abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113498493
quote:
De Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT) sleept het ministerie van Volksgezondheid voor de rechter indien het experiment met vrije tarieven in de mondzorg wordt stopgezet. „We denken aan een schadeclaim.”

Een meerderheid van de Tweede Kamer –PvdA, PVV, SP en GroenLinks – wil het experiment stoppen, omdat tarieven de lucht in zijn geschoten. Ook de Consumentenbond en de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie willen dat.

Zonde, zo luidt de overtuiging in de tandheelkunde. „Er is fors geïnvesteerd in dit experiment en de zaken staan goed op de rails. Bovendien zien we nu al dat het wel degelijk leidt tot vooruitgang. De kwaliteit van de dienstverlening van tandartsen is vooruit gegaan. Langzamerhand worden de overstapmogelijkheden voor cliënten groter en zijn de prijzen transparanter geworden”, aldus de NMT.
bron

Kan iemand mij uitleggen op welke manier er fors geïnvesteerd is in dit experiment? Wat moest er allemaal gebeuren om dit allemaal mogelijk te maken? Of zien zij nieuwe prijslijsten drukken als grote kostenpost?
pi_113498536
Je hebben natuurlijk (op papier) voor duizenden euro's aanpassingen gemaakt om de concurrentie met andere tandartsen aan te gaan.

Verder zijn zulke politieke beslissingen altijd een goed argument een rechtszaak te starten. Wie weet sleep je er zo een paar ton uit.
pi_113498559
Even bezuinigen op het maandsalaris van een tandarts.
pi_113498563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:12 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

bron

Kan iemand mij uitleggen op welke manier er fors geïnvesteerd is in dit experiment? Wat moest er allemaal gebeuren om dit allemaal mogelijk te maken? Of zien zij nieuwe prijslijsten drukken als grote kostenpost?
Er zal vast wel het eea gedaan zijn om die gegevens en bedragen openbaar te maken, denk aan tandartsen die hun website hebben laten aanpassen, of eentje in de lucht hebben gebracht, etc etc. Misschien nog iets van een portal voor de belangenvereniging, wat administratie, PR, dat soort werk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:18:12 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113498626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er zal vast wel het eea gedaan zijn om die gegevens en bedragen openbaar te maken, denk aan tandartsen die hun website hebben laten aanpassen, of eentje in de lucht hebben gebracht, etc etc. Misschien nog iets van een portal voor de belangenvereniging, wat administratie, PR, dat soort werk.
Dat zijn allemaal standaardkosten die nou eenmaal horen bij het draaiend houden van een bedrijf. Je gaat toch niet de overheid op laten draaien voor de kosten die je hebt gemaakt om je website bij te werken? Kom op zeg :{w
pi_113498635
En verder is het natuurlijk een uitgelezen kans om de staat ook nog eens een poot uit te draaien.
Tandartsen zijn bijna nog grotere graaiers dan juristen en afzwaaiende politici.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_113498716
De kwaliteit is idd enorm vooruitgegaan: zo krijg ik tegenwoordig een SMS-je om de afspraak te bevestigen. Dat is EXACT wat ik wil qua vooruitgang bij de tandarts, niet een boor die minder pijn doet ^O^
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:21:43 #8
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_113498719
mijn tandarts doet al jaren via factoring (lekker persoonlijk, moet ik eens als 'bedrijf' doen, dan rennen alle klanten weg), niks veranderd sinds de nieuwe wet,
geld wilde ze altijd al zien, net alsof ik op de hoogte ben van de gangbare prijzen

ze verdienden altijd al dik aan alles per uur of halfuur ik zie niks veranderd

het gaat gewoon schaamteloos en iedereen pikt het! dat is het erge!

ik snap niet dat mensen dat nu pas doorkrijgen, is allang zo via het nieuwe zorgstelsel, omdat er opeens een wetje in de media is klaagt iedereen opeens, maar er is niks veranderd hoor, wake up!
pi_113498790
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal standaardkosten die nou eenmaal horen bij het draaiend houden van een bedrijf. Je gaat toch niet de overheid op laten draaien voor de kosten die je hebt gemaakt om je website bij te werken? Kom op zeg :{w
Lijkt me niet, mijn oude tandarts is door dit plan begonnen met een eigen website, die had hij helemaal nog niet, en de tandarts van mijn vriendin heeft de site redelijk aan moeten passen om alle prijzen er op kwijt te kunnen. Dat zijn kosten die direct gerelateerd zijn aan dit plan. Verder heeft de overheid per 01-01-2012 volgens mij ook een aantal coderingen en vergoedingen aangepast, wat sowieso de 2011 tarieven vergelijken met die van 2012 lastig maakt.

Maar goed, bijna 10% stijging neigt naar kartelvorming, nergens zie ik een vermelding van een Tandarts die door een goede prijs/kwaliteit ineens zijn wachtlijst ziet verdubbelen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:25:44 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113498806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:21 schreef klabbakus het volgende:
mijn tandarts doet al jaren via factoring (lekker persoonlijk, moet ik eens als 'bedrijf' doen, dan rennen alle klanten weg), niks veranderd sinds de nieuwe wet,
Dat doet mijn tandarts pas sinds dit jaar... Ik kreeg vorige week een rekening (en die viel zo'n kleine 300 euro duurder uit dan vorig jaar begroot (plaatsen implantaat) *slik*) Maar welke kosten maakt een tandarts inderdaad om prijzen aan te passen? Je hoorde ze niet klagen toen de vrije tarieven in werden gevoerd, toen moesten ze toch hetzelfde doen? Klinkt alsof ze gewoon minder inkomsten zien...
Don't let my username fool you...
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:28:49 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113498877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zijn kosten die direct gerelateerd zijn aan dit plan.
Dat je dit moment aangrijpt om eens wat met je website te doen is logisch, maar je had natuurlijk in 2012 allang een website moeten hebben.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:28:59 #12
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_113498882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat doet mijn tandarts pas sinds dit jaar... Ik kreeg vorige week een rekening (en die viel zo'n kleine 300 euro duurder uit dan vorig jaar begroot (plaatsen implantaat) *slik*) Maar welke kosten maakt een tandarts inderdaad om prijzen aan te passen? Je hoorde ze niet klagen toen de vrije tarieven in werden gevoerd, toen moesten ze toch hetzelfde doen? Klinkt alsof ze gewoon minder inkomsten zien...
en iedereen neemt dat voor lief, simpele nederlanders
"mja dat kost dat gewoon" dat is het enige wat ik hoor in mijn omgeving, maakt me echt zo ziek.simpele zielen allemaal

als bedrijf ben je juist geld kwijt aan factuur opmaak en niet betaalde rekeningen, maar via dat factoring alleen maar goedkoper voor de tandarts
pi_113498896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb even de 2 mij bekende tandartsen, en hun sites, bekeken, en zo te zien werken ze met maandelijkse of twee-maandelijkse prijslijsten, met ~100 items er op. Dat bijhouden is nog wel wat extra werk voor zijn administratie. Overigens is de één met 90 euro, ~60 euro goedkoper als de ander (150) voor een A531 = vaststellen conditie tandvlees. :D
pi_113498920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er is zeker een flinke investering gedaan in dit expiriment.
Door de burger dan.
pi_113498992
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

:')
Je snapt dat ze zo hun omzet met 110% hebben laten stijgen? Dan heb je die kosten er al lang uit.
pi_113499174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

:')
Je snapt dat ze zo hun omzet met 110% hebben laten stijgen? Dan heb je die kosten er al lang uit.
110%? Waar komt dat percentage vandaan? :?
pi_113499226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

110%? Waar komt dat percentage vandaan? :?
De prijsverhoging?
  Redactie Frontpage donderdag 28 juni 2012 @ 09:44:26 #18
38148 crew  Innisdemon
pi_113499316
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

De prijsverhoging?
Dan bedoel je vast 'met 10% verhoogd'
met 110% is wat overdreven.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_113499330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

De prijsverhoging?
110% verhoging zou een verdubbeling tov van vorig jaar betekenen, de tarieven zijn (maar) 10% gestegen..
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:03:02 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113499851
De politiek heeft dan ook (zeer dom en/of naief?) een hele grote fout gemaakt: vrije tarieven zijn prima, maar binnen de maximumtarieven die we al hadden! Dus concurreren op prijs: prima, verlaag je tarieven maar i.p.v. te verhogen!
Ik las pas dat er in Belgie per inwoner twee keer zoveel tandartsen zijn... Hier worden opleidingsplaatsen nog steeds schaars gehouden zodat elke tandarts verzekerd is van ruim voldoende patienten om niet op prijs te hoeven concurreren.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:29 schreef fruityloop het volgende:
Overigens is de één met 90 euro, ~60 euro goedkoper als de ander (150) voor een A531 = vaststellen conditie tandvlees. :D
Bijkomend probleem is dat je als consument vrijwel geen mogelijkheid hebt om de kwaliteit van tandartsen te vergelijken.
censuur :O
pi_113499888
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:44 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dan bedoel je vast 'met 10% verhoogd'
met 110% is wat overdreven.
:D 10% verhoogd of naar 110% gestegen bedoel ik. :@
pi_113500014
Ik ben heel blij met me tandarts, vind hem eigenlijk niet zo duur, daarbij als je gewoon je gebit onderhoud is er niets aan de hand.
Mensen lopen wel lekker te klagen en te mekkeren maar als jij 10 jaar niet naar je gebit hebt omgekeken en ineens pijn in je smoel hebt ja dan word het een dure ongeacht of de prijzen wel of niet zijn gestegen.
pi_113500029
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:09 schreef LittleLady het volgende:
Ik ben heel blij met me tandarts, vind hem eigenlijk niet zo duur, daarbij als je gewoon je gebit onderhoud is er niets aan de hand.
_O- :D
pi_113500036
quote:
Mensen lopen wel lekker te klagen en te mekkeren maar als jij 10 jaar niet naar je gebit hebt omgekeken en ineens pijn in je smoel hebt ja dan word het een dure ongeacht of de prijzen wel of niet zijn gestegen.
Niet iedereen is zo gezegend, er zijn meerdere redenen voor een slecht gebit dan alleen onderhoud.
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:10:29 #25
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_113500050
quote:
Mee eens, ware het niet dat niet iedereen die ook elk half jaar naar de tandarts gaat een goed gebit heeft. Niet iedereen is met stevige tanden gezegend en dan is het wel vervelend als alles duurder wordt.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')