abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113610280
Op sommige site's zie ik dat mensen lijnen zetten bij een bepaalde koers verloop.
Dit helpt hun om te bepalen wat de koers gaat doen.
Hieronder een afbeelding van wat iemand verwacht:

Ikzelf heb ook zoiets geprobeerd maar dan een 'simpele' tekening:

Welke indicatoren heb ik daarvoor nodig? MACD, Lineare regressie, RSI, voortschrijdend gemiddelde?
En waar moet ik vanuit gaan wat de beurs kan toen? bijvoorbeeld waar ik moet beginnen met een lijn te plaatsen?

Het gaat om de ETF – Indices- EDC
Deze site heb ik inmiddels helemaal doorgelezen over RSI: http://www.jstas.com/AEXoed/rsi.htm
pi_113611674
Sorry, maar is het wel zo verstandig om te gaan gokken als amateur-econometrist? Deze technieken werken zo goed omdat ze worden toegepast door professionals die een heel ander spel spelen.
pi_113612059
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:31 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Sorry, maar is het wel zo verstandig om te gaan gokken als amateur-econometrist? Deze technieken werken zo goed omdat ze worden toegepast door professionals die een heel ander spel spelen.
Welke indicatoren zou jij me kunnen aanraden dan?
De indicatoren worden ook juist gebruikt voor beginners (hoewel ik dit meer dan 2 jaar doe)
  zondag 1 juli 2012 @ 08:38:30 #4
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_113620376
TA, werkt alleen, als het al werkt, op hele korte termijn. Het grote plaatje is op dit moment afhankelijk van politieke keuzes, rentebesluiten, ratingbureau. Over 2 jaar kunnen dit gewoon weer de bedrijfscijfers zijn of de dreiging van terroristische aanslagen. Als je daarover een lijntje kunt trekken is dat gewoon toeval. Met een willekeurige reeks komen de patronen ook voor. Wel is het zo dat veel mensen naar deze lijnen kijken en op duidelijke weerstanden wordt dan ook vaak gehandeld.

Ik heb er zelf al een aantal onderzoekjes naar gedaan. De kans op omhoog en omlaag vanaf een willekeurige dag is gewoon 50% met een lichtvoorkeur omhoog. Alle je factoren vind die dat percentage beïnvloeden is dat gewoon curvefitting voor de reeks. Pak maar is een andere periode binnen die reeks, dan zal je zien dat je factoren verlies geven. Wel is het zo dat we over het algemeen langzaam stijgen en hard dalen.

Ta werkt dus meestal maar een tijdje totdat het grote plaatje veranderd, bv eurocrisis.

Als je 1000 mensen hebt die aan jaar aan TA doen, krijg je gewoon een verdeling met mensen die het bijna altijd fout hebben, tot mensen die het bijna altijd goed hadden + alles er tussen in.

De mensen die het bijna altijd goed hadden kun je een abbonement op nemen en na een tijdje verdwijnen ze weer:)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_113622096
het blijft uiteindelijk gokken want voor de zekerheid kan je het nooit weten.
dus eigenlijk zijn de indicatoren onzin en moet je maar een gokje waren of long of short te gaan?
pi_113751903
Ofniet?
pi_113752841
Dat je het nooit kan voorspellen is in ieder geval waar. Al die lijntjes uit de grafieken in de openingspost zijn ook erg nietszeggend in mijn ogen, immers is die altijd backward-looking en zie je pas na een week of het lijntje omhoog of omlaag een trend bleek of een uitzondering dus loop je altijd achter de feiten aan en heeft het geen enkele voorspellende waarde.
pi_113756397
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:58 schreef 0108daniel het volgende:
het blijft uiteindelijk gokken want voor de zekerheid kan je het nooit weten.
dus eigenlijk zijn de indicatoren onzin en moet je maar een gokje waren of long of short te gaan?
Beleggen is inderdaad altijd onzeker, je kunt alleen de kansen zo goed mogelijk proberen in te schatten.

Sommigen denken dat Technische Analyse daar goed voor is, sommige niet.
Zo begrijp ik nog steeds niet hoe TA een ontploffende kerncentrale kan voorspellen ;)
Er zullen overigens vast elementen in zitten die wel nuttig zijn - in zoverre het samenhangt met psychologie van de massa bijvoorbeeld. Maar da's ook niet zo technisch, eerder sociale wetenschap :)

TA doet me atlijd een beetje denken aan alchemie in de middeleeuwen :)

Maar afijn, beleggen is altijd gecalculeerd gokken dus. Wie iets anders beweert leeft van commissie ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:32:57 #9
378698 Pietjebruin
Niets is onmogelijk
pi_113765847
Ik geloof er niet in. Er zijn te veel factoren die de koers bepalen en op basis van het verleden kom je zeker een heel end met het voorspellen van de toekomst, maar niet op basis van uitschietende koersen.
Begin met beleggen: http://www.beginbeleggen.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')