abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2012 @ 15:59:02 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114273502
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:44 schreef Shispeed het volgende:

[..]

moet je wel eerst goed sparen, en ook nog eens stuk grond en een hypotheekvrij huis organiseren. of je bouwt natuurlijk gewoon een plaggen hut van koeienpoep :P
Als je je huis in 30 jaar aflost dan zou je dat dus gewoon op je 65ste kunnen gaan doen (als je op je 35ste gekocht hebt).... stukje grond met een huisje is in noord-oost Groningen nog wel te vinden voor de helft van een 2-onder-1-kap in de randstad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 juli 2012 @ 16:00:29 #52
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_114273575
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je je huis in 30 jaar aflost dan zou je dat dus gewoon op je 65ste kunnen gaan doen (als je op je 35ste gekocht hebt).... stukje grond met een huisje is in noord-oost Groningen nog wel te vinden voor de helft van een 2-onder-1-kap in de randstad.
en dan 10 jaar onafhankelijk wonen en dan kan voortaan de thuiszorg je komen helpen? :P
  maandag 16 juli 2012 @ 16:02:17 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114273649
Ja, of gewoon dood neervallen in je knollenveld...

Of je blijft in de randstad en doet het als in The Good Life :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 juli 2012 @ 16:28:33 #54
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_114274853
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:31 schreef Shispeed het volgende:

[..]

aan een hectare heb je echt wel genoeg ja, ik vraag me meer af of het in nederland uberhaupt mogelijk is (en toegelaten wordt) om onafhankelijk te leven. waar ga je bijvoorbeeld verplichte vaste lasten van betalen als ziektekostenverzekering, OZB, VRH etc?
Inderdaad een interessante vraag:

Een autarkisch experiment is dan een topic voor jou.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_114278837
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:02 schreef Leandra het volgende:
Ja, of gewoon dood neervallen in je knollenveld...

Zo heeft mijn grootvader het gedaan, maar dat zal ik hem niet nadoen. Het is ook niet bedoeld om mezelf onafhankelijk te maken, hoewel ik wel een zeker financiele oafhankelijkheid na streef. Maar goed, daarmee ben ik al aardig op weg.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119944912
Ik weet niet of het nog relevant is. Maar m'n vader is boer en heeft hypotheek op landbouwgrond op euribor+beetje opslag, iig <1% nu. Als hij nu land zou kopen moet er een 'risico-opslag' op, dus denk zo'n 2%. Maar dan heeft hij zelf ook een bestemming voor de grond, ipv het 'ongunstig' te moeten verpachten.

Maar 100k+ per hectare (voor landbouwgrond) is best wel duur imo, al weet ik niet wat de grond doet als het een andere bestemming krijgt.
pi_119947847
Hypotheek voor mijn vader is ook nooit een probleem, dat gaat via de landbouw onderneming, etc. Het ging meer om de situatie als individu, en helaas kon geen bank daar een goeie oplossing voor vinden. Erg irritant, maar heb het anders geregeld.

Prijs heb ik meerdere keren proberen uit te leggen, ik weet dat het boven de prijs ligt voor gemiddelde landbouw grond.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')