abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113547084
De Baby's

16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
23 september 2011: Destin Liam, zoon van Scorpionsworld
23 september 2011: Loïs, dochter van PiercedGal
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
19 november 2011: Rayen, zoon van Timejumper
23 november 2011: Kioni, dochter van MizzEnroe
24 november 2011: 'SC-tje', dochter van SummerBreeze & SocialDisorder
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
16 december 2011: 'Draakje', dochter van NotTheSame
21 december 2011: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012: Midas, zoon van Kyara en Argento
25 januari 2012: 'Pietje', zoon van Bleie
10 februari 2012: Sander, zoon van Fee-nix
3 maart 2012: Cristel, dochter van PureEvil
9 april 2012: Huubke, zoon van Asyniur
3 mei 2012: Cara, dochter van Xanteh
9 mei 2012: Lior Nethanel, zoon van Tinuviel & Iamredleader
9 mei 2012: Lisa, dochter van Sam1993
12 mei 2012: S.ara, dochter van zoë23
11 juni 2012: Faye, dochter van Marjolijntje

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_113547111
En geen gerel, gebabybyte of nachtelijk gespook meer :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:03:28 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113547310
-O-
pi_113547370
Mijn oO< wordt weer wakker.. Kort slaapje vanochtend.
Knuffeltijd!
pi_113547469
:{
Nog 1ding over de stokke bak, die is (helaas) kleiner dan de meeste anderen (Google ;) )
Bij de W vorm 63 en 65 cm ongv

Verder een fijne wagen voor lange mensen, niet voor lange baby's dus..

Ik ben daarnaast niet van plan S lang in een MC te laten zitten, want langer dan 15min wandelen zit er toch niet in.
pi_113547504
Rel en gedoe gemist O+

Hier weer een fijn nachtje gehad ondanks dat het 26 graden op Cas zijn kamertje was!
Heerlijk geslapen tot 07:00 uur. Nu maar weer even een dutje voor we er op uit gaan op onze fiets! *; Gisteren lekker samen pasta gegeten, 2 bordjes gingen er in en een toetje! Dus voor het kdv skip ik de 8 maanden potjes en gaan we over op groter. Meneer blieft een goed bord vol!

Heeft de stokke een buggy opzetstuk wat helemaal plat kan? Dat zou je t.z.t. kunnen gebruiken denk ik. Cas ging over in de stuk toen hij 5 maanden oud was, onze wagenbak was ook klein en we hadden toen onze Mountain Buggy nog niet.
pi_113547566
63 is ook weinig zeg.. Die van de Quinny is al niet groot met 70cm.. Was bij beide jongens proppen tot de 6 maand.. Maar dat ging net met opgetrokken pootjes..

Lekker zo'n eter cynthia!
pi_113547656
Klinkt goed cyntiaa :)

Ja, ze hebben een opzetstuk waar de baby in kan zitten, die kan ook helemaal kantelen + er zit een verkleiner bij (net als bij de MC) ik las dat het pas met 6mnd mocht ivm de rug.
Maar aan de andere kant, in de MC 'zitten' ze ook. En die van de stokke kun je kantelen in een ligstand.

http://www.stokke.com/nl-(...)ry-concept/grow.aspx
pi_113547736
Maar in de maxi cosi mogen ze ook alleen in de auto en anders niet. Het is niet om te wandelen of shoppen :{

Wat een klappen voor de rug van je kleintje als je nu al over moet. Belachelijke maat voor een bak van een wagen die je maakt voor lange mensen :')

Onze easywalker heeft een bak van 80cm ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113547937
Wow! Elise on top! *O*
pi_113547990
Jups Sannne.. Is het al een mini-dreumes aan het worden?
pi_113548017
Ja niks baby meer aan.. Op dr kale knar na dan ;) Ik zal eens een update doen in het fototopic..
pi_113548068
Is ook belachelijk DML
pi_113548283
inderdaad zoe echt belachelijk. en geeft dus inderaad vervoersproblemen. Wij hebben lisa hier ook alleen in de maxi cosi als we met de auto gaan of op het onderstel wanneer ik met de trein ga. anders ligt zij in de bak. Maar aangezien niet alle mensen even behulpzaam zijn met het in/uit stappen vind ik het een fijner gevoel als ze vast zit. zodat wanneer niemand me helpt ik het alleen kan doen zonder bang te zijn dat ze eruit valt. Vorige keer 3 mensen gevraagd die alle drie gewoon doorliepen:(

Summerbreeze: ik voelde het ook niet aanvallend overkomen hoor;)
Evenstar: toch bedankt voor jou ervaring ermee.

ze is voor mijn gevoel echt veel rustiger ze slaapt vrij direct na de fles huilt maar 5 minuutjes en is volop aan het lachen na ons. Wel kwam ze om kwart voor 4 voor een nachtvoeding :S achjah als dat het enige is doen we dat wel:) blij dat mijn meisje nu duidelijk minder last heeft en ik dus automatisch ook.

Moet alleen nu nog wennen aan het idee dat ze niet zoveel huilt want bij ieder geluidje schiet ik in de stress...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:42:55 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113548415
Is daar niemand op het idee gekomen dat lange mensen ook wel eens lange kinderen kunnen krijgen?

Als ik dat zo lees ben ik blij dat Midas gewoon gemiddeld is (vergeleken met jullie kindjes lijkt hij mini maar volgens de cb stats is hij toch echt gemiddeld). Geen gedoe met wanneer over. Gewoon lekker een half jaar in die bak liggen en waarschijnlijk kan hij ook wel tot 1 jaar in de mc. Tenzij hij dat zelf absoluut niet ziet zitten, dan wordt het een ander verhaal.
pi_113548562
Haha blijkbaar niet kyara helaas. Wij ook weer een les geleerd!

Heerlijk toch :) ik had niet verwacht dat S zo lang was, werd ons ook iets anders verteld door de gyn, maar ook die mensen hebben het weleens verkeerd

Sam
Dat is jammer dat mensen niet zo behulpzaam zijn
En fijn dat het beter gaat :)
pi_113548755
Ja sommige mensen zijn gewoon *** Sam. Even iemand helpen is blijkbaar al teveel gevraagd.

Hier wordt de bak ook al aardig krap, binnenkort maar even mp op.

Geslapen van half 10 tot half 6, daarna in bed genomen en ze heeft zichzelf gevoed. Ik werd pas om kwart voor 10 wakker met een spartelend kind naast me haha. Zo even samen douchen :)
pi_113548783
Ik word eigenlijk altijd geholpen als ik met E in de buggy in de trein of bus ben. Zie ik er zo klunzig uit ofzo :P
pi_113548846
De Bugaboo reiswieg is 90 cm :? Wat een idioot groot verschil. Hier gaat op vakantie de buggyinzet mee, 5,5 maand is hij dan. Scheelt bagageruimte en meneer wil heel graag rechterop zitten en om zich heen kijken. Hij ligt al in de wieg met een kussen onder de kop, maar doet dan nog continu situps :+

Mijn mannen zijn boodschappen aan het doen met de nieuwe Ergo-drager. Ook vast oefenen voor de vakantie, zoet gezicht zo'n kleintje op z'n rug O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_113550410
Rel gemist? Darn! maar ook geen zin om hem teug te lezen

:W mogguh dames

:* voor slechte nachten en te kleine wandelwagenbakken :)

Onze baby was vanmorgen aan het showbinken. Hij kruipt een stukje en wil dan laten zien hoe eenvoudig hij kan gaan zitten, kijkt om zich heen om te zien wat hij onveilig gaat maken en kruipt weer verder. En dat herhaalt zich iedere 2 meter :)

En nu is mijn mevrouw hem aan het opeten, dikke pret :)
pi_113550419
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:54 schreef Clubsoda het volgende:
De Bugaboo reiswieg is 90 cm :? Wat een idioot groot verschil. Hier gaat op vakantie de buggyinzet mee, 5,5 maand is hij dan. Scheelt bagageruimte en meneer wil heel graag rechterop zitten en om zich heen kijken. Hij ligt al in de wieg met een kussen onder de kop, maar doet dan nog continu situps :+

Mijn mannen zijn boodschappen aan het doen met de nieuwe Ergo-drager. Ook vast oefenen voor de vakantie, zoet gezicht zo'n kleintje op z'n rug O+
Ergo dragers *O*
pi_113551671
Stoere jongen Nirak!

Ik moet Daan ook eens proberen in mijn SSC.. Al denk ik dat hij daar nog niet stevig genoeg voor is, het mag vanaf een half jaar..
pi_113552056
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:54 schreef Clubsoda het volgende:
De Bugaboo reiswieg is 90 cm :? Wat een idioot groot verschil.

Ik vind de bak van de bugaboo weer heel laag. Mijne ging op zijn buik liggen trok zich zo aan de rand op en viel er bijna uit. Kon hem nog net pakken. Hij was 4 maand oud. Toen hebben we meteen gewisseld en de buggyinzet gebruikt!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113552805
Vind ik ook ja, hij kijkt al best vaak over het randje. We stappen daarom binnenkort ook maar over.

DF, welke SSC heb je? Ik dacht dat de meeste al vanaf de geboorte of vanaf 4 maanden mogen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_113553195
CS, een wazig merk.. active mom carrier action baby carier dus.. Hij is een beetje mai-tai-ig, met kliksluitingen. Hij kan er ook wel in, maar hij hangt nog zo snel, en dat vind ik op mijn rug wat engig.. Chris heeft er met 3 jaar nog ingezeten, dus het is ook wel een groot type..

Nicole, heb je dat weer.. Haal je nog niet die 6 maand.. Maar als hij zo rolt, dan is hij ook al steviger in zijn rug dan gemiddeld denk ik..
pi_113553436
Nirak O+

Ik heb eigenlijk nooit een probleem gehad met dat m'n bugaboo-bak laag is. Wel dat je niet bij het boodschappenmandje kan zolang je bak erop hebt, dat wordt weer beter als ze in de stoelinzet zitten. Maar daar wacht ik nog even mee.

Ik ben zo in dubio of ik dat ding mee ga nemen op vakantie. We gebruiken hem thuis zelden, en ik heb nu een beco die in elk geval mee gaat. Dus of we dan ook nog de bugaboo mee moeten? Hij is zo groot in de auto...
pi_113553769
Je kunt er ook spullen indoen.. Naar mijn ouders (vaak een weekendje) deed ik altijd de luiers, melkpoederbus etc in die reiswieg. Dan is het in ieder geval nuttige ruimte ;)
pi_113553972
Dat is wel waar, maar het onderstel is ook niet superpraktisch bij het inpakken van een auto.
pi_113554076
Onderstel kan wat onhandiger zijn.. Ligt er net aan waar je dan heengaat. Als je het ding nu al niet veel gebruikt, en de beco goed voldoet, dan is er vast wel iets anders nuttigs dat meekan ;)
pi_113554125
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar in de maxi cosi mogen ze ook alleen in de auto en anders niet. Het is niet om te wandelen of shoppen :{
Wat is het verschil dan, tussen 15 minuten rijden en 15 minuten ermee wandelen? Of bedoel je dat je er het beste aan doet het gebruik van de MaxiCosi zoveel mogelijk te vermijden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113554291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:56 schreef Bleie het volgende:
Ik ben zo in dubio of ik dat ding mee ga nemen op vakantie. We gebruiken hem thuis zelden, en ik heb nu een beco die in elk geval mee gaat. Dus of we dan ook nog de bugaboo mee moeten? Hij is zo groot in de auto...
Wat gebruik je thuis dan? De Beco?

Het hangt van de leeftijd van je kind af wat handig is, denk ik. Toen Lena al aan de bijvoeding zat vond ik het fijn om een kinderwagen mee te hebben. Daar konden we haar in zetten als we ergens gingen eten. Ze zat nog niet goed genoeg voor veel kinderstoelen die je in restaurants treft (en je weet gewoon niet wat je op vakantie treft). Bij jonge kindjes lijk het me ook fijn dat je ze in de bak kunt laten slapen als je onderweg bent, bijvoorbeeld tijdens het eten.

Maar goed, het hangt er allemaal maar net vanaf waar je naartoe gaat, wat voor faciliteiten je hebt, en wat je zelf voor activiteiten wilt ondernemen. Is een buggy die je in ligstand kunt krijgen eventueel een optie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113556242
Ik ga thuis eigenlijk nog steeds niet heel veel op stap met de kinderen. :@ Boodschappen doet een van ons zonder kinderen, en verder blijven we vrij veel rond het huis. Of hij gaat inderdaad in de doek / Beco. Als we verder weg gaan, is dat met de auto, dus dan zit Pietje in de mc, en neem ik een draagdoek mee voor als we ter plekke zijn. Soms ook wel de Bugaboo hoor, maar als we ergens zijn met veel mensen, is hij eigenlijk toch altijd het liefst dicht bij ons. Slapen in de Bugaboo doet hij niet meer zo goed.

Bijvoeding krijgt hij nog niet. Hij is een paar dagen voor we weer thuis zijn 6 maanden, dus daar beginnen we na de vakantie mee. Wat dat betreft hebben we dus geen stoeltje nodig. En we zitten in huisjes, dus gaan niet (veel) naar restaurants. We hebben wel een buggy met standen; ik zal eens kijken hoe plat die kan. Maar ideaal is dat natuurlijk ook niet voor hem. Het voordeel daarvan is dan weer wel dat de peuter er eventueel ook in kan.

Het hangt ook een beetje van de auto af. We huren er een, dus nog even afwachten hoeveel bagageruimte we nou precies hebben. En we moeten ook nog even uitzoeken of we een campingbedje mee moeten nemen, dat scheelt ook nogal.
pi_113556262
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan, tussen 15 minuten rijden en 15 minuten ermee wandelen? Of bedoel je dat je er het beste aan doet het gebruik van de MaxiCosi zoveel mogelijk te vermijden?
haha ja duh. in de auto is het een verplichting :P
pi_113556536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoe geeft aan dat ze in de MC ook een soort van zitten dus dat de ligstand van haar stokke ook wel nu al kan.
De Maxi Cosi wil je zoveel mogelijk vermijden idd. Het kan in de auto niet anders maar je moet hem niet nog eens extra op andere momenten gaan gebruiken eigenlijk.
En omdat de MC dus niet geschikt is voor dat gebruik is de ligstand van de buggy voor een baby van pas een paar weken ook totaal niet geschikt. Dat was mijn punt.
Betreffende baby is pas 7 weken :X
Iets afwijken van de norm wegens te kleine kinderwagenbak oké maar de norm is 6 maanden dus nogal een verschil.
The way you rock'n'roll
pi_113556987
Wij namen de maxi cosi ook wel mee als we even snel de stad in moeten of even de winkel in. Dan ging ik niet lopen klooien met de bak enzo. Langer dan een uur zat ie er nooit in.
pi_113557258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zoe geeft aan dat ze in de MC ook een soort van zitten dus dat de ligstand van haar stokke ook wel nu al kan.
De Maxi Cosi wil je zoveel mogelijk vermijden idd. Het kan in de auto niet anders maar je moet hem niet nog eens extra op andere momenten gaan gebruiken eigenlijk.
En omdat de MC dus niet geschikt is voor dat gebruik is de ligstand van de buggy voor een baby van pas een paar weken ook totaal niet geschikt. Dat was mijn punt.
Betreffende baby is pas 7 weken :X
Iets afwijken van de norm wegens te kleine kinderwagenbak oké maar de norm is 6 maanden dus nogal een verschil.
heb volgens mij niet gezegd dat ik de baby er NU in wil doen, maar mocht de bak echt te klein worden om te wandelen, moeten we kijken naar andere opties.
Je krijgt tips, denkt erover na, leest erover & dan besluit je iets en voer je het uit
ik zit nog in het denk proces, daar is dit forum handig voor, voor tips&adviezen

Ik neem nooit klakkeloos iets over van iemand, IRL of via internet. Ik zoek verder ook info in boeken of ik vraag het na.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:02:10 #37
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_113559025
Wij hebben een dubbele wagen DML, het voorste stoeltje rechtop met Willem erin en het achterste plat met Piet zodat je een soort van bakje hebt. Ik heb, met name tijdens de vakantie op terrasjes ofzo, het rugleuninkje van de achterkant wel eens een stapje omhoog gezet zodat Piet wat meer om zich heen kon kijken. Dan krijg je toch een beetje het MC/wipstoelidee... Is dat echt zo slecht?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_113559401
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:02 schreef flugeltje het volgende:
Wij hebben een dubbele wagen DML, het voorste stoeltje rechtop met Willem erin en het achterste plat met Piet zodat je een soort van bakje hebt. Ik heb, met name tijdens de vakantie op terrasjes ofzo, het rugleuninkje van de achterkant wel eens een stapje omhoog gezet zodat Piet wat meer om zich heen kon kijken. Dan krijg je toch een beetje het MC/wipstoelidee... Is dat echt zo slecht?
O.a. mijn osteopaat zei dat het echt heel slecht is voor de rug.
Nu is enkel op een terrasje even om je heen kijken wat ander dan ouders die uren gaan shoppen met kind in MC of al rechtop in de kinderwagen zetten met drie maanden. Ik zie ze genoeg hier in de stad. De MC houding drukt de boel in elkaar en dat schijnt ook erg slecht voor de ademhaling te zijn aldus die zelfde osteopaat.

Ieder moet voor zich weten wat hij/zij doet natuurlijk maar de 6 maanden regel is er niet voor niks. En als je kind dan zo vroeg al structureel op een andere manier vervoerd wordt dan de kinderwagenbak, dan heb ik daar persoonlijk mijn bedenkingen bij.
Maar dat heb ik ook bij personen hier die hun kind al met drie maanden in de ligstand van een gewone buggy legden. De ligstand van een kinderwagen met goede banden is dan nog beter.
The way you rock'n'roll
pi_113559656
http://www.stokke.com/nl-(...)y-seat-complete.aspx

Lijkt wel minder een zitvorm dan de MC
Maargoed, een kinderwagenbak is meer wenselijk, we zullen zien hoe lang ze er in kan blijven :).
pi_113561824
Heel die discussie over de onwenselijkheid van het gebruik van een maxi cosi voor langere tijd ipv wandelwagen.. Doet me afvragen hoe het dan zit met langer in een buik/rugdrager of doek dragen? Kan dat dan wel voor langere tijd? Wij dragen nu onze kleine man met gemak een paar uur in de Beco op onze rug als we wandelen..
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:05:33 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113561930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:03 schreef Nirak het volgende:
Heel die discussie over de onwenselijkheid van het gebruik van een maxi cosi voor langere tijd ipv wandelwagen.. Doet me afvragen hoe het dan zit met langer in een buik/rugdrager of doek dragen? Kan dat dan wel voor langere tijd? Wij dragen nu onze kleine man met gemak een paar uur in de Beco op onze rug als we wandelen..
In een goede drager hangen ze in een natuurlijke houding en krijgen ze ook geen klappen op de rug te verwerken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113561966
Dragen O+ Ik wou dat ik er ook mee begonnen was!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:08:41 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113562066
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Dragen O+ Ik wou dat ik er ook mee begonnen was!
Maakt toch niet uit. Al zijn ze 7 maanden kun je er nog mee beginnen.
pi_113562355
Cas is bijna 1, heb een paar keer een poging gedaan maar meneer wil het niet. Bij een eventuele volgende ga ik er wel meteen mee beginnen. Op de fiets mee is hier nu wel helemaal the bomb! Vrolijk zwaaien naar iedereen O+
pi_113564931
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit. Al zijn ze 7 maanden kun je er nog mee beginnen.
sterker nog, ik leen mijn doek aan mn enthousiaste klasgenootje uit en haar kinderen zijn 4 en 5 :P wegen allebei 15 kg, even de kanttekening :+
:)
pi_113565165
Ik ben bij de oudste ook pas veel gaan dragen met een jaar. :)
pi_113565285
Heeft er ook iemand ervaring met het uitbetalen van verlof via het UWV? (bij het aanvragen van verlof krijg je een keuze of je het zelf op je rekening wilt, of dat het bedrijf waar je werkt dit aan je uitbetaald)
Heb een vraag, wil deze ivm 'offtopic' wel via pm bespreken
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:34:16 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113565338
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:32 schreef Zoë23 het volgende:
Heeft er ook iemand ervaring met het uitbetalen van verlof via het UWV?
Heb een vraag, wil deze ivm 'offtopic' wel via pm bespreken

Ja das irritant. Want je krijgt het per week.
pi_113565373
Haha ja dat is sowieso wennen
Maar ik krijg nu opeens ook gewoon loon van m'n werkgever, ik krijg namelijk via het UWV uitbetaald, meestal krijg je het van je werkgever geloof ik.
pi_113565544
In principe.krijgt je werkgever uitbetaald van het uwv. Maar werkgever kan aangeven of het rechtstreeks naar werknemer moet of dat het naar zichzelf moet.
Als.je geen werk heb dan krijg.je t sowieso rechtstreeks van t UWV (logisch uiteraard ;))
Vorige keer had k t laatste, nu t eerste :D
pi_113565840
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
In principe.krijgt je werkgever uitbetaald van het uwv. Maar werkgever kan aangeven of het rechtstreeks naar werknemer moet of dat het naar zichzelf moet.
Als.je geen werk heb dan krijg.je t sowieso rechtstreeks van t UWV (logisch uiteraard ;))
Vorige keer had k t laatste, nu t eerste :D
Ik krijg het van het UWV, omdat m'n contract waarsch zou aflopen, heb ik dit zelf aangevraagd. Uiteindelijk heb ik een vast contract gekregen en mijn verlof voor de bevalling enz dus van het UWV gekregen. Deze maand heb ik ook loon van mijn werkgever gekregen, terwijl dit de afgelopen maanden dus goed geregeld was :?

Een beetje vreemd.. Heb het maar apart gezet ivm terug betalen. Volgende week PZ maar bellen -O-
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:19:03 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113566542
Vakantiegeld?
pi_113567992
Was vakantiegeld+loon
pi_113568657
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:03 schreef Nirak het volgende:
dan draag je toch juist ergonomisch!
pi_113568848
Dan moet je bij je werkgever zijn en niet het uwv. Werkgever moet jou pas na je verlof weer loon gaan betalen.
The way you rock'n'roll
pi_113568910
iig niet bij ons :D ;(
pi_113570899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:21 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dan draag je toch juist ergonomisch!
Ja, maar wel rechtop, en daarom vroeg ik me af of het ruggetje dan niet een beetje inzakt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:00:31 #58
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113572270
De bak van de BabyZen is 76cm. Draakje ligt er nog dagelijks in aangezien madam overdag d'r bed of de doek niet blieft momenteel :') . Het handige van de BabyZen vind ik dat de bak ook helemaal ingeklapt kan worden tot een pakketje, zit je tenminste niet met zo'n onding op de achterbank of in de kofferruimte te kijken ;) !

Wat betreft dragen, momenteel draag ik Draakje niet heel veel meer, maar dat komt omdat m'n rug het even niet toelaat. Hopelijk herstel ik wat sneller en kan ik ook eens leren rugdragen :D .
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:04:02 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113572398
ja, rugdragen wil ik ook leren. Maar daarvoor ga ik al naar een meet! :Y
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:12:44 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113572696
Heeft er iemand hier ervaring met een van de volgende babyfoons? (zijn met camera)

• Luvion Platinum 2 dect
• Tomcom babyviewer 4100 dect
• Alecto DVM-95

er is misschien wel een topic over babyfoons ik kan niet zo goed zoeken.... maar het is in elk geval babygerelateerd :P
pi_113572728
Rugdragen wil ik ook graag nog leren! Maar ik denk dat mn mini daar eerst echt nog wat groter voor moet zijn :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:17:08 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113572857
ja, wacht daar nog maar even mee :D
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:26:14 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113573201
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:12 schreef Kyara het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met een van de volgende babyfoons? (zijn met camera)

• Luvion Platinum 2 dect
• Alecto DVM-95

er is misschien wel een topic over babyfoons ik kan niet zo goed zoeken.... maar het is in elk geval babygerelateerd :P
Wij hebben de Luvion grand elite. Weet niet wat het verschil is met de platinum, maar een prima ding. Kan ook op een stand dat het beeldscherm uit is, maar bij beweging of geluid aanspringt. Geluid en beeld prima. Zitten ook geluidjes op en je kan een kaartje erin doen voor opname, maar persoonlijk vind ik die 2 dingen niet nodig. Geluid daarvan is belabberd (stomme liedjes ook), komt dus uit de camera in de slaapkamer en waarom je kind slapend opnemen? Weet niet of dat wat in de prijs had uitgemaakt, maar wij hebben deze gekregen en ik vind een babyfoon met camera ideaal!
Hoop dat je er wat aan hebt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113573319
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:12 schreef Kyara het volgende:

• Luvion Platinum 2 dect
• Alecto DVM-95

Wij hebben de alecto dvm 70 met camera. Prima ding, heel tevreden over :)
pi_113575343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:28 schreef Kleurdoos het volgende:
iig niet bij ons :D ;(
:') och
Zo is het wel met meer
pi_113577551
Ik had mijn jongste met een week al op mijn rug hoor.
Het kan als je weet wat je doet direct vanaf de geboorte :Y
pi_113586678
Mag ik even zeggen dat ik echt helemaal verliefd ben op mijn baby O+ O+ echt wat een gelukkig gevoel is het! :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:43:41 #68
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113586700
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:41 schreef bitterend het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik echt helemaal verliefd ben op mijn baby O+ O+ echt wat een gelukkig gevoel is het! :9
O+ Ga je al rammelen voor nr 2 :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:49:24 #69
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113586757
Hier lang getwijfeld tussen de Luvion en de Alecto dvm70. Luvion heeft iets beter beeldkwaliteit dan de Alecto en is uitbreidbaar met een extra camera, a 100 euro. En ziet er natuurlijk veel cooler uit. De Alecto heeft iets meer functionaliteit (trilfunctie) en is vele malen makkelijker te bedienen. Waar je bij de Luvion echt moet zoeken en knoppen op rare plaatsen zitten (volume knop zit zo dat je hem makkelijk per ongeluk aan kunt passen waardoor je je kindje niet meer hoort) is het bij de Alecto logisch ingedeeld en goed te vinden.

En aangezien opa en oma hem ook moeten gebruiken is het de Alecto geworden.

Oh en de camera van de Luvion schijnt niet goed te blijven staan omdat de camera topzwaar is en de voet niet. Maar daar kan Susie meer over vertellen.
Trotse mamma :)
pi_113586783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:43 schreef PureEvil het volgende:

[..]

O+ Ga je al rammelen voor nr 2 :P
Haha! nee dat nog niet!
Maar elke keer als ze lacht dan smelt ik gewoon! ik hou zooo veel van haar O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:53:12 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113586814
quote:
O+
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:57:07 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113586879
Dank je wel Faithz! Hier heb ik zeker wat aan. Er zijn amper reviews te vinden.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:03:21 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113586977
Kun je die camera's gemakkelijk bevestigen? Hoe hebben jullie dat gedaan Faithz?
pi_113588442
quote:
O+ het is ook een schatje!

S heeft vannacht voor het eerst in het ledikant geslapen en dat ging echt top :)!
pi_113589021
Hoe komt het toch dat van de ene op de andere dag je kind veranderd van dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou moet het bed nog verder naar beneden.... Blijert
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:03:16 #76
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113589276
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:03 schreef Kyara het volgende:
Kun je die camera's gemakkelijk bevestigen? Hoe hebben jullie dat gedaan Faithz?
Deze kun je gewoon neerzetten :)

Heb hem toevallig aanstaan omdat we in de voortuin bezig waren:

Niet ideaal met de draad zo maar hij staat niet vaak aan boven. Godzijdank vandaag wel want meneer ging voor t eerst zelf staan :')

Ik heb wel wat Engelstalige reviews gevonden en daar heb ik bovenstaande uit gehaald :) Ik wilde heel graag de Luvion namelijk.
pi_113589773
Zoe wat goed *O* *O*

Danne! wat is dat toch een heerlijke kereltje O+ O+
pi_113590135
Danne! Goed zeg! :D en ook zo'n leukerd!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:41:05 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113590203
Ohhhhh, Danne ook staan! En wat staat hij goed! O+

Knopjes voor volume valt wel mee hoor Faithz, zitten gewoon aan de voorkant? Maar goed, wat betreft het topzwaar zijn van de camera, heb je gelijk. Ding staat niet handig en is al menig keer op de grond geflikkerd. Je kan hem uiteraard ook op de muur bevestigen (dat hadden we toen ze nog in onze slaapkamer sliep), maar dat hebben we nu niet gedaan. Waarom weet ik ook niet :? :P
Als die Alecto goedkoper is, zou ik die gewoon doen Kyara.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:42:29 #80
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113590233
Bij ons loopt het draadje achter het hoofdeind langs, zo naar de commode, zal niet lang duren voordat ze dat draadje kan pakken denk ik :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:59:42 #81
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113590622
Susie ik heb gelezen dat mensen er gewoon iets zwaars onderplakken :)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:10:35 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113590882
Och, we zien wel. Voorlopig staat dat ding nog goed en ben ik er blij mee. Het is gewoon een ideaal ding. Je hoeft niet voor ieder piepje naar boven.
pi_113600586
Zeau, boom omgezaagd met buren, keukenblok afgemaakt Met broerlief(aanrechtblad erop), geproost op het harde werk, kleine naar opa en oma gebracht en nu douchen. Want, deze mama's hebben een avondje uit verdiend *O*

Hebben jullie kindertjes ook zo genoten van het mooie weer?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:42:06 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113602890
Hier heeft Anouk met name genoten van de aandacht die zij kreeg van haar ooms en tantes die hier waren voor lief zijn verjaardag. Net alles opgeruimd, iedereen is lekker 's middags al geweest, dus nu even genieten van het avond zonnetje!

En oh ja, ze heeft ook even laten zien dat ze ook aan de tafel zichzelf kan optrekken tot staan *O* en dus ook vallen op haar bips :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:12:35 #85
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113606155
Danne wat goed *G*
En wat een lekker ventje is het toch ook O+

En Anouk ook al staan! *O*

Susie en Faithz, bedankt voor jullie het delen van jullie ervaring :*

Hier tandjesleed. Al een paar dagen weinig willen slapen. Vandaag beetje huilerig, kwijlen en continu kauwen op zijn vingers etc. Echt zo sneu. Paracetamol deed wonderen gelukkig (we waren op familievisite en hadden geen dentinox mee maar dat heb ik wel in huis gelukkig). Ben benieuwd hoe lang het duurt....
pi_113607169
Wat goed van Anouk :)

Kyara :* voor de tandjes
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:49:28 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113607391
Meuh, stomme regen...

:* voor Kyara en Midas
pi_113607914
regen O+

:* Midasje!!
  zondag 1 juli 2012 @ 09:00:03 #89
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113620513
Thanx dames! Meneer lijkt nu nergens meer last van te hebben. Wel flink geslapen. Gister om 19:15 naar bed, rond 00.00 half slapend nog een fles leeggelurkt, om 7 uur speentje gegeven en om half 9 ben ik maar wat gaan rommelen in zijn kamertje..... En nu ligt ie in de box te kletsen O+

En volgens mij is Mia nu ook 6 maanden! *O* *O* *O*
kom maar door met die fotospam Octo!
  zondag 1 juli 2012 @ 09:00:18 #90
348178 NotTheSame
pi_113620517
Jeej! J. van Popples en Prowl is vandaag jarig! Gefeliciteerd!
  zondag 1 juli 2012 @ 09:01:48 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113620529
Ook nog, gefeliciteerd Popples en Prowl! *O* *O*
pi_113621716
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:00 schreef NotTheSame het volgende:
*O*

S heeft van 23 tot 5 geslapen O+ het ledikant is een succes!
Gisteravond m'n zus+mini nichtje(10dgn ouder dan S) gezien na 6weken, had ze zo gemist!
  zondag 1 juli 2012 @ 10:54:22 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113622017
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:00 schreef NotTheSame het volgende:
Van harte *O*
Maar heb jij zo'n goed geheugen, hoe weet je dat?
  zondag 1 juli 2012 @ 11:38:23 #94
348178 NotTheSame
pi_113622970
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:54 schreef Susie het volgende:

[..]

Van harte *O*
Maar heb jij zo'n goed geheugen, hoe weet je dat?
Popples en ik kennen elkaar langer als vandaag ;-)!
  zondag 1 juli 2012 @ 12:07:48 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113623676
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:38 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Popples en ik kennen elkaar langer als vandaag ;-)!
Aha! :D
pi_113625896
Gefeliciteerd Popples, prowl en kleine J!

Zoe, fijn dat jullie zo lang hebben kunnen slapen :)

Hier juist een regelnacht + dagje. Nu in de draagdoek in de hoop dat ik even iets anders kan doen, maar ik denk dat ik pech heb :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 juli 2012 @ 13:39:02 #97
348178 NotTheSame
pi_113626316
Zoë wat goed van S.!!

Phaidra, succes, hopelijk kun je inderdaad nog iets anders doen vandaag!

Hier was het even wederom een slaapdrama. Na een aantal weken NIET slapen overdag, en een aantal weken slapen in de kinderwagen ging ze gistermiddag voor het eerst zonder morren in d'r bedje... Maar helaas was het vandaag weer huilen en gillen. Na 75 minuten lopen, terugleggen, afleiden is ze dan toch in slaap gevallen en nou ligt ze al ruim een uur te tukken :D !
's Avonds gaat het overigens best goed sinds kort! Dus er is hoop ;) ! Nu de nachten nog...
  zondag 1 juli 2012 @ 17:43:19 #98
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113635733
Nirak wat wordt die groot :D O+ wat gaat dat snel zeg.

Popples, prowl en kleine J! Gefeliciteerd.

Hier volgens mij ook tandjesleed alleen had ik het wat laat door :@
Vandaag niet in slaap kunnen vallen, eenmaal in slaap na 10 minuten weer wakker. Heel huilerig, heel weinig gegeten vandaag.
Ik stak het in eerst instantie op het KDV. dacht omdat wij een iets ander ritme aanhielden dat hij na 1 week KDV full-time daar last van had op ée'n of andere manier.
Toen zijn 2 tandjes doorkwamen heeft hij daar eigenlijk geen last van gehad.
In de middag eens koorts opgenomen en had hij 38.7, omdat hij zo huilerig was maar een halve paracetamol zetpil gegeven en dentinox op zijn tandvlees geprobeerd te smeren met een wattenstaafje.
Wat een gedoe, je hebt nooit echt het idee dat het daar terechtkomt omdat hij er gelijk op probeert te kauwen.
Daarna maar een eind gaan lopen en toen viel hij gelukkig in slaap.
Ik hoop dat de dag morgen voor hem lekkerder verloopt

Nirak en Faithz veel plezier op jullie avondje uit :W

En helaas slaapt Rayen nog niet in zijn eigen bed. Aangezien hij op het KDV wel prima slaapt, dacht ik dit door te kunnen zetten thuis, maar niks hoor. Hij trapt er niet in :P
Rayen 2½ jaar!
pi_113636278
:* voor Rayen z'n tandjesleed. Misschien zijn bed ergens anders neer zetten?

En dat avondje uit was gisteren, om 02.00 thuis en tot 11.30 geslapen!
  zondag 1 juli 2012 @ 17:59:03 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113636379
TJ, je kan de dentinox makkelijker aanbrengen als je je vinger (zijkant duim werkt nog beter) van je ene hand in zijn mondje stopt zodat hij daarop kauwt en dan met je andere hand de dentinox aanbrengen met het wattenstaafje.
  zondag 1 juli 2012 @ 18:10:45 #101
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113636873
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:56 schreef Nirak het volgende:
:* voor Rayen z'n tandjesleed. Misschien zijn bed ergens anders neer zetten?

En dat avondje uit was gisteren, om 02.00 thuis en tot 11.30 geslapen!
Oh oops :@ niet op de datum gelet. Maar klinkt goed, dat uitslapen ook viind ik ;)

Zijn bed hebben we gelijk al toen hij naar het KDV ging op zijn eigen kamer gezet.
(ook op het advies van het CB) Maar :N , kwestie van jammer dan ;)

Kyara, thanks goeie tip ^O^ , dat ik daar nou niet op kom :+
Rayen 2½ jaar!
pi_113641127
Danne wat een lieverd!

J. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk ook de trotse ouders Poppers en proefles.

Kyara hoe is het nu met Midas en zijn tandjes?

Nirak en Faithz hoe was de avond uit. Uitslapen klinkt leuk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 1 juli 2012 @ 20:12:39 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113641206
Tinu, autocorrect aan staan? :D

Vanmiddag nog met de dentinox aan de slag geweest. Op zich gaat het wel goed. Wil alleen moeilijk slapen maar verder niet huilerig of zo. Er lijkt wel een puntje zichtbaar.

Hoe gaat het bij jullie? Verkoudheidjes weer weg?
pi_113641253
Ja, even uitvogelen hoe ik het uit zet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113641294
quote:
17s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:10 schreef Tinuviel het volgende:
Nirak en Faithz hoe was de avond uit. Uitslapen klinkt leuk!
Geweldig genoten :)
  zondag 1 juli 2012 @ 21:16:08 #106
211793 PiercedGal
Groetjes Mij!!
pi_113644752
uitslapen...zo lang geleden! Lijkt me wel een keer lekker haha

hier tandje nr 5 en geloof ook 6 door!
verder lekker aan het rollen en op handen en knieen zitten...maarja en dan haha verder komt ze niet of kukkelt ze voorover. Ik wacht nog steeds het moment af dat ik haar kamertje in loop en haar aan het bed zie staan ;)
Herriner je gisteren..
Droom van morgen...
Maar leef vandaag !!!
pi_113644892
Sorry sorry, ik kom er niet aan toe om het bij te houden hier. Wel ff snel een fotocollage gemaakt van mijn mupke.

zondag 1 juli 2012 @ 21:19:43 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113644950
Jaaaaaaaaaaaaaa, daar is ze. Gefeliciteerd met de halfjaardag van Mia! Wat een mooie spam O+

Gaat het goed bij jullie?
pi_113645975
Fotospam O+
pi_113646382
Wat n mooie fotospam!
  zondag 1 juli 2012 @ 21:52:00 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113647013
Octo, gefeliciteerd met 6 maanden Mia, wat groeit ze goed en wat een popje! O+
  zondag 1 juli 2012 @ 21:58:43 #112
348178 NotTheSame
pi_113647460
Jeeej Octo, gefeliciteerd!!!
pi_113647815
Leuke fotospam Octo, gefeliciteerd! :)
pi_113648277
Nirak, fijn dat was natuurlijk de bedoeling :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 1 juli 2012 @ 22:43:32 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113650774
Wat een lief mupke Octo! O+ Die 3de foto op de middelste rij! :D heerlijk!
pi_113652441
Octo en Mia van harte gefeliciteerd. Wat een liefmeisje heb jij!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113652664
Nirak en Faithz, fijn dat jullie genoten hebben.

Octo, mooie fotospam!

Hier een rustig weekend gehad, peuter heeft alleen te weinig geslapen, dus die was niet heel gezellig vandaag. Pietje is juistnaltijd gezellig. En hij heeft heel veel geslapen, zeker gisteren.
pi_113654280
Dank allemaal O+
Het gaat hier hartstikke goed. Klein moppie begint met rollen van buik naar rug, en ik denk dat de andere kant ook snel volgt. Het is zo'n heerlijk meissie O+ Vrolijk, makkelijk, doet het goed op het kdv. Smikkelt lekker mee aan tafel.
We waren donderdag in Plopsaland in België. Ik geloof dat Mia nog het meest heeft genoten. In draaimolentjes, hobbelkonijnen en bootjes en vooral de Bumba-show vond ze helemaal geweldig _O- Ze zat te hopsen op mijn schoot en ohhhhhh geluidjes te maken. Ze aanbidt haar grote zus (die ook steeds leuker reageert) *;

Ik geniet me suf O+ O+

Woensdag weer naar het CB dus dan volgen de stats. Ik denk dat ze een groeispurt heeft gehad qua lengte. Ze is minder spekkig voor mijn gevoel, maar ze kan al aardig wat kleding in maat 74 aan.
  maandag 2 juli 2012 @ 06:30:14 #119
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113661423
Dat klinkt heerlijk Octo! O+

/mopper post
Waarom wordt Anouk om half 6 al wakker, gezellig kletsen in haar bed? *gaap*
/einde mopper post

Verder ook niets te mopperen hoor, want het is een moppie! O+
pi_113661598
Goedemorgen!

Klinkt fijn Octo!

Susie,, half zes is minder...

Hier om half zeven een stuiterende peuter, Pietje heb ik net maar uit bed gevist voor n voeding. Laatste week werken voor de zomervakantie!
  maandag 2 juli 2012 @ 08:21:51 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113661972
Half 7 klinkt mij al beter in de oren Bleie!
Die stuiterbal hier wil ook nog eens niet slapen nu...

Lekker laatste weekje werken Bleie, heerlijk! Ik moet nog 4 weken werken, dan heerlijk 3 weken vakantie! Kijk er zo naar uit!
pi_113662097
Gisteren sliep onze meneer pas om 2200 na veel drama, hij was er om 0800 weer (met inderbreking vannacht).
Gelukkig was hij er niet al om 0530 :)

Bleie, nog een week, lekker! Hier nog 5 geloof ik..
pi_113662220
Gister sliep rowan ook pas om 2200 en om half 8 weer wakker.

Hier nog ong 10 weken en dan 3 weken vakantie.
  maandag 2 juli 2012 @ 08:54:56 #124
348178 NotTheSame
pi_113662280
Hier was het 5.30uur, en vannacht elk uur wakker... Oftewel ook goeiemorgen :O ...
pi_113662763
Goedemorgen allen,

Octo, wat een mooi meisje heb je (ik vind haar stiekem wel wat weg hebben van mijn kleine meid dus ben een beetje bevooroordeeld ;))

Ik krijg het idee dat wij hier wel mazzel hebben met de slaaptijden. Mevrouw clustert vanaf het einde van de middag tot een uur of 11/12 's avonds en dan valt ze in een diepe slaap, komt ze nog een keer rond 3 uur en dan wordt ze ergens rond 8 uur weer wakker. S'ochtends slaapt ze dan ook nog veel dus als ik wil kan ik zelfs na de ochtend voeding weer door slapen.
pi_113663006
Heb ik vorige week helemaal de afspraak bij het cb vergeten. Nu dus voor vandaag een nieuwe afspraak om 10:40 want dan is Matthias altijd wakker. En nu raad je het al. Hij was om 06:15 wakker vanmorgen en lag er om 08:30 weer in en nu dus nog helemaal van de wereld. Die is nooit niet om 10:00 wakker!!
pi_113663096
Zal je altijd zien MeNicole!

Kijk echt uit naar de vakantie. En deze week is redelijk relaxed volgens mij. Veel opruimen en archiveren, niet zo heel veel meer echt doen. En dan 6 weken vrij *) . Lang leve het onderwijs!
pi_113663182
NTS
Vervelend :*

*O* aankomende vakanties!

Voor we vakantie hebben is (8> Nog een week weg voor werk :(. Gelukkig hulp aangeboden gekregen van Fam O+ en hulp gevraagd ook.

Het ledikant is echt top ^O^ Een nacht van 22 tot 4:30 en daarna tot 8:30
-O- nu heeft ze de hik, dat is minder leuk :9 arm schatje
  maandag 2 juli 2012 @ 10:05:14 #129
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113663461
Popples, nog gefeliciteerd!

Octo, mooie verzameling foto's van een mooi meiske!

Balen van de nachten!

Kyara, lastig die tandjes.. Bij Daan staan nu al weken een richeltje onderin. Soms brult hij dan een dag of 2 meer, maar doorkomen doen ze niet.. Hopelijk bij jullie sneller!

Zoe, de hik.. Hopelijk is het snel over. Chris had het in mijn buik al, en pas met 4-5 maand was het dagelijkse gehik over...

Is hij al wakker Nicole?

Hier heeft Chris nog 3 weken school. Dan 3 weken met 2 kids samen, en dan 3 weken met zijn viertjes thuis.. in die eerste 3 weken ga ik nog een paar daagjes alleen naar mijn ouders. Kan Chris eindelijk fries leren ;)

En vannacht een goede nacht voor Daan. half 8 nog een papfles (nog voor 1 keer rijstebloem, daarna weer pure flessen proberen). En vanochtend was het half 7.
alleen jammer dat ik de halve nacht wakker lach door muggenbulten die zijn gaan ontsteken. Mijn lijf overdrijft een beetje met reageren geloof ik
pi_113664031
Octo, wat een heerlijk meisje O+

Een :* voor alle slechte nachten. Hier was het ook bagger. Geslapen van 23:00 tot 01:15, daarna wakker, drinken en niet meer alleen willen liggen. Ik heb tot ongeveer 06:00 met een meisje op mn borst gelegen, alleen dan was ze rustig. En heel veel willen drinken.
Denk dat het komt doordat mn schoonouders er gisteren waren, ze heeft heel erg veel en lang bij mijn schoonmoeder gelegen en ik denk dat dat een beetje teveel was dus. Dat gaan we niet meer doen op die manier. :(

En vakantie, mn (8> heeft sinds vandaag geen werk meer :( mooi klote dus.
  maandag 2 juli 2012 @ 10:44:05 #131
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113664094
Oeh Marjolijntje. Zo wil je ook niet samen thuis zitten...
En balen van de nacht. Volgende keer inderdaad maar meer op eigen schoot of in de box.
pi_113664137
Oh bah DF dat is ellendig
& fries *O* :9

Ze heeft ook elke dag wel de hik, of 2x.. Soms na het slapen (dus niet perse na het drinken) of ze geeft een mondje terug tijdens de hik maar verslikt zich er in -O- echt sneu. Maar gaat gelukkig wel weer over.

Marjolijntje
S heeft dat ook als het te druk is, we hebben samen afspraken gemaakt met wat wel en niet goed is qua drukte enz zodat we, als er mensen zijn, dezelfde reactie geven. (dus vooraf afgesproken dat ze bijv niet van arm naar arm gaat, of alleen eventjes bij die en dan weer in dr wiegje)

-O- idd klote :(
pi_113664255
Yeah Fries! *O* ^O^

Mia, wat een popje O+

Hier alles goed en niks te klagen. Na een week drama met inslapen gaat het nu weer een stuk beter. Geen idee wat er nou aan de hand was.. Mn bollo is sinds dit weekend over in de 1+ stoel en hij vind het geweldig O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Vlinder op 02-07-2012 22:37:37 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113664444
Wij hebben Cas ook niet van arm tot arm laten gaan ook om zulke reacties voor te zijn.
Meneer is sowieso een 3 r'en kindje.
Vandaag, of anders deze week, hopelijk de foto's mee die op het kdv zijn gemaakt O+

[ Bericht 50% gewijzigd door Cyntiaa op 02-07-2012 11:28:29 ]
pi_113664655
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:46 schreef Zoë23 het volgende:
Marjolijntje
S heeft dat ook als het te druk is, we hebben samen afspraken gemaakt met wat wel en niet goed is qua drukte enz zodat we, als er mensen zijn, dezelfde reactie geven. (dus vooraf afgesproken dat ze bijv niet van arm naar arm gaat, of alleen eventjes bij die en dan weer in dr wiegje)
Ja, dat hebben wij nu ook gelijk gedaan, we hebben er echt wel van geleerd nu. En ze heeft alleen bij mijn schoonmoeder gezeten, maar wel zo'n beetje continue (ze waren er van 13:00 tot 20:30 ongeveer, ze moeten een eind rijden). Maar volgende keer gaan we dat dus echt anders doen. Een uurtje knuffelen is okay, maar daarna terug naar papa/mama of in haar bed/box. Zo'n nacht erachteraan is voor niemand leuk. Ze zat duidelijk zelf ook niet lekker in haar vel. En nog steeds niet, weg leggen is nog steeds huilen. Dus nu mag papa, ik heb het voor nu even gehad.

Vlinder O+ wat een blij ventje!
pi_113664723
Rienk was ook heel gevoelig voor andere mensen. Hem had ik vaak in de doek als we ergens anders waren en thuis hielden we hem ook apart. Even bij de 'hoofdpersonen' en dan weer klaar. Jelte is minder moeilijk. Ik moet alleen niet uit beeld lopen :') :P
pi_113664736
Same here hoor Marjolijn. M'n schoonouders hebben opgepast van de week, rond bedtijd. Ik denk dat ze zó blij waren dat ze op mochten passen dat ze Billie uit z'n slaap hebben gehouden door te kletsen en te zingen. Dat is ie niet gewend. (Ik lees wel voor, maar voor het slapengaan houden we het lekker rustig voor 'm). Het kereltje was flink aan het huilen toen we thuiskwamen. Maarja.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 2 juli 2012 @ 11:48:57 #138
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113665571
Hier nog steeds k*t, ben de uitputting nabij. Van 12 tot 2 en van 4 tot 6 even geslapen. Vanaf 4 uur met de knul tussen ons in. Hij heeft echt enorm veel last van doorkomende tanden. Dat is sws al naar voor iedereen, maar helemaal als je zelf extreem verkouden bent, dag en nacht loopt te hoesten en het loeidruk hebt op je werk. Het is nu nog drukker omdat ik zaterdag op vakantie ga. Na mijn vakantie ga ik maar eens een gesprek aan met mijn leidinggevende, ik vind het niet normaal dat ik geen backup heb. Hierdoor voel ik me altijd tekortschieten, werk ik vaak in avonden en weekends door en als ik op vakantie ga is het helemaal een drama. En misschien is fulltime werken ook wel teveel. Het zou niet teveel zijn als ik wat meer steun kreeg thuis en gewoon sliep, maar dat is dus niet zo. Na de vakantie ook maar eens kijken voor een poets. Als ik nu niet snel iets verander dan steven ik af op een burn-out ofzo. Pffft, echt even niet leuk allemaal nu.
pi_113665628
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:48 schreef Aventura het volgende:
Hier nog steeds k*t, ben de uitputting nabij. Van 12 tot 2 en van 4 tot 6 even geslapen. Vanaf 4 uur met de knul tussen ons in. Hij heeft echt enorm veel last van doorkomende tanden. Dat is sws al naar voor iedereen, maar helemaal als je zelf extreem verkouden bent, dag en nacht loopt te hoesten en het loeidruk hebt op je werk. Het is nu nog drukker omdat ik zaterdag op vakantie ga. Na mijn vakantie ga ik maar eens een gesprek aan met mijn leidinggevende, ik vind het niet normaal dat ik geen backup heb. Hierdoor voel ik me altijd tekortschieten, werk ik vaak in avonden en weekends door en als ik op vakantie ga is het helemaal een drama. En misschien is fulltime werken ook wel teveel. Het zou niet teveel zijn als ik wat meer steun kreeg thuis en gewoon sliep, maar dat is dus niet zo. Na de vakantie ook maar eens kijken voor een poets. Als ik nu niet snel iets verander dan steven ik af op een burn-out ofzo. Pffft, echt even niet leuk allemaal nu.
:* Sterkte! Het lijkt me een lastige situatie, voor jullie alledrie. Geen vangnet op je werk lijkt me heel lastig met ziekte, vakantie etc. Is het mogelijk om (tijdelijk) part-time te werken om te zien hoe dat gaat? ( ik weet jullie financiële situatie natuurlijk niet...)

Ik moet zeggen dat 24 uur werken mijn heel erg goed doet! 2 volle dagen met Cas alleen en dan 2 dagen weekend met z'n drietjes. Op mijn werk gaat het goed, thuis gaat het goed, mijn relatie gaat goed en met mij gaat het goed ;)
pi_113665963
Avent :*. Sterkte meske. Fulltime werken is ook niet niks hoor met zo'n kleintje. Knap dat je het al bijna een jaar zo kan volhouden.

En beterschap :*.
pi_113666530
Aventura :*. Je werkbelasting klinkt niet goed idd, daar zou iemand zonder kind en gebroken nachten al gek van worden. Beterschap en sterkte met de situatie.

Marjolijntje, wat een nacht! Sterkte vandaag en ook sterkte voor je mister :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113666661
Marjolijntje: bah, nare nacht. Ik snap nooit zo dat opa's en oma's zo de neiging hebben kindjes te overprikkelen. Ze hebben zelf toch ook kleine kinderen gehad? Dan weet je toch wel dat dat niet handig is? Maar ja, ik moet er bij ons ook echt op letten.

Aventura :* Klinkt heftig allemaal. Vreemd ook eigenlijk dat er geen back-up is. Lijkt me voor je werkgever ook niet handig. Hopelijk kan er een oplossing komen. En een poets lijkt me ook geen overbodige luxe. En ook nog ziek. Beterschap!
  maandag 2 juli 2012 @ 12:29:40 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113666771
Ik vond het al knap van je dat je nog zoveel werkte Aventura, begrijp helemaal dat je kapot bent nu. :*
Is ouderschapsverlof misschien iets voor je? Mja, als je geen back-up hebt, blijft dat lastig. Hoe hebben ze dat gedaan toen je met zwangerschapsverlof was dan?
Ik heb 1 ding vorig jaar wel geleerd, niemand is onvervangbaar, het werk gaat gewoon door, ook al ben je er niet. Denk om jezelf hoor! :*

Anouk viel net tijdens de fles in slaap, ik keer haar om op mijn schouder voor een boertje en ze ploft zo met haar hoofd neer met een zucht O+ Zwaar leven ook ;)
pi_113667679
Zo Matthias weer goed gekeurd. Bijna 9 kilo en 75 cm groot. Zijn gewicht was ineens naar beneden gezakt maar hij is ook zo druk dus niet zo raar. Mijn kleine grote O+
pi_113667994
Whehehe Susie. Da's schattig hè :D. Da's zó cute. Sigh O+.

Meneer hier ligt goedgekeurd door het CB en totaal uitgeput te slapen. Handen in de lucht haha.
Voor de stat-addicts :7 - 60 cm en 6070 gram! Keurig gemiddeld aldus de arts. En ze was helemaal verrast dat ie al zo brabbelt :@. "OH daar gaan veel plusjes in het blauw!" Nja eh.. oké. Tof. *)
  maandag 2 juli 2012 @ 13:04:28 #146
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113668114
Aventura, dat klinkt ook wel als erg veel.. Hopelijk kunnen ze op je werk zorgen voor iets meer ademruimte.. Dubbel zo hard werken om op vakantie te kunnen is ook niet de bedoeling..

Fijn Nicole!

Vlindur en Zoe :D
Vorige keer bij mijn ouders is mijn moeder halverwege het weekend opeens overgestapt op het Fries. En Chris reageerde nog steeds gewoon. Terwijl hij niet veel fries meekrijgt, eigenlijk alleen wat ik met mijn ouders spreek, eens per 5-6 weekenden..

Daan slaapt weer. Hij heeft vanochtend een kwart boterham opgepeuzeld.. Vanmiddag weer wortel proberen, want brood is eigenlijk het enige dat een beetje gaat..
pi_113668736
Octo wat een mooi meisje heb je O+

susie haal je haar er meteen uit? ik doe altijd de tut er terug in en knuffel. de meiden waren ook altijd zo vroeg.

NTS hoe hou je het vol? :*

vlinder wat een schatje en die lach daar ga je dus echt van lachen. :D

Dank jullie wel allemaal :*

Ik heb hier wel meegelezen maar bijna nooit gereageerd. :@
Wij hebben geen baby meer in huis maar een echt kleine vent! O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Popples op 02-07-2012 15:17:47 ]
mama van 3 kids!
pi_113668998
Wat sneu kuukske, wel begrijpelijk van schoonouders maar het gedoe erna is -O-

& ^O^ goedgekeurd!

Marjolijntje
Het verschilt per kind, goed dat jullie er iets mee doen :)
Ik benoem het ook aan anderen (die rust bijv niet zo belangrijk vinden) S is niet zoals die of die, heeft dr eigen karakter en wij denken dat (bijv) rust nu goed voor dr is.
Lekker duidelijk :9
Gelukkig hoef je het vaak niet uit te leggen, maar je hebt van die mensen..

Aventura
:* wat zwaar! Hoop dat er iets te regelen is..

DF
Leuk is dat, wij zijn wat vernederlands helaas, maar bij de pake's en beppe's kan S fries leren haha.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:27:21 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113669055
Oh, wat leuk die taart! Yummie, beiden om op te vreten ;)

Meestal niet nee, maar ze werd erg enthousiast toen ze mij zag... Eerst speen en kroelbeestje, toen ik wegliep ging ze vrolijk door babbelen. Ach ja, is niet anders, daarom mopper-post, geen klaag-post ;)
pi_113669377
O+ Brabbelen tegen mama O+ Komt vanzelf goed ;) Sterkte met wakker blijven vandaag!
Mijn meiden staan om 6 uur nog steeds naast hun bed(maar gaan dan spelen op hun kamer samen).

De taart was heerlijk. Ik wilde eerst zelf een taart maken, maar omdat wij gaan verhuizen heb ik voor de makkelijke weg gekozen.
mama van 3 kids!
  maandag 2 juli 2012 @ 13:38:00 #151
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113669478
Zoe, manlief is ook NL.. En ik spreek hier ook geen fries. Mijn ouders spreken dus ook NL tegen hem en mijn man. Dus ik was echt verbaasd dat hij het fries wel verstond. Straks een paar dagen fries tegen Chris praten daar. Dan leren ze het meestal wel snel..
  maandag 2 juli 2012 @ 13:54:25 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_113670179
Sorry voor het zo maar binnen vallen. :o
Maar weet iemand hoe het met Bodpa en Sil is?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_113670254
Geen idee, Moonah. Volgens mij heeft bodpa zich nog niet laten zien hier? (Of ik heb niet goed gekeken....)
  maandag 2 juli 2012 @ 13:56:12 #154
348178 NotTheSame
pi_113670264
Ik ben half Limburgs/half Brabants. Mijn man is een Brabander. Ik spreek Nederlands en Limburgs tegen Draakje, manlief in zijn streekdialect. Tegen mijn man spreek ik overigens ook zijn streekdialect. Mijn moeder spreekt Limburgs tegen Draakje en mijn vader weer ZIJN streekdialect. Kort samengevat: Draakje hoort 3 dialecten en
ABN ;-). Als dat maar goed gaat!
  maandag 2 juli 2012 @ 13:56:48 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_113670282
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Cyntiaa het volgende:
Geen idee, Moonah. Volgens mij heeft bodpa zich nog niet laten zien hier? (Of ik heb niet goed gekeken....)
Nee, kon ook niets terug vinden. :{
Tnx anyway.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_113670815
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:56 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ben half Limburgs/half Brabants. Mijn man is een Brabander. Ik spreek Nederlands en Limburgs tegen Draakje, manlief in zijn streekdialect. Tegen mijn man spreek ik overigens ook zijn streekdialect. Mijn moeder spreekt Limburgs tegen Draakje en mijn vader weer ZIJN streekdialect. Kort samengevat: Draakje hoort 3 dialecten en
ABN ;-). Als dat maar goed gaat!
Ja hoor, kinderen kunnen wat taal betreft heel wat aan. Ik vind het altijd wel jammer dat wij alleen maar Nederlands spreken, maar ja, allebei niet opgegroeid met dialect of een andere taal... Vrienden van ons maken het ook wel bont: hij is Nederlander, zij komt uit Oekraïne, en spreekt ook Russisch, en met elkaar spreken ze Engels. Zoontje wordt dus viertalig opgevoed.
pi_113671338
:o viertalig! Handig voor later

DF
Zo leuk dat ze het zo snel begrijpen :)
pi_113673632
Limburgs dialect is dan weer wel het laatste wat ik een kind zou willen leren :+
  maandag 2 juli 2012 @ 15:18:01 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113673694
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:54 schreef Moonah het volgende:
Gewoon goed?
pi_113674154
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:16 schreef Pvoesss het volgende:
Limburgs dialect is dan weer wel het laatste wat ik een kind zou willen leren :+
Brabans is de bom :7.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:40:00 #161
348178 NotTheSame
pi_113674574
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:16 schreef Pvoesss het volgende:
Gvd... ik zoek die roflol smiley...
pi_113677513
Djeeeez wat gaan jullie snel. Ik knipperde met mijn ogen (en zette handgreepjes op t nwe keukenblok, poetste t nwe keukenblok, gaf D eten, ging kleertjes halen bij mefke en op visite bij een vriendin) en moet ineens heel veel lezen (maar nu geen zin in :P ).

Wel mindere nachten las ik :*

D slaapt nu in de maxi cosi, was in de auto in slaap gevallen. Dus bij wijze van uitzondering maar even op het onderstel geklikt en met de hond aan de wandel. Dooky erover en nu heerlijk bij een plasje water in de zon zitten. Geen idee waar de hond is eigenlijk :')
  maandag 2 juli 2012 @ 16:48:02 #163
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113677625
naja beter de hond kwijt dan je kind ;) LOL

en ik ben ook niet bijgelezen....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_113677716
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:54 schreef Moonah het volgende:
Die is gewoon actief op Facebook, volgens mij gaat dat hartstikke goed daar.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 2 juli 2012 @ 18:51:41 #165
100412 mefke79
komt goed!
pi_113682520
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:45 schreef Nirak het volgende:
Djeeeez wat gaan jullie snel. Ik knipperde met mijn ogen (en zette handgreepjes op t nwe keukenblok, poetste t nwe keukenblok, gaf D eten, ging kleertjes halen bij mefke en op visite bij een vriendin) en moet ineens heel veel lezen (maar nu geen zin in :P ).

Wel mindere nachten las ik :*

D slaapt nu in de maxi cosi, was in de auto in slaap gevallen. Dus bij wijze van uitzondering maar even op het onderstel geklikt en met de hond aan de wandel. Dooky erover en nu heerlijk bij een plasje water in de zon zitten. Geen idee waar de hond is eigenlijk :')
Ja, je was effe hier! Gezellig en wat heb je een mooi manneke! Jammer dat die van mij er niet waren, dat hadden ze vast gezellig gevonden een manneke er bij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113682595
Ja, mooi manneke is het. Zoals je hebt kunnen zien moeten we een bijzonder knappe donor hebben gehad ;)

Jammer dat de jouwese er niet waren, naar er hingen mooie foto's!
  maandag 2 juli 2012 @ 20:08:45 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113686164
sjonge, jullie gaan hard.....

ik weet het niet eens meer. Ik heb in elk geval de foto van Popples gemist :(

Sterkte Aventura. :*

DF, hoop niet dat het bij ons zo gaat maar zou best kunnen. Vandaag heeft ie nergens last van gehad. Behalve dan van weinig slaap want kdv. Ik moest hem echt om 06:40 wakker maken. Zo zielig. Morgen mag ie uitslapen gelukkig.

Wij spreken gewoon ABN tegen Midas. Iedereen eigelijk. Er zit misschien een klein streeksaccentje aan maar zeker geen plat Ernhems *ril*
  maandag 2 juli 2012 @ 20:39:13 #168
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113687713
Kyara, ik hoop dat jullie er wel sneller doorheen zijn. Manlief betrapte ook een wit stipje in zijn bovenkaak. Dus maar eens kijken wat er wint..

4-talig, dat is misschien ook wel wat veel, in ieder geval in het begin? 2-taligheid is wel weer goed voor de hersens geloof ik..
Maar bij Chris zijn we niet actief met fries geweest, omdat hij eerst zijn NL recht moest gaan spreken.. Dat is nu goed genoeg.. En hij kijkt veel films/tekenfilms in het engels.

Daan ligt weer lekker in bed. Op zijn buik, want papa en mama lopen niet om de 5 seconden naar je bedje. Dan beland je dus op je buik, en het slaapt blijkbaar prima..
  maandag 2 juli 2012 @ 20:58:51 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113688899
Hier Gooisch en Amsterdams. Laat knul maar mooi ABN praten :D

Dank voor de sterktewensen. Je kunt ook echt alles zo zwart zien, als je ziekig bent en moe. Ben vandaag om 2 uur gestopt met werken en in bed gaan liggen; man ving kind op. Dat heeft me goed gedaan. Na de vakantie gaan we op zoek naar een structurele oplossing. Minder werken is niet reeel, ik verdien veel meer dan man op dit moment (die heeft een startend bedrijf). Het is nog de vraag of dat gaat veranderen. Veel werken vind ik ook prima en leuk, mits ik 1 - 2 dagen ervan thuis kan werken (en dat kan ook als ik mijn agenda streng beheer). En mits ik steun en hulp krijg thuis. De buurvrouw weet een goede schoonmaakster. En ik kreeg zelfs een tip via PM :) Heel fijn, denken in oplossingen alleen al geeft erg veel energie.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:06:17 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113689342
Wat een beetje goed slapen al niet kan doen. En als je dan ook nog wat oplossingen kunt bedenken dan valt er helemaal een last van je af.

Moet zeggen dat ik ook erg blij ben met mijn schoonmaakster. Ook nu ik parttime werk.... :@
pi_113690702
Ik en mijn man praten tegen elkaar Nederlands maar tegen de kinderen Fries. Op de een of andere manier gaat dat automatisch en het voelt natuurlijker :D
  maandag 2 juli 2012 @ 21:34:34 #172
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113690974
Wij praten ook nederlands; maar mijn schoonfamilie fries, dus ook bij onze meiden... ben benieuwd hoeveel ze hier van snappen straks. (we zien ze niet wekelijks zeg maar)
  maandag 2 juli 2012 @ 21:52:09 #173
211793 PiercedGal
Groetjes Mij!!
pi_113692088
fries snap er niks van, hoeft ook niet gelukkig.

Hier zijn weer de tandjes aan het doorkomen en is het weer lekker onrustig, vaak is het maar voor even dus hoop dat ze morgen weer lekker gaat eten etc..
Herriner je gisteren..
Droom van morgen...
Maar leef vandaag !!!
  maandag 2 juli 2012 @ 21:58:25 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113692473
Hoe zien jullie toch die witte puntjes? Ik voel (denk te voelen eigenlijk) namelijk wel als ik haar een lepeltje iets geef, iets hards...lijkt in ieder geval. Maar zien? Mag echt niet in haar mond kijken! :D

Fijn van je middagdutje Aventura!
  maandag 2 juli 2012 @ 21:59:14 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113692513
Het kan ook zijn dat ik dingen zie die er niet zijn hoor. Weet ook niet precies waar ik naar moet kijken :@
  maandag 2 juli 2012 @ 22:00:08 #176
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113692577
Even een egopost.
Rayen wilde gisteren niet slapen vanaf 's middags 3 uur tot 2 uur 's nachts :{
Huilen huilen en nog eens huilen, paracetamol gegeven. Aan de bovenkant zijn nog geen tandjes te zien.
Om 12 uur de huisartspost gebeld, die dachten ook tandjes. Hij wilde de borst niet meer pakken.
Om 2 uur in de nacht met hem gaan lopen in de buggy (die kan platliggen) toen viel hij heel snel in slaap.
Geslapen tot 5 uur toen begon het weer van voorafaan.
Weer buiten gelopen en toen sliep hij weer.
Toen hij daarna wakker werd rond half 7 was hij weer volkomen '"normaal".

Overdag, wel later, maar wel naar het KDV geweest, alles normaal
Thuis ging hij vanavond om half 7 slapen, is een keer wakker geweest, maar nu sinds half 10 wakker, geen koorts, wil de borst niet meer.

Ligt dit aan tandjes of is dit wat anders? Hij zit niet veel aan zijn oren, behalve dan omdat hij slaap hheeft.
Pffff nog een nacht met 4 uur slaap is erg nog maar niet te spreken over zijn slaapgebrek.

Zodra ik hem neerleg in bed gaat hij hartverscheurend huilen dit is over als ik met hem de slaapkamer uitloop.
Nu zit hij te spelen op mijn schoot maar dit kan zo weer omslaan.
Hij wil ook geen borst meer drinken, dit deed hij vanmiddag wel
Rayen 2½ jaar!
  maandag 2 juli 2012 @ 22:25:05 #177
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113694130
Oh TJ, wat vervelend, ik zou het echt niet weten. :*
  maandag 2 juli 2012 @ 22:25:55 #178
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113694177
Ik zou staan op een huisarts die hem nakijkt.
The way you rock'n'roll
pi_113694404
Hier enorm prikjesleed. Geprobeerd zetpil te geven maar ik durf niet :@. Die kinderdingen zijn huge.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:30:21 #180
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113694485
Als hij zo zielig is toch doen hoor Kuuks. Zo klein als billy valt het echt nog mee om te doen juist meestal.
The way you rock'n'roll
pi_113694541
Idd een ja raadplegen tj :*

Geen vloeibare PCM thuis kuuks? Nurofen vind ik prettig
pi_113695381
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:29 schreef Kuukske het volgende:
Hier enorm prikjesleed. Geprobeerd zetpil te geven maar ik durf niet :@. Die kinderdingen zijn huge.
ff met de punt in de vaseline en als je dat niet hebt ff onder de kraan en dan glijd ie er zo in,billen ff bij elkaar houden en alweer klaar.

Succes
pi_113695875
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:31 schreef Cyntiaa het volgende:

Gouden tip.

DML, him, thanks. Ik ga het proberen. De ergste koorts is al gezakt, maar hij slaapt slecht! Amai. En net werd ie gillend wakker. Maar dan als een ja.. Gillende keukenmeid zegmaar. Zo hoog en hard. JD schrok zich de pleuris, en ik begon er spontaan van te huilen :@.

Sigh.
pi_113695991
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En dit TJ.
pi_113696362
Marjolijntje, bah wat een slecht nieuws. Ik duim voor jullie dat je lief gauw een nieuwe, betere baan vindt.

Aventura, gelukkig heb je weer bijgeslapen.

Sterkte voor alle moeders met slechte nachten.

TJ misschien dat je huisarts wat kan vinden of tips heeft?

Sterkte voor alle snel geprikkelde kindjes.

Zoe gelukkig heb je hulp in de week dat je lief weg is. En wat fijn dat S. zo goed slaapt op haar kamer.

Vanochtend met z'n 4en naar het werk van manlief om onze baby te showen. Manlief was vandaag vrij dus kon het. Vanmiddag kraamvisite van een ex-collega van mij. Zij is fries en sprak fries tegen L. Toen ze hem vasthield. Vond wel grappig want ik begreep bijna alles ondanks dat ik geen een fries woord ken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113703506
En nu hebben we weer krampjes ;( heb nog steeds niet kunnen slapen ivm baby op mijn buik. En m'n vriend maar snurken :( ik kan niet meer..
pi_113703733
Kun je je vriend dan nu niet even wakker maken? Dat jij nu toch echt even wil weten wat slapen ook alweer was?

En misschien Faye in bad doen? Zou dat helpen?

(ik heb geen ervaring met echte krampjes)

Wat vervelend joh, bah -O-

(ik ben weer weg, Jelte heeft zn buikje alweer vol. :*)
pi_113703867
Ik kan hem wakker maken en dan gaat hij ook wel met Faye zitten, maar zo lang ze huilt kan ik echt niet slapen. Ze is nu even stil, maar ben bang dat ze over een half uur weer voor een voeding komt en alles weer opnieuw begint. Misschien toch maar een badje proberen dan.
pi_113704033
Hoe gaat het nu?

Mèn, drama met Jelte ineens weer. Die had ook al probleem met slapen. Heeft zelfs kv gehad. (80cc uiteindelijk maar) Ik wist het echt niet meer. Daarna nog drie keer een voeding. Normaal komt hij maar max twee keer per nacht :O
  dinsdag 3 juli 2012 @ 06:19:48 #190
348178 NotTheSame
pi_113704066
Marjolijntje en Vlindur :*

Hier vannacht ook weer de nodige voedingen. Volgens mij een stuk of 4 vanaf 22.30uur. En nou wachten op manlief, die kreeg gisteravond nog ff een spoedklus opgelegd, 230km verderop :(... Heb dus geen oog dichtgedaan vannacht.
pi_113704166
Wat een nacht voor jullie!

Hier juist een heel goede nacht. Pietje kwam om 1 uur, was binnen 10 minuten klaar, en heeft toen geslapen tot zijn grote zus hem om 6.30 wakker maakte.
pi_113704438
Wat een nachten hier :o
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:18:00 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113704569
Hier een goede nacht hoor, beetje kort ;)

TJ hoe gaat het nu?
pi_113704617
En ik zeg niets over afgelopen nacht omdat ik niet wil jinxen :6

Balen van de nacht, dames! Hopelijk kunnen jullie wat bijtanken vandaag?

Cas zijn kdv-foto's zijn binnen! *; *; *; *; *; *; *; *; x1000 wat heb ik toch een lieverd! Hij was een van de weinige kinderen die ook echt met een lach op de foto gekomen zijn.

Hoe is het nu, TJ & Kuuks?
pi_113704626
Oh Nts, wat een eind weg! GA je vandaag overdag lekker met de kleine meeslapen dan? :*

Jelte is nu weer kippetjefit. Dat (slaap) drama is alleen savonds. Overdag gaat het fantastisch O+
pi_113705152
Hier goed. Net nadat ik postte had ie een halve fles leeggedronken. Hij viel als een blok in slaap toen eenmaal overal het licht ook uit was. Vanmorgen schrokken we wakker om 7 uur :+. /Babybytesslaaptalk.

Maar ik denk dat we wel hebben geleerd dat we sowieso eerder op de avond een pcm geven.

Het is wel enorm zoeken. En we voelden ons ook wel stom. Zo'n zetpil natmaken.. waarom komen we daar niet op? :'). Maar mag je zo'n ding wel aanraken eigenlijk? Of moet dat vanuit de verpakking nog half ofzo? Iets met hygiëne enzo? Van die stomme dingen, maar niemand die dat vertelt :'). Denk er misschien ook teveel bij na.

Afin. Volgende maand mogen we weer. We zullen zien wat het dan brengt.
pi_113705185
Ik was mijn handen eerst altijd,Duh.. en dan idd de zetpil wat nat maken. Tegenwoordig geef ik Cas liever vloeibare pcm, de zetpillen van kinderen boven 10 kg zijn helemaal huge :') Dat gaat hij echt niet toelaten, haha. Dus dan maar zo! En het werkt naar mijn idee nog beter/sneller ook. Maar dat is even proberen en aftasten. Er is ook niemand geweest die het mij voor gedaan heeft hoor, alles zelf uit moeten vinden. Wij mogen vrijdag weer, *bibber*.
pi_113705189
Als je de zetpil niet mag aanraken krijg je hem er ook niet in :P Ik doe ook altijd even snel onder de kraan word ie lekker glibberig. Moet zeggen dat ik bij de eerste ook heel lang heb gewacht voordat ik het durfde. Zelfde als zijn temp op nemen. Vond ik ook zielig!!
pi_113705415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:13 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik was mijn handen eerst altijd,Duh.. en dan idd de zetpil wat nat maken. Tegenwoordig geef ik Cas liever vloeibare pcm, de zetpillen van kinderen boven 10 kg zijn helemaal huge :') Dat gaat hij echt niet toelaten, haha. Dus dan maar zo! En het werkt naar mijn idee nog beter/sneller ook. Maar dat is even proberen en aftasten. Er is ook niemand geweest die het mij voor gedaan heeft hoor, alles zelf uit moeten vinden. Wij mogen vrijdag weer, *bibber*.
Ja nouja, hè. Wij stonden daar keimoe, radeloos, verbaasd door de joekelheid van die pillen. :').
En tempen vind ik ook niks. Maar dat durf ik inmiddels wel. :+.
pi_113705460
Rond 5 uur kwam ze inderdaad weer voor een voeding. Gelukkig ging ze daarna wel gewoon gelijk slapen. Ik kon dus rond half 6 ook eindelijk slapen. En nu is ze sinds 9 uur weer wakker en is nu aan het drinken. En ik hoop echt heel hard dat ze zo ook nog zonder gedoe wil slapen, ben zo enorm moe..
Overdag gaat het best goed, maar 's nachts is het gewoon knudde. Als ze haar dag en nacht ritme nou eens om zou draaien..
pi_113706638
TJ
:* :(

Kuukske
Is ook huge een zetpil, (8> Zet de thermometer in het kuiltje en zo kun je m er makkelijk induwen.

-O- al die slechte nachten

S drinkt nu 125ml gekolfte melk, die van m'n zus 60ml. Vind dat toch een behoorlijk verschil. Ze drinken ongv even vaak per dag en schelen 500gr
Ze sliep van 21:30 tot 5:30 toen de wekker van (8> Ging. Voelde me gisteravond weer erg moe&duizelig maar nu weer goed uitgerust
pi_113706746
Dat ritme komt vanzelf, Marjolijntje. Ze is nog maar zo klein ;)

Over 3 weken horen wij niet meer in dit topic thuis... *Slik* Zo'n jaar is ook zo weer voorbij! Man wat snel...
pi_113706807
Hebben jullie geen robotjes dan? O+ die precies op gezette tijden slapen, poepen en allemaal dezelfde hoeveelheden drinken?

Echt niet? :o
pi_113707709
Even een domme vraag, maar waar haal je die vloeibare pcm? Apotheek? Of kan dat ook bij de drogist?
Klinkt wel handig, E krijgt nog die minibabyzetpilletjes en heb het idee dat het niet meer genoeg is :P
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:03:22 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113707783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:26 schreef Gerberaatje het volgende:
Hebben jullie geen robotjes dan? O+ die precies op gezette tijden slapen, poepen en allemaal dezelfde hoeveelheden drinken?

Huh? Doen babies dat niet?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:04:11 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113707810
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:00 schreef Sannne het volgende:
Even een domme vraag, maar waar haal je die vloeibare pcm? Apotheek? Of kan dat ook bij de drogist?
Klinkt wel handig, E krijgt nog die minibabyzetpilletjes en heb het idee dat het niet meer genoeg is :P
Je hebt ook 240 mg he? En de hoeveelheid pcm ligt aan het aantal kilo.. Dus of je het er per zetpil in propt of vloeibaar, dat moet niet uitmaken.. Zetpil werkt meestal sneller.

Oh en als het misschien niet goed meer werkt, misschien geef je het dan te vaak?
pi_113707923
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:00 schreef Sannne het volgende:
Ik haal nurofen bij de Etos, ¤ 5,- per flesje geloof ik :)
pi_113708053
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:23 schreef Cyntiaa het volgende:
Dat ritme komt vanzelf, Marjolijntje. Ze is nog maar zo klein ;)
Oh, maar een vast ritme hoeft ook nog niet hoor :D ik bedoel meer dat ze het gespook en niet willen slapen overdag doet ipv 's nachts :p
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:13:51 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113708089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:07 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Ik haal nurofen bij de Etos, ¤ 5,- per flesje geloof ik :)
Nurofen is ibuprofen he? Vrij heftig middel voor een baby, zeker voor het maagje.
pi_113708121
Nts, marjolijntje en alle anderen met slechte nachten sterkte vandaag. Ik hoop dat jullie dan overdag misschien wat slaap krijgen.

Marjolijntje had je de cosy bag nog gekocht? Die werkt hier echt wonderen. En wat ook kan helpen voor het wegleggen in bed of wieg is bedje viorverwarmen met metalen kruikjes, een t-shirt van jou of knuffel van haar bij je dragen voor de geur en dan in haar bedje leggen.

Kuuks toch goed dat je de pcm hebt gegeven.

Ik gebruikte altijd pcm zetpillen, had daar eigenlijk nooit moeite mee. Zelfs nog voor mijn oudere toen die dreumes was en de laatste keer als peuter, maar dat is al echt weer even geleden.

Wij gaan vanmiddag naar een huwelijksceremonie en aansluitend de receptie. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik denk gewoon voeden voordat ik wegga, tijdens de ceremonie en receptie in de doek en dan alleen even kijken hoe en waar ik de late middagvoeding doe. Ben erg benieuwd hoe het gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113708246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nurofen is ibuprofen he? Vrij heftig middel voor een baby, zeker voor het maagje.
Dan is sinaspril misschien een optie?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:25:02 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113708443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:18 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Dan is sinaspril misschien een optie?
Jep... Alleen ik moest vechten om het naar binnen te krijgen.. Zelfs bij Jen doe ik nog mooi een pilletje in dr bil.
pi_113708509
Cas werkt het er gewoon weer uit :') Vandaar het vloeibare spul wat hij wel accepteert :+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:27:31 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113708547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas werkt het er gewoon weer uit :') Vandaar het vloeibare spul wat hij wel accepteert :+
Billen dichtknijpen ;)
pi_113708646
Zelfs dan nog! Maar gelukkig is hij het niet vaak nodig, dat scheelt! :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:41:19 #216
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113708998
Ik zou toch kiezen voor paracetamol, in de meeste gevallen de pijnstiller van voorkeur. Je kunt het overal kopen: etos, ah, apotheek...Wij hebben flesjes van daro staan, maar ook van sinaspril (en dat is dan toch paracetamol). Die laatste smaakt naar aardbeien. Het wordt hier de laatste weken veel gebruikt, het helpt bij pijn van doorkomende tandjes. Paracetamol is ook een zgn. downer, je wordt er slaperig van. Ibuprofen heeft dat effect niet.
pi_113709528
Wij hebben ook voor de peuter nog steeds zetpilletjes. Gelukkig bijna nooit nodig, want ze vindt het vreselijk. Misschien toch maar vloeibare kopen voor mee op vakantie.
pi_113709942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:26 schreef Gerberaatje het volgende:

Nou, die van ons poept altijd na z'n ochtendfles :D. Das redelijk robotish.
pi_113710030
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:14 schreef Tinuviel het volgende:Marjolijntje had je de cosy bag nog gekocht? Die werkt hier echt wonderen. En wat ook kan helpen voor het wegleggen in bed of wieg is bedje viorverwarmen met metalen kruikjes, een t-shirt van jou of knuffel van haar bij je dragen voor de geur en dan in haar bedje leggen.
Nee, geen cosi bag, maar wel een langwerpig kersenpitten kussen. Die kan ook helemaal om haar buikje heen. Werkt wel iets volgens mij, maar ze blijft veel last houden helaas.
pi_113710099
Ik roep maar wat hoor Marjolijntje, maar is babymassage een idee?
Met het klokje mee rondjes wrijven over d'r buikje/onderrug?

Ik heb bij babymassage ook gehoord/geleerd dat als je een soort hoefijzervormpje onder het voetje masseert (heel licht, maar niet te licht want dat kietelt) dat ook de darmpjes kan helpen.

Of het zweverig is .. nja. Daar valt over te discussiëren :+.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:23:59 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113710387
Baat het niet, schaadt het ook niet Kuukske, zweverig of niet :P
pi_113710678
True!
pi_113710880
Oh hemel, ik ben even aan het thuismeten geweest :D

Zn gewicht is netjes

Maar hij is zo groot! :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:54:51 #224
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113711333
Heb je hem uitgerekt vlinder :P
Maar mooie lijntjes!!

Marjolijntje, hopelijk wordt het snel beter!
En overdag ritme hebben we hier zelfs nog niet.. Maar als ze dag en nacht kennen zou wel mooi zijn..

Daan is in lachebek modus vandaag.. Weinig gemopper, gewoon vrolijk. Al vanaf 6 uur ;)
Nu net begonnen aan slaapje nr2, en binnen 5 minuten was het stil. Heerlijk die dagen :Y
En nu alle andere kids ook nog effe :P
pi_113712018
Kuuks, babymassage willen we heel erg graag gaan doen, maar de cursussen hier in de buurt (voor zover ik heb kunnen vinden) starten allemaal pas in september / oktober, helaas. Buikje wrijven doe ik al veel, dat van die voetzooltjes wist ik nog niet, gaan we ook proberen! :)
pi_113716070
Marjolijntje kun je anders het cb niet vragen voor tips over babymassage?

NTS wat een schatje heb je O+ De meiden zijn helemaal weg van haar O+
mama van 3 kids!
pi_113717115
Wij hebben hier inmiddels wel een vast schema maar dat is meer om een blije mama te hebben. Geert krijgt om half 8 de fles en om 8 uur haal ik Lotte van bed als ze wakker is. Half 12 krijgt hij weer een fles zodat Lotte om 12 uur brood kan eten en dan gaan ze samen weer op bed. 3 uur gaat Lotte er weer uit en ik ga zo weer naar boven om Geert op te halen. Dan om 7 uur Lotte op bed en hij om half 8 de fles en dan krijgt hij 's avonds boven om half 12 nog een fles. Ik moet zeggen we worden er allemaal rustig en relaxt van nu we een schema hebben die bevalt :D maar het kan zo maar weer anders gaan dus ik geniet er nu nog even van ;)
pi_113717360
Marjolijntje misschien heb je hier wat aan (VGZ groeiwereld) Voor als je zelf geen VGZ hebt kan je hem hopelijk via deze link openen. het is een nieuwsbrief en er staat een filmpje in hoe je een baby massage kan geven. http://groeiwereld.turnpages.nl/0-6maanden/
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:55:44 #229
348178 NotTheSame
pi_113718061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:04 schreef Popples het volgende:
Marjolijntje kun je anders het cb niet vragen voor tips over babymassage?

NTS wat een schatje heb je O+ De meiden zijn helemaal weg van haar O+
Jouw dames en heer zijn ook O+ O+ O+!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:45:30 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113723209
Heb je hem zelf gemeten Vlindur? Misschien dat hij daardoor zo lang is? Of is hij ook gewoon zo lang?
pi_113723272
Susie, ik heb hem zelf gemeten, maar hij is ook echt lang :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:48:07 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113723318
Hij schiet echt de lucht in! :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:11:45 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113724207
Ik heb het idee dat mijn baby zich de afgelopen 2-3 weken naar de +3 lijn gegeten heeft.... Bolle wangen, onderkin, spekbeentjes en plooiarmpjes :o
Hij kan het goed hebben O+

zul je zien dat volgende week op het cb blijkt dat ie nog gewoon op de -1 zit :')
pi_113725762
Jeetje wat een draak van een nacht hebben sommige hier beleefd :'( veel :* voor vannacht!

Hier ging he slapen gaan weer eens als vanouds: goed, zonder mopperen meteen slapen :)
Ben benieuwd hoe dat straks gaat.
Eten gaat hier de laatste dagen minder goed helaas, maar dat trekt ook wel weer bij :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:11:45 #235
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113729454
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:31 schreef Cyntiaa het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gisteren weer dde huisartspost gebeld, die namen een vragenlijst door die ontzettend lang was maar vonden geen reden om langs te komen.
Dus we zijn rond 11 uur met hem in de buggy gaan lopen en binnen 10 minuten viel hij in slaap.
Daarna heeft hij in de buggy doorgeslapen, rond 3 uur of zo werd hij wakker, beetje huilend hem mee in bed genomen en gelukkig wilde hij de borst en sliep daarna gelukkig verder ^O^
Dus het is al een beetje minder erg dan gisteren.

Vanochtend moest ik hem natuurlijk wakker maken, diep in slaap was tie. (vind ik altijd zo zonde dat ik hem moet wakker maken omdat ik moet gaan werken, maar ja het is niet anders)
Op het KDV heeft hij flink bijgeslapen 's ochtends zo;n 3 uur aan een stuk en 's middags bijna anderhalf uur.
En heel de dag daar was hij hartstikke happy en lekker spelen en niks aan de hand.

Vanavond lag hij er om kwart voor zeven in, en ik hoop echt dat hij vannacht lekker doorslaapt op een paar onderbrekingen na dan om te drinken.
Ik heb wat onder de matras gelegd, zodat zijn hoofd iets schuiner ligt. Zeiden ze op het KDV, misschien door werking van nieuwe tandjes dat hij 's nachts bij geen afleiding last krijgt of zo.
Nou we zullen het zien vanavond/vannacht.
Zonde voor mijn lieve ventje O+ en ikzelf ben aan een rustig avondje toe :+
Rayen 2½ jaar!
pi_113730326
Hipen op een rustige avond TJ :*
pi_113731066
Lieve allemaal, ik wens jullie een fantastische nacht toe :*

Mijne avond is goed begonnen. Jelte sliep al binnen een kwartier, ik moest er wel naast zitten, maar hij viel in slaap met zn gezicht tegen mijn arm en zijn handje in de mijne O+ maakt alles weer goed O+

(gister anderhalf uur en 4 nachtvoedingen, ben benieuwd hoevaak hij straks komt! )
pi_113732009
Fijn dat het beter gaat met Rayen TJ!

Vanochtend de gehoortest gehad, gelukkig helemaal geslaagd. Ik heb zelf wat gehoorproblemen, dus toch wel opgelucht.

Iedereen een goede nacht gewenst :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:59:54 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113732029
Succes vanavond TJ! Komt vast goed, misschien een "sprongetje" geweest...

Hier een apart, niet leuk moment; meestal ligt Anouk al te slapen, kom ik boven, deur stond open, zit ze in bed...ziet mama en ipv te lachen, begint ze toch te huilen ;( Daar zit je toch niet op te wachten....gek kind. Ze zal het toch de hele dag met mij moeten doen morgen :P (later ging ze wel lief slapen hoor)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:00:21 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113732058
Klinkt alweer beter, TJ!
pi_113732249
Klinkt inderdaad beter TJ! Ik hoop dat het zo door blijft gaan.

Ik duik ook zo mn bed in, maar ik vrees weer voor de komende nacht. Zie er echt tegenop :{
pi_113732756
Nirak fijn dat het slapen alweer beter ging.

TJ fijn dat het beter lijkt te worden.

Vlindur wat lief!

Phaidra fijn dat hij geslaagd is.

Susie, lag waarschijnlijk toch niet aan jou, dat ze begon te huilen.

Vanavond de kleine gevoed met uitzicht op de tuin, waar manlief en grote broer tikkie je bent hem speelden en rond detuintafel renden. Wou eff tv kijken en wat voormezelf doen, maar meneer wil niet slapen maar drinken.
En papa kreeg vandaag een heuse lach. De eersteechte lach die ik heb gezien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:16:23 #243
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113732908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:04 schreef Marjolijntje het volgende:

Ik duik ook zo mn bed in, maar ik vrees weer voor de komende nacht. Zie er echt tegenop :{
Niet doen, dan wordt het een soort van self fulfilling prophecy. Gewoon met open vizier die nacht in gaan. Dan voelt ze jouw spanning ook niet.
Je moet er nou eenmaal doorheen die krampjes.
Goede nacht :*
The way you rock'n'roll
pi_113733842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:04 schreef Marjolijntje het volgende:

Ik snap dat je dat zegt hoor. Eht waar. Maar probeer relaxt te blijven. Die kleintjes voelen alles feilloos aan. Ook dat jij ergens tegenop ziet. Het is nu eenmaal zo. Ze is nog zo klein.

Relaxt blijven is keimoeilijk. Maar probeer het.
Hopelijk valt het mee. En betrek je man erbij. ;)
pi_113733892
Ja wat DML zegt dus.
pi_113736009
Marjolijntje inderdaad probeer rustig te blijven nu ik rustig ben bij Lisa gaat het ook veel beter in combinatie met deze voeding. toen ik weer terug kwam van mijn ouders werd ik zelf ook onrustig en begon zij ook onrustig te worden. Anders een keer je moeder vragen een dag op te passen zodat je echt even een keer kan ontspannen.

Susie : het zal vast niet aan jou liggen! Mama is altijd leuk om te zien:)

Tinuviel: Leuk he die lachjes. Hier doet Lisa het ook sinds ze de nieuwe voeding heeft. ook als je met je vingertjes over haar buikje loopt en dan op haar neus tikt en met een hoog stemmetje zegt ''piep'' begint ze te lachen en maakt ze geluidjes O+

Hier gaat het super. Ik geniet nu echt heel erg van mijn meisje ze is zo lief en rustig. Tuurlijk ze huilt soms en slaap liever niet overdag maar ik kan haar wel in haar bedje leggen tussendoor en wat dingen doen. Soms begint ze tussendoor te huilen maar stopt naar een paar minuutjes weer. Ook hebben we nu besloten haar na de fles en een speel half uurtje weg te leggen en wanneer ze huilt zonder te praten of op te pakken het speentje te geven en weer weg te gaan. Het werkt zo goed :)
Ook is de uitslag zo goed als weg nog een paar puntjes ze heeft een kleurtje gekregen dus is niet meer zo bleek en ze heeft sinds donderdag ochtend niet meer gespuugd. Het lijkt wel een wonder haha! Hebben eindelijk een ritme. :) tussen half 6 en 7 (wanneer ze binnen die tijd komt anders staat de wekker) dan om 10 uur 2 uur tussen 5 en 6 en om 10. Ook nu eindelijk goede ontlasting (geen diaree meer) en ook geen krampjes meer:)

Een foto van ons lachebekkie!
SPOILER
pi_113748922
Goedemorgen! Hoe is de nacht gegaan? Hier echt super, we hebben van 22-3 kunnen slapen *O* en daarna van 4-6.

Sam, fijn dat het bij jullie nu zo goed gaat.

Ik heb straks een afspraak bij de dierenarts, moet precies weg als de kleine waarschijnlijk voor een voeding komt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113749013
Dan voed je toch gewoon voordat je weggaat Phaidra, deed ik ook altijd en werkte prima :)
pi_113749067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 07:20 schreef Nirak het volgende:
Dan voed je toch gewoon voordat je weggaat Phaidra, deed ik ook altijd en werkte prima :)
Ja dat ga ik doen, hopelijk is hij een beetje wakker te krijgen dan :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:11:06 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113749355
Sam wat een lekker wijffie O+
En ja, mama zien is leuk...denk ik :P
pi_113749656
Sam fijn dat het zo goed gaat. Ze is echt een schatje!

Phaidra hopelijk lukt het met voeden voor je afspraak!

Hopelijk nog meer goede nachten hier zoals die van Phaidra?

Onze nacht was ook goed. Na een avondvoeding om 7 uur en twee halve voedingen voor 23.30 hebben wij lekker geslapen tot 4.45 uur. Helaas wilde het slapen daarna niet snel lukken en om 7.30 uur ging ik eruit. Straks naar het cb.
Weten jullie toevallig of er inbakerzakken/ puck-a-baby of iets soortgelijks zijn waarbij de armpjes bij de ellebogen geknikt kan houden zodat de handjes bij zijn gezicht/ bij zijn mond liggen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113749901
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Niet doen, dan wordt het een soort van self fulfilling prophecy. Gewoon met open vizier die nacht in gaan. Dan voelt ze jouw spanning ook niet.
Je moet er nou eenmaal doorheen die krampjes.
Goede nacht :*
Dat idd. Ik begon al te flippen als het donker was, want dan huilde ze zoveel. (het was winter, en al om 17 uur donker)
Toen ik hiervoor van N op mijn donder kreeg ging het een stuk relaxter voor mezelf. Het huilen bleef wel, maar ik was wel een stuk leuker. Voor Sofie, voor N, en vooral voor mezelf.
*poef* nu is het weg
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:05:21 #253
348178 NotTheSame
pi_113750083
Sam wat een mooi meisje hebben jullie gemaakt!!!

Marjolijntje, hoe is het gegaan vannacht?
Inderdaad, wat iedereen zegt, probeer toch de spanningen van je af te zetten. Ook hier fikse krampjesbaby, en helaas, bij tijd en wijlen is het hier nog aan de orde. Je doet er alles aan om het je kleintje zo comfortabel te maken maar bij krampjes in het vaak vechten tegen de bierkaai. Troost je met het feit dat je nu echt op een hoogtepunt zit met de krampjes, de meeste kindjes hebben er rond 12 weken stukken minder last van.

Oooh, mag ik hier even gillen???
Draakje ging om 19.00uur zonder mokken naar bed! En ik vloog er om 20.30uur achteraan :O . Daarna rond 0.00uur en 5.00uur wakker en om 7.30uur was ze lekker door ons bed aan het tijgeren O+ . Ik heb gewoon bijna klokje rond geslapen, en dat had ik echt even nodig :) !
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:11:55 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113750210
Mooi meisje Sam!

Fijn NTS! Ook al is het vannacht weer prut, die uurtjes slaap heb je in elk geval meegepakt.

Marjoleintje en TJ, hoe is het vannacht gegaan?

Midas heeft eindelijk geleerd hoe hij van rug naar buik via links moet rollen. En als ie genoeg vaart heeft dan rolt ie ook lekker door. Ik keek even de andere kant op en hij lag een eind van zijn kleed af...
pi_113750487
Sam, fijn dat het beter gaat. En mooie foto's!

NTS, lekker bijgeslapen!!
Hopelijk blijft draakje zo goed slapen!!

Marjolijntje, de rest heeft het ook wel gezegd. Als je zelf gestrest bent, dan neemt zo'n kleintje dat over.. Al is het niet altijd makkelijk als je slaaptekort hebt..

Dit vinden we tegenwoordig regelmatig in bed
SPOILER
pi_113751785
Fijn al die goede nachten. Hier ging de wekker om 7 en ben haar toen wakker gaan maken.

Midas je hebt het eindelijk door:)

Deepfreeze wat een menneke he. Lijkt me toch niet lekker liggen haha.
pi_113751991
Knap van midas O+

Hoe ging het marjolijntje?

Fijn de goede nachten! *O*

DF :D

Sam
Wat een leukerd! :)

S sliep van 22 tot 5 O+
En vandaag hebben (8> & ik ons 3jr jubileum *O* (stelt niet zoveel voor vergeleken met de meeste stellen hier :9 )
pi_113752380
Het ging best goed vannacht! Rond 23 uur een voeding, om 02:45 (met krampjes, maar gelukkig niet heel lang, die twee volle poepluiers zullen ook wel geholpen hebben :p ), en toen pas weer om 06:30 en 09:45.
Nadeel voor mij was wel stuwing, nog maar 1 voeding 's nachts ben ik niet gewend :') dus een nat bed en nu maar even kolven want zelfs na het drinken zit de boel nog heel vol. Kan weer mooi de vriezer in :)

Verder wel bijgelezen, maar het is lastig reageren op de iPad. Wat jullie zeggen over stress en druk maken is helemaal waar, dat heeft inderdaad ook invloed op ons meisje. Maar voor nu is het fijn dat we gewoon weer een goede nacht gehad hebben :)

Ik las meer over goede nachten, fijn!
pi_113752541
Feli Zoe! 3 jaar is ook mooi!

Fijn marjolijn!

Daan heeft zo anderhalf uur geslapen. 's avonds leg ik hem wel recht, maar overdag wordt hij er wakker van. En het ligt prima blijkbaar ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:55:14 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113756609
Hahaha! DF! Wat ligt hij er lekker bij! Zal inderdaad wel lekker liggen....dat been er ook uit _O-

NTS, wat heerlijk voor je! Even lekker bijtanken!

Jeuhh, Midas aan het rollebollen ;) *O*

En Zoe, gefeliciteerd! :)

Spammerdespam! Er is weer wat ontdekt... :X
SPOILER
pi_113756871
Nts vreugdegilletjesmmogen altijd :)

Feli Zoe, 3 jaar samen is een mooie mijlpaal. *O*

Daan, wat lief. Mijn peuter ligt nog steeds regelmatig zo in zijn bed. Scheelt alleen dat die van hem geen spijlen meer heeft.

Fijn Marjolijn van de goede nacht. Dat geeft jouw ook weer rust.

Wij zijn goedgekeurd bij het cb. Mag ik even een vreugdedansje *G*: hij is gewoon al 4570 gram. Met 4kg waren wij ook tevreden geweest :P. En hij is 56,6cm lang. Wij moeten alleen even uitkijken voor een voorkeurshouding naar rechts. Maarfontanel en hoofdje zijn verder gaaf en het hoofdje is mooi rond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:22:51 #262
348178 NotTheSame
pi_113757603
Jeej Tinuviel wat goed!

Susie!!!! Waaaauuw Anouk! Dus het is traphekjestijd bij jullie ;)!

Deepfreeze, die gekke Daan hihi! Hier gebeurd het ook met enige regelmaat. Ik laat haar dan ook gewoon liggen.

Ik heb er hier eentje in slaap... Op m'n rug in de Beco O+! Die is dus goedgekeurd!
pi_113758110
Wat een goede berichten hier over slapende, rollende en goed groeiende kindjes! Heerlijk hoor!

Mijn beide kinderen liggen ook vaak in vreemde houdingen in bed. De peuter leg ik altijd wel een keertje recht als ik naar bed ga, de baby laat ik maar liggen, die wordt er nog wakker van.

Vanochtend had ik Pietje eens even gewoon op de grond gelegd (we hebben laminaat), en toen schoof hij gewoon al achteruit :o . Nou schuift t ook wel makkelijk op laminaat natuurlijk, maar toch.
pi_113758583
Susie
:D tijd voor traphekjes inderdaad haha
Wat mooi om te zien zeg, lekker nieuwsgierig! O+

bleie
:o

Mooi wat kindjes allemaal al kunnen!

Tinu
Mooie stats! *O*

Net met m'n moeder een stukje gelopen *O* Ze komt elke dag langs zodat we kunnen oefenen, echt superlief. Van m'n (8> Heeft ze een mooi cadeautje gekregen & van mij een Noosa chunk (pioenroos)
pi_113760816
Susie, wauw. Je hebt idd traphekjes nodig. :P

Nts fijn dat de bevo zo goed bevalt.

Pietje schuift *G*

Zoe fijn dat je moeder je komt helpen.

Meneer heeft na de voeding nog een troostvoeding/ toetje gehad en daarna even een uurtje heerlijk gepit. Nu voeden en dan maar allebeiop bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:38:52 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113766068
Traphek wordt nu gemonteerd! :D

Lekker gegroeid Tinuviel!
pi_113766409
Hier vind rowan de billendoekjes heel leuk om te pakken en dan krijg je dit! :D

pi_113767242
:D schattig
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:08:17 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113767310
Hier heeft knul nog steeds een billendoekjesverpakkingobsessie! Goeie foto!
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:42:26 #270
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113768768
Zoiets grappigs ontdekt! Meneer heeft zo'n fisher price speeltafel. Als je op een knop drukt, komt er een liedje uit. Daar is hij heel bewust mee bezig. Ik heb hem al een paar keer heel geconcentreerd een boekje zien 'lezen', met op de achtergrond een deuntje. Loopt het muziekje af, draait-ie zich even om, om op de knop te drukken. Dit gerust tien keer achter elkaar. Dat ziet er gewoon zo grappig en ' intelligent' uit! Zo bewust van wat-ie doet.
pi_113769817
Hihi wat goed van ventje Aventura, ik herken dat wel van mijn kleine baby dreumes :X
Evenals de billendoekjes-fascinatie, leuke foto meissie!
Oooow Anoukje toch! Kleine avonturier!

Hier ook weer nieuwe stats voor Floris, 70 cm en 8070 gr met bijna 1 jaar. Verpleegkundige in de stress, muts. Verder prima met de kleine man O+
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:15:01 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113770101
Wat is dat toch met baby's en billendoekjes :? Goede foto Meissie! Ook eng dat gedraai op de commode, Anouk vind het ook een sport om het mama zo moeilijk mogelijk te maken om die luier om te doen :D

Oh Aventura, dat is ook een mooi gezicht O+ Dan word hij echt groot...

Liedjes, hoezo was ze in de stress dan?
pi_113775082
Was ze in de stress om de groei liedje? Als hij verder gezond is...

Meissie :D

Leuk is dat aventura.
En nu bij nr2 zie ik die kleine dingetjes nog beter.
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:46:21 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113776819
Wat een leuke foto's weer. En herkenbaar..... half met de benen uit bed hangen, worstelen om een luier om te doen. Slaapzak dichtritsen zelfde probleem, zelf het activitycenter bedienen zodat je de hele tijd 1-2-3 hoort.... O+
pi_113777361
Susie! Gelukkig dat je een trapje hebt! Wat knap van die meid van jou :)

En die Rowan, grappige poses levert dt op :)
pi_113777900
Ik heb nog een old-scool activity center dus die maakt geen muziekjes B-) Gisteren had mevrouwtje ineens door dat er een leuk meisje terugkijkt in het spiegeltje, en ze moest telkens giechelen om zichzelf _O-

Verschoningsperikelen *check. Ze hupst op haar rug zo van het kussen af en als je niet uitkijkt ook van de commode, dus ik gebruik ook alle afleidingstechnieken die ik ken.

Stats bij het CB vandaag: met net iets meer dan 6 maanden is ze 7890 gram bij 67 cm. Alles perfect ^O^ En daarmee heb ik besloten om te stoppen met borstvoeding en verder te gaan op kunstvoeding. Weloverwogen keuze: ik kolf bij lange na niet genoeg. Het kolven zelf is momenteel erg vervelend nu ik nog geen vaste opdracht heb (en erg onregelmatig op verschillende kantoren zit) en de opdrachtgevers zitten ook niet echt te springen om iemand in dienst te nemen die al 80% werkt en daarnaast nog kolftijd nodig heeft. Ze drinkt nu uitstekend uit de fles dus ik kan nu ook eens de voordelen van flesvoeding gaan gebruiken.
Anyway, wat ik maar wil zeggen: ik ben nu afscheid aan het nemen van een bijzondere periode waar ik met een goed gevoel op terugkijk en tegelijkertijd kijk ik uit naar de periode die nu voor me ligt O+
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:13:27 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113778186
Mooie stats Octo!
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:13:41 #278
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113778198
fijn dat het zo goed gaat met Mia Octo! :Y en fijn dat je keuze goed voelt :Y 6 maanden is keurig O+
pi_113778406
Mooie stats octo!
En fijn dat ze een halfjaar bv heeft gehad!
pi_113778761
Mooie stats octo, en nu een mooie periode af gaan sluiten :)
pi_113779895
Mooie stats octopussy.

Liedje jammer voor de wvk van het cb, maar als ze goed groeit op haar curve en gezond is prima toch. Wel grappig om de stats van Octopussy en jou zo naast elkaar te zien waarbij die van Octopussy half zo oud is.
Volgens mij had ik weleens gehoord dat kindjes van een jaar hun geboortegewicht ongeveer verdrievoudigd zouden moeten hebben. Mijn peuter heeft dat toen volgens mij ook niet gedaan.

Zeiden ze bij jullie op het cb ook bij de 1e prikjes dat je pas vanaf 39,5 paracetamol mocht geven omdat dat anders de werking van de vaccinaties zou remmen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:51:59 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113780317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:11 schreef Deepfreeze het volgende:

Leuk is dat aventura.
En nu bij nr2 zie ik die kleine dingetjes nog beter.
Kan ik me voorstellen! Ik neem me nu nog meer voor om goed op hem te letten. Ik merk dat ik sommige activiteiten heel gewoon vind, terwijl ze eigenlijk heel bijzonder zijn. Omdat hij dan bijvoorbeeld net een paar pas verworven vaardigheden toepast en combineert met dingen die hij al kon! Nog een voorbeeld: hij pakt bewust een laag tafeltje, een knuffel of een kussen om dit te gebruiken als opstapje, zodat hij ergens bij kan. Dat betekent dus a. dat hij een ding heeft gezien dat buiten zijn bereik is, b. vastberaden is om dat te pakken, c. nadenkt over hoe, d. hulpmiddelen zoekt om dit doel te kunnen bereiken! Als je daar lang over nadenkt, is het eigenlijk zo knap. Het is niet dat het hem geleerd wordt ofzo. Wat ik wel kan doen is observeren, hem een veilige ruimte bieden, en aanmoedigen! En dat doe ik natuurlijk graag :)
pi_113780603
@kuukske,hoest met t zetpil verhaal afgelopen?

[ Bericht 13% gewijzigd door het-is-mij op 04-07-2012 22:06:09 (kuuk ipv aventura) ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:57:23 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113780689
Volgens mij bedoel je iemand anders (of ben het vergeten, ik ben een zeef de laatste dagen).
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:01:05 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113780953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:45 schreef Tinuviel het volgende:
Zeiden ze bij jullie op het cb ook bij de 1e prikjes dat je pas vanaf 39,5 paracetamol mocht geven omdat dat anders de werking van de vaccinaties zou remmen?
Heb ik nog niet eerder gehoord.
pi_113781317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:57 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij bedoel je iemand anders (of ben het vergeten, ik ben een zeef de laatste dagen).
Foutje ;-) is veranderd
pi_113783033
Wat een lieve foto van jullie schatje Sam O+

Zoë: wat fijn dat S. nu ook begint door te slapen 's nachts

En die foto van Rowan hahaha _O- echt geweldig. Lijkt wel of ie aan ballet doet :+

Mijn tieten draaien hier weer op volle toeren, en dat mag ook wel na 3,5 weken clusteren (zo heet dat toch?) :') Voor het slapen gaan krijgt ze de borst en dan nog een flesje, maar nu drinkt ze nog maar 40ml in plaats van 140ml uit de fles *)

Edit: kreeg net te horen dat een vriendin van mij haar zoontje in de armen heeft kunnen sluiten vanmorgen O+ O+ Mmm, verse baby!

[ Bericht 14% gewijzigd door Xanteh op 04-07-2012 22:45:03 (Daarom) ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:06:39 #288
348178 NotTheSame
pi_113794859
Mornings ladies!

Rowan hihihi! Gelukkig kan Draakje bij ons die toeren niet uithalen, wij hebben geen plankje boven de commode ;) . Maar bij ons vind ze de spachtelputz op de muren nogal interessant, en dan de hele tijd eroverheen vegen enzo :') .

Xanteh gefeliciteerd voor je vriendin! Kun je lekker pasgeborene gaan snuffelen!

Aventura wat mooi dat Ventje zo bewust en gecontroleerd bezig is! Ik merk het ook aan Draakje hier, NEE is geen optie hier, als ik er niet met m'n handen bij kan, dan is het wel met m'n voeten, en als het dan nog niet lukt dat rups (op d'r rug) of tijger (op d'r buik) er wel naartoe. Je ziet haar dan ook echt nadenken van: Okee, dit lukt niet, wat kan ik nog meer doen? _O-

Ik ga nog even de kat op het spek binden, we hadden weer een (bijna) perfecte nacht!. 19.30uur/1.30uur/5.30uur en toen was ze het beu helaas ;( . Maar goed, weer maar 1 nachtvoeding *O* .

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 05-07-2012 09:13:15 (dankjewel Susie ;-)!) ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:10:30 #289
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113794919
Fijn NTS! *O* Maar wat naar voor je buren, onder de spachtelputz ;)

Hier was het ook weer heerlijk 5.30, ook al even om 4, waarom toch?
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:13:31 #290
348178 NotTheSame
pi_113794973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:10 schreef Susie het volgende:
Fijn NTS! *O* Maar wat naar voor je buren, onder de spachtelputz ;)

Hier was het ook weer heerlijk 5.30, ook al even om 4, waarom toch?
O-)
pi_113795330
Jup de wvk was een beetje in de stress door zijn groei. Maar de arts vond alleen maar dat Floris zijn eigen lijntje aan het volgen is dus dat is prima. Verder doet die kleine boef het prima O+
pi_113795694
Xanteh
Oh! O+ verse beeb

Fijn dat je productie de goede kant op gaat!

Fijn NTS *O*

Tinu
Hebben ze bij ons niet verteld, vind 39,5 wel hoog moet ik zeggen :o
Heb toen met de huisartsenpost gebeld toen S 38 had, ze wilden haar eigenlijk wel in het ziekenhuis beoordelen enz. Dus vind persoonlijk 39,5 wel erg hoog om bij af te wachten zegmaar
(heb van de vk te horen gekregen dat ik bij een temp hoger dan 37,5 moest bellen)

O+ ons meisje! Wat was ze druk in haar slaap vannacht! :D sabbelen, trappelen, met armpjes zwaaien. En ze sliep lekker door. Heb dr af en toe opnieuw ingestopt en toen werd ze pas om 5uur echt wakker
pi_113796133
Rowan _O-

Octo: fijn dat je zo achter je keuze staat. Ik ben nog enorm aan het twijfelen, maar daar heb ik in het bv-topic al over geschreven. Heerlijk dat je meisje het zo goed doet!

Tinu: bij ons heeft het cb altijd gezegd dat je na prikjes ook preventief pcm kan geven. Dat gaat mij wat te ver, maar ik heb wel zodra ik vond dat ze te veel aan piepen waren na prikjes ze een pcm gegeven (zonder temperaturen vaak).

Xanteh: leuk, een nieuwe baby! En fijn dat je productie zo goed gaat. Is al dat clusteren toch ergens goed voor ;) .

NTS: fijn zo'n nacht!

Verschonen is hier ook gedoe. Omdraaien is namelijk leuk, dus dat moet je ook doen terwijl pappa of mamma je luier aan het uitdoen / aandoen is. En hij was gisteren ook in de box aan het schuiven, dus toen staken z'n beentjes naar buiten, en lag hij klem tegen de spijlen. Vond-ie niet leuk. Nachten gaan hier weer goed te laatste tijd. Hij slaapt nu meestal van 23 - 5 ongeveer, dus dat is best lang.
pi_113796953
NTS, goede nacht, wat fijn!!

Xanteh, fijn dat het goed gaat met je productie :)

Hier ook weer een goede nacht! Ze heeft gedronken om half 12 en toen heb ik haar om kwart voor 5 maar weer wakker gemaakt :D Duurde me anders echt wel iets te lang. En vanochtend om kwart voor 9 heb ik haar weer wakker gemaakt en zijn we samen gaan douchen O+
Ik had vanochtend ook niet van die mega stuwing als gisteren, dat was ook wel fijn. Dus de kolf kon lekker blijven liggen.

Ik denk dat ze zo goed geslapen heeft omdat ze gisteravond zo'n beetje ieder uur wilde drinken, het was ook wel erg warm. Maar ze zal een lekkere volle buik gehad hebben :) En de krampjes hadden we ook gisterenavond al, dus die vielen vannacht ook mee. Echt, die 2 goede nachten achter elkaar had ik even nodig.
Zometeen komt mijn oma weer baby kijken. Ik vind het enorm gaaf dat mijn oma mijn kindje nog leert kennen *;
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:20:57 #295
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113798401
Ik vind het steeds lastiger om hier te posten; niet erg, heel logisch, het gaat hier heel veel over kleine baby's en daar is nou eenmaal veel over te vragen en te vertellen... (ik had zelf de eerste maanden ook meer te melden en te vragen).

Maar Liene is inmiddels alweer 10,5 maand, en zo anders als een verse beeb. Mijn meis loopt inmiddels achter haar loopkarretje en was gister aan de sjouw met Evie haar poppenbuggy ;)
Wij ontgroeien het babytopic denk ik....
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:56:01 #296
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113799805
Ja zal ik ook maar weer eens iets van me laten horen. Ook al is S nog niet zo oud (nu bijna 5 maanden), ik merk toch dat ik ook heel erg weinig te melden heb hier... Het gaat allemaal gewoon prima en ik heb niet echt meer de behoefte om ervaringen te delen ofzo. Ben denk ik gewoon alweer een beetje klaar met de babypraat :P.

Daarbij ben ik vaak druk bezig met m'n twee jochies en als ik echt mee wil posten, zou ik daar tijd voor vrij moeten maken (neemt bij mij aardig wat tijd in beslag om alles te lezen en zelf ook nog te posten). Maar op dit moment doe ik dat dus niet.

Ik lees nog af en toe mee hoor, maar veel zullen jullie hier niet meer van me horen. Wilde ik toch even laten weten :).
pi_113800750
Hoi Fee en Beessie ;)

NTS, wat fijn.. Nu alleen nog uitslapen :P

Van die prikken heb ik wel vaker gehoord. De lijfjes moeten zelf tegen de beestjes vechten om goede antistoffen te krijgen. En koorts is een teken dat het lijfje daar mee bezig is. Als je dat onderdrukt, onderdruk je ook die reactie. Maar of het echt zo erg is..
Ik gaf alleen pcm als er echt een pijn-reactie was, of als hij lamlendig was van de koorts. Maar een beetje koorts kunnen ze wel hebben..

Daan ligt nu op de grond op een kleed. En draait rondjes op zijn buik.. Maar het leukste speelgoed ligt net buiten zijn bereik. Kijken of hij dat nog gaat halen..
En vannacht de 1e nacht zonder rijstebloem in de fles.. Hij was in ieder geval later wakker dan gisteren, dus daar zijn we wel vanaf denk ik..
pi_113806297
Fijn marjolijntje!
& idd leuk dat je oma haar nog kan knuffelen O+

Fijn die goede nachten :s)

BJ & fee
lijkt me logisch ook, en als alles goed gaat *O* alleen maar fijn!

mini spam, Nog 1week en dan 2maanden
SPOILER
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:00:13 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113810027
Wat een moppie Zoe! O+

Een Fee en BJ; spammen mag hier gewoon hoor...dus niet lullen, gewoon jullie mooie grut laten zien :P
pi_113810578
Zoe! Wat een popje O+ O+ O+

*sluipt weer weg
pi_113811732
Zoe wat een lief, schattig meisje heb je toch.

Fijn van die goede nachten. Ik hoop voor jullie dat dat zo blijft.

BJ en Fee, fijn dat het zo goed gaat. Ikzelf kan de tijd ook alleen maar vinden omdat ik verlof heb. En dan heb ik nog niet altijd de tijd, zoals vandaag bv maar heel beperkt.

KatyM, we zien je zeker wel heel gauw hier :)

Onze nacht was niet zo geweldig. Niet zozeer vanwege de baby, maar eerder vanwege onze peuter. Lekker ziekig en slaapperikelen met niet in eigen bed willen slapen, hup met z'n drieen in ons bed. Na 45 min draaien toch maar weer terug in eigen bed. Toen kon ik niet slapen en kortt daarna kwam L. voor een voeding.

Vandaag ook lekker druk: met kids naar kdv voor een foto van mijn boefjes. Na een uur terug weer naar kdv, peuter ophalen en naar de huisarts. Daarna naar mijn werk om onze mooie baby te showen en dan zieke peuter ophalen en entertainen.
/ einde dagboekpost
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')