abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:23:47 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113772890
Een paar regiseurs dan maar:

Wes Anderson
Als je van zwarte humor, bewuste kneuterigheid en originele personages houdt.
Moonrise Kingdom, The Royal Tenenbaums, The Fantastic Mister Fox, enz.

David Fincher
Donkere films met veel realisme, geweld en meestal onvoorspelbare wendingen.
Se7en, Fight Club, The Game, Panic Room. Oh, en ook The Social Network.

Kevin Smith
Briljante humor in enigszins amateuristisch aandoende verhalen, met enkele vaste personages. Kijk ze bij voorkeur in de volgorde van uitkomen.
Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay & Silent Bob Strike Back.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 05-07-2012 00:15:48 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:12:41 #52
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_113785767
quote:
Je hoeft niet direct arthouse of independant movies te kijken, maar dit was wel een erg geëikt rijtje.

In mijn optiek is een filmliefhebber iemand die echt van films houdt en ze echt wil doorgronden in plaats van ze als aardig tijdsverdrijf te zien. In dat geval verwacht ik dan dus wel iets beters dan het standaard rijtje wat iedere RTL4-kijker die wat simpel vermaak voor op zaterdagavond zoekt kan opnoemen. Een filmliefhebber kan zo vijf favoriete regisseurs van hem/haar opnoemen met goede argumenten waarom dat zijn/haar favorieten zijn.

Of is iedere automobilist ook automatisch een autoliefhebber volgens jou? Ik heb een auto, ik vind het een prachtbak, maar ik zou mijzelf absoluut geen autoliefhebber durven noemen; daarvoor heb ik er simpelweg te weinig verstand van.
Nee, wel aardige vergelijking trouwens. Filmliefhebber vind ik een vriendelijk woord, er straalt geen onvoorwaardelijke liefde voor het medium film uit of iets anders sterks. Wij hebben kennelijk een andere opvatting van de term filmliefhebber: ik zie dat als iemand die films wel leuk vind, waar jouw opvatting bij mij eerder een cinefiel(tje) zou zijn. Zo vind ik mijzelf bijvoorbeeld ook een voetballiefhebber, maar heel actief volgen of mezelf erin verdiepen doe ik niet: ik vind het wel fijn om er op zijn tijd naar te kijken en mijn seizoenkaart nog maar voor een jaartje te verlengen omdat het wel lekker ontspannend is.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:42:48 #53
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_113787289
Titanic
pi_113907604
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is zeker de moeite waard, die zou ik het meest aanraden, staat ook hoog in de imdb lijst enz. Doen dus :D En hier vertellen wat je er van vond

Nou, ik heb American Beauty vanavond gekeken en ik vond hem erg tegenvallen -O- Zooo voorspelbaar allemaal... Heb nog wel 20 van zulke Amerikaanse films hier in de kast staan.

Staat vast zo hoog vanwege die jonge- meisjes- tieten :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:58:24 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113910306
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nou, ik heb American Beauty vanavond gekeken en ik vond hem erg tegenvallen -O- Zooo voorspelbaar allemaal... Heb nog wel 20 van zulke Amerikaanse films hier in de kast staan.

Hij won de oscar voor beste film en werd eind 1999 bovendien alom geroemd. Niet veel Amerikaanse films zijn zo zwart als deze en toch nog mainstream.

De rozenblaadjes zijn het symbool van deze film, maar ik kan me niet herinneren dat het bloot de waardering erg heeft beïnvloed. Sterker nog, ik kan me nauwelijks bloot herinneren. Het verhaal is blijven hangen, evenals het einde.
  zondag 8 juli 2012 @ 00:50:26 #56
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_113912195
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hij won de oscar voor beste film en werd eind 1999 bovendien alom geroemd. Niet veel Amerikaanse films zijn zo zwart als deze en toch nog mainstream.

De rozenblaadjes zijn het symbool van deze film, maar ik kan me niet herinneren dat het bloot de waardering erg heeft beïnvloed. Sterker nog, ik kan me nauwelijks bloot herinneren. Het verhaal is blijven hangen, evenals het einde.
Ze doelt op die 10 seconden hangtieten van Angela Hayes, maar nee, dat is niet echt waarom die film zo is bekroond.
  zondag 8 juli 2012 @ 00:59:45 #57
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_113912473
Blade Runner
Alien
Revolutionary Road
House of Games
The Spanish Prisoner
Magnolia
Boogie Nights
Hard Eight, ook wel bekend als Sydney
Dogma
Apocalypse Now
Almost Famous
Braveheart
Close encounters of the third kind
Gladiator
Heat
Hidalgo
The Thing
In the mouth of madness
Prince of darkness
Starman
Halloween
Dark star
Jacobs ladder
Patton
The insider
The grey
The mist
The prestige
The terminal
Wall-E
Akira
Ghost in the shell
LOTR trilogie
American me
Carlito's way

Er zijn er nog veel meer maar deze schieten me zo te binnen :)
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_113912537
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 00:50 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Ze doelt op die 10 seconden hangtieten van Angela Hayes, maar nee, dat is niet echt waarom die film zo is bekroond.
Nouja, je ziet ook die van Jane en Angela.

Maar goed, op zich wel goed verhaal enzo, maar verwachtte meer zeg maar :)
pi_113912647
quote:

[..]

:{w
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 8 juli 2012 @ 03:20:45 #60
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_113914937
Ik had hem al eerder moeten noemen, hij komt ook in het lijstje van PalmRoyale voor, net níet in de IMDB top 250, maar is oh zo leuk: ga alsjeblieft Almost Famous kijken!

Feelgood film over mensen die met een band meereizen, met interessante personages en een perfecte soundtrack.
pi_113916770
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Oscar-bekroningen kijk ik niet meer naar sinds Rain Man een Oscar kreeg, maar ben het eens met dat American Beauty een film is die zeker gekeken moet worden. Spacey levert een grandioze rol in die film, welk op zichzelf ook een sterk staaltje cinema laat zien. :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 juli 2012 @ 09:54:18 #62
862 Arcee
Look closer
pi_113916820
quote:
Noem ze 'es alle 20?

Dan schrijf ik even mee voor tips. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_113916888
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:08 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je gewoon toegeeft dat de leeftijd van een film niets te maken heeft met de kwaliteit :).
Tijdgeest , ooude films zijn over het algemeen een stuk trager als tegenwoordig. Neem een film als Once upon a time in the West. Briljante film, maar als hij nu gemaakt zou zijn zouden bioscoopbezoekers waarschijnlijk in de bios in slaap zijn gevallen. Close ups van minuten kan tegenwoordig echt niet meer.
Wel kijken ts, film heeft nl ook briljante muziek van ennio.

Ook kijken one flew over the cockoo's nest, want Jack Nickolson. Ook briljante oudere film
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 8 juli 2012 @ 10:19:05 #64
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_113917083
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tijdgeest , ooude films zijn over het algemeen een stuk trager als tegenwoordig. Neem een film als Once upon a time in the West. Briljante film, maar als hij nu gemaakt zou zijn zouden bioscoopbezoekers waarschijnlijk in de bios in slaap zijn gevallen. Close ups van minuten kan tegenwoordig echt niet meer.

Ook kijken one flew over the cockoo's nest, want Jack Nickolson. Ook briljante oudere film
Once Upon a Time in the West werd toen ook al traag gevonden, hoor. Door sommige mensen...
Ik heb eerlijk gezegd eerder het gevoel dat tegenwoordig de films te snel gaan. Te snel naar de actie, rustige momenten zo snel mogelijk afraffelen en veelal een slordige montage die er ook maar voor moet zorgen dat het tempo nog wat hoger komt te liggen.
Overigens zijn er ook films van vroeger die qua tempo gewoon modern zijn. Ik noem een Bonnie and Clyde of The French Connection.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zondag 8 juli 2012 @ 10:22:41 #65
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113917121
One flew heb ik zeker 8x gezien
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 8 juli 2012 @ 12:43:45 #66
368515 Rhalius
Verteller
pi_113920305
Klopt inderdaad dat veel films te snel willen gaan. Ze bouwen geen enkele spanning op en smijten de CGI effecten op je af zonder dat het echt iets toevoegd.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_113922060
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:43 schreef Rhalius het volgende:
Klopt inderdaad dat veel films te snel willen gaan. Ze bouwen geen enkele spanning op en smijten de CGI effecten op je af zonder dat het echt iets toevoegd.
Daarom kan ik aziatische films, en dan met name de Japanse, op zijn tijd erg waarderen. :Y
  zondag 8 juli 2012 @ 22:53:05 #68
368515 Rhalius
Verteller
pi_113949098
Geef ons gerust een tip daarover. :)

Zelf heb ik daar nog niet veel films van gezien, 13 assasins, Hero en Red Cliff en dat waren stuk voor stuk goede films.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_113951024
Training day - want Denzel = baas
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  maandag 9 juli 2012 @ 09:41:23 #70
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_113959175
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het tempo van Once upon a time in the West is een perfecte symbiose van de zinderende hitte in het zuiden van de VS, en de constante dreiging van geweld dat ieder moment tot uitbarsting kan komen.
  maandag 9 juli 2012 @ 10:00:34 #71
263417 Keyos
Like a Boss
pi_113959495
Ik zweer bij Stephen King verfilmingen met in het bijzonder : The Green Mile.

Nog enkele aanraders:
- Requiem for a Dream
- The Help
- Black Swan
- Schindlers List
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')