Dit is toch geen schuldeiser maar een schade eiser? Verzekeringswerk.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:34 schreef kees3628 het volgende:
mijn vader huurde een ruimte om aan zijn auto te sleutelen en het blijkt nu dat de grond daar vervuild is.
Moet je er wel voor verzekerd (kunnen) zijn geweest.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:44 schreef gargamel het volgende:
[..]
Dit is toch geen schuldeiser maar een schade eiser? Verzekeringswerk.
Ik denk het wel; een erfgenaam is een opvolger onder algemene titel en zet dus de persoon van de erflater voort. Overigens loopt de huurovereenkomst momenteel nog, als deze niet door de erfgenamen is opgezegd. Hoe lang is het geleden dat je vader is overleden? Ook is het relevant wat er in het huurcontract zelf staat en wat partijen zelf zijn overeengekomen.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Moet je er wel voor verzekerd (kunnen) zijn geweest.
Anders is de vervuiler aansprakelijk te stellen. (Of deze aansprakelijkheid ook over kan gaan op de erfgenamen, laat ik aan FH over om te beantwoorden.)
Ok, weet je of er bij het sluiten van de huurovereenkomst een beschrijving is opgemaakt van het huurobject?quote:mn vader is in jan 2011 overleden en de huurovereenkomst is niet opgezegd. in de overeenkomst staat wel zoiets als dat het in de oorspronkelijke staat moet worden opgeleverd, maar ook voordat mijn vader het huurde waren er al soortgeljke activitieten.
Met name dit.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:21 schreef housesoftheholy het volgende:
Ook is het relevant wat er in het huurcontract zelf staat en wat partijen zelf zijn overeengekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |