Nee, helaas. Was gewoon een kwestie van raam open zetten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:03 schreef naaa het volgende:
Als je eerst een Geiser gehad hebt voor het WW, dan moet er op die plek toch in ieder geval een mogelijkheid zijn om een RKG doorvoer naar buiten te maken??
Dat mag officieel niet meer heb ik mij laten vertellen.quote:Sowieso, meestal bij appartementen zit naast de keuken wel een balkon, en zou je dus via die muur een RKG doorvoer kunnen maken.
Het is inderdaad heel duur en daarom ben ik ook aan het kijkenquote:Met een CV ketel ben je ook gelijk van je (huur)boiler af; dat is een relatief dure manier van WW-verwarmen en er zit vaak ook nog eens een "wurgcontract" aan vast.
Nadeel van de boiler is ook het beperkte water.. vrij vervelend als ik wil douchen en het warm water is opquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:02 schreef Coolmint het volgende:
Nieuwe CV combi-ketels zijn tegenwoordig echt heel klein aan het worden. Wel heb je een aan- en afvoer van/naar buiten nodig. De mogelijkheden hiervoor zul je denk ik echt even met een installateur moeten bespreken die in je appartement de boel komt bekijken. (Is er een buitenmuur waar de CV aan kan hangen, kan het rookkanaal gebruikt worden enz.) Je radiatoren kun je laten zitten en je boiler kan dan weg. Financieel kan het in ieder geval al snel uit: boilers zijn vrij duur in gebruik en een moederhaard heeft ook niet het beste rendement.
Waarom zou dat niet mogen? Denk je dat alle nieuwe woningen met elektrische straalkacheltjes worden verwarmd?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef PlasticTrees het volgende:
...
Dat mag officieel niet meer heb ik mij laten vertellen.
...
Het mag niet meer door de gevel. Bij nieuwe woningen is er altijd een rookgaskanaal voor aangelegd.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Denk je dat alle nieuwe woningen met elektrische straalkacheltjes worden verwarmd?
Volgens mij mag dat nog gewoon, zou ook niet weten waarom niet. Alleen zal je (meen ik) een pijp helemaal tot aan het dak moeten aanleggen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef PlasticTrees het volgende:
Het mag niet meer door de gevel. Bij nieuwe woningen is er altijd een rookgaskanaal voor aangelegd.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:29 schreef Appeltje2010 het volgende:
Ik zou verhuizen uit die armoebuurt...
Ja.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:55 schreef brulaap112 het volgende:
Is het je eigen huis? Waarom een huurboiler? Misschien kan je iets bedenken samen met je bovenburen?
Eventueel door de gevel bij het balkon, maar ik kan dan niet naar boven verder. Daar is immers het balkon van de bovenburen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je mogelijkheden om met een rookgasafvoer ergens naar buiten te kunnen ?
En daar mag het officieel inderdaad niet, de rookgassen mogen je buren niet hinderen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 08:21 schreef PlasticTrees het volgende:
[..]
Eventueel door de gevel bij het balkon, maar ik kan dan niet naar boven verder. Daar is immers het balkon van de bovenburen.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:29 schreef Appeltje2010 het volgende:
Donaties aan je baas vragen... Anders verkoopt ie toch gewoon de boot
Ik ben zo dom geweest dit ooit te kopen.. als ik dit gehuurd had, dan was ik al weg geweest.quote:
Mja, de enige optie zou de schoorsteen zelf zijn denk ik. Geen idee wat daar mogelijk is.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:07 schreef klipper het volgende:
[..]
En daar mag het officieel inderdaad niet, de rookgassen mogen je buren niet hinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |