en gewoon accepteren dat de gemeente 5 jaar geleden een fout heeftgemaakt en die 40 euro extra dokken?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:49 schreef Rekkie het volgende:
Doe wat die vrouw zei..... Verder kun je toch niets
Bewijs jij maar dat jij de fout niet hebt gemaakt dan door een bewijs van inlevering over te dragen!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:50 schreef GalgenRad het volgende:
[..]
en gewoon accepteren dat de gemeente 5 jaar geleden een fout heeftgemaakt en die 40 euro extra dokken?
ik heb nog nooit een bewijs daarvoor gekregen, ook niet toen ik een nieuwe id kaart kreeg. Mijn ouders hebben ook nog nooit een bewijs gehad. jij wel?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Bewijs jij maar dat jij de fout niet hebt gemaakt dan door een bewijs van inlevering over te dragen!
Goeiequote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:53 schreef beeer het volgende:
Aangifte doen van verduistering van je oude id door het gemeentehuis.
Ja ik heb mijn paspoort in dit geval mee terug gekregen met gaten er in.... + een bewijs van inleveringquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:52 schreef GalgenRad het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een bewijs daarvoor gekregen, ook niet toen ik een nieuwe id kaart kreeg. Mijn ouders hebben ook nog nooit een bewijs gehad. jij wel?
gemakkelijk geld trekken op deze manier
Het kan zijn dat de ID kaart toen nog niet verlopen was. Dan hoef je die dus ook niet in te leveren.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:54 schreef Wokkel het volgende:
Dus je hebt 4 jaar geleden die kaart ingeleverd en het normale paspoort tarief betaald?
En nu willen ze die kaart en anders moet je vermissingstarief betalen?
Als je die kaart 4 jaar terug niet had ingeleverd had je dan toch al dat vermissingstarief moeten betalen? Heb je nog een betalingsbewijs van die aankoop destijds? Toevallig gepind?
En als de gemeente blijft volhouden, hoe verklaren ze dan dat je destijds wel een paspoort hebt gekregen? Dan zou je dus ook destijds het vermissingstarief hebben betaald en daarmee is de kous af.
Klopt niets van de redenatie van die gemeente.
dat weet ik niet zeker, het kan zijn dat hij nog geldig was, ik heb hem ingeruilt voor een paspoort omdat ik op vakantie ging buiten de EU.ik weet zeker dat ik hem heb achtergelaten op het gemeentehuisquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:07 schreef Adrenalini het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de ID kaart toen nog niet verlopen was. Dan hoef je die dus ook niet in te leveren.
Ik heb hetzelfde gehad. ID kaart ingeleverd bij de oude gemeente, daar paspoort gekregen. Bij de nieuwe gemeente, 5 jaar later, stond nog in het systeem dat ik nog een ID kaart had. Moest ook aangifte van vermissing doen (incl kosten). Ook na aandringen bij de supervisor bleven ze halsstarrig volhouden dat het in het systeem stond en dat dat dus klopte.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:53 schreef beeer het volgende:
Aangifte doen van verduistering van je oude id door het gemeentehuis.
en je kon geen beroep doen om die kosten weer terug te krijgen ofzo?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehad. ID kaart ingeleverd bij de oude gemeente, daar paspoort gekregen. Bij de nieuwe gemeente, 5 jaar later, stond nog in het systeem dat ik nog een ID kaart had. Moest ook aangifte van vermissing doen (incl kosten). Ook na aandringen bij de supervisor bleven ze halsstarrig volhouden dat het in het systeem stond en dat dat dus klopte.
Dus heb ik maar in het proces-verbaal laten zetten: "Ik weet zeker dat ik mijn ID-kaart heb ingeleverd op <datum> bij de gemeente <naam>. Zij hebben hun administratie niet op orde, waardoor ik nu problemen ondervind. Ik vind dat onacceptabel en de burger is weer eens de dupe van bestuurlijke incompetentie." De politie vond het wel grappig. De nieuwe gemeente wat minder; die keken behoorlijk zuur![]()
Heb uiteraard de kosten wel moeten betalen, maar ja, als ik die kosten toch moet betalen, dan kan ik er maar beter wat lol van hebben ook.
Vast wel, maar ik had geen zin in wekenlang touwtrekken over 30 euro.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:18 schreef GalgenRad het volgende:
en je kon geen beroep doen om die kosten weer terug te krijgen ofzo?
het begint bij mij een principe kwestie te worden, tijd maakt me niet meer uit nu :0quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vast wel, maar ik had geen in wekenlang touwtrekken over 30 euro.
is toch raar? de gemeente vergeet iets, en ik mag betalen voor hun fuck-ups?quote:
Ja, is het ook. En als jij er de energie en tijd in wilt steken om er iets tegen te doen: prima.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:22 schreef GalgenRad het volgende:
is toch raar? de gemeente vergeet iets, en ik mag betalen voor hun fuck-ups?
Je betaalt sowieso voor de fuck ups van de gemeente. Linksom of rechtsom.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:22 schreef GalgenRad het volgende:
[..]
is toch raar? de gemeente vergeet iets, en ik mag betalen voor hun fuck-ups?
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je betaalt sowieso voor de fuck ups van de gemeente. Linksom of rechtsom.
Dit, je mag gewoon een paspoort en een ID-kaart hebben.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:07 schreef Adrenalini het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de ID kaart toen nog niet verlopen was. Dan hoef je die dus ook niet in te leveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |