abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113546048
Tijdens het verven van de achterdeur kwam ik houtrot tegen. Ik heb dit zo goed als mogelijk proberen te verwijderen zodat het geimpregneerd en opgevuld kon worden. Tijdens de werkzaamheden was er niets aan de hand, maar de volgende ochtend bleek de ruit gescheurd. Ik denk dat door de druk van het beitelen als schade is ontstaan en dit door de temperatuur s nachts uitgescheurd is.

Er is uiteraard geen opzet in het spel en ik heb naast een inboedelverzekering ook een glasverzekering. De verzekeraar zegt niet uit te keren bij verbouwingswerkzaamheden, maar in nagenoeg alle andere gevallen wel.

Valt dit onder verbouwingswerkzaamheden? Vergoeden verzekeringen dit normaliter?
pi_113546074
Dat verschilt per verzekeraar.

Dit is (waarschijnlijk) gevolgschade, maar om dit af te wijzen zonder een expert te hebben geraadpleegd, lijkt me kort door de bocht.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juni 2012 @ 09:16:25 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_113546149
Ik zou er ook een expert bijhalen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_113546164
Zeggen dat je gras aan het maaien was en een steentje vanonder de maaier werd geschoten tegen je ruit ^O^
pi_113546208
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:17 schreef Prof_Hoax het volgende:
Zeggen dat je gras aan het maaien was en een steentje vanonder de maaier werd geschoten tegen je ruit ^O^
Naast dat fraude best een beetje dom is (het kunnen afsluiten van een nieuwe verzekering na zo'n geval: succes... We hebben het hier over een ruitje...), is dit simpel te onderzoeken door een expert.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juni 2012 @ 09:22:04 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_113546259
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:17 schreef Prof_Hoax het volgende:
Dit subforum is er niet om fraude aan te raden, maar om gedegen juridisch advies te geven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_113546278
Wat bedoelen jullie precies met een expert er bij halen?
pi_113546300
Dat de verzekeraar een schade expert langs stuurt.
pi_113546342
Je tussenpersoon raadt je waarschijnlijk aan om er een steen doorheen te gooien alleen mag je natuurlijk nooit tot fraude aangezet worden. Zeer laakbaar gedrag o|O

Klinkertje wip je trouwens zo uit je pad met een goede schop.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:29:18 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113546405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Naast dat fraude best een beetje dom is (het kunnen afsluiten van een nieuwe verzekering na zo'n geval: succes... We hebben het hier over een ruitje...), is dit simpel te onderzoeken door een expert.
Als verzekeraars niet zo vreselijk moeilijk deden dan zou er veel minder gefraudeerd worden.
Schade niet vergoeden vanwege één of ander kut kleine lettertjes artikel (wij vergoeden geen schade indien deze is veroorzaakt op vrijdag tussen 2 en 3 door een bromfiets met zijspan) is eigenlijk ook een vorm van fraude.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juni 2012 @ 09:30:06 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_113546423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dit subforum is er niet om fraude aan te raden, maar om gedegen juridisch advies te geven.
:')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_113546424
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het was al een geintje, gezien TS al bezig was om het toch op de eerlijke weg te doen.

note to self, volgende keer PI gebruiken.
pi_113546469
Een expert vragen (of eisen) kan ik natuurlijk wel doen, maar de expert staat denk ik sowieso aan de kant van de verzekeraar en zal niet echt in mijn voordeel handelen denk ik zo. Of is dat een onjuiste aanname?

Dit staat overigens in de voorwaarden:

Wanneer ben je niet verzekerd?
Glasbreuk is vrijwel altijd gedekt door de glasverzekering. Uitzonderingen zijn schades door:
- catastrofeachtige risico’s. Zoals een aardbeving, overstroming of oorlog;
- verbouwingswerkzaamheden;
- verplaatsing of bewerking van het glas;
- een gebrek van het glas zelf;
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:34:21 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113546509
eigenlijk zie je al aan de voorwaarden dat het gewoon een stel sjaggeraars zijn.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113546520
Nou ik had toevallig dit weekend een raam die los schoot, de wind pakte hem en een enorme knal (stormachtig weer) gevolg zowel het openslaande deel als de vaste raam er naast ingescheurd.

De ramen zitten er nu een half jaartje in en mogelijk te strak geplaatst.. Dit heb ik ook aangegeven. Van de verzekering hoefde ik niet eens een formulier int e vullen, bellen was genoeg, glaszetter bellen en die sturen de factuur door en klaar.. Dus t kan relatief simpel!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:35:46 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113546540
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:34 schreef RanTheMan het volgende:
Nou ik had toevallig dit weekend een raam die los schoot, de wind pakte hem en een enorme knal (stormachtig weer) gevolg zowel het openslaande deel als de vaste raam er naast ingescheurd.

De ramen zitten er nu een half jaartje in en mogelijk te strak geplaatst.. Dit heb ik ook aangegeven. Van de verzekering hoefde ik niet eens een formulier int e vullen, bellen was genoeg, glaszetter bellen en die sturen de factuur door en klaar.. Dus t kan relatief simpel!
welke verzekeraar is dat?
Een gedicht over Maanvis
pi_113546837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

welke verzekeraar is dat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113547082
Ik heb al meer dan 12 jaar de duurste opstal- en inboedelverzekering van CB inclusief alle bijkomende verzekeringen, aansprakelijkheidsverzekering, glasverzekering, etc. maar ook all risk autoverzekering, doorlopende reisverzekering, etc. Nooit ergens schade aan gehad. Dus ik zou wel balen dat wanneer er een keer een ongelukje gebeurd (en ik daar eerlijk over ben) er niets uitgekeerd wordt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:59:56 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113547206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:55 schreef mikske het volgende:
Ik heb al meer dan 12 jaar de duurste opstal- en inboedelverzekering van CB inclusief alle bijkomende verzekeringen, aansprakelijkheidsverzekering, glasverzekering, etc. maar ook all risk autoverzekering, doorlopende reisverzekering, etc. Nooit ergens schade aan gehad. Dus ik zou wel balen dat wanneer er een keer een ongelukje gebeurd (en ik daar eerlijk over ben) er niets uitgekeerd wordt.
Dat zie je bij het afsluiten.
Het beste kun je gewoon niet verzekeren en zelf sparen. Scheelt een hoop hartzeer.
Een gedicht over Maanvis
pi_113547224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:55 schreef mikske het volgende:
Nou het is hier geen K&W Maar door het beitelen kan het niet opeens later barsten.. Druk is er of is er niet. Het enige dat kan is dat je ruit er te strak in zat... En die spanning kan ontstaan zijn omdat je al opgevuld had, maar uit je OP komt dat niet naar voren...
pi_113547239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat verschilt per verzekeraar.

Dit is (waarschijnlijk) gevolgschade, maar om dit af te wijzen zonder een expert te hebben geraadpleegd, lijkt me kort door de bocht.
Ik zie dit in de voorwaarden staan, dus gevolgschade is denk ik ook niet mogelijk:

"Uitgesloten is schade ontstaan door of tijdens verbouwingswerkzaamheden."

Maar ja, dan blijft een beetje de vraag of het zelfstandig verwijderen van houtrot onder de noemer verbouwingswerkzaamheden valt.
pi_113547304
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:00 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Nou het is hier geen K&W Maar door het beitelen kan het niet opeens later barsten.. Druk is er of is er niet. Het enige dat kan is dat je ruit er te strak in zat... En die spanning kan ontstaan zijn omdat je al opgevuld had, maar uit je OP komt dat niet naar voren...
Ik weet het niet, misschien is er door het beitelen wel (onzichtbaar, achter het hout bijvoorbeeld) een scheurtje ontstaan. Overdag was het hier zo'n 28 C en 's avonds heeft de regen er op gestaan waardoor het zo kunnen doorscheuren. Althans dit is mijn eigen invulling. Als ik hierover zou liegen had ik net zo goed kunnen vertellen dat er een steentje onder de grasmaaier vandaan geschoten was ;)

Opvullen had ik niet gedaan inderdaad. Als dat iets aan de zaak verandert wil ik CB morgen nog wel proberen ;)
pi_113547518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:03 schreef mikske het volgende:

[..]

Opvullen had ik niet gedaan inderdaad. Als dat iets aan de zaak verandert wil ik CB morgen nog wel proberen ;)
Nou de oorzaak- gevolg situatie lijkt me in jouw geval wel duidelijk.. Zoveel toeval bestaat uiteraard niet...
maar de vraag is ook, hoe groot is de werkelijke schade? Kan toch nooit meer zijn dan 100 euro oid?
pi_113547641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als verzekeraars niet zo vreselijk moeilijk deden
Dat gebeurt gemiddeld genomen dan ook niet....
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:21:45 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113547755
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat gebeurt gemiddeld genomen dan ook niet....
Goede verzekeraars doen niet moeilijk idd.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')