SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
Verschilt gewoon aan mijn stemming, kan in iedere situatie voorkomenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:33 schreef Zaiks93 het volgende:
Heb je dat ook als je gewoon ergens uitgaat?
Mja ik heb er ergens ver verstopt wel een klein beetje vat op....quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:37 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat komt me bekend voor. Met mij is het zo dat ik het niet gewend ben.
ja, klopt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:50 schreef Cavalinho het volgende:
Bij typen word je niet onderbroken of tegengesproken, je kunt vrijuit je gedachten uiten...en achteraf nog dingen veranderen. Wat je zegt wordt meteen gehoord en beoordeeld en woorden terugnemen gaat niet echt. Dat kan voor een zekere remming zorgen.
Dat is juist voor mij een voorbeeld om uit te concluderen dat het wel degelijk energie kost om dat geluid te producerenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:56 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
ja, klopt.
en mensen die je niet goed hebben verstaan en dan vragen om het te herhalen. Ook zoiets.
ja, heb ik ook. Ze verstaan je niet en je moet herhalen en daarbij moet je steeds hetzelfde zeggen als wat je eerder zei en dat kost ook wat energie. Je moet nog eens nadenken wat je daarvoor gezegd had. Goed topic trouwens.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is juist voor mij een voorbeeld om uit te concluderen dat het wel degelijk energie kost om dat geluid te produceren
Verschilt... Maar dat zou kunnen inderdaad.. Aan jou om te leren hoe je beter kunt meten om welke variant het gaatquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:07 schreef Cavalinho het volgende:
Het is slimmer om het dan anders te zeggen dan eerst, omdat "niet horen" vaak "niet begrijpen" is, of niet goed doordringen.
Meer koffie drinken maakt socialerquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef Lienekien het volgende:
Als je met mensen praat, is er veel meer interactie. Dat kan vermoeiend zijn.
Gode zij dank!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:37 schreef kingtoppie het volgende:
In dit soort situaties mis ik de DM functie
Misschien toch eens andere vrienden zoeken?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:37 schreef Fera het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, ik kan op deze manier rustig nadenken over wat ik wil zeggen en een beter verhaal construeren. Tevens kan ik mezelf beter uitdrukken, begrijpelijker maken. Als ik praat dan wil ik nog wel eens me verspreken of ik wordt onderbroken. Dat laatste overkomt mij vrij vaak. Het is alsof sommige mensen iedereen stil kunnen leggen als zij praten, dan is iedereen 'all ears', terwijl sommige mensen altijd onderbroken worden, zoals ik. En dat kost mij ook vaak energie, het is vermoeiend als mensen niet naar je luisteren en door je heen praten. Alsof jouw mening er niet toe doet.
Ondanks dat alles praat ik liever dan ik typ. Een echt gesprek geeft mij veel meer voldoening dan een post of Fok! Niettemin blijft dit leuk, aangezien hier vaak interessante onderwerpen langskomen.
Denk het ook... Als ik met rust gelaten wil worden reageer ik gewoon nauwelijks / half...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:41 schreef Riddler86 het volgende:
Mannen hebben dit wel meer dan vrouwen denk ik..
Ik merk meer dat het aan het persoon tegenover je ligt....quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:45 schreef Cavalinho het volgende:
Dat altijd onderbroken worden kan ook komen omdat je te onsamenhangend praat of niet snel genoeg to the point komt. Kan dus aan jezelf liggen.
Vrouwen lijken soms te willen praten om te praten, ongeacht of ze onzin uitkramen en of er iemand luistert...
Maar ja, misschien omdat wij goede luisteraars zijn?
Het zijn niet alleen vrienden die dit doen. Ik vind zelf niet dat ik onsamenhangend praat en ben juist vrij direct. Aldus de mensen die wel de tijd nemen om te luisteren (zoals mijn vriend).quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Misschien toch eens andere vrienden zoeken?
Is goed, waar woon je?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:52 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zou je wel eens in het echt willen meemaken Fera want ik kan er niet over oordelen of je iets fout doet... Of dat je het je verbeeld oid...
Ja, ik dacht ook al dat het iets met dominantie te maken had. Je hebt natuurlijke leiders en natuurlijke volgers. En blijkbaar moeten de volgers gewoon hun mond houden en de leiders het woord laten doen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:54 schreef Cavalinho het volgende:
Misschien een bepaalde dominante houding naar je toe, Fera, ik weet het niet. Zelf laat ik mensen meestal wel uitpraten, maar soms ben ik ook erg enthousiast als ik een "dat heb ik ook" moment heb en knal er dan doorheen.
Grappig dat je username dan Fera is (roofdier in het portugees, voor die het niet weten) komt mij ook over als assertief genoeg.
Blijkbaar is mijn positie in dat spectrum variabelquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:56 schreef Fera het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook al dat het iets met dominantie te maken had. Je hebt natuurlijke leiders en natuurlijke volgers. En blijkbaar moeten de volgers gewoon hun mond houden en de leiders het woord laten doen.
Misschien was ik wel serieus.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik dacht dat je serieus wasHad je wel gemeet hoor (mits jij hierheen zou komen / erg dichtbij woont)
Topic kaap maakt niet uit, ik verwissel gewoon wat gedachtes over ''praten vs typen''
Woon je toevallig in zuidholland?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:57 schreef Fera het volgende:
[..]
Misschien was ik wel serieus.Ik sta altijd open voor nieuwe contacten.
Dat is een goed punt. Sommige mensen trekken misschien meer de aandacht door handgebaren, of gezichtsuitdrukkingen. Ik weet al dat non verbale communicatie niet mijn sterkste punt is. Wellicht dat ik daarom mezelf beter uitdruk in tekst.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:57 schreef Cavalinho het volgende:
Nou, het is anders best goed om een stil te staan bij waarom we praten en waarom de een wel aandacht krijgt en de ander niet.
Wellicht heeft het veel te maken met je nonverbale communicatie.
Nope. Maar we leven niet meer in de tijd van paard en wagen.quote:
Neuh, het paard mag wel thuisblijvenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:59 schreef Fera het volgende:
[..]
Nope. Maar we leven niet meer in de tijd van paard en wagen.
Ik wilde eigenlijk net vragen of we niet beter op PM verder konden gaan, voordat we slowchat waarschuwingen of zo krijgen. Beter spammen we dit topic niet vol.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:01 schreef Cavalinho het volgende:
Eh, wordt het nu een onderonsje? Dan kan ik weg. Moet toch weer aan de slag.
Je voelt je toch niet buitengesloten he?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:01 schreef Cavalinho het volgende:
Eh, wordt het nu een onderonsje? Dan kan ik weg. Moet toch weer aan de slag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |