Gelukkig zijn niet alle marokanen zoquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:15 schreef kingtoppie het volgende:
De meeste straat marokanen die ik tegenkom zou ik niet als vriendje willen als ik een meisje was, doe mij dan maar een kaneelstokje.

Zeker niet, daarom heeft hij het ook over straatmarokkaantjes.quote:

Ze heeft altijd al interesse gehad in de Islam. Sinds de dood van mn pa is ze gewoon echt op zoek naar antwoorden en zij denkt dat ze die in de Islam kan vinden. << dat stukje vind ik helemaalquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:10 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Was ze al gelovig of is het een opwelling?

Kan ook betekenen dat hij best progressief is maar dat zijn ouders van de oude stempel zijn. En de meeste mensen willen ook niet op zoiets met hun familie breken, dus ja... Ik kan me je angst wel voorstellen maar het kan maarzo meevallenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ze heeft altijd al interesse gehad in de Islam. Sinds de dood van mn pa is ze gewoon echt op zoek naar antwoorden en zij denkt dat ze die in de Islam kan vinden. << dat stukje vind ik helemaal
Mooie bijkomstigheid is dat haar Marokkaanse vriend alleen met haar kan/wil gaan samenwonen als zij moslima is anders laten zijn ouders dat nooit toe. << dat stukje vind ik dus doodseng.

Lijkt me lastig. Niet een cultuur waar je zomaar weer uit kan stappen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ze heeft altijd al interesse gehad in de Islam. Sinds de dood van mn pa is ze gewoon echt op zoek naar antwoorden en zij denkt dat ze die in de Islam kan vinden. << dat stukje vind ik helemaal
Mooie bijkomstigheid is dat haar Marokkaanse vriend alleen met haar kan/wil gaan samenwonen als zij moslima is anders laten zijn ouders dat nooit toe. << dat stukje vind ik dus doodseng.

Nee dan de hardcore grefo's, daar word je niet geïntimideerdquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:25 schreef kingtoppie het volgende:
Kvind het altijd zonde als mensen zich bekeren tot een geloof... Helemaal zo een geloof als de islam waar je toch bijna gelijk een intimiderend gevoel van krijgt...

Dat laatste gedeelte snap ik dat dat eng is.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]

Ja en nemen zijn ouders wel genoegen met een bekeerd Nederlands meisje of heeft mijn zusje straks toch pijn omdat hij per se met een Marokkaanse thuis moet komen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Kan ook betekenen dat hij best progressief is maar dat zijn ouders van de oude stempel zijn. En de meeste mensen willen ook niet op zoiets met hun familie breken, dus ja... Ik kan me je angst wel voorstellen maar het kan maarzo meevallen

Ze heeft wel al gezegd dat wat er ook gebeurd ze weigert een hoofddoek te dragen!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:29 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat laatste gedeelte snap ik dat dat eng is.
Dat is het probleem van veel moslims, niet moslims krijgen geen kans.
Maar vooral bekeerde moslims zijn vaak veel meer open.
En voor veel mensen bied het veel troost.
Napoleon, 1 van de outlawzis na een leven van 30 jaar geweld ook bekeerd tot de islam, heeft het gangsterleven, en de rapwereld achter zich gelaten en geeft hele interesante lezingen tegenwoordig

?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee dan de hardcore grefo's, daar word je niet geïntimideerd

Ja en nee. We zijn het eens, alleen is intimidatie een van de facetten van alle strenge geloofsovertuigingen. Niet alleen van de islam.quote:

De islam valt alleen wat tandjes extra op, en op dit moment gaat het toevallig over de islam... Ik voel de noodzaak niet om de islam te beschermen door het ''gewoner'' te laten lijken omdat ze niet het enige geloof zijn dat iets te extreem lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja en nee. We zijn het eens, alleen is intimidatie een van de facetten van alle strenge geloofsovertuigingen. Niet alleen van de islam.

Het is ook niet gewoon of acceptabel, in tegendeel. Het is alleen niet beperkt tot de Islam. De Islam valt hooguit harder op omdat het een voor onze cultuur 'vreemde' geloofsovertuiging is, aan de grefo's zijn we al sinds mensenheugenis gewend. Maakt een van beide niet meer of minder intimiderendquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De islam valt alleen wat tandjes extra op, en op dit moment gaat het toevallig over de islam... Ik voel de noodzaak niet om de islam te beschermen door het ''gewoner'' te laten lijken omdat ze niet het enige geloof zijn dat iets te extreem lijkt te zijn.

quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:10 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ze vallen allebei alleen op Marokkanen, geloof niet dat er hier iemand post die Marokkaans is

quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:53 schreef heloef het volgende:
Allah Doner
[ afbeelding ]
Nu heb ik trek in Doner

Ik ook.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:53 schreef heloef het volgende:
Allah Doner
[ afbeelding ]
Nu heb ik trek in Doner

Nee.quote:

Omdat je bent vergeten te emigrerenquote:

Nou, nee.quote:
| Forum Opties | |