Ik moet op kamers in Utrecht aangezien de studie die ik ga doen nergens anders te volgen is. En nu laat mijn budget me niet toe om iets te vinden waar ik daadwerkelijk alleen zit. Dus ik heb altijd te maken met medebewoners

Alsof die hele stad Utrecht op zich al niet klacht genoeg is. Ben er nu een paar keer geweest maar vind het er vreselijk. De omgeving is spuuglelijk de drukte is ronduit benauwend. Je kunt er niet eens zitten in de bus, nee je moet staan

Nu heb ik Dinsdag een uitnodiging gekregen om ergens te komen kijken en ''kennis te maken'' met de huisgenoten. Verwacht een hospiteeravond. Iets waar ik dus echt geen zin in heb. Helemaal naar Utrecht reizen om indruk te moeten maken op een stel mensen waarvan ik nu al kan zeggen dat ik ze niet de moeite waard vind om te leren kennen. En de kans dat mijn toneelspel dat van de overige kandidaten verslaat is om te beginnen al maar heel klein.
Daarbij ben ik ook niet gediend van de vragenlijst die ik waarschijnlijk op me af zal krijgen. Gekeurd worden als een stuk vlees. ''Heb je een vriendin?'', ''Nee''. ''Wel ooit gehad?'', ''Nee''. ''Waarom niet, ben je homo?'', ''Gaat je geen tering aan''.
Waarom is in die shit stad Utrecht alles zo duur en is het zo moeilijk om een vierkante metertje te vinden waar je mag ''zijn''. En waarom zit het er vol met oppervlakkige mensen die opzoek zijn naar iemand om mee te feesten en shit. Flikker een end op zeg.
Een ding weet ik zeker, als ik wonder boven wonder de kamer krijg vind ik het daarmee wel goed zo. En buiten fatsoen hoeven ze van mij verder niets te verwachten. Ik ben niet opzoek naar sociale contacten ik ben opzoek naar leefruimte.
Klacht: Huisgenoten.
Klacht: Utrecht, wat een vreselijke en spuuglelijke stad