bronquote:De Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT) sleept het ministerie van Volksgezondheid voor de rechter indien het experiment met vrije tarieven in de mondzorg wordt stopgezet. „We denken aan een schadeclaim.”
Een meerderheid van de Tweede Kamer –PvdA, PVV, SP en GroenLinks – wil het experiment stoppen, omdat tarieven de lucht in zijn geschoten. Ook de Consumentenbond en de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie willen dat.
Zonde, zo luidt de overtuiging in de tandheelkunde. „Er is fors geïnvesteerd in dit experiment en de zaken staan goed op de rails. Bovendien zien we nu al dat het wel degelijk leidt tot vooruitgang. De kwaliteit van de dienstverlening van tandartsen is vooruit gegaan. Langzamerhand worden de overstapmogelijkheden voor cliënten groter en zijn de prijzen transparanter geworden”, aldus de NMT.
Er zal vast wel het eea gedaan zijn om die gegevens en bedragen openbaar te maken, denk aan tandartsen die hun website hebben laten aanpassen, of eentje in de lucht hebben gebracht, etc etc. Misschien nog iets van een portal voor de belangenvereniging, wat administratie, PR, dat soort werk.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
bron
Kan iemand mij uitleggen op welke manier er fors geïnvesteerd is in dit experiment? Wat moest er allemaal gebeuren om dit allemaal mogelijk te maken? Of zien zij nieuwe prijslijsten drukken als grote kostenpost?
Dat zijn allemaal standaardkosten die nou eenmaal horen bij het draaiend houden van een bedrijf. Je gaat toch niet de overheid op laten draaien voor de kosten die je hebt gemaakt om je website bij te werken? Kom op zegquote:Op donderdag 28 juni 2012 09:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zal vast wel het eea gedaan zijn om die gegevens en bedragen openbaar te maken, denk aan tandartsen die hun website hebben laten aanpassen, of eentje in de lucht hebben gebracht, etc etc. Misschien nog iets van een portal voor de belangenvereniging, wat administratie, PR, dat soort werk.
Lijkt me niet, mijn oude tandarts is door dit plan begonnen met een eigen website, die had hij helemaal nog niet, en de tandarts van mijn vriendin heeft de site redelijk aan moeten passen om alle prijzen er op kwijt te kunnen. Dat zijn kosten die direct gerelateerd zijn aan dit plan. Verder heeft de overheid per 01-01-2012 volgens mij ook een aantal coderingen en vergoedingen aangepast, wat sowieso de 2011 tarieven vergelijken met die van 2012 lastig maakt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal standaardkosten die nou eenmaal horen bij het draaiend houden van een bedrijf. Je gaat toch niet de overheid op laten draaien voor de kosten die je hebt gemaakt om je website bij te werken? Kom op zeg
Dat doet mijn tandarts pas sinds dit jaar... Ik kreeg vorige week een rekening (en die viel zo'n kleine 300 euro duurder uit dan vorig jaar begroot (plaatsen implantaat) *slik*) Maar welke kosten maakt een tandarts inderdaad om prijzen aan te passen? Je hoorde ze niet klagen toen de vrije tarieven in werden gevoerd, toen moesten ze toch hetzelfde doen? Klinkt alsof ze gewoon minder inkomsten zien...quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:21 schreef klabbakus het volgende:
mijn tandarts doet al jaren via factoring (lekker persoonlijk, moet ik eens als 'bedrijf' doen, dan rennen alle klanten weg), niks veranderd sinds de nieuwe wet,
Dat je dit moment aangrijpt om eens wat met je website te doen is logisch, maar je had natuurlijk in 2012 allang een website moeten hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn kosten die direct gerelateerd zijn aan dit plan.
en iedereen neemt dat voor lief, simpele nederlandersquote:Op donderdag 28 juni 2012 09:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat doet mijn tandarts pas sinds dit jaar... Ik kreeg vorige week een rekening (en die viel zo'n kleine 300 euro duurder uit dan vorig jaar begroot (plaatsen implantaat) *slik*) Maar welke kosten maakt een tandarts inderdaad om prijzen aan te passen? Je hoorde ze niet klagen toen de vrije tarieven in werden gevoerd, toen moesten ze toch hetzelfde doen? Klinkt alsof ze gewoon minder inkomsten zien...
Ik heb even de 2 mij bekende tandartsen, en hun sites, bekeken, en zo te zien werken ze met maandelijkse of twee-maandelijkse prijslijsten, met ~100 items er op. Dat bijhouden is nog wel wat extra werk voor zijn administratie. Overigens is de één met 90 euro, ~60 euro goedkoper als de ander (150) voor een A531 = vaststellen conditie tandvlees.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat doet mijn tandarts pas sinds dit jaar... Ik kreeg vorige week een rekening (en die viel zo'n kleine 300 euro duurder uit dan vorig jaar begroot (plaatsen implantaat) *slik*) Maar welke kosten maakt een tandarts inderdaad om prijzen aan te passen? Je hoorde ze niet klagen toen de vrije tarieven in werden gevoerd, toen moesten ze toch hetzelfde doen? Klinkt alsof ze gewoon minder inkomsten zien...
Er is zeker een flinke investering gedaan in dit expiriment.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand mij uitleggen op welke manier er fors geïnvesteerd is in dit experiment? Wat moest er allemaal gebeuren om dit allemaal mogelijk te maken? Of zien zij nieuwe prijslijsten drukken als grote kostenpost?
quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zal vast wel het eea gedaan zijn om die gegevens en bedragen openbaar te maken, denk aan tandartsen die hun website hebben laten aanpassen, of eentje in de lucht hebben gebracht, etc etc. Misschien nog iets van een portal voor de belangenvereniging, wat administratie, PR, dat soort werk.
110%? Waar komt dat percentage vandaan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:32 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je snapt dat ze zo hun omzet met 110% hebben laten stijgen? Dan heb je die kosten er al lang uit.
De prijsverhoging?quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
110%? Waar komt dat percentage vandaan?
Dan bedoel je vast 'met 10% verhoogd'quote:
110% verhoging zou een verdubbeling tov van vorig jaar betekenen, de tarieven zijn (maar) 10% gestegen..quote:
Bijkomend probleem is dat je als consument vrijwel geen mogelijkheid hebt om de kwaliteit van tandartsen te vergelijken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:29 schreef fruityloop het volgende:
Overigens is de één met 90 euro, ~60 euro goedkoper als de ander (150) voor een A531 = vaststellen conditie tandvlees.![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:44 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dan bedoel je vast 'met 10% verhoogd'
met 110% is wat overdreven.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:09 schreef LittleLady het volgende:
Ik ben heel blij met me tandarts, vind hem eigenlijk niet zo duur, daarbij als je gewoon je gebit onderhoud is er niets aan de hand.
Niet iedereen is zo gezegend, er zijn meerdere redenen voor een slecht gebit dan alleen onderhoud.quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:09 schreef LittleLady het volgende:
Ik ben heel blij met me tandarts, vind hem eigenlijk niet zo duur, daarbij als je gewoon je gebit onderhoud is er niets aan de hand.
Mensen lopen wel lekker te klagen en te mekkeren maar als jij 10 jaar niet naar je gebit hebt omgekeken en ineens pijn in je smoel hebt ja dan word het een dure ongeacht of de prijzen wel of niet zijn gestegen.
Mee eens, ware het niet dat niet iedereen die ook elk half jaar naar de tandarts gaat een goed gebit heeft. Niet iedereen is met stevige tanden gezegend en dan is het wel vervelend als alles duurder wordt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:09 schreef LittleLady het volgende:
Mensen lopen wel lekker te klagen en te mekkeren maar als jij 10 jaar niet naar je gebit hebt omgekeken en ineens pijn in je smoel hebt ja dan word het een dure ongeacht of de prijzen wel of niet zijn gestegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |