maar de VVD kan dit wel zeggen, voor de verkiezingen, achter de rug zeggen ze tegen de banken , als je het maar laatquote:Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:
De belanghebbenden voor hogere schulden en hogere verkoopprijzen zijn weer sterk vertegenwoordigd in dit topic zeg
Je bent gewoon wederom uitgeluld, zoals zovaak. Schitterend om te zien overigens, hoe jij keer op keer op je plek gezet wordt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:
De belanghebbenden voor hogere schulden en hogere verkoopprijzen zijn weer sterk vertegenwoordigd in dit topic zeg
Sure!quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent gewoon wederom uitgeluld, zoals zovaak. Schitterend om te zien overigens, hoe jij keer op keer op je plek gezet wordt.
En ze hebben nog gelijk ookquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sure!
Van IMF tot EU is het erover eens dat Nederland torenhoge hypotheekschulden heeft, maar een paar Fokkertjes-met-torenhoge-schulden "bewijzen" dat het allemaal wel meevalt
En het is ook al geen recht om sociaal te huren en het is vanwege de absurde inkomenseisen bijna onmogelijk om particulier te huren.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:57 schreef Devv het volgende:
[..]
Nee. Dat vind ik dus niet. Van mij mag de leengrens op maximaal 100% blijven. Met de rest moet je zelf maar over de brug komen en anders koop je niet. Het is immers geen recht om een huis te mogen kopen.
De EU en de OESO wil toch dat Nederland de HRA gaat afschaffenquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ze hebben nog gelijk ookso much voor het dom nablaten van het IMF en de EU!
Ik heb helemaal geen enkel belang bij een hoge schuld of een hoge verkoopprijs. Ik ben helemaal niet van plan om mijn huis te verkopen, noch vind ik het leuk om meer rente dan strikt noodzakelijk te betalen voor mijn hypotheek.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Bron.quote:Het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB) verwacht dat onze totale hypotheekschuld de komende jaren fors gaat dalen.
De Nederlandse hypotheekschuld is tot nu toe deze eeuw ruim verdubbeld, van ¤ 249 miljard in 2000 naar ¤ 652 miljard in 2011. Ook vorig jaar, bij dalende huizenprijzen, steeg toch onze totale hypotheekschuld. Maar EIB verwacht dat in 2015 tot en met 2030 er veel afgelost gaat worden. In die periode eindigen namelijk veel spaarhypotheken. En dankzij het opgebouwde kapitaal in spaar- en beleggingsverzekeringen zal er ongeveer ¤ 220 miljard afgelost worden.
Ze hoeven ook minder belasting te betalen toch?quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
Afschaffen van de HRA heeft geen gevolg voor de totale hypotheekschuld.
Sterker nog, door afschaffen van de HRA zal in eerste instantie de totale schuldenlast toenemen omdat mensen door wegvallen van de HRA minder extra kunnen sparen en aflossen.
Vooral niet inhoudelijk de discussie aangaan, maar een ad hominem eruit gooien...quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan die hypotheek van mij vandaag nog aflossen, nog afgezien van het feit dat het per definitie een oneigelijk argument is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Sure!
Van IMF tot EU is het erover eens dat Nederland torenhoge hypotheekschulden heeft, maar een paar Fokkertjes-met-torenhoge-schulden "bewijzen" dat het allemaal wel meevalt
In theorie zou dat wel logisch zijn, in de praktijk blijkt vaak dat de overheid toch weer wat extra overhoudt. Niet dat daar het tekort lager van wordt... geld brandt de gemiddelde ambtenaar nu eenmaal in de hand.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
![]()
Jij denkt dat afschaffen van de HRA direct leidt tot lagere belastingen?
de HRA is bedacht vanwege het eigen woningforfait, het kopen/hebben van een woning moet wel betaalbaar blijven en voor iedereen mogelijk zijn (vind de politiek en dat heeft de PvdA in de jaren na '80 erg gepromoot)quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
My point exactly.
Wel het afschaffen van de HRA dus, maar géén andere lastenverlichting daarvoor in de plaats.
In feite dus een lastenverzwaring en minder extra sparen en extra aflossen.
Op korte termijn dus een averechts effect (niet dat ik per definitie tegen het afschaffen van de HRA ben, maar wél moet het effect daarvan vooral op lange termijn worden bezien).
Dat zeg ik niet maar er is minder belastinggeld nodig.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
![]()
Jij denkt dat afschaffen van de HRA direct leidt tot lagere belastingen?
ik ben ook voor lagere loonheffing en afschaffen van allerlei subsidies voor verschillende groepenquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:09 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar er is minder belastinggeld nodig.
Waarom zou je rente betalen als je te betalen rente meer is dan de ontvangen rente?quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:42 schreef DS4 het volgende:
Ik kan die hypotheek van mij vandaag nog aflossen, nog afgezien van het feit dat het per definitie een oneigelijk argument is.
Omdat je een dief van je eigen portomonnee bent als je het geld tegen een hogere rente kan wegzetten dan de hypotheekrente minus HRA. ( Denk aan deposito`s).quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:11 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Waarom zou je rente betalen als je te betalen rente meer is dan de ontvangen rente?
Staaltje van "kijk eens hoeveel geld ik heb" dus maar niet erg geloofwaardig.
meeste mensen gaan dan ermee beleggen met dat geld en raken in paniek en dan de helft kwijt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat je een dief van je eigen portomonnee bent als je het geld tegen een hogere rente kan wegzetten dan de hypotheekrente minus HRA. ( Denk aan deposito`s).
Gelul natuurlijk. Mensen die zo slim zijn om niet als een blinde af te gaan lossen zijn meestal ook zo slim om beleggingen te nemen die niet gelijk het afvoerputje in gaan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef HD9 het volgende:
[..]
meeste mensen gaan dan ermee beleggen met dat geld en raken in paniek en dan de helft kwijt.
veilige is het om af te lossen op de hypotheek
quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:18 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die zo slim zijn om niet als een blinde af te gaan lossen
Ja, en dan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:09 schreef klaaskippegaas het volgende:
Dat zeg ik niet maar er is minder belastinggeld nodig.
Je kunt ook eens in gaan op argumenten?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:57 schreef RemcoDelft het volgende:
![]()
Hypotheekrenteaftrek leidt tot de raarste constructies.
Dat inderdaad. De VVD zal het jeuken wat de woningmarkt doet, de VVD wil alleen maar zieltjes winnen.quote:
Vanwege de aftrek wellicht? Ik betaal netto ongeveer 2,5% en dat is een rendement wat een blind paard nog kan halen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:11 schreef klaaskippegaas het volgende:
Waarom zou je rente betalen als je te betalen rente meer is dan de ontvangen rente?
Staaltje van "kijk eens hoeveel geld ik heb" dus maar niet erg geloofwaardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |