abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:17:31 #1
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_113602010
Ik zit in een moeilijke situatie en weet niet precies hoe ik hier mee moet omgaan.

Enkele jaren geleden is een zus van een goede vriend van me verongelukt. Een aantal weken later zijn we met de complete vriendengroep wezen stappen. Op een gegeven moment gingen we wat eten toen we een jongen tegenkwamen die van het ongeval had gehoord. Hij maakte er een opmerking over die echt niet door de beugel kon. Mijn vriend was direct van slag en het heeft paar dagen geduurd voordat hij er weer bovenop was. Telkens als we deze jongen tegenkomen bij het uitgaan ontstaat er een grimmige sfeer. Ik houd me meestal afzijdig omdat ik niet van ruzie houd.
Nou blijkt die jongen opeens een collega van me te zijn. Ik heb hem proberen te negeren maar hij begon uiteindelijk tegen me te praten en dan praat je ook wel terug natuurlijk. Nu kan ik wel redelijk goed met hem en we maken ook grappen en ouwehoeren, maar het zit me toch dwars. Het voelt fout om zo met hem om te gaan omdat hij een vriend van me zó hard heeft gekwetst. Ik denk ook niet dat mijn vrienden het kunnen waarderen dat ik zo vriendschappelijk met hem omga.
Wat is jullie advies? Moet ik hem een nieuwe kans geven of zou ik me distantiëren van hem?
Het leven is een toverbal.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:22:20 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_113602156
Iedereen maakt wel eens een stomme opmerking, soms gewoon omdat je te snel praat (ondergetekende ...), soms ook omdat je de omstandigheden niet kent. We zijn allemaal mensen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_113602168
Die jongen wijst hem alleen dat er nog pijn in jouw vriend zit en misschien nog iets moet los laten. Laat je vriend kijken waarom de opmerking hem zo raakt en hopelijk helpt het hem om dingen los te laten. De kwetsende jongeman komt niet voor niets in zijn leven.
pi_113602191
Misschien eens aan vergeven en vergeten denken als het al een aantal jaren geleden is en het éénmaal een opmerking betrof? Veel beter voor iedereen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:25:51 #5
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_113602282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:23 schreef trovey het volgende:
Misschien eens aan vergeven en vergeten denken als het al een aantal jaren geleden is en het éénmaal een opmerking betrof? Veel beter voor iedereen. ;)
Ik kan hem misschien wel vergeven, maar het voelt gewoon fout omdat mijn vriend hem nooit zal vergeven.
Het leven is een toverbal.
pi_113602470
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:25 schreef CrushedTinBox het volgende:

[..]

..omdat mijn vriend hem nooit zal vergeven.
Ja, haat en pijn kunnen zeer verslavend zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')