfde ticket zo'n 200 euro duurder omdat zaterdagavond veel mensen rustig tickets gaan zitten zoeken.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:42:33 #207
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115642284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:20 schreef Roces18 het volgende:
Oke nice, en welke site vond je het beste? Neem aan dat je er zat hebt gezien in zo'n zoektocht :P
Ouders zeiden m'n ticket te betalen, waarop ik gewoon gekozen heb voor kwaliteit en 30kg bagage. Kom je bij Etihad, SIngapore of Emirates uit. Gekozen voor Emirates.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:56:13 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_115642756
Ah dus zondagmorgen is de gouden dag om te boeken. En dan het beste zo lang mogelijk van tevoren lijkt me? Maar als ik nu zou boeken bijv. ben ik zo'n 1400 euro kwijt.

Kijk ik bij tickets voor november dan ben ik 980 euro kwijt.. Dat lijkt me wel een heel groot verschil.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:58:15 #209
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115642840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:56 schreef Roces18 het volgende:
Ah dus zondagmorgen is de gouden dag om te boeken. En dan het beste zo lang mogelijk van tevoren lijkt me? Maar als ik nu zou boeken bijv. ben ik zo'n 1400 euro kwijt.

Kijk ik bij tickets voor november dan ben ik 980 euro kwijt.. Dat lijkt me wel een heel groot verschil.
Let er ook op dat je bij aanbiedingen vaak maximaal 3-4 maanden in Australië mag blijven. Anders was ik ook voor 999¤ met Emirates gevlogen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:00:36 #210
286575 Roces18
Chef de party
pi_115642954
Huh? Hoezo zou ik maar 3-4 maanden ergens mogen blijven? (Ik ga overigens naar NZ)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:01:53 #211
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115643005
Meer dat Emirates dan zegt dat je terugvlucht binnen X maanden van je heenvlucht moet liggen. Als je naar Auckland vliegt zit je in de vlucht naar Sydney, waarna het vliegtuig doorhopt.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:02:09 #212
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115643011
Ligt dus bij EMirates, niet bij Australie/Nieuw Zeeland
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:04:04 #213
286575 Roces18
Chef de party
pi_115643086
O , oke! Dat wist ik niet. Maar heb jij bijv. half jaar van tevoren geboekt? Of juist vroeg?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:19:30 #214
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115643750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:04 schreef Roces18 het volgende:
O , oke! Dat wist ik niet. Maar heb jij bijv. half jaar van tevoren geboekt? Of juist vroeg?
Maart geboekt, Juni gevlogen. Zodra ik m'n visum had ben ik gaan boeken.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:09:01 #215
286575 Roces18
Chef de party
pi_115645806
ah oke, ik heb mijn visum namelijk al een maand of twee. maar wacht nog op de juiste prijs.. maar thx voor alle info
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115667746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:09 schreef Roces18 het volgende:
ah oke, ik heb mijn visum namelijk al een maand of twee. maar wacht nog op de juiste prijs.. maar thx voor alle info
Ik zou wel zo snel mogelijk gaan boeken, als je te lang wacht, wordt het alleen maar duurder. Vooral op zulke lange vluchten.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:10:35 #217
286575 Roces18
Chef de party
pi_115671549
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 01:15 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik zou wel zo snel mogelijk gaan boeken, als je te lang wacht, wordt het alleen maar duurder. Vooral op zulke lange vluchten.
Oke, maar het verschil declareer ik bij jou dan :P:P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115672162
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oke, maar het verschil declareer ik bij jou dan :P:P
Ik eh
wat? :D
pi_115714708
Oh ik heb trouwens officieel nu wel een kamer :D
Met hele coole huisgenoten die me, of ik er nou kwam wonen of niet, uitnodigden voor thee, timtams, een dagje dierentuin en shoppen omdat m'n tas zo klein was op m'n facebook-baggagefoto :')
pi_115714728
Tof :D Gefeliciteerd :D
Ja doei.
pi_115714772
Danku danku!
Het is stiekem een beetje te duur, maar het is 10min lopen van m'n werk dus dat bespaart me heel veel op OV-kosten.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:51:53 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_115718212
gratz maar uhm timtam 8)7 :? wat is dat :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115720668
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 14:39 schreef _Loki het volgende:
Oh ik heb trouwens officieel nu wel een kamer :D
Met hele coole huisgenoten die me, of ik er nou kwam wonen of niet, uitnodigden voor thee, timtams, een dagje dierentuin en shoppen omdat m'n tas zo klein was op m'n facebook-baggagefoto :')
Gefeliciteerd! Mooi dat je huisgenoten tof zijn, is toch wel erg belangrijk.

Hoeveel betaal je per maand?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_115737048
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:51 schreef Roces18 het volgende:
gratz maar uhm timtam 8)7 :? wat is dat :P
Alleen maar het allerbeste chocoladekoekje ooit, wat alleen in AU te krijgen is.
Het is echt een drug bijna. Zo verslavend. Mensen in het hostel hadden ze uit m'n tas gejat wtf :') Kun je nagaan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 18:29 schreef MaxC het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Mooi dat je huisgenoten tof zijn, is toch wel erg belangrijk.

Hoeveel betaal je per maand?
Serieus, huisgenoten doen zoveel. Ik voel me er echt welkom.
Betaal zo'n 850 dollar per maand. Wat met de huidige dollarkoers echt belabbert is :')
Nu is het zo'n 720 euro, met een goede koers 620. Scheelt nogal.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Loki op 19-08-2012 03:42:20 ]
pi_115854590
Dagen als deze zijn niet fijn. Alles was volgepland (met observaties en zo) maar omdat het kindje dat ik zou observeren enorm bang is voor vreemden, kon ik niet komen. Nu is m'n dag ineens helemaal leeg en er zijn zo goed als geen collega's hier om te vragen wat ik dan wel kan doen. Boh.
pi_115859063
Hallo mensen, zoals sommige weten wel dat ik graag in australie wil gaan studeren. Nu kwam ik op het idee om misschien een semester high school te doen om te kijken of ik wel echt in australie wil gaan studeren. Ik heb dus een dergelijke organisatie hier over gemaild en die vertellen dat het kan als een jaar tussen 5vwo en 6vwo of na mijn middelbareschool. Nou zit ik met de eerste optie, daarbij zit ik een jaar langer op de middelbare school. En de laatste optie wordt het hem sowieso niet want dan kan ik netzogoed er gelijk gaan studeren?
Dus is dit de moeite waard? :)
Anoniem
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:39:26 #227
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_115859859
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:15 schreef shaderon het volgende:
Hallo mensen, zoals sommige weten wel dat ik graag in australie wil gaan studeren. Nu kwam ik op het idee om misschien een semester high school te doen om te kijken of ik wel echt in australie wil gaan studeren. Ik heb dus een dergelijke organisatie hier over gemaild en die vertellen dat het kan als een jaar tussen 5vwo en 6vwo of na mijn middelbareschool. Nou zit ik met de eerste optie, daarbij zit ik een jaar langer op de middelbare school. En de laatste optie wordt het hem sowieso niet want dan kan ik netzogoed er gelijk gaan studeren?
Dus is dit de moeite waard? :)
Dit zit me aan het denken. Nu wil ik ook in Australië gaan studeren :')
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_115860418
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:39 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Dit zit me aan het denken. Nu wil ik ook in Australië gaan studeren :')
Littlebrownie :)
Ik ben er deze zomer geweest en het is er echt geweldig. Sydney is echt schitterend.
Je kunt voor australie info altijd een dm'tje sturen of vragen in KAA - Australie.
Anoniem
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:10:58 #229
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115860842
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:51 schreef Roces18 het volgende:
gratz maar uhm timtam 8)7 :? wat is dat :P
TimTam´s _O_!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:12:00 #230
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115860877
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 14:39 schreef _Loki het volgende:
Oh ik heb trouwens officieel nu wel een kamer :D
Met hele coole huisgenoten die me, of ik er nou kwam wonen of niet, uitnodigden voor thee, timtams, een dagje dierentuin en shoppen omdat m'n tas zo klein was op m'n facebook-baggagefoto :')
En gefeliciteerd *O*
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:15 schreef shaderon het volgende:
Hallo mensen, zoals sommige weten wel dat ik graag in australie wil gaan studeren. Nu kwam ik op het idee om misschien een semester high school te doen om te kijken of ik wel echt in australie wil gaan studeren. Ik heb dus een dergelijke organisatie hier over gemaild en die vertellen dat het kan als een jaar tussen 5vwo en 6vwo of na mijn middelbareschool. Nou zit ik met de eerste optie, daarbij zit ik een jaar langer op de middelbare school. En de laatste optie wordt het hem sowieso niet want dan kan ik netzogoed er gelijk gaan studeren?
Dus is dit de moeite waard? :)
Dat is volledig aan jou. Wil je een jaar langer over je middelbare school doen, maar daarbij wel al in Australië gezeten hebben, of vind je dat jaar niet de moeite waard? Wij kunnen niet oordelen over jouw situatie en mening.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:13:08 #231
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115860918
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:39 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Dit zit me aan het denken. Nu wil ik ook in Australië gaan studeren :')
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:58 schreef shaderon het volgende:

[..]

Littlebrownie :)
Ik ben er deze zomer geweest en het is er echt geweldig. Sydney is echt schitterend.
Je kunt voor australie info altijd een dm'tje sturen of vragen in KAA - Australie.
LittleBrownie, ik denk dat je met vragen beter bij Loki_ of mij terecht kan. Loki_ zit nu in Melbourne, ik heb een jaar terug een half jaar in Sydney gezeten. Shaderon is er alleen 2 weken op vakantie geweest :+
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:13:58 #232
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115860949
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 02:35 schreef _Loki het volgende:

[..]

Alleen maar het allerbeste chocoladekoekje ooit, wat alleen in AU te krijgen is.
Het is echt een drug bijna. Zo verslavend. Mensen in het hostel hadden ze uit m'n tas gejat wtf :') Kun je nagaan.

[..]
In Amsterdam weet ik een winkel die TimTam's verkoopt :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115861753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:13 schreef Luco het volgende:

[..]

[..]

LittleBrownie, ik denk dat je met vragen beter bij Loki_ of mij terecht kan. Loki_ zit nu in Melbourne, ik heb een jaar terug een half jaar in Sydney gezeten. Shaderon is er alleen 2 weken op vakantie geweest :+
en 8000 boeken gelezen ongeveer over Australië :P
Anoniem
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:57:06 #234
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115862419
Ervaring > Kennis (Behalve als WO student :+ )
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_115862532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:57 schreef Luco het volgende:
Ervaring > Kennis (Behalve als WO student :+ )
Oke mee eens :Y
Anoniem
pi_115862649
Ga lekker kibbelen over wie de meeste/beste informatie kan geven. Ieder draagt wat bij, niet? :) O+
Ja doei.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:07:35 #237
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_115869720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:13 schreef Luco het volgende:

[..]


[..]

LittleBrownie, ik denk dat je met vragen beter bij Loki_ of mij terecht kan. Loki_ zit nu in Melbourne, ik heb een jaar terug een half jaar in Sydney gezeten. Shaderon is er alleen 2 weken op vakantie geweest :+
Is het handig als ik familie daar heb of maakt het echt uit?
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:09:35 #238
164283 Luco
Buongiorno!
pi_115869814
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:07 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Is het handig als ik familie daar heb of maakt het echt uit?
Voor je visum of in het algemeen? Hangt er natuurlijk vanaf of je bij je familie wilt gaan wonen of niet ;). Ze zullen een goede intro zijn naar het land, maar uiteindelijk zal je dingen zelf moeten ontdekken O+.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:11:54 #239
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_115869909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:09 schreef Luco het volgende:

[..]

Voor je visum of in het algemeen? Hangt er natuurlijk vanaf of je bij je familie wilt gaan wonen of niet ;). Ze zullen een goede intro zijn naar het land, maar uiteindelijk zal je dingen zelf moeten ontdekken O+.
Pa had ooit gezegd dat visum niet een probleem is als je aantoont dat je gaat studeren en veel geld hebt op je rekening daarvoor. Weet niet of het nog zo gaat enzo
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:49:58 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_115873785
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:11 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Pa had ooit gezegd dat visum niet een probleem is als je aantoont dat je gaat studeren en veel geld hebt op je rekening daarvoor. Weet niet of het nog zo gaat enzo
Ja maar je hoeft niet aan te tonen dat je veel geld op je rekening hebt. Als je kunt laten zien dat je elke maand vaste inkomsten hebt zoals studiefinanciering , ov-vergoeding, bijdrage ouders, salaris etc... dan kom je al een heel eind.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115895040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft niet aan te tonen dat je veel geld op je rekening hebt. Als je kunt laten zien dat je elke maand vaste inkomsten hebt zoals studiefinanciering , ov-vergoeding, bijdrage ouders, salaris etc... dan kom je al een heel eind.
Het is allebei wel handig, zeker als je niet iedere maand een groot bedrag krijgt. Bij de aanvraag zo veel mogelijk meesturen qua financiele ondersteuning, dan laat je zien dat je goed over je financien nagedacht hebt.

Familie maakt het trouwens niet echt makkelijker of sneller. Bij studentenvisa maakt het eigenlijk niks uit.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:38:32 #242
286575 Roces18
Chef de party
pi_115896789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 02:52 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het is allebei wel handig, zeker als je niet iedere maand een groot bedrag krijgt. Bij de aanvraag zo veel mogelijk meesturen qua financiele ondersteuning, dan laat je zien dat je goed over je financien nagedacht hebt.

ik hoefde alleen een kruisje aan te vinken 8)7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115896832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:38 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ik hoefde alleen een kruisje aan te vinken 8)7
:D
Oh.
Laat maar dan :D
pi_115919686
Ik ben van plan om in Nice te gaan studeren vanaf eind januari tot juni. Is er iemand die ervaring heeft met Nice of Frankrijk? Thnx!
-referral link verwijderd niet terug plaatsen-
pi_115937510
Volgens mij zit er atm iemand in Parijs, misschien kan die je meer vertellen :)
pi_115939879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:13 schreef Luco het volgende:

[..]

In Amsterdam weet ik een winkel die TimTam's verkoopt :D
Oh oh is dat die hele coole winkel met al die rare Amerikaanse producten? Krafts mac 'n cheese en zo en root beer?
Zo'n miniwinkeltje met een echte oude amsterdammer die er al vanaf z'n geboorte woont waarschijnlijk, die werkelijk de hele muur volgebouwd heeft omdat ie te veel heeft? :')


Deze. Eichholtz delicatessen. Prachtige winkel is dat, jammer dat het zo duur is.
pi_116056132
Nou, daar issie dan: m'n allereerste grote heimwee gevoel! Hooza!

Dus: wat nu? Wat deden jullie bij heimwee en hadden jullie er uberhaubt last van? Ik heb het idee dat het vooral is omdat ik niet echt veel contacten meer heb (in het hostel kon ik ieder weekend met iemand anders optrekken). Dit weekend had ik ineens het gevoel van, fuck, ik moet alles alleen doen, ik kan niet even iemand opbellen om te vragen of ie meegaat of even bij m'n ouders langs of zo. Tips voor hoe ik nieuwe contacten op kan doen? M'n huisgenoten zijn wat.. stil de laatste tijd dus dat is ook niet zozeer een optie.
  maandag 27 augustus 2012 @ 07:16:01 #248
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116056628
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 03:05 schreef _Loki het volgende:
Nou, daar issie dan: m'n allereerste grote heimwee gevoel! Hooza!

Dus: wat nu? Wat deden jullie bij heimwee en hadden jullie er uberhaubt last van? Ik heb het idee dat het vooral is omdat ik niet echt veel contacten meer heb (in het hostel kon ik ieder weekend met iemand anders optrekken). Dit weekend had ik ineens het gevoel van, fuck, ik moet alles alleen doen, ik kan niet even iemand opbellen om te vragen of ie meegaat of even bij m'n ouders langs of zo. Tips voor hoe ik nieuwe contacten op kan doen? M'n huisgenoten zijn wat.. stil de laatste tijd dus dat is ook niet zozeer een optie.
Mensen van je onderzoeksgroep zijn ook niet zo sociaal? Kijk of de studievereniging van je richting actief is, heb ik heel veel tijd mee doorgebracht. Ik heb eigenlijk geen heimwee gehad, alleen op m'n verjaardag even ;(. Ouders gebeld, lang gesprek gehad en vervolgens met huisgenoten weer op pad gegaan.

Oh ja, en toen ik op het vliegveld stond, vlak voor ik naar huis ging. Toen kreeg ik ook heimwee en heb ik daadwerkelijk zitten huilen in de terminal, al zal dat meer komen door de gedachte dat ik iedereen weer zou zien.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:02:46 #249
208890 June.
Seriously?
pi_116057439
En je zit er ook een tijdje hè? Misschien kun je overwegen om bij de tennnis/hockey/voetbal/whateverclub te gaan :)
Shine bright like a diamond.
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:13:47 #250
286575 Roces18
Chef de party
pi_116057600
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:02 schreef June. het volgende:
En je zit er ook een tijdje hè? Misschien kun je overwegen om bij de tennnis/hockey/voetbal/whateverclub te gaan :)
Inderdaad, dit is het beste wat je kunt doen. Moet je zeker wel 2x per week gaan maak je vanzelf een berg vrienden waarmee je dingen kunt gaan doen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116058251
Sporten of andere vereniging is een erg goed idee inderdaad!

Wil zelf zeker gaan voetballen in Melbourne, hopelijk is het een beetje populair daar :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:15:00 #252
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116058682
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:53 schreef MaxC het volgende:
Sporten of andere vereniging is een erg goed idee inderdaad!

Wil zelf zeker gaan voetballen in Melbourne, hopelijk is het een beetje populair daar :P
Ga voor Rugby, Cricket of Aussie Rules Footie
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116058945
Je hebt toch ook die reclame van dat jongetje die allemaal vrienden maakt op zijn eerste training.
Ik zelf zou europees voetbal (soccer dus) gaan spelen. Maar wat Luco noemt zijn wel de grootste sporten idd :)
Anoniem
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:22:57 #254
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116062322
Poeh, woensdag vertrek ik al naar Stockholm. Toch wel een klein beetje spannend allemaal.. :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:31:26 #255
208890 June.
Seriously?
pi_116062543
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:25 schreef shaderon het volgende:
Je hebt toch ook die reclame van dat jongetje die allemaal vrienden maakt op zijn eerste training.
Ik zelf zou europees voetbal (soccer dus) gaan spelen. Maar wat Luco noemt zijn wel de grootste sporten idd :)
Maar zijn dat niet meer 'mannen' sporten? :P Ik ze mezelf namelijk nog niet zo snel rugbyen.
Shine bright like a diamond.
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:59:55 #256
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116063356
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:31 schreef June. het volgende:

[..]

Maar zijn dat niet meer 'mannen' sporten? :P Ik ze mezelf namelijk nog niet zo snel rugbyen.
Ah, dat stukje geslacht miste ik even :@. Dan zou je voor Netball kunnen gaan *O*
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:03:39 #257
208890 June.
Seriously?
pi_116063444
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:59 schreef Luco het volgende:

[..]

Ah, dat stukje geslacht miste ik even :@. Dan zou je voor Netball kunnen gaan *O*
Volgens mij is _Loki namelijk ook een vrouw, maar misschien vind zij rugby wel helemaal het einde :P
Shine bright like a diamond.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:37:38 #258
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116064428
Op Loki_ had ik ook al gereageerd, maar was daar de sportverenigingen vergeten te melden :)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116064637
Ik heb innertube waterpolo gedaan. Hilarisch!

(dit is een andere uni dan waar ik was, maar het beste filmpje dat ik zo snel kon vinden)

Nog best lastig om in die band te blijven zitten ;)

Maar sporten is idd de ideale manier om mensen te leren kennen. Clubs ook, die hebben ze in het buitenland veel meer dan wij hier in NL. Op de uni waar ik zat waren alle clubs uber serieus dus dat heb ik niet gedaan, maar mss zijn de clubs daar wat minder serieus. Ik weet dat ze bestaan ;) Film clubs ofzo, of haken :+ Voor elke interesse hebben ze over het algemeen wel wat
pi_116093807
Een vereniging heb ik inderdaad ook aan gedacht. Het ding is dat ik totaal niet sportief ben dus sportclubs vallen eigenlijk automatisch al af. Ik ben nu ook van plan om mee te doen met meetups van meetup.com, die hebben van alles voor allerlei interesses, van fotografie tot koken.

Het ding is dat ik nog geen internet heb thuis dus ik kan niet zo veel opzoeken en zo. En meetup.com/couchsurfing is geblokkeerd op werk ;( maar vandaag gaat m'n huisgenoot internet regelen als het goed is.

Ik denk dat ik gewoon hard aan internet toe ben. Veel Skypen met thuis/vriend/vrienden, meetups bezoeken, TEFL cursus opstarten wat ik nog moet doen etc. Dan zou het wel goed moeten komen. Ik realiseer me nu ook dat iedereen zich enorm kut voelt at some point, en dat hoort erbij. Ik moet meer bezig zijn denk ik ook en meer dingen doen op stage die me laten zien waarvoor ik hier ook alweer ben :)

Oh, en ik heb wat mensen gemaild die een ik-ben-alleen-ik-zoek-vrienden advertentie hadden geplaatst op een melbourne website ding. Er zijn blijkbaar heel wat mensen die hetzelfde hebben als ik: droom om in het buitenland te wonen, alleen veel moeite met sociale contacten vinden. Heb al 2 reacties terug, een meisje heeft precies dezelfde hobby's. Klinkt goed :)

[ Bericht 8% gewijzigd door _Loki op 29-08-2012 03:56:37 ]
pi_116155727
Hallo,

Al diverse sites en dit topic doorgezocht... maar hoe hebben jullie je stage in het buitenland en de herhuisvesting geregeld?

Ik wil in Februari een duo stage (richting logistiek) in Ierland gaan doen, maar vraag me af of je bedrijven beter direct kan benaderen of dat je dat beter via een instantie kan doen... (binnenlandse stages wel direct geregeld)

Alvast bedankt voor de moeite ;)
pi_116156078
Vraag professoren/docenten of zij connecties in het buitenland hebben :) En dan degene direct benaderen.

En als je in februari al weg wilt is het eigenlijk al een beetje te laat.. Als je alles zelf moet uitzoeken zou ik toch wel op minimaal 10/12 maanden planning rekenen.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:22:23 #263
286575 Roces18
Chef de party
pi_116157029
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:47 schreef June. het volgende:
Vraag professoren/docenten of zij connecties in het buitenland hebben :) En dan degene direct benaderen.

En als je in februari al weg wilt is het eigenlijk al een beetje te laat.. Als je alles zelf moet uitzoeken zou ik toch wel op minimaal 10/12 maanden planning rekenen.
Ja inderdaad. Maar hij kan nog wel kiezen voor een stagebureau al betwijfel ik of deze zo makkelijk te vinden zijn zeker de duo varianten.De meeste stagebureaus kijken namelijk wat verder bijvoorbeeld china enz.

kijk eens op http://www.stagehuis.nl , http://www.wereldstage.com , http://www.buitenlandsestages.nl etc. etc
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116169273
Goedenavond, ik zal het mij eens voorstellen in dit topic, zal al een tijdje mee te lezen.

Ik ben Thom, aankomend jaar 4de jaars economie student aan de VU.

Nu ik heb mij opgegeven om in Amerika te studeren met de organisatie ISEP, deze heeft een verbond met de VU.

Nu ben ik in ieder geval door de facultaire selectie heen, dus eigenlijk wel zeker van een plek in Amerika, ik heb heb wel een lijst van 1 t/m 7 opgegeven qua keuzes. Als het goed is krijg dat dan eind oktober te horen.

Het gaat trouwens om een half jaar, aankomende januari tot en met mei.
pi_116174337
Welke keuzes heb je zoal op je lijst staan?
pi_116175271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:05 schreef Thom90 het volgende:
Goedenavond, ik zal het mij eens voorstellen in dit topic, zal al een tijdje mee te lezen.

Ik ben Thom, aankomend jaar 4de jaars economie student aan de VU.

Nu ik heb mij opgegeven om in Amerika te studeren met de organisatie ISEP, deze heeft een verbond met de VU.

Nu ben ik in ieder geval door de facultaire selectie heen, dus eigenlijk wel zeker van een plek in Amerika, ik heb heb wel een lijst van 1 t/m 7 opgegeven qua keuzes. Als het goed is krijg dat dan eind oktober te horen.

Het gaat trouwens om een half jaar, aankomende januari tot en met mei.
Dit doen ze bij ons ook. Maar ik vind het zo lastig dat je maar 1 populaire bestemming op mag geven en dat je vrij laat te horen krijgt waar je terecht komt.
pi_116176697
Ik heb het plan om te verhuizen.
M'n huisgenoten leken echt heel leuk maar ik denk dat dat vooral was om een normaal persoon binnen te krijgen. Nu ik er eenmaal ben, komt er niks van afspraken terecht. Het heeft serieus meer dan een week geduurd om 2 ventilators die in mijn kast stonden weg te halen, wat eigenlijk de avond na mijn aankomst zou gebeuren. Ik heb nog steeds geen internet, ik heb geen idee wanneer dat er wel komt. 3x afgesproken om internet te bespreken, steeds geen tijd voor, en toen ze er wel tijd voor hadden was het "Wat is je budget? Oh oke ik kijk er wel naar." Niks meer over gehoord dus ik weet niet of ze er uberhaubt naar gekeken hebben.

Don't get me wrong, ik zit er goed en ik heb er echt geen haast bij, maar het is gewoon niet leuk om al een paar keer plannen gemaakt te hebben voor praktische dingen of om iets leuks te doen, terwijl ze vervolgens smsjes negeren als je vraagt of ze er dit weekend/deze avond tijd voor hebben.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 06:15:01 #268
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116176775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 05:34 schreef _Loki het volgende:
Ik heb het plan om te verhuizen.
M'n huisgenoten leken echt heel leuk maar ik denk dat dat vooral was om een normaal persoon binnen te krijgen. Nu ik er eenmaal ben, komt er niks van afspraken terecht. Het heeft serieus meer dan een week geduurd om 2 ventilators die in mijn kast stonden weg te halen, wat eigenlijk de avond na mijn aankomst zou gebeuren. Ik heb nog steeds geen internet, ik heb geen idee wanneer dat er wel komt. 3x afgesproken om internet te bespreken, steeds geen tijd voor, en toen ze er wel tijd voor hadden was het "Wat is je budget? Oh oke ik kijk er wel naar." Niks meer over gehoord dus ik weet niet of ze er uberhaubt naar gekeken hebben.

Don't get me wrong, ik zit er goed en ik heb er echt geen haast bij, maar het is gewoon niet leuk om al een paar keer plannen gemaakt te hebben voor praktische dingen of om iets leuks te doen, terwijl ze vervolgens smsjes negeren als je vraagt of ze er dit weekend/deze avond tijd voor hebben.
;(
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116176794
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 06:15 schreef Luco het volgende:

[..]

;(
In welk opzicht? :D
  donderdag 30 augustus 2012 @ 06:31:56 #270
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116176799
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 06:28 schreef _Loki het volgende:

[..]

In welk opzicht? :D
Dat je huisgenoot een lamme zak is :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116176846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 06:31 schreef Luco het volgende:

[..]

Dat je huisgenoot een lamme zak is :D
Lol, eensch.
Het is gewoon jammer. Beetje sneu ook. Hoe moeilijk is het om terug te smsen 'nee sorry geen zin' als ik vraag of ze mee wilt naar iets dit weekend.

Zit nu meer te denken aan een houseshare starten, eerst huisgenoten zoeken en dan pas een leuke locatie ipv andersom. Dan weet je ten minste met wie je ergens terecht komt.
pi_116192912
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 00:56 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Welke keuzes heb je zoal op je lijst staan?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 01:37 schreef booo het volgende:

[..]

Dit doen ze bij ons ook. Maar ik vind het zo lastig dat je maar 1 populaire bestemming op mag geven en dat je vrij laat te horen krijgt waar je terecht komt.
Klopt inderdaad, ik wilde eerst nog richting California, maar de meeste universiteiten boden daar niet echt interessante finance vakken aan.

De keuzes die ik heb zijn, University of Utah, Virginia Commonwealth University, University of North Texas, Ball State University, University of tennessee Knoxville, University of Kentucky en University of Kansas.

Dit waren iig de hoogst aangeschreven in de top 500(shanghai rating), die ook nog leuke economie en finance vakken aanboden. Je kon ook niet kiezen uit Ivy leage bij dit programma.
pi_116193814
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:09 schreef Thom90 het volgende:

[..]

[..]

Klopt inderdaad, ik wilde eerst nog richting California, maar de meeste universiteiten boden daar niet echt interessante finance vakken aan.

De keuzes die ik heb zijn, University of Utah, Virginia Commonwealth University, University of North Texas, Ball State University, University of tennessee Knoxville, University of Kentucky en University of Kansas.

Dit waren iig de hoogst aangeschreven in de top 500(shanghai rating), die ook nog leuke economie en finance vakken aanboden. Je kon ook niet kiezen uit Ivy leage bij dit programma.
Oh, je hebt geen een populaire bestemming gekozen zie ik :P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:08:36 #274
286575 Roces18
Chef de party
pi_116198036
weet iemand trouwens hoe het zit qua belasting? als je stage doet in het buitenland en je krijgt hier betaald voor dan lijkt het mij dat je daar al salaris betaald. Maar omdat je officieel Nederlands bent en uiteindelijk het geld op je Nederlandse rekening gestort krijgt moet je hier ook weer belasting over betalen?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116199557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:08 schreef Roces18 het volgende:
weet iemand trouwens hoe het zit qua belasting? als je stage doet in het buitenland en je krijgt hier betaald voor dan lijkt het mij dat je daar al salaris betaald. Maar omdat je officieel Nederlands bent en uiteindelijk het geld op je Nederlandse rekening gestort krijgt moet je hier ook weer belasting over betalen?
Ik moest in Amerika gewoon belasting betalen aan de Amerikaanse Belasting. Dat ik in Nederlandse rekening had (alhoewel ik het geld liet bijschrijven op mijn Amerikaanse account) deed niet terzake.
pi_116224612
TVP :9~

Wil zelf mijn gehele master in Melbourne gaan doen..
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:57:14 #277
286575 Roces18
Chef de party
pi_116224973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:44 schreef larry91 het volgende:

[..]

Ik moest in Amerika gewoon belasting betalen aan de Amerikaanse Belasting. Dat ik in Nederlandse rekening had (alhoewel ik het geld liet bijschrijven op mijn Amerikaanse account) deed niet terzake.
ok thx :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116229344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:28 schreef booo het volgende:

[..]

Oh, je hebt geen een populaire bestemming gekozen zie ik :P
Naja, populair, Utah is very limited, voor de rest een beetje fair, limited enz.

Dat komt omdat ik alleen maar geselecteerd op rankings van de top500 en m'n vakken.
pi_116335790
:D het wordt steeds leuker.
Omdat ik nooit weet wanneer ze thuis is/ze niet om smsjes reageert, had ik een briefje opgehangen over de stofzuiger die niet meewerkte. Schrijft ze eronder dat ze niet weet waarom ik het niet persoonlijk vraag. Eh, omdat jij ook altijd smst/briefjes schrijft/nooit thuis bent/niet met me praat als je wel thuis bent?
Een ander briefje begon met "since you prefer notes..."
En toen ze wegging kreeg ik 10min later een smsje "rent?"

Dude, kom op.

Gelukkig heb ik wel fijn gepraat met de andere huisgenoot+vriendin.
pi_116383841
O+ vandaag eindelijk de definitieve inschrijving gehad van m'n master O+ kan écht gaan beginnen nu!
Ja doei.
pi_116409881
Yeeh gefeliciteerd! :D
pi_116529182
Morgen ga ik meeten met iemand voor een sharehouse. Hoop dat dat iets wordt, ik ben best wel klaar met dat rare gedoe thuis. Ik werd verzocht de voordeur op slot te doen, zeker nu het uit is met haar vriend. Dude, dat laat me echt niet veiliger voelen :')
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:41:03 #283
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116530153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:43 schreef _Loki het volgende:
Morgen ga ik meeten met iemand voor een sharehouse. Hoop dat dat iets wordt, ik ben best wel klaar met dat rare gedoe thuis. Ik werd verzocht de voordeur op slot te doen, zeker nu het uit is met haar vriend. Dude, dat laat me echt niet veiliger voelen :')
Jammer van je huisgenoot ;(
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116530179
Echt hoor, ik krijg er totaal geen hoogte van :') Het ene moment is ze poeslief, andere moment negeert ze me.
Ze negeert m'n smsjes nog steeds. Beetje jammer. Lang leve geen contract hebben/per 2 weken betalen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:42:58 #285
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116530193
Labiel mens dus. Bizar ook dat je geen contract hebt of iets dergelijks :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116530240
Yup, flink labiel.
En ja dat is best vreemd maar in dit geval niet heel erg vervelend :D Behalve als ze mij er morgen uitschoppen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:47:04 #287
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116530271
Ik had een contract voor 3 maanden, daarna met 1 maand verlengd. Klopte verder ook weinig van. Huisbaas was ook labiel als wat, had wat anger managment issues, was op probation omdat hij een keer een agent een tik had gegeven in een dronken bui etc :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:48:27 #288
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116530289
quote:
Verder ben ik wat meer te weten gekomen over de huisbaas. Als hij drinkt is het een eikel volgens de huisgenoten (Getuige een gat in m’n deur die hij erin geslagen heeft in een dronken boze bui). Toen ik gisteren thuis kwam was hij er ook en kreeg ik een heel verhaal van ‘m te horen. Essentie: hij heeft nu een taakstraf voor een verkeersongeval (volgens hem) en ik mocht de deur voor niemand open doen tenzij iemand dood lag te gaan in het huis. Toen ik dit aan m’n huisgenoten vertelde kreeg ik de echte reden te horen: in een dronken bui heeft hij een agent in z’n gezicht geslagen. Al met al moest ik maar blij zijn dat de huisbaas zelf niet meer in het huis woonde. ’s Avonds kwam hij nog even langs om iets te regelen en er was direct een spanning voelbaar. Ik snap wat ze bedoelden. Verder is het allemaal prima hier, alleen de huisbaas doet soms vreemd.
Dat had ik op m'n blog gepost, kwam ik dus een week nadat ik ingetrokken was achter.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:50:26 #289
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116530336
Oeh, en dit was een maandje later:

quote:
Titel zegt wederom de essentie, m’n huisbaas is een hufter. Laten we bij het begin beginnen. Ik betaal hier een beste smak geld voor m’n kamer en daar zou dan internet bij moeten zitten. Nu zit dit er ook bij alleen is het internet hier op het moment op vakantie of iets dergelijks. De modem klapt er om de haverklap uit, al sinds ik hier woon maar daar valt nog wel mee te leven. Huisbaas heeft daar vorige week over gebeld met de provider, provider heeft testen gedraaid op onze verbinding (Gebruik de komende 2 dagen het internet zo min mogelijk).

Nu zou je verwachten dat daar een uitslag over komt en dat wij die ook met z’n allen te horen gaan krijgen maar dat feest ging aanvankelijk niet door. De afgelopen week is het internet alleen maar vervelender geworden en halen we nu maximale downloadsnelheden van 100 kb/s… Dus ik een smsje naar de huisbaas sturen, krijg ik een reactie dat iemand een downloadprogramma gebruikt die alle modems van Optus (de provider) verneukt.

Ik heb hem maar verteld dat dat me erg onwaarschijnlijk lijkt en dat het internet er ook steeds uit klapt als er niemand veel download. Nog leuker, dat zou dan ook zijn gebeurd toen niemand mocht downloaden (wat ook niemand gedaan heeft).

Vandaag kreeg ik een belletje van de huisbaas of ik al gebeld was door Optus. Hij heeft mijn nummer en naam dus aan de provider gegeven om hier dingen te doen en te resetten zodra Optus erom vraagt… Leuk dat hij dat al zonder mijn toestemming doet, nog leuker dat ik nog niet gebeld ben.

Echter kwam zojuist de spreekwoordelijke aap uit de mouw, de huisbaas heeft de afgelopen maanden de internetrekening gewoon niet betaald… Enige lullige, iemand heeft zijn post open gemaakt en daar kon hij nog wel eens heeeeeeeel erg boos over gaan worden. Wij dachten dat het gewoon over die tests ging die Optus hier gedraaid had maar het is dus de nieuwe rekening, met een herinnering van de vorige maanden. Optus heeft het internet hier dus gewoon bijna dichtgedraaid totdat hij betaalt. Morgen komt hij langs omdat er 6 bezichtigingen zijn voor een kamer en we gaan die brief dan niet aan de koelkast laten hangen omdat de bezoekers hem dan in boze toestand zien wat echt geen pretje is. Vraag is alleen wel wanneer we hem er dan wel mee confronteren dat wij gewoon betalen voor een dienst en hij die niet goed levert…

Zoals ik zei, m’n huisbaas is een hufter.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116532563
Vorig jaar rond deze tijd was de orientatie week in Canada. En wat vind ik het jammer dat ik daar dit jaar niet meer bij ben... Dan zie je al die geweldige foto's voorbij komen op facebook.

pi_116597226
Ik ben net terug van een halfjaar stage in het buitenland en vertrek over een paar dagen naar Engeland, waar ik een volledige master ga volgen. Ik weet dat ik me officieel uit moet schrijven bij het GBA, maar dat betekent ook veel papierwerk en (als ik me niet vergis) het opzeggen van de zorgverzekering. Ik zal echter nog wel regelmatig een weekendje naar NL gaan. Hoe hebben andere masterstudenten in Europa dit gedaan? Is het het papierwerk niet waard of zal ik me toch maar uitschrijven? Las namelijk dat ze strenger gaan controleren. En als ik me niet uitschrijf, kan ik dan wel een bijbaantje nemen in Engeland? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!
pi_116597965
Over exact een week ga ik eindelijk naar Londen! Ik kan niet wachten. *O* *O* *O*
pi_116598193
uitschrijven brengt nauwelijks papierwerk met zich mee.
Ja doei.
pi_116598674
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
uitschrijven brengt nauwelijks papierwerk met zich mee.
Ik ben een keer eerder (kort) uitgeschreven geweest en herinner me nog dat er een prachtige blauwe envelop vol lastige vragen in Ecuador voor mij werd bezorgd ;) En had daarna ook nog problemen met de Belastingdienst maar dat bleek hun eigen schuld te zijn. En als ik me uitschrijf moet ik dus(?) mijn zorgverzekering opzeggen, maar wat als ik in NL toch zorg wil gebruiken? Ik zie dus niet echt voordelen die tegen het geregel opwegen. Ik heb daarom besloten om me voorlopig nog niet uit te schrijven, kan altijd na 8 maanden nog :) Jij bent wel uitgeschreven?

Oliviertje1994, ik ga ook naar Londen!
pi_116626628
Vertrek eind van deze week naar cardiff voor een 1-jarige Msc.

Ben benieuwd wat het brengt!
Aigh aigh Captain!
pi_116632436
Joh Luco, dat klinkt ook bout.
Het leuke is dat ze verdomd goed weten dat iedereen enorm hard op zoek is naar een kamer en dat veel gewoon genoegen nemen met duur en kut. Dingen hier zijn nog veel erger dan in Amsterdam.
pi_116637392
quote:
11s.gif Op maandag 10 september 2012 23:00 schreef Captain_koek het volgende:
Vertrek eind van deze week naar cardiff voor een 1-jarige Msc.

Ben benieuwd wat het brengt!
Wales! Leuk! O+

Succes!

Ik ben vandaag officieel begonnen met het zoeken naar PhD plekken voor volgend jaar. En over 2 weken begint EINDELIJK m'n MSc O+
Ja doei.
pi_116681354
Had zelf ook een bescheiden topique aangemaakt, maar hierbij nogmaals speciaal voor jullie :):

"Zaken doen", handel en het bedrijfsleven interesseren mij al van kleins af aan. Later zou ik graag een internationaal geörienteerd(e) baan/onderneming hebben .

Dat zijn de toekomstdromen, vooralsnog ben ik begonnen aan mijn (2e) studie: Technische Bedrijfskunde, na eerder een jaar in België Economische Wetenschappen te hebben gestudeerd.

Wat is nu mijn vraag:

Ik zou graag een minor willen volgen in het buitenland volgend schooljaar .

Ik ben nog in de orienterende fase: "wat wil ik precies volgen, en waar wil ik dat doen".

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de VS. Ik ben hier al eerder geweest, en de hele atmosfeer, om het zo maar even te noemen, qua zakendoen is er heel anders als hier in Nederland is mijn persoonlijke ervaring .

Helaas heeft de Hogeschool waar ik nu studeer geen uitwisselingsprogramma o.i.d., waar de Universiteit in België dit wel had. Ik zal dus veel zelf moeten regelen aangaande het contact met de onderwijsinstantie in het buitenland. Ik zie dit niet als een last, maar de praktijk leert dat er toch altijd meer bij komt kijken als vooraf gedacht .

Nu denk ik dat er hier vast wel wat mensen met kennis van zaken zijn, en ik ben dan ook benieuwd naar tips/tricks. Ook naar ervaringen van mensen die een minor of een deel van hun studie in het buitenland hebben gevolgd ben ik benieuwd

Alvast bedankt allemaal hè
pi_116729922
Tof dat je dat wilt doen! Er zijn genoeg mensen die afhaken als ze teveel zelf moeten regelen. Go opabrutus :)
Ik weet er zelf niet zo veel vanaf trouwens. Misschien handig om te vermelden waar je graag tips over wilt hebben of waar je tegenaan loopt? Wat komt er bijvoorbeeld bij kijken wat je niet aan zag komen?

Updateje van mijn kant: een meisje waar eigenlijk al wat dingen mee rond waren, heeft afgehaakt omdat ze niet voor januari kan verhuizen omdat er dingen zijn veranderd in haar werksituatie. Shait.
Gelukkig heb ik weer contact gekregen met een ander meisje waar ik al mee smste over het starten van een sharehouse en ze is nog steeds geinteresseerd. M'n smsjes kwamen niet door, vandaar dat ze niet reageerde :')

Volgende week meeten, hopelijk vanaf dan wat huizen bekijken. Ze lijkt me nog steeds heel aardig en ze is best laid back qua mensen uitnodigen thuis etc. Beter. En ze wilt graag socializen en dinner sharen. Zo fijn, ik mis dat nu echt heel erg. Ben benieuwd wat het wordt, hoop echt hard dat er iets uit komt zo!
pi_116748295
Goede ontwikkeling, ik heb ook een week flink in de stress gezeten omdat ik nog geen verblijf plaats had. Geen fijne situatie!
Aigh aigh Captain!
pi_116757487
Nou, instructies voor de eerste studiedagen ontvangen, eindelijk contact met begeleider; er zit weer schot in!

En misschien verhuizen weer, maar dat hangt nog even af van hoe mijn master ingedeeld gaat zijn en waar mijn man uiteindelijk werk vindt.

O+ bijna beginnen O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')