Klopt, daarbij studeer ik af in china waar mensen sowieso niet verwachten dat je nee zegt en waar werkdagen iets langer duren dan dat je eigenlijk afspreekt. Dan kan je wel heel westers je aan de afspraak houden maar daar maak je geen vrienden mee.. Gelukkig nu wel af kunnen spreken dat ik maandag en dinsdag ochtend "vrij" ben.. dan ben ik dus niet op kantoor en kan ik rustig thuis aan mn scriptie werken..quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:26 schreef Tjik het volgende:
[..]
Daar had ik ook last van ja. Mede-stagiaire ook. Ze zeiden: als het rustig is of als je binnenkomt op kantoor kun je ff aangeven dat je aan je scriptie gaat zitten.
Maar in de praktijk is dat lastig. Ze vragen je toch af en toe of je iets wil doen als het druk is..
Misschien via Excel?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:01 schreef Arriano het volgende:
Iemand enige ervaring met thesistools en het importeren van de gegevens hiervan naar spss? Ik heb het geprobeerd maar het komt er op neer dat mijn vragen los erin komen en zonder antwoordcategorieen e.d. Iemand...?
Ik weet niet meer precies hoe, maar ik heb het via excel gedaan, knippen en plakken. Die antwoordcategorieėn moet je denk ik wel zelf invullen, tenminste dat 1='ja' 2='nee' etc. dan he.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:01 schreef Arriano het volgende:
Iemand enige ervaring met thesistools en het importeren van de gegevens hiervan naar spss? Ik heb het geprobeerd maar het komt er op neer dat mijn vragen los erin komen en zonder antwoordcategorieen e.d. Iemand...?
Oh, ik moet er nog 17.000....quote:Op woensdag 24 april 2013 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kom er terwijl ik 17.500 woorden heb en nog niet klaar ben achter dat ik maar 18.000 woorden kerntekst mag. Grande inkorterij dus, helaas.
Ik denk dat ik rond de 30k wel had gehaald in totaal. Maar ik ben nu heel erg kernachtig aan het schrijven en veel verwijzingen aan het maken naar 'uitwerkingen' in de bijlagen. Zie je bij vrij veel HBO scripties met een max. aantal woorden.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ik moet er nog 17.000....
en heb er op 't moment al 23.000_!
het is bij ons geen keiharde grens gelukkig, maar de richtlijn is hier wel hoger ivm onderzoeksmasterquote:Op woensdag 24 april 2013 20:36 schreef thenxero het volgende:
Minimaal/maximaal aantal woorden bij alfa studies, wat een verschrikking.
En het resultaat is dat mensen die veel bereikt hebben het heel kernachtig moeten weergeven, en dat mensen die geen reet uitgevoerd hebben een lulverhaal in elkaar gaan breien. Het aantal woorden zegt weinig.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:29 schreef Ryon het volgende:
Bij taal- en maatschappijstudies zijn woorden je belangrijkste hulpmiddel, vandaar dat er ook het een en ander om te doen is. Het aantal woorden is ook meer een richtlijn. Bevindingen kan je namelijk tot in detail beschrijven in 30.000 woorden, maar ook kernachtig samenvatten in 10.000 woorden. Taalgebruik en opbouw van het werk is ook erg belangrijk. Wetenschappelijke argumenten krijgen pas kracht als deze helder en precies zijn verwoord, anders snapt de lezer simpelweg niet wat je redenering is.
Om studenten duidelijk te maken dat niemand geļnteresseerd is in ellenlange beschouwingen als het ook kort en krachtig kan maar dat het ook niet te kort en krachtig moet wordt het aantal woorden gewoon lekker tussen bijv de 7.000 en 10.000 gelegd. Weet je waar je op moet richten.
Mijn kern is rond de 13k. Totaal 26k.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:59 schreef fh101 het volgende:
Hmm, dan hou ik het er maar op dat je een talen studie deed en daarom zoveel meer woorden had
quote:
Een vrouw als begeleider...quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:09 schreef Mishu het volgende:
Mijn scriptie begeleider kan ik af en toe wel onder het tapijt vegen als ze feedback geeft op een onprettige manier, grom. Chagrijnig wijf. Ben af en toe blij als ik van haar af ben
Jij bent degene die de deadlines moet stellen. Het is jouw project, en het is niet raar dat JIJ alleen aan JOUW onderzoek werkt. Initiatief nemen en vragen om deadlines, vragen om feedback, expliciet ook, en niet afwachten. Dat is funest. Je begeleider is er om je te begeleiden, niet om je er doorheen te sleuren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:36 schreef koffiegast het volgende:
Ik snap mijn supervisor ook niet helemaal, pusht nooit deadlines, vraagt altijd nog even zus en zo. Dan denk je 'ow hij weet waar hij het over heeft', vervolgens werk je stuff uit en merk je dat het niks is.
Ik heb uiteindelijk vrijwel geheel zelfstandig alles gedaan in mijn research, jammer dat ik zolang stug er aan door werkte omdat het per se vernieuwend en geweldig moest zijn; en dat ik een dipje raakte.
Er zijn altijd uitzonderingenquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn BA-scriptie begeleider was een vrouw. Werkte prima.
Juist!quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn BA-scriptie begeleider was een vrouw. Werkte prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |