abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113627499
na het overlijden van mijn vader hebben we de erfenis beneficiair aanvaard en heeft de verdeling plaatsgevonden.

hoelang kunnen schuldeisers, die nu dus nog niet bekend zijn, nog aanspraak maken op de reeds verdeelde erfenis?

[ Bericht 0% gewijzigd door kees3628 op 01-07-2012 20:18:18 ]
m..vr.gr.
Kees
pi_113627787
Ik vermoed 5 jaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113627818
Wie van jullie is de vereffenaar? Jullie allemaal gezamelijk, of één persoon die het allemaal op zich neemt? Is er al een boedelbeschrijving opgemaakt?
Voor zover ik weet ligt de last bij jullie om nu dus een boedelbeschrijving te maken, op een rijtje te zetten wie welke vordering op de boedel heeft, en de schuldeisers zelf op te roepen. Zijn de schuldeisers onbekend, dan moet dit doorgegeven worden aan de kantonrechter.

Was er trouwens sprake van een testament?

Edit: 5 jaar is inderdaad de termijn voor het verlopen van een vordering. Ik weet alleen niet of dat in dit geval ook geldt.

[ Bericht 8% gewijzigd door housesoftheholy op 01-07-2012 14:26:24 ]
wat kijk jij
pi_113628356
er is al een boedelbeschrijving en de erfenis is verdeeld.
mijn vader huurde een ruimte om aan zijn auto te sleutelen en het blijkt nu dat de grond daar vervuild is.

ik vraag me af of de erfenis her nog aansprakelijk voor gesteld kan worden. Deze eventuele schuldeiser was natuurlijk niet bekend tijdens het afronden van de erfenis.

er was geen sprake van een testament
m..vr.gr.
Kees
pi_113628707
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:34 schreef kees3628 het volgende:

mijn vader huurde een ruimte om aan zijn auto te sleutelen en het blijkt nu dat de grond daar vervuild is.

Dit is toch geen schuldeiser maar een schade eiser? Verzekeringswerk.
  zondag 1 juli 2012 @ 15:14:57 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_113629655
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:44 schreef gargamel het volgende:

[..]

Dit is toch geen schuldeiser maar een schade eiser? Verzekeringswerk.
Moet je er wel voor verzekerd (kunnen) zijn geweest.
Anders is de vervuiler aansprakelijk te stellen. (Of deze aansprakelijkheid ook over kan gaan op de erfgenamen, laat ik aan FH over om te beantwoorden. :) )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_113629900
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:14 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Moet je er wel voor verzekerd (kunnen) zijn geweest.
Anders is de vervuiler aansprakelijk te stellen. (Of deze aansprakelijkheid ook over kan gaan op de erfgenamen, laat ik aan FH over om te beantwoorden. :) )
Ik denk het wel; een erfgenaam is een opvolger onder algemene titel en zet dus de persoon van de erflater voort. Overigens loopt de huurovereenkomst momenteel nog, als deze niet door de erfgenamen is opgezegd. Hoe lang is het geleden dat je vader is overleden? Ook is het relevant wat er in het huurcontract zelf staat en wat partijen zelf zijn overeengekomen.
wat kijk jij
pi_113630153
[
Ik denk het wel; een erfgenaam is een opvolger onder algemene titel en zet dus de persoon van de erflater voort. Overigens loopt de huurovereenkomst momenteel nog, als deze niet door de erfgenamen is opgezegd. Hoe lang is het geleden dat je vader is overleden? Ook is het relevant wat er in het huurcontract zelf staat en wat partijen zelf zijn overeengekomen.
[/quote]

mn vader is in jan 2011 overleden en de huurovereenkomst is niet opgezegd. in de overeenkomst staat wel zoiets als dat het in de oorspronkelijke staat moet worden opgeleverd, maar ook voordat mijn vader het huurde waren er al soortgeljke activitieten.
m..vr.gr.
Kees
pi_113630677
quote:
mn vader is in jan 2011 overleden en de huurovereenkomst is niet opgezegd. in de overeenkomst staat wel zoiets als dat het in de oorspronkelijke staat moet worden opgeleverd, maar ook voordat mijn vader het huurde waren er al soortgeljke activitieten.
Ok, weet je of er bij het sluiten van de huurovereenkomst een beschrijving is opgemaakt van het huurobject?
wat kijk jij
  zondag 1 juli 2012 @ 15:59:23 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_113631267
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:21 schreef housesoftheholy het volgende:
Ook is het relevant wat er in het huurcontract zelf staat en wat partijen zelf zijn overeengekomen.
Met name dit. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_113640122
er is alleen opgenomen hoe groot het stukje is en hoe het kadestraal bekend staat.

er zij uteraard geen afspraken tussen nijn vader en de verhuurder over vervuilde grond
m..vr.gr.
Kees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')