Tenzij Belg, dan is het weer andersquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:39 schreef ZodiaX het volgende:
Ik weet genoeg bedankt.
Gewoon Van de Bekkebouwer dus, ipv Bekkebouwer, van de.
Is "Van de" in dit geval onderdeel van de achternaam, of is het een tussenvoegsel?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:39 schreef ZodiaX het volgende:
Ik weet genoeg bedankt.
Volgens mij is het van de Bekkebouwer. Tussenvoegsel in kleine letters. Trouwens de belastingdienst doet het nog makkelijker die typt alles in capslock VAN DE BEKKEBOUWERquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:39 schreef ZodiaX het volgende:
Ik weet genoeg bedankt.
Ligt er aan of er een voornaam genoemd wordt. Van de Bekkebouwer is goed, maar Henk van de Bekkebouwer ook.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij is het van de Bekkebouwer. Tussenvoegsel in kleine letters. Trouwens de belastingdienst doet het nog makkelijker die typt alles in capslock VAN DE BEKKEBOUWER.
Dit. Als de achternaam zonder voornaam genoemd wordt altijd het eerste tussenvoegsel met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ligt er aan of er een voornaam genoemd wordt. Van de Bekkebouwer is goed, maar Henk van de Bekkebouwer ook.
'De' hoeft dan weer niet met hoofdletter.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:09 schreef alxmrkt het volgende:
klopt, Van De Bekkebouwer is correct, en klinkt ook beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |