SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 25-12-2012 16:25:36 ]I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Nee, we spelen OpenTTD.quote:Op zondag 1 juli 2012 12:33 schreef onlogisch het volgende:
Spelen jullie allemaal nog de allereerste versie van Transport Tycoon?
Fullscreen of windowed?quote:Op zondag 1 juli 2012 12:34 schreef MrBaas het volgende:
de kleuren crashen echt zwaar bij mij, hoe kan dit?
quote:
Ja. Zie de OPquote:
En:quote:2.1) Known bugs that will not be solved
After a while of playing, colours get corrupted
In Windows 7 the background slideshow corrupts the colour mapping of
OpenTTD's 8bpp screen modes. Workarounds for this are:
a) Switching to windowed mode, instead of fullscreen
b) Switching off background slideshow
c) Setting up the 32bpp-anim or 32bpp-optimized blitter
Bron.quote:(Temporary) wrong colours when switching to full screen [FS#4511]:
On Windows it can happen that you temporarily see wrong colours
when switching to full screen OpenTTD, either by starting
OpenTTD in full screen mode, changing to full screen mode or by
ALT-TAB-ing into a full screen OpenTTD. This is caused by the
fact that OpenTTD, by default, uses 8bpp paletted output. The
wrong colours you are seeing is a temporary effect of the video
driver switching to 8bpp palette mode.
This issue can be worked around in two ways:
a) Setting fullscreen_bpp to 32
b) Setting up the 32bpp-anim or 32bpp-optimized blitter
thanks, maar nu krijg ik de volgende foutmelding: "De huidige bais graphics-set mist een aantal sprites.. Werkt de grpahics-set bij aub"quote:Op zondag 1 juli 2012 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Nieuwe versie als zip downloaden, uitpakken in je huidige OpenTTD-map. Gewoon de oude bestanden overschrijven.
Het is me al gelukt.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
thanks, maar nu krijg ik de volgende foutmelding: "De huidige bais graphics-set mist een aantal sprites.. Werkt de grpahics-set bij aub"
Hoe en waar doe ik dat?
Als je maar 1 spoor/peron in het station hebt wel. Als je meerdere sporen/peronnen hebt en er rijd maar 1 trein in moet je eens naar je signalen kijken. In de OP staat uitgelegd hoe ze werken.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan er bij een station serieus maar 1 trein tegelijk geladen worden? En dan duurt het ook nog zo god gruwelijk lang.
Allemaal op full load staan terwijl er niet genoeg geleverd wordt? Met full load blijft trein staan tot hij vol is. En moeten de overige treinen ook wachten als die op full load staan.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
In mijn situatie heb ik 3 peronnen waar 3 treinen staan en er laadt er maar eentje.
Alle drie de treinen staan nu op volledig laden en nog wachten ze op elkaar.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:48 schreef RPG het volgende:
[..]
Allemaal op full load staan terwijl er niet genoeg geleverd wordt? Met full load blijft trein staan tot hij vol is. En moeten de overige treinen ook wachten als die op full load staan.
Bedrijf zal nu groeien omdat jij alles wat ze leveren aflevert bij het einddoel met minder tijd verlies. Als bedrijf groeit komen er meer producten te staan en komen je treinen ook voller. Later zal je merken dat als je spoor netwerk goed gemaakt hebt dat je treinen te kort komt om alles te vervoeren.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb ze nu zo staan dat ze laden wat beschikbaar is en nu nemen ze elke keer 10% mee met z'n drieën. Balen dat er niet meer tegelijk kunnen laden.
quote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nog een keer erop klikken met het maken van het sein.
Vrachtwagen neemt natuurlijk heel stuk minder mee dan een trein. Beetje trein neemt net zoveel mee als 10+ auto's dus dan is het niet vreemd dat je auto's sneller vol zijn. Uiteindelijk is het vooral bij begin even aftasten hoeveel een bedrijf produceert. En dan 10 jaar later kijken hoeveel extra treinen je nodig hebtquote:Op zondag 1 juli 2012 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En ik speel het pas 1 dag
Net weer een flinke zooi vrachtwagens op een kolenmijn afgestuurd, eens kijken of er meer productie komt.
Tot nu toe kunnen de vrachtwagens het goed af, had in het begin 20 trucks, 6 laadplatforms bij 2 mijnen (3 per stuk) en 1 losplatform en dat reed goed door. Treinen had ik daarna ook maar die blijven met heel weinig rijden.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:17 schreef RPG het volgende:
[..]
Vrachtwagen neemt natuurlijk heel stuk minder mee dan een trein. Beetje trein neemt net zoveel mee als 10+ auto's dus dan is het niet vreemd dat je auto's sneller vol zijn. Uiteindelijk is het vooral bij begin even aftasten hoeveel een bedrijf produceert. En dan 10 jaar later kijken hoeveel extra treinen je nodig hebt
Via deze manier gedaan? http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levelsquote:Op maandag 2 juli 2012 19:01 schreef ArnosL het volgende:
Pfft, vanmiddag aan het kloten geweest om 32bpp voor elkaar te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand misschien een link waar ik de 32bpp versie kan downloaden?
Op het forum van openttd heb ik nu een linkje gevonden waarin ze het via een youtube filmpje uitleggen. Die ben ik aan het proberen nuquote:Op maandag 2 juli 2012 19:04 schreef RPG het volgende:
[..]
Via deze manier gedaan? http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels
Tevens vind je op forum van openttd heel veel info over de 32bpp (zoals op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=36&t=57926) Hou er rekening mee dat nog niet alle sprites overgezet zijn naar 32bpp.
Dit inderdaad, wss staat hij nu ingesteld dat hij alleen aan het eind van de lijn kan keren. Als je die setting verandert dan kan hij ook in stations keren en rijdt hij ook weer naar rechts weg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ah zo. Er is ergens een setting aangaande het omdraaien van treinen: doen ze dat alleen aan het eind van een spoor (of in een kopstation), of kunnen ze ook van rijrichting veranderen in een ander station.
Uit m'n hoofd (en in een engelse versie) moet je zoeken naar train reversal: at end of line / at stations
kan niet goed zien welke signals je geplaast hebt .sav uploaden een optie?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een tweebaans station. Hoe zorg ik er voor dat een treintje niet via het andere perron wil omkeren.
[ afbeelding ]
Bij dezen een screenshot.
Op het bovenste perron staat een trein te laden. Op het onderste perron komt een trein van rechts zijn hout lossen en wil vervolgens via de linkerkant en via het bovenste perron weer terug naar rechts.
Bij het station de derde (van links) met het grijze verticale streepje. De 'uitgang' van het station een gewoon sein (eerste van links) en bij de 'ingang' een sein met een horizontaal geel streepje (tweede van links).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
kan niet goed zien welke signals je geplaast hebt .sav uploaden een optie?
Show het!quote:Op woensdag 4 juli 2012 07:40 schreef Saekerhett het volgende:
Heb mijn netwerk inmiddels zo groot, dat ik 2,2 miljard winst per jaar heb
Top! En omdat ik het zelf altijd leuk vind om screenshots te zien, hierbij:quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zal ff kieken of ik een paar screenshots kan maken als ik weer thuis ben
Afgooien van de vele passagiers die van een andere stad komenquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef ArnosL het volgende:
Vanwaar zo'n groot station in zo'n klein dorpje?
Passagiers/post/goederen verhandelen in die steden (brengen en ophalen)quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wayoo hoe krijgen jullie die steden zo groot?
Dus je hebt je treinen bij die stad op vol laden staan en bij het dorpje op lossen? Wel een goede manier om omzet te draaienquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:27 schreef Saninl het volgende:
[..]
Afgooien van de vele passagiers die van een andere stad komen
Vanuit verschillende steden komen ze inderdaad naar dat afgelegen dorpje, ook daar laden ze wel wat hoor.. Maar niet bijster veel.. Voor een snelle doorstroom is het wel handig, ze staan daar geen minuten te ladenquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:36 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dus je hebt je treinen bij die stad op vol laden staan en bij het dorpje op lossen? Wel een goede manier om omzet te draaien
Dat ga ik eens proberen! Tot nu toe ben ik vooral bezig met kolen en ijzererts.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:27 schreef Saninl het volgende:
[..]
Passagiers/post/goederen verhandelen in die steden (brengen en ophalen)
Daarmee kan je ook prima cashen, alleen als je niet met treinen/bussen/boten bij een stad komt zullen steden niet erg groeienquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat ga ik eens proberen! Tot nu toe ben ik vooral bezig met kolen en ijzererts.
Ik had eerst vooral vrachtwagens maar ik heb nu een map waabrij ik alleen treinen gebruik, het geklier met seinen is gewoon leuk. Zoveel mogelijk perronsporen met zo min mogelijk sporen ertussen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Daarmee kan je ook prima cashen, alleen als je niet met treinen/bussen/boten bij een stad komt zullen steden niet erg groeien
Ik werk overigens niet met vliegtuigen, puur omdat ik dat te gemakkelijk geld verdienen vind, maar dat kan je ook nog doen
Thnx, leuk om te horen. Ik speel het spel echt al een tijd, en meestal voor max een half uurtje ofzo, dan sla ik het op en ga ik de volgende keer weer verderquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:45 schreef AdoraBelle het volgende:
Goede tips hier van kermit. Ik doe eigenlijk ook alleen passagiers, dat vind ik het makkelijkst
.
Ja, treinen vind ik ook het leukste, ik zal eens zoeken naar een savegame 10 jaar geleden op deze map.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik had eerst vooral vrachtwagens maar ik heb nu een map waabrij ik alleen treinen gebruik, het geklier met seinen is gewoon leuk. Zoveel mogelijk perronsporen met zo min mogelijk sporen ertussen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, wel erg vreemde kruisingenquote:Op woensdag 4 juli 2012 17:40 schreef Saekerhett het volgende:
Screenshots:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die heb ik jaaaaaren terug ergens vandaag geplukt, misschien dat het dezelfde is als in de OP, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:18 schreef ArnosL het volgende:
Zo dan, wat een bazengame. Welk Nederland scenario is dit?
Heb je trouwens de .sav voor ons?
Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doenquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:40 schreef Saninl het volgende:
[..]
Wow, wel erg vreemde kruisingenhaha, geen zin om te optimaliseren? Of echt niet mogelijk?
Nu 2,2 miljard zonder vliegtuigen halenquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen
Dit dusquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:06 schreef RPG het volgende:
[..]
Nu 2,2 miljard zonder vliegtuigen halenMet vliegtuigen is het namelijk best simpel om heel veel winst te halen.
En bomen helemaal onzichtbaarquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Peter het volgende:
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
Nou ja, begin gewoon met kolen vervoeren naar een energiecentrale. Leen maximaal zodat je je lijn maximaal lang kan maken. Zodra je eerste trein binnen is kun je beginnen met je lening afbetalen. Daarna gewoon meer lijntjes bouwen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:12 schreef JTT het volgende:
hoe verdienen jullie zoveel geld???
Elk bedrijf dat ik begin gaat meteen in de min...
Als ik er bouw wel. Anders altijd zichtbaar ivm eye candyquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Peter het volgende:
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
http://wiki.openttd.org/Breakdownsquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:01 schreef mar456 het volgende:
Hoe zet ik het kapotgaan van treinen enz uit?
Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen
Begin nou gewoon eens simpelquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:
[..]
Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken. Verder, wat Bart zegt: simpel beginnen. Zodra je een trein hebt die winst maakt, kan er eigenlijk weinig fout meer gaan. Neem de tijd om alles rustig op te bouwen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:
[..]
Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken.
Ah ok.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:30 schreef ArnosL het volgende:
Ja. Als je treinen langer zijn dan je perron duurt het een stuk langer voor ze zijn gelost en geladen.
Dat is met passagierstreinen wel zo iig, of het met goederentreinen ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt me wel het meest logische.
Dan moet je inflatie wel aan hebben staanquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:46 schreef KrentebolHooft het volgende:
Over winst maken: Het plaatje wat ik postte was een savefile in het jaar 2480 zoiets. Denk dat ik in 2050 begonnen ben? dus reken zelf maar uit hoeveel uren ik daar over gedaan heb.
Geld maken is simpel als je eenmaal constant maglev treinen je stations komen binnen rijden met ladingen van 10 miljoen euro.
Dat ligt er heel erg aan..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is de beste tactiek voor het vervoeren van passagiers? Een grote cirkel met allerlei steden en dan treinen laten rondrijden of een lange streep waarbij de treinen van begin tot eind shuttelen en bij elk station stoppen?
Paar screens?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dat ligt er heel erg aan..
Je hebt 3 variabelen:
Tijd (tijd die de trein erover doet om passagiers in te laden en weer uit te laden)
Hoeveelheid (de hoeveelheid passagiers die je vervoert)
Afstand (de afstand tussen het laden en lossen van de passagiers)
Soms is het handig om te pendelen, en soms is het handig om die "cirkel" te gebruiken. Dat ligt ook aan het aanbod. Let wel op dat hoe langer de passagiers onderweg zijn des te minder geld je krijgt. Maar dat ligt wel kruislings over het feit dat hoe verder je vervoert hoe meer geld je krijgt (er zit wel een max aan)
Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.
Ik ben begonnen met het Nederland scenario uit de OP, inmiddels 10 miljoen omzet bij m'n treintjes
Oh zo, ik snap hem ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.
Snap je?
Zal er straks wat maken, feedback is altijd leukquote:
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan moet je inflatie wel aan hebben staan
Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Dat zorgt er voor dat alles duurder wordt en je dus 10 miljoen voor een trein vol passagiers krijgt. Als je inflatie uit hebt staan ga je dat nooit redden, dan blijft het bedrag dat je krijgt voor een volle trein gelijk met het bedrag in je startjaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Dat heb ik al wel eens gehad, treinen vervangen kostte 4 miljard. Dat bedrag kreeg ik net bij elkaar in de 20 jaar daarop. Investeren kon dus niet meerquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoor.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 06:12 schreef Johan1994 het volgende:
Is de Fok server eigenlijk al geupdate?
Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef Bart het volgende:
[..]
Begin nou gewoon eens simpel. Twee stations, eentje bij een kolencentrale, eentje bij een kolenmijn, trein ertussen laten rijden. Maak je winst? Dan snap je het principe en maak je een tweede trein
.
Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meerquote:Op zondag 8 juli 2012 08:51 schreef JTT het volgende:
[..]
Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?
bedanktquote:Op zondag 8 juli 2012 09:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meer. Eerst leren autorijden
.
plaatje zou handig zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.
Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.
Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Kun je een screenshotje (ctrl+s) maken en die uploaden?quote:Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.
Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.
Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Heb je hier een screen van? Ik ben wel benieuwd hoe het er uit zietquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
Sein verkeerd om?quote:Op zondag 8 juli 2012 21:27 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Edit: M'n MagLev treinen draaien soms opeens om als ze niet direct verder kunnen. Best irritant, want dan loopt de heleboel vast. Iemand die weet hoe dat voorkomen kan worden?
Nee, staan allemaal goed. Soms moet ie even wachten op een kruisende trein, maar dan wacht ie niet gewoon ff, maar keert ie om en wil ie niet nog een keer omkeren zonder handmatige hulp.quote:
Nee, kan niet helaas.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef wwijker het volgende:
hey, ik heb het nederlandse scenario uit OP gedownload, maar het lukt me niet om daar mijn newgrf set aan te tevoegen. Het moet toch mogelijk zijn om bijv. met de dutch trainset te spelen in dit scenario? Wat doe ik fout??
Gelukt!quote:Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, staan allemaal goed. Soms moet ie even wachten op een kruisende trein, maar dan wacht ie niet gewoon ff, maar keert ie om en wil ie niet nog een keer omkeren zonder handmatige hulp.
Begint me nu toch wel erg te irriteren
Dat kan wel.quote:
Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:28 schreef wwijker het volgende:
hey, ik heb het nederlandse scenario uit OP gedownload, maar het lukt me niet om daar mijn newgrf set aan te tevoegen. Het moet toch mogelijk zijn om bijv. met de dutch trainset te spelen in dit scenario? Wat doe ik fout??
Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.quote:scenario_developer 1
In welk deel van de openttd.cfg moet je die regel toevoegen? Dan ga ik het even met de Dutch Trainset 2 proberenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat kan wel.
[..]
Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.
[..]
Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.
weet ik zo niet. Je kan ook in de console 'patch blabla' typen, met als blabla de regel die je in openttd.cfg zou zetten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
In welk deel van de openttd.cfg moet je die regel toevoegen? Dan ga ik het even met de Dutch Trainset 2 proberen
Screen? Ik denk dat je iets fout hebt gedaan met de seinen namelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef JTT het volgende:
Ik heb nu maglev treinen op en neer rijden tussen een kolenmijn en een energiecentrale.Sinds ik het station bij de kolencentrale heb geoptimaliseerd zeggen alle treinen die uit het (kleine(4-spoors)) station bij de energiecentrale komen dat ze geen route kunnen vinden om verder te gaan.
Ze rijden dan wel gewoon zonder problemen terug om weer te laden. die berichtjes daarvan zorgen er steeds voor dat ik andere (belangrijke)) berichten te laat te lezen krijg.
Ik maak me er ook zorgen over; strak vinden ze ineens echt de weg niet meer. Bye bye winst
Kan iemand me vertellen wat dit is, en of ik me er zorgen over moet maken?
Dan gaan ze niet naar het station waar ze heen moeten, maar wel weer terug.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:13 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met een fout in de seinen gaan ze toch niet het spoor op?
ze rijden gewoon ergens anders heen. Waar ze maar kunnen. En mogelijk vinden ze dan vanaf daar wel weer een geldige route naar hun bestemming dus ze komen er dan wel, maar met een foutmelding.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:13 schreef KrentebolHooft het volgende:
Met een fout in de seinen gaan ze toch niet het spoor op?
hoe upload je screens? als ik op ''Voeg een afbeelding toe'' klik, krijg ik een explorer-prompt waar ik een url moet invoerenquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:43 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Screen? Ik denk dat je iets fout hebt gedaan met de seinen namelijk.
Dankjewel voor de tip, het werkt!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Bart het volgende:
Omdat veel mensen klaagden over problemen met meerdere newgrf's, hebben de devs standaard uitgeschakeld dat je meerdere newgrf's die elkaar zeg maar in de weg zitten, tegelijk kan draaien. Dit kun je oplossen door in openttd.cfg een regel toe te voegen.
[..]
Daarmee kun je dan bijvoorbeeld meerdere newgrf's voor treinen tegelijk laden. Maar dat kan dus problemen geven.
wtf @ die bochtenquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:15 schreef JTT het volgende:
station bij de energiecentrale
[ afbeelding ]
station bij de kolenmijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
rails tussen de stations heeft goede seinen maar als ik daar screens van plaats moet ik 100 screens uploaden
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |