abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:48:08 #1
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113603133
Bij het verkrijgen van mijn huidige paspoort heb mijn ID kaart ingeleverd. Nu wilde ik een nieuw paspoort aanvragen, ik kwam daar met mijn huidige paspoort en een foto, maar ze vroegen mij om mijn verlopen id kaart (verlopen in 2007) ook mee te nemen. Ik heb ze gemeld dat ik die niet had en dat ik die 5 jaar geleden had ingeleverd... die vrouw zei dat het systeem zegt dat ik hem nog had. Ze rade me aan aangifte te doen van vermissing bij de politie en met dit aangifte formulier terug te gaan naar de gemeente. dan zou het allemaal wel geregeld kunnen worden.

Nu kom ik er achter dat er naast de paspoort kosten (48,73) er extra kosten (40 euro) voor de vermissing worden gerekend.

wat kan ik het beste doen? ik weet zeker dat ik mijn ID kaart destijds heb ingeleverd
oooh oooh Den haag
pi_113603196
Doe wat die vrouw zei..... Verder kun je toch niets
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:50:41 #3
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113603229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:49 schreef Rekkie het volgende:
Doe wat die vrouw zei..... Verder kun je toch niets
en gewoon accepteren dat de gemeente 5 jaar geleden een fout heeftgemaakt en die 40 euro extra dokken? :?
oooh oooh Den haag
pi_113603269
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:50 schreef GalgenRad het volgende:

[..]

en gewoon accepteren dat de gemeente 5 jaar geleden een fout heeftgemaakt en die 40 euro extra dokken? :?
Bewijs jij maar dat jij de fout niet hebt gemaakt dan door een bewijs van inlevering over te dragen!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:52:02 #5
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_113603279
Ik denk dat het lastig te bewijzen valt. Misschien kun je bezwaar aantekenen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:52:54 #6
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113603312
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Bewijs jij maar dat jij de fout niet hebt gemaakt dan door een bewijs van inlevering over te dragen!
ik heb nog nooit een bewijs daarvoor gekregen, ook niet toen ik een nieuwe id kaart kreeg. Mijn ouders hebben ook nog nooit een bewijs gehad. jij wel?

gemakkelijk geld trekken op deze manier
oooh oooh Den haag
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:53:07 #7
180174 Diemux
People vs Me
pi_113603319
Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad, na enigzins aan te hebben gedrongen bij de juffrouw achter de desk (en haar supervisor) kreeg ze hem alsnog en werd de ID kaar tuit het systeem gehaald. (Gemeente Haarlem)
pi_113603351
Aangifte doen van verduistering van je oude id door het gemeentehuis.
pi_113603377
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:53 schreef beeer het volgende:
Goeie :D
pi_113603393
Dus je hebt 4 jaar geleden die kaart ingeleverd en het normale paspoort tarief betaald?

En nu willen ze die kaart en anders moet je vermissingstarief betalen?

Als je die kaart 4 jaar terug niet had ingeleverd had je dan toch al dat vermissingstarief moeten betalen? Heb je nog een betalingsbewijs van die aankoop destijds? Toevallig gepind?

En als de gemeente blijft volhouden, hoe verklaren ze dan dat je destijds wel een paspoort hebt gekregen? Dan zou je dus ook destijds het vermissingstarief hebben betaald en daarmee is de kous af.

Klopt niets van de redenatie van die gemeente.
pi_113603405
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:52 schreef GalgenRad het volgende:

[..]

ik heb nog nooit een bewijs daarvoor gekregen, ook niet toen ik een nieuwe id kaart kreeg. Mijn ouders hebben ook nog nooit een bewijs gehad. jij wel?

gemakkelijk geld trekken op deze manier
Ja ik heb mijn paspoort in dit geval mee terug gekregen met gaten er in.... + een bewijs van inlevering
pi_113603804
Alles wat Wokkel hierboven zegt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:07:05 #13
351760 Adrenalini
Amazing Adrenalini Brothers
pi_113603854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:54 schreef Wokkel het volgende:
Dus je hebt 4 jaar geleden die kaart ingeleverd en het normale paspoort tarief betaald?

En nu willen ze die kaart en anders moet je vermissingstarief betalen?

Als je die kaart 4 jaar terug niet had ingeleverd had je dan toch al dat vermissingstarief moeten betalen? Heb je nog een betalingsbewijs van die aankoop destijds? Toevallig gepind?

En als de gemeente blijft volhouden, hoe verklaren ze dan dat je destijds wel een paspoort hebt gekregen? Dan zou je dus ook destijds het vermissingstarief hebben betaald en daarmee is de kous af.

Klopt niets van de redenatie van die gemeente.
Het kan zijn dat de ID kaart toen nog niet verlopen was. Dan hoef je die dus ook niet in te leveren.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:11:28 #14
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113604018
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:07 schreef Adrenalini het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de ID kaart toen nog niet verlopen was. Dan hoef je die dus ook niet in te leveren.
dat weet ik niet zeker, het kan zijn dat hij nog geldig was, ik heb hem ingeruilt voor een paspoort omdat ik op vakantie ging buiten de EU.ik weet zeker dat ik hem heb achtergelaten op het gemeentehuis
oooh oooh Den haag
pi_113604194
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:53 schreef beeer het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad. ID kaart ingeleverd bij de oude gemeente, daar paspoort gekregen. Bij de nieuwe gemeente, 5 jaar later, stond nog in het systeem dat ik nog een ID kaart had. Moest ook aangifte van vermissing doen (incl kosten). Ook na aandringen bij de supervisor bleven ze halsstarrig volhouden dat het in het systeem stond en dat dat dus klopte.
Dus heb ik maar in het proces-verbaal laten zetten: "Ik weet zeker dat ik mijn ID-kaart heb ingeleverd op <datum> bij de gemeente <naam>. Zij hebben hun administratie niet op orde, waardoor ik nu problemen ondervind. Ik vind dat onacceptabel en de burger is weer eens de dupe van bestuurlijke incompetentie." De politie vond het wel grappig. De nieuwe gemeente wat minder; die keken behoorlijk zuur _O-
Heb uiteraard de kosten wel moeten betalen, maar ja, als ik die kosten toch moet betalen, dan kan ik er maar beter wat lol van hebben ook. ^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:18:07 #16
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113604256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gehad. ID kaart ingeleverd bij de oude gemeente, daar paspoort gekregen. Bij de nieuwe gemeente, 5 jaar later, stond nog in het systeem dat ik nog een ID kaart had. Moest ook aangifte van vermissing doen (incl kosten). Ook na aandringen bij de supervisor bleven ze halsstarrig volhouden dat het in het systeem stond en dat dat dus klopte.
Dus heb ik maar in het proces-verbaal laten zetten: "Ik weet zeker dat ik mijn ID-kaart heb ingeleverd op <datum> bij de gemeente <naam>. Zij hebben hun administratie niet op orde, waardoor ik nu problemen ondervind. Ik vind dat onacceptabel en de burger is weer eens de dupe van bestuurlijke incompetentie." De politie vond het wel grappig. De nieuwe gemeente wat minder; die keken behoorlijk zuur _O-
Heb uiteraard de kosten wel moeten betalen, maar ja, als ik die kosten toch moet betalen, dan kan ik er maar beter wat lol van hebben ook. ^O^
en je kon geen beroep doen om die kosten weer terug te krijgen ofzo?

als ze dit bij mij flikken stap ik naar de nationale ombudsman
oooh oooh Den haag
pi_113604320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:18 schreef GalgenRad het volgende:
en je kon geen beroep doen om die kosten weer terug te krijgen ofzo?
Vast wel, maar ik had geen zin in wekenlang touwtrekken over 30 euro.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:20:22 #18
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113604349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vast wel, maar ik had geen in wekenlang touwtrekken over 30 euro.
het begint bij mij een principe kwestie te worden, tijd maakt me niet meer uit nu :0
oooh oooh Den haag
pi_113604368
Succes ermee dan maar.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:22:24 #20
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113604429
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Succes ermee dan maar.
is toch raar? de gemeente vergeet iets, en ik mag betalen voor hun fuck-ups?
oooh oooh Den haag
pi_113604509
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:22 schreef GalgenRad het volgende:
Ja, is het ook. En als jij er de energie en tijd in wilt steken om er iets tegen te doen: prima.
Ik had daar geen zin in.
pi_113606878
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:22 schreef GalgenRad het volgende:

[..]

Je betaalt sowieso voor de fuck ups van de gemeente. Linksom of rechtsom.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113606949
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je betaalt sowieso voor de fuck ups van de gemeente. Linksom of rechtsom.
:Y
En in dit geval: gewoon rechtdoor ;)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:45:09 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113607251
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:07 schreef Adrenalini het volgende:

[..]

Dit, je mag gewoon een paspoort en een ID-kaart hebben.
Maar, als TS zeker weet dat hij hem bij de gemeente heeft ingeleverd dan is het wel heel zuur.

Overigens krijg ik m'n oude paspoort altijd weer mee als ik een nieuw haal, het wordt alleen ongeldig gemaakt door er gaten in te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113607362
Id kaart moet ingeleverd worden bij de gemeente... Wanneer maakt niet uit... Volgens mij mag je daar nog 100 jaar over doen, maar dat weet ik verder niet zeker.

Gewoon zeggen dus dat je hem wilt houden terwijl je hem niet hebt.... :o
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')