en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:55 schreef Godtje het volgende:
Afspraken maken.
Of is dat een heel gek idee?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.
Ja want hst is een contract. Misschien ook getuige erbij halen en deponeren bij de notaris.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:54 schreef MichielPH het volgende:
Tevens doet hij uitspraken als 'Een vierkant is een milde vorm van een cirkel' en vraagt hij welke conclusies ik heb getrokken na een avondje uitgaan. Zo'n soort jongen is het.
Watvoor sancties stel je voor dan? Ik geef toe, dit is ook deels een 'lief dagboek'-topic, om het gewoon van me af te schrijven. toch stel ik een praktische tip ook wel op prijs en ik heb geen idee hoe je met hem om moet gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
Mijn reactie was altijd door hetzelfde gewoon terug te doen. Leef je een paar weken in een zwijnenstal totdat je er met z'n allen achter komt 'dat het zo echt niet meer kan'. Dan gaat er een grote schoonmaak tegenaan (van meerdere dagen meestal), waarna het een tijdje spic en span is. Daarna komt het klad er weer in en wordt het weer een gore zooi. Mooie cyclus. Anders oplossing is er gewoon aan wennen. Ben je er ook af.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:03 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Watvoor sancties stel je voor dan? Ik geef toe, dit is ook deels een 'lief dagboek'-topic, om het gewoon van me af te schrijven. toch stel ik een praktische tip ook wel op prijs en ik heb geen idee hoe je met hem om moet gaan.
stuur hem een DM... hij zit vast op Fok!quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:54 schreef MichielPH het volgende:
Hey,
Ik woon al een tijdje samen met een jongen die sowieso ADHD heeft en daar bovenop ook een sociale stoornis. Welke, geen idee, maar hij gedijt bijvoorbeeld slecht in groepen;
Kan ik me niet voorstellen, we hebben geeneens een zolder!quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
stuur hem een DM... hij zit vast op Fok!
Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Mijn reactie was altijd door hetzelfde gewoon terug te doen. Leef je een paar weken in een zwijnenstal totdat je er met z'n allen achter komt 'dat het zo echt niet meer kan'. Dan gaat er een grote schoonmaak tegenaan (van meerdere dagen meestal), waarna het een tijdje spic en span is. Daarna komt het klad er weer in en wordt het weer een gore zooi. Mooie cyclus. Anders oplossing is er gewoon aan wennen. Ben je er ook af.
En wat zei hij toen hij er over begon?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.
Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.
ja, zoiets dus.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?
Bij ons gaat rottende zooi gewoon de tuin in. Prachtig gezicht trouwens een ondergesneeuwd afwaslandschap. Laatst vonden we ergens in de tuin een grote ovenschaal terug die al 2 jaar kwijt was of zo. Mooie tijd!quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?
Dat zijn moeder daar ook altijd over zeurde en hij er 'het nodige van had geleerd'. Dat het gepast is het glas op te ruimen blijkbaar niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
En wat zei hij toen jij er over begon?
Heb je natuurlijk wel kans dat hij vervelend terug gaat doen wat niet geheel onterecht is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Skv het volgende:
[..]
ik denk echt dat hij misschien het verband niet ziet?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:13 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dat zijn moeder daar ook altijd over zeurde en hij er 'het nodige van had geleerd'. Dat het gepast is het glas op te ruimen blijkbaar niet.
[..]
Heb je natuurlijk wel kans dat hij vervelend terug gaat doen wat niet geheel onterecht is.
Daar hebben we het wel eens over gehad en dat ziet hij ook echt niet, naar eigen zeggen. Dit voorbeeld was ook meer om aan te geven watvoor persoon het is; ik vind dit wel een vervelende gewoonte, maar ik accepteer het wel. Dit hoort een klein beetje bij samenwonen met een huisgenoot.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef rhubarbje het volgende:
Misschien 'kan' hij het gewoon niet, ziet hij niet wat hij doet
hij denkt waarschijnlijk: ik heb opgeruimd en alles staat nu ergens
en ziet hij niet dat het niet heel handig is als je overal glazen aantreft
Heb ik natuurlijk wel eens gedaan, maar ga ik vanavond weer proberen.quote:ga eens met hem praten?
leg uit wat je ergernissen zijn (op een milde manier) en vraag: hoe kunnen we er samen toe komen dat het voor mij ook prettiger is hier?
Ik heb hem al gevraagd en gezegd dat hij weg moet, maar dat weigerde hij gewoon.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:15 schreef Crutch het volgende:
"Ruim godverdomme je teringzooi op anders flikker je maar op."
Klacht indienen bij de huisbaas en anders in het vervolg foto's maken van z'n teringzooi.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:16 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Ik heb hem al gevraagd en gezegd dat hij weg moet, maar dat weigerde hij gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |