abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113547084
De Baby's

16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
23 september 2011: Destin Liam, zoon van Scorpionsworld
23 september 2011: Loïs, dochter van PiercedGal
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
19 november 2011: Rayen, zoon van Timejumper
23 november 2011: Kioni, dochter van MizzEnroe
24 november 2011: 'SC-tje', dochter van SummerBreeze & SocialDisorder
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
16 december 2011: 'Draakje', dochter van NotTheSame
21 december 2011: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012: Midas, zoon van Kyara en Argento
25 januari 2012: 'Pietje', zoon van Bleie
10 februari 2012: Sander, zoon van Fee-nix
3 maart 2012: Cristel, dochter van PureEvil
9 april 2012: Huubke, zoon van Asyniur
3 mei 2012: Cara, dochter van Xanteh
9 mei 2012: Lior Nethanel, zoon van Tinuviel & Iamredleader
9 mei 2012: Lisa, dochter van Sam1993
12 mei 2012: S.ara, dochter van zoë23
11 juni 2012: Faye, dochter van Marjolijntje

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_113547111
En geen gerel, gebabybyte of nachtelijk gespook meer :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:03:28 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113547310
-O-
pi_113547370
Mijn oO< wordt weer wakker.. Kort slaapje vanochtend.
Knuffeltijd!
pi_113547469
:{
Nog 1ding over de stokke bak, die is (helaas) kleiner dan de meeste anderen (Google ;) )
Bij de W vorm 63 en 65 cm ongv

Verder een fijne wagen voor lange mensen, niet voor lange baby's dus..

Ik ben daarnaast niet van plan S lang in een MC te laten zitten, want langer dan 15min wandelen zit er toch niet in.
pi_113547504
Rel en gedoe gemist O+

Hier weer een fijn nachtje gehad ondanks dat het 26 graden op Cas zijn kamertje was!
Heerlijk geslapen tot 07:00 uur. Nu maar weer even een dutje voor we er op uit gaan op onze fiets! *; Gisteren lekker samen pasta gegeten, 2 bordjes gingen er in en een toetje! Dus voor het kdv skip ik de 8 maanden potjes en gaan we over op groter. Meneer blieft een goed bord vol!

Heeft de stokke een buggy opzetstuk wat helemaal plat kan? Dat zou je t.z.t. kunnen gebruiken denk ik. Cas ging over in de stuk toen hij 5 maanden oud was, onze wagenbak was ook klein en we hadden toen onze Mountain Buggy nog niet.
pi_113547566
63 is ook weinig zeg.. Die van de Quinny is al niet groot met 70cm.. Was bij beide jongens proppen tot de 6 maand.. Maar dat ging net met opgetrokken pootjes..

Lekker zo'n eter cynthia!
pi_113547656
Klinkt goed cyntiaa :)

Ja, ze hebben een opzetstuk waar de baby in kan zitten, die kan ook helemaal kantelen + er zit een verkleiner bij (net als bij de MC) ik las dat het pas met 6mnd mocht ivm de rug.
Maar aan de andere kant, in de MC 'zitten' ze ook. En die van de stokke kun je kantelen in een ligstand.

http://www.stokke.com/nl-(...)ry-concept/grow.aspx
pi_113547736
Maar in de maxi cosi mogen ze ook alleen in de auto en anders niet. Het is niet om te wandelen of shoppen :{

Wat een klappen voor de rug van je kleintje als je nu al over moet. Belachelijke maat voor een bak van een wagen die je maakt voor lange mensen :')

Onze easywalker heeft een bak van 80cm ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113547937
Wow! Elise on top! *O*
pi_113547990
Jups Sannne.. Is het al een mini-dreumes aan het worden?
pi_113548017
Ja niks baby meer aan.. Op dr kale knar na dan ;) Ik zal eens een update doen in het fototopic..
pi_113548068
Is ook belachelijk DML
pi_113548283
inderdaad zoe echt belachelijk. en geeft dus inderaad vervoersproblemen. Wij hebben lisa hier ook alleen in de maxi cosi als we met de auto gaan of op het onderstel wanneer ik met de trein ga. anders ligt zij in de bak. Maar aangezien niet alle mensen even behulpzaam zijn met het in/uit stappen vind ik het een fijner gevoel als ze vast zit. zodat wanneer niemand me helpt ik het alleen kan doen zonder bang te zijn dat ze eruit valt. Vorige keer 3 mensen gevraagd die alle drie gewoon doorliepen:(

Summerbreeze: ik voelde het ook niet aanvallend overkomen hoor;)
Evenstar: toch bedankt voor jou ervaring ermee.

ze is voor mijn gevoel echt veel rustiger ze slaapt vrij direct na de fles huilt maar 5 minuutjes en is volop aan het lachen na ons. Wel kwam ze om kwart voor 4 voor een nachtvoeding :S achjah als dat het enige is doen we dat wel:) blij dat mijn meisje nu duidelijk minder last heeft en ik dus automatisch ook.

Moet alleen nu nog wennen aan het idee dat ze niet zoveel huilt want bij ieder geluidje schiet ik in de stress...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:42:55 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113548415
Is daar niemand op het idee gekomen dat lange mensen ook wel eens lange kinderen kunnen krijgen?

Als ik dat zo lees ben ik blij dat Midas gewoon gemiddeld is (vergeleken met jullie kindjes lijkt hij mini maar volgens de cb stats is hij toch echt gemiddeld). Geen gedoe met wanneer over. Gewoon lekker een half jaar in die bak liggen en waarschijnlijk kan hij ook wel tot 1 jaar in de mc. Tenzij hij dat zelf absoluut niet ziet zitten, dan wordt het een ander verhaal.
pi_113548562
Haha blijkbaar niet kyara helaas. Wij ook weer een les geleerd!

Heerlijk toch :) ik had niet verwacht dat S zo lang was, werd ons ook iets anders verteld door de gyn, maar ook die mensen hebben het weleens verkeerd

Sam
Dat is jammer dat mensen niet zo behulpzaam zijn
En fijn dat het beter gaat :)
pi_113548755
Ja sommige mensen zijn gewoon *** Sam. Even iemand helpen is blijkbaar al teveel gevraagd.

Hier wordt de bak ook al aardig krap, binnenkort maar even mp op.

Geslapen van half 10 tot half 6, daarna in bed genomen en ze heeft zichzelf gevoed. Ik werd pas om kwart voor 10 wakker met een spartelend kind naast me haha. Zo even samen douchen :)
pi_113548783
Ik word eigenlijk altijd geholpen als ik met E in de buggy in de trein of bus ben. Zie ik er zo klunzig uit ofzo :P
pi_113548846
De Bugaboo reiswieg is 90 cm :? Wat een idioot groot verschil. Hier gaat op vakantie de buggyinzet mee, 5,5 maand is hij dan. Scheelt bagageruimte en meneer wil heel graag rechterop zitten en om zich heen kijken. Hij ligt al in de wieg met een kussen onder de kop, maar doet dan nog continu situps :+

Mijn mannen zijn boodschappen aan het doen met de nieuwe Ergo-drager. Ook vast oefenen voor de vakantie, zoet gezicht zo'n kleintje op z'n rug O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_113550410
Rel gemist? Darn! maar ook geen zin om hem teug te lezen

:W mogguh dames

:* voor slechte nachten en te kleine wandelwagenbakken :)

Onze baby was vanmorgen aan het showbinken. Hij kruipt een stukje en wil dan laten zien hoe eenvoudig hij kan gaan zitten, kijkt om zich heen om te zien wat hij onveilig gaat maken en kruipt weer verder. En dat herhaalt zich iedere 2 meter :)

En nu is mijn mevrouw hem aan het opeten, dikke pret :)
pi_113550419
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:54 schreef Clubsoda het volgende:
De Bugaboo reiswieg is 90 cm :? Wat een idioot groot verschil. Hier gaat op vakantie de buggyinzet mee, 5,5 maand is hij dan. Scheelt bagageruimte en meneer wil heel graag rechterop zitten en om zich heen kijken. Hij ligt al in de wieg met een kussen onder de kop, maar doet dan nog continu situps :+

Mijn mannen zijn boodschappen aan het doen met de nieuwe Ergo-drager. Ook vast oefenen voor de vakantie, zoet gezicht zo'n kleintje op z'n rug O+
Ergo dragers *O*
pi_113551671
Stoere jongen Nirak!

Ik moet Daan ook eens proberen in mijn SSC.. Al denk ik dat hij daar nog niet stevig genoeg voor is, het mag vanaf een half jaar..
pi_113552056
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:54 schreef Clubsoda het volgende:
De Bugaboo reiswieg is 90 cm :? Wat een idioot groot verschil.

Ik vind de bak van de bugaboo weer heel laag. Mijne ging op zijn buik liggen trok zich zo aan de rand op en viel er bijna uit. Kon hem nog net pakken. Hij was 4 maand oud. Toen hebben we meteen gewisseld en de buggyinzet gebruikt!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113552805
Vind ik ook ja, hij kijkt al best vaak over het randje. We stappen daarom binnenkort ook maar over.

DF, welke SSC heb je? Ik dacht dat de meeste al vanaf de geboorte of vanaf 4 maanden mogen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_113553195
CS, een wazig merk.. active mom carrier action baby carier dus.. Hij is een beetje mai-tai-ig, met kliksluitingen. Hij kan er ook wel in, maar hij hangt nog zo snel, en dat vind ik op mijn rug wat engig.. Chris heeft er met 3 jaar nog ingezeten, dus het is ook wel een groot type..

Nicole, heb je dat weer.. Haal je nog niet die 6 maand.. Maar als hij zo rolt, dan is hij ook al steviger in zijn rug dan gemiddeld denk ik..
pi_113553436
Nirak O+

Ik heb eigenlijk nooit een probleem gehad met dat m'n bugaboo-bak laag is. Wel dat je niet bij het boodschappenmandje kan zolang je bak erop hebt, dat wordt weer beter als ze in de stoelinzet zitten. Maar daar wacht ik nog even mee.

Ik ben zo in dubio of ik dat ding mee ga nemen op vakantie. We gebruiken hem thuis zelden, en ik heb nu een beco die in elk geval mee gaat. Dus of we dan ook nog de bugaboo mee moeten? Hij is zo groot in de auto...
pi_113553769
Je kunt er ook spullen indoen.. Naar mijn ouders (vaak een weekendje) deed ik altijd de luiers, melkpoederbus etc in die reiswieg. Dan is het in ieder geval nuttige ruimte ;)
pi_113553972
Dat is wel waar, maar het onderstel is ook niet superpraktisch bij het inpakken van een auto.
pi_113554076
Onderstel kan wat onhandiger zijn.. Ligt er net aan waar je dan heengaat. Als je het ding nu al niet veel gebruikt, en de beco goed voldoet, dan is er vast wel iets anders nuttigs dat meekan ;)
pi_113554125
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar in de maxi cosi mogen ze ook alleen in de auto en anders niet. Het is niet om te wandelen of shoppen :{
Wat is het verschil dan, tussen 15 minuten rijden en 15 minuten ermee wandelen? Of bedoel je dat je er het beste aan doet het gebruik van de MaxiCosi zoveel mogelijk te vermijden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113554291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:56 schreef Bleie het volgende:
Ik ben zo in dubio of ik dat ding mee ga nemen op vakantie. We gebruiken hem thuis zelden, en ik heb nu een beco die in elk geval mee gaat. Dus of we dan ook nog de bugaboo mee moeten? Hij is zo groot in de auto...
Wat gebruik je thuis dan? De Beco?

Het hangt van de leeftijd van je kind af wat handig is, denk ik. Toen Lena al aan de bijvoeding zat vond ik het fijn om een kinderwagen mee te hebben. Daar konden we haar in zetten als we ergens gingen eten. Ze zat nog niet goed genoeg voor veel kinderstoelen die je in restaurants treft (en je weet gewoon niet wat je op vakantie treft). Bij jonge kindjes lijk het me ook fijn dat je ze in de bak kunt laten slapen als je onderweg bent, bijvoorbeeld tijdens het eten.

Maar goed, het hangt er allemaal maar net vanaf waar je naartoe gaat, wat voor faciliteiten je hebt, en wat je zelf voor activiteiten wilt ondernemen. Is een buggy die je in ligstand kunt krijgen eventueel een optie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113556242
Ik ga thuis eigenlijk nog steeds niet heel veel op stap met de kinderen. :@ Boodschappen doet een van ons zonder kinderen, en verder blijven we vrij veel rond het huis. Of hij gaat inderdaad in de doek / Beco. Als we verder weg gaan, is dat met de auto, dus dan zit Pietje in de mc, en neem ik een draagdoek mee voor als we ter plekke zijn. Soms ook wel de Bugaboo hoor, maar als we ergens zijn met veel mensen, is hij eigenlijk toch altijd het liefst dicht bij ons. Slapen in de Bugaboo doet hij niet meer zo goed.

Bijvoeding krijgt hij nog niet. Hij is een paar dagen voor we weer thuis zijn 6 maanden, dus daar beginnen we na de vakantie mee. Wat dat betreft hebben we dus geen stoeltje nodig. En we zitten in huisjes, dus gaan niet (veel) naar restaurants. We hebben wel een buggy met standen; ik zal eens kijken hoe plat die kan. Maar ideaal is dat natuurlijk ook niet voor hem. Het voordeel daarvan is dan weer wel dat de peuter er eventueel ook in kan.

Het hangt ook een beetje van de auto af. We huren er een, dus nog even afwachten hoeveel bagageruimte we nou precies hebben. En we moeten ook nog even uitzoeken of we een campingbedje mee moeten nemen, dat scheelt ook nogal.
pi_113556262
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan, tussen 15 minuten rijden en 15 minuten ermee wandelen? Of bedoel je dat je er het beste aan doet het gebruik van de MaxiCosi zoveel mogelijk te vermijden?
haha ja duh. in de auto is het een verplichting :P
pi_113556536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoe geeft aan dat ze in de MC ook een soort van zitten dus dat de ligstand van haar stokke ook wel nu al kan.
De Maxi Cosi wil je zoveel mogelijk vermijden idd. Het kan in de auto niet anders maar je moet hem niet nog eens extra op andere momenten gaan gebruiken eigenlijk.
En omdat de MC dus niet geschikt is voor dat gebruik is de ligstand van de buggy voor een baby van pas een paar weken ook totaal niet geschikt. Dat was mijn punt.
Betreffende baby is pas 7 weken :X
Iets afwijken van de norm wegens te kleine kinderwagenbak oké maar de norm is 6 maanden dus nogal een verschil.
The way you rock'n'roll
pi_113556987
Wij namen de maxi cosi ook wel mee als we even snel de stad in moeten of even de winkel in. Dan ging ik niet lopen klooien met de bak enzo. Langer dan een uur zat ie er nooit in.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113557258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zoe geeft aan dat ze in de MC ook een soort van zitten dus dat de ligstand van haar stokke ook wel nu al kan.
De Maxi Cosi wil je zoveel mogelijk vermijden idd. Het kan in de auto niet anders maar je moet hem niet nog eens extra op andere momenten gaan gebruiken eigenlijk.
En omdat de MC dus niet geschikt is voor dat gebruik is de ligstand van de buggy voor een baby van pas een paar weken ook totaal niet geschikt. Dat was mijn punt.
Betreffende baby is pas 7 weken :X
Iets afwijken van de norm wegens te kleine kinderwagenbak oké maar de norm is 6 maanden dus nogal een verschil.
heb volgens mij niet gezegd dat ik de baby er NU in wil doen, maar mocht de bak echt te klein worden om te wandelen, moeten we kijken naar andere opties.
Je krijgt tips, denkt erover na, leest erover & dan besluit je iets en voer je het uit
ik zit nog in het denk proces, daar is dit forum handig voor, voor tips&adviezen

Ik neem nooit klakkeloos iets over van iemand, IRL of via internet. Ik zoek verder ook info in boeken of ik vraag het na.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:02:10 #37
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_113559025
Wij hebben een dubbele wagen DML, het voorste stoeltje rechtop met Willem erin en het achterste plat met Piet zodat je een soort van bakje hebt. Ik heb, met name tijdens de vakantie op terrasjes ofzo, het rugleuninkje van de achterkant wel eens een stapje omhoog gezet zodat Piet wat meer om zich heen kon kijken. Dan krijg je toch een beetje het MC/wipstoelidee... Is dat echt zo slecht?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_113559401
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:02 schreef flugeltje het volgende:
Wij hebben een dubbele wagen DML, het voorste stoeltje rechtop met Willem erin en het achterste plat met Piet zodat je een soort van bakje hebt. Ik heb, met name tijdens de vakantie op terrasjes ofzo, het rugleuninkje van de achterkant wel eens een stapje omhoog gezet zodat Piet wat meer om zich heen kon kijken. Dan krijg je toch een beetje het MC/wipstoelidee... Is dat echt zo slecht?
O.a. mijn osteopaat zei dat het echt heel slecht is voor de rug.
Nu is enkel op een terrasje even om je heen kijken wat ander dan ouders die uren gaan shoppen met kind in MC of al rechtop in de kinderwagen zetten met drie maanden. Ik zie ze genoeg hier in de stad. De MC houding drukt de boel in elkaar en dat schijnt ook erg slecht voor de ademhaling te zijn aldus die zelfde osteopaat.

Ieder moet voor zich weten wat hij/zij doet natuurlijk maar de 6 maanden regel is er niet voor niks. En als je kind dan zo vroeg al structureel op een andere manier vervoerd wordt dan de kinderwagenbak, dan heb ik daar persoonlijk mijn bedenkingen bij.
Maar dat heb ik ook bij personen hier die hun kind al met drie maanden in de ligstand van een gewone buggy legden. De ligstand van een kinderwagen met goede banden is dan nog beter.
The way you rock'n'roll
pi_113559656
http://www.stokke.com/nl-(...)y-seat-complete.aspx

Lijkt wel minder een zitvorm dan de MC
Maargoed, een kinderwagenbak is meer wenselijk, we zullen zien hoe lang ze er in kan blijven :).
pi_113561824
Heel die discussie over de onwenselijkheid van het gebruik van een maxi cosi voor langere tijd ipv wandelwagen.. Doet me afvragen hoe het dan zit met langer in een buik/rugdrager of doek dragen? Kan dat dan wel voor langere tijd? Wij dragen nu onze kleine man met gemak een paar uur in de Beco op onze rug als we wandelen..
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:05:33 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113561930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:03 schreef Nirak het volgende:
Heel die discussie over de onwenselijkheid van het gebruik van een maxi cosi voor langere tijd ipv wandelwagen.. Doet me afvragen hoe het dan zit met langer in een buik/rugdrager of doek dragen? Kan dat dan wel voor langere tijd? Wij dragen nu onze kleine man met gemak een paar uur in de Beco op onze rug als we wandelen..
In een goede drager hangen ze in een natuurlijke houding en krijgen ze ook geen klappen op de rug te verwerken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113561966
Dragen O+ Ik wou dat ik er ook mee begonnen was!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:08:41 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113562066
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Dragen O+ Ik wou dat ik er ook mee begonnen was!
Maakt toch niet uit. Al zijn ze 7 maanden kun je er nog mee beginnen.
pi_113562355
Cas is bijna 1, heb een paar keer een poging gedaan maar meneer wil het niet. Bij een eventuele volgende ga ik er wel meteen mee beginnen. Op de fiets mee is hier nu wel helemaal the bomb! Vrolijk zwaaien naar iedereen O+
pi_113564931
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit. Al zijn ze 7 maanden kun je er nog mee beginnen.
sterker nog, ik leen mijn doek aan mn enthousiaste klasgenootje uit en haar kinderen zijn 4 en 5 :P wegen allebei 15 kg, even de kanttekening :+
:)
pi_113565165
Ik ben bij de oudste ook pas veel gaan dragen met een jaar. :)
pi_113565285
Heeft er ook iemand ervaring met het uitbetalen van verlof via het UWV? (bij het aanvragen van verlof krijg je een keuze of je het zelf op je rekening wilt, of dat het bedrijf waar je werkt dit aan je uitbetaald)
Heb een vraag, wil deze ivm 'offtopic' wel via pm bespreken
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:34:16 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113565338
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:32 schreef Zoë23 het volgende:
Heeft er ook iemand ervaring met het uitbetalen van verlof via het UWV?
Heb een vraag, wil deze ivm 'offtopic' wel via pm bespreken

Ja das irritant. Want je krijgt het per week.
pi_113565373
Haha ja dat is sowieso wennen
Maar ik krijg nu opeens ook gewoon loon van m'n werkgever, ik krijg namelijk via het UWV uitbetaald, meestal krijg je het van je werkgever geloof ik.
pi_113565544
In principe.krijgt je werkgever uitbetaald van het uwv. Maar werkgever kan aangeven of het rechtstreeks naar werknemer moet of dat het naar zichzelf moet.
Als.je geen werk heb dan krijg.je t sowieso rechtstreeks van t UWV (logisch uiteraard ;))
Vorige keer had k t laatste, nu t eerste :D
pi_113565840
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
In principe.krijgt je werkgever uitbetaald van het uwv. Maar werkgever kan aangeven of het rechtstreeks naar werknemer moet of dat het naar zichzelf moet.
Als.je geen werk heb dan krijg.je t sowieso rechtstreeks van t UWV (logisch uiteraard ;))
Vorige keer had k t laatste, nu t eerste :D
Ik krijg het van het UWV, omdat m'n contract waarsch zou aflopen, heb ik dit zelf aangevraagd. Uiteindelijk heb ik een vast contract gekregen en mijn verlof voor de bevalling enz dus van het UWV gekregen. Deze maand heb ik ook loon van mijn werkgever gekregen, terwijl dit de afgelopen maanden dus goed geregeld was :?

Een beetje vreemd.. Heb het maar apart gezet ivm terug betalen. Volgende week PZ maar bellen -O-
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:19:03 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113566542
Vakantiegeld?
pi_113567992
Was vakantiegeld+loon
pi_113568657
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:03 schreef Nirak het volgende:
dan draag je toch juist ergonomisch!
pi_113568848
Dan moet je bij je werkgever zijn en niet het uwv. Werkgever moet jou pas na je verlof weer loon gaan betalen.
The way you rock'n'roll
pi_113568910
iig niet bij ons :D ;(
pi_113570899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:21 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dan draag je toch juist ergonomisch!
Ja, maar wel rechtop, en daarom vroeg ik me af of het ruggetje dan niet een beetje inzakt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:00:31 #58
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113572270
De bak van de BabyZen is 76cm. Draakje ligt er nog dagelijks in aangezien madam overdag d'r bed of de doek niet blieft momenteel :') . Het handige van de BabyZen vind ik dat de bak ook helemaal ingeklapt kan worden tot een pakketje, zit je tenminste niet met zo'n onding op de achterbank of in de kofferruimte te kijken ;) !

Wat betreft dragen, momenteel draag ik Draakje niet heel veel meer, maar dat komt omdat m'n rug het even niet toelaat. Hopelijk herstel ik wat sneller en kan ik ook eens leren rugdragen :D .
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:04:02 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113572398
ja, rugdragen wil ik ook leren. Maar daarvoor ga ik al naar een meet! :Y
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:12:44 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113572696
Heeft er iemand hier ervaring met een van de volgende babyfoons? (zijn met camera)

• Luvion Platinum 2 dect
• Tomcom babyviewer 4100 dect
• Alecto DVM-95

er is misschien wel een topic over babyfoons ik kan niet zo goed zoeken.... maar het is in elk geval babygerelateerd :P
pi_113572728
Rugdragen wil ik ook graag nog leren! Maar ik denk dat mn mini daar eerst echt nog wat groter voor moet zijn :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:17:08 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113572857
ja, wacht daar nog maar even mee :D
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:26:14 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113573201
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:12 schreef Kyara het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met een van de volgende babyfoons? (zijn met camera)

• Luvion Platinum 2 dect
• Alecto DVM-95

er is misschien wel een topic over babyfoons ik kan niet zo goed zoeken.... maar het is in elk geval babygerelateerd :P
Wij hebben de Luvion grand elite. Weet niet wat het verschil is met de platinum, maar een prima ding. Kan ook op een stand dat het beeldscherm uit is, maar bij beweging of geluid aanspringt. Geluid en beeld prima. Zitten ook geluidjes op en je kan een kaartje erin doen voor opname, maar persoonlijk vind ik die 2 dingen niet nodig. Geluid daarvan is belabberd (stomme liedjes ook), komt dus uit de camera in de slaapkamer en waarom je kind slapend opnemen? Weet niet of dat wat in de prijs had uitgemaakt, maar wij hebben deze gekregen en ik vind een babyfoon met camera ideaal!
Hoop dat je er wat aan hebt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113573319
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:12 schreef Kyara het volgende:

• Luvion Platinum 2 dect
• Alecto DVM-95

Wij hebben de alecto dvm 70 met camera. Prima ding, heel tevreden over :)
pi_113575343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:28 schreef Kleurdoos het volgende:
iig niet bij ons :D ;(
:') och
Zo is het wel met meer
pi_113577551
Ik had mijn jongste met een week al op mijn rug hoor.
Het kan als je weet wat je doet direct vanaf de geboorte :Y
pi_113586678
Mag ik even zeggen dat ik echt helemaal verliefd ben op mijn baby O+ O+ echt wat een gelukkig gevoel is het! :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:43:41 #68
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113586700
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:41 schreef bitterend het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik echt helemaal verliefd ben op mijn baby O+ O+ echt wat een gelukkig gevoel is het! :9
O+ Ga je al rammelen voor nr 2 :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:49:24 #69
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113586757
Hier lang getwijfeld tussen de Luvion en de Alecto dvm70. Luvion heeft iets beter beeldkwaliteit dan de Alecto en is uitbreidbaar met een extra camera, a 100 euro. En ziet er natuurlijk veel cooler uit. De Alecto heeft iets meer functionaliteit (trilfunctie) en is vele malen makkelijker te bedienen. Waar je bij de Luvion echt moet zoeken en knoppen op rare plaatsen zitten (volume knop zit zo dat je hem makkelijk per ongeluk aan kunt passen waardoor je je kindje niet meer hoort) is het bij de Alecto logisch ingedeeld en goed te vinden.

En aangezien opa en oma hem ook moeten gebruiken is het de Alecto geworden.

Oh en de camera van de Luvion schijnt niet goed te blijven staan omdat de camera topzwaar is en de voet niet. Maar daar kan Susie meer over vertellen.
Trotse mamma :)
pi_113586783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:43 schreef PureEvil het volgende:

[..]

O+ Ga je al rammelen voor nr 2 :P
Haha! nee dat nog niet!
Maar elke keer als ze lacht dan smelt ik gewoon! ik hou zooo veel van haar O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:53:12 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113586814
quote:
O+
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:57:07 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113586879
Dank je wel Faithz! Hier heb ik zeker wat aan. Er zijn amper reviews te vinden.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:03:21 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113586977
Kun je die camera's gemakkelijk bevestigen? Hoe hebben jullie dat gedaan Faithz?
pi_113588442
quote:
O+ het is ook een schatje!

S heeft vannacht voor het eerst in het ledikant geslapen en dat ging echt top :)!
pi_113589021
Hoe komt het toch dat van de ene op de andere dag je kind veranderd van dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou moet het bed nog verder naar beneden.... Blijert
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:03:16 #76
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113589276
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:03 schreef Kyara het volgende:
Kun je die camera's gemakkelijk bevestigen? Hoe hebben jullie dat gedaan Faithz?
Deze kun je gewoon neerzetten :)

Heb hem toevallig aanstaan omdat we in de voortuin bezig waren:

Niet ideaal met de draad zo maar hij staat niet vaak aan boven. Godzijdank vandaag wel want meneer ging voor t eerst zelf staan :')

Ik heb wel wat Engelstalige reviews gevonden en daar heb ik bovenstaande uit gehaald :) Ik wilde heel graag de Luvion namelijk.
pi_113589773
Zoe wat goed *O* *O*

Danne! wat is dat toch een heerlijke kereltje O+ O+
pi_113590135
Danne! Goed zeg! :D en ook zo'n leukerd!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:41:05 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113590203
Ohhhhh, Danne ook staan! En wat staat hij goed! O+

Knopjes voor volume valt wel mee hoor Faithz, zitten gewoon aan de voorkant? Maar goed, wat betreft het topzwaar zijn van de camera, heb je gelijk. Ding staat niet handig en is al menig keer op de grond geflikkerd. Je kan hem uiteraard ook op de muur bevestigen (dat hadden we toen ze nog in onze slaapkamer sliep), maar dat hebben we nu niet gedaan. Waarom weet ik ook niet :? :P
Als die Alecto goedkoper is, zou ik die gewoon doen Kyara.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:42:29 #80
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113590233
Bij ons loopt het draadje achter het hoofdeind langs, zo naar de commode, zal niet lang duren voordat ze dat draadje kan pakken denk ik :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:59:42 #81
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113590622
Susie ik heb gelezen dat mensen er gewoon iets zwaars onderplakken :)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:10:35 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113590882
Och, we zien wel. Voorlopig staat dat ding nog goed en ben ik er blij mee. Het is gewoon een ideaal ding. Je hoeft niet voor ieder piepje naar boven.
pi_113600586
Zeau, boom omgezaagd met buren, keukenblok afgemaakt Met broerlief(aanrechtblad erop), geproost op het harde werk, kleine naar opa en oma gebracht en nu douchen. Want, deze mama's hebben een avondje uit verdiend *O*

Hebben jullie kindertjes ook zo genoten van het mooie weer?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:42:06 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113602890
Hier heeft Anouk met name genoten van de aandacht die zij kreeg van haar ooms en tantes die hier waren voor lief zijn verjaardag. Net alles opgeruimd, iedereen is lekker 's middags al geweest, dus nu even genieten van het avond zonnetje!

En oh ja, ze heeft ook even laten zien dat ze ook aan de tafel zichzelf kan optrekken tot staan *O* en dus ook vallen op haar bips :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:12:35 #85
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113606155
Danne wat goed *G*
En wat een lekker ventje is het toch ook O+

En Anouk ook al staan! *O*

Susie en Faithz, bedankt voor jullie het delen van jullie ervaring :*

Hier tandjesleed. Al een paar dagen weinig willen slapen. Vandaag beetje huilerig, kwijlen en continu kauwen op zijn vingers etc. Echt zo sneu. Paracetamol deed wonderen gelukkig (we waren op familievisite en hadden geen dentinox mee maar dat heb ik wel in huis gelukkig). Ben benieuwd hoe lang het duurt....
pi_113607169
Wat goed van Anouk :)

Kyara :* voor de tandjes
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:49:28 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113607391
Meuh, stomme regen...

:* voor Kyara en Midas
pi_113607914
regen O+

:* Midasje!!
  zondag 1 juli 2012 @ 09:00:03 #89
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113620513
Thanx dames! Meneer lijkt nu nergens meer last van te hebben. Wel flink geslapen. Gister om 19:15 naar bed, rond 00.00 half slapend nog een fles leeggelurkt, om 7 uur speentje gegeven en om half 9 ben ik maar wat gaan rommelen in zijn kamertje..... En nu ligt ie in de box te kletsen O+

En volgens mij is Mia nu ook 6 maanden! *O* *O* *O*
kom maar door met die fotospam Octo!
  zondag 1 juli 2012 @ 09:00:18 #90
348178 NotTheSame
pi_113620517
Jeej! J. van Popples en Prowl is vandaag jarig! Gefeliciteerd!
  zondag 1 juli 2012 @ 09:01:48 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113620529
Ook nog, gefeliciteerd Popples en Prowl! *O* *O*
pi_113621716
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:00 schreef NotTheSame het volgende:
*O*

S heeft van 23 tot 5 geslapen O+ het ledikant is een succes!
Gisteravond m'n zus+mini nichtje(10dgn ouder dan S) gezien na 6weken, had ze zo gemist!
  zondag 1 juli 2012 @ 10:54:22 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113622017
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:00 schreef NotTheSame het volgende:
Van harte *O*
Maar heb jij zo'n goed geheugen, hoe weet je dat?
  zondag 1 juli 2012 @ 11:38:23 #94
348178 NotTheSame
pi_113622970
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:54 schreef Susie het volgende:

[..]

Van harte *O*
Maar heb jij zo'n goed geheugen, hoe weet je dat?
Popples en ik kennen elkaar langer als vandaag ;-)!
  zondag 1 juli 2012 @ 12:07:48 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113623676
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:38 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Popples en ik kennen elkaar langer als vandaag ;-)!
Aha! :D
pi_113625896
Gefeliciteerd Popples, prowl en kleine J!

Zoe, fijn dat jullie zo lang hebben kunnen slapen :)

Hier juist een regelnacht + dagje. Nu in de draagdoek in de hoop dat ik even iets anders kan doen, maar ik denk dat ik pech heb :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 juli 2012 @ 13:39:02 #97
348178 NotTheSame
pi_113626316
Zoë wat goed van S.!!

Phaidra, succes, hopelijk kun je inderdaad nog iets anders doen vandaag!

Hier was het even wederom een slaapdrama. Na een aantal weken NIET slapen overdag, en een aantal weken slapen in de kinderwagen ging ze gistermiddag voor het eerst zonder morren in d'r bedje... Maar helaas was het vandaag weer huilen en gillen. Na 75 minuten lopen, terugleggen, afleiden is ze dan toch in slaap gevallen en nou ligt ze al ruim een uur te tukken :D !
's Avonds gaat het overigens best goed sinds kort! Dus er is hoop ;) ! Nu de nachten nog...
  zondag 1 juli 2012 @ 17:43:19 #98
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113635733
Nirak wat wordt die groot :D O+ wat gaat dat snel zeg.

Popples, prowl en kleine J! Gefeliciteerd.

Hier volgens mij ook tandjesleed alleen had ik het wat laat door :@
Vandaag niet in slaap kunnen vallen, eenmaal in slaap na 10 minuten weer wakker. Heel huilerig, heel weinig gegeten vandaag.
Ik stak het in eerst instantie op het KDV. dacht omdat wij een iets ander ritme aanhielden dat hij na 1 week KDV full-time daar last van had op ée'n of andere manier.
Toen zijn 2 tandjes doorkwamen heeft hij daar eigenlijk geen last van gehad.
In de middag eens koorts opgenomen en had hij 38.7, omdat hij zo huilerig was maar een halve paracetamol zetpil gegeven en dentinox op zijn tandvlees geprobeerd te smeren met een wattenstaafje.
Wat een gedoe, je hebt nooit echt het idee dat het daar terechtkomt omdat hij er gelijk op probeert te kauwen.
Daarna maar een eind gaan lopen en toen viel hij gelukkig in slaap.
Ik hoop dat de dag morgen voor hem lekkerder verloopt

Nirak en Faithz veel plezier op jullie avondje uit :W

En helaas slaapt Rayen nog niet in zijn eigen bed. Aangezien hij op het KDV wel prima slaapt, dacht ik dit door te kunnen zetten thuis, maar niks hoor. Hij trapt er niet in :P
Rayen 2½ jaar!
pi_113636278
:* voor Rayen z'n tandjesleed. Misschien zijn bed ergens anders neer zetten?

En dat avondje uit was gisteren, om 02.00 thuis en tot 11.30 geslapen!
  zondag 1 juli 2012 @ 17:59:03 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113636379
TJ, je kan de dentinox makkelijker aanbrengen als je je vinger (zijkant duim werkt nog beter) van je ene hand in zijn mondje stopt zodat hij daarop kauwt en dan met je andere hand de dentinox aanbrengen met het wattenstaafje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')