abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:54:36 #1
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_113455359
Hey,

Ik woon al een tijdje samen met een jongen die sowieso ADHD heeft en daar bovenop ook een sociale stoornis. Welke, geen idee, maar hij gedijt bijvoorbeeld slecht in groepen; als ik mijn schoenen en mijn jas aantrekt, heeft hij niet door dat ik op het punt sta te vertrekken. Als ik hem in de gang hem tegemoet kom blijft hij in de weg staan, omdat hij niet snapt dat ik er langs wil. Tevens doet hij uitspraken als 'Een vierkant is een milde vorm van een cirkel' en vraagt hij welke conclusies ik heb getrokken na een avondje uitgaan. Zo'n soort jongen is het.

Nu zijn we allebei niet supernetjes, maar wil ik het huis toch netter hebben dan het nu is. Probleem is dat hij van nature heel slordig is. Gebruikte koffiefilters gooit hij in de gootsteen ipv van de prullenbak, als hij opruimt zet hij iets neer waar toevallig plek is, waardoor er na een tijdje bijvoorbeeld op elke plankje een glas staat. Gister had ik de gang en de keuken stofgezogen; hij komt thuis, laat een glas vallen en laat die doodleuk liggen.

Mijn vraag is: hoe spoor ik zo'n persoon aan netter te zijn? Belonen, straffen? Ik ben zijn vader niet, dus het aantal soorten beloningen en straffen is ook maar beperkt. Daarnaast wil ik er ook niet te veel energie in steken. Ik hoef geen vrienden te zijn, dus wat hij van me vindt maakt me niets uit. Als hij zich maar normaler gedraagt. What to do?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_113455410
Afspraken maken.
Of is dat een heel gek idee? :?
pi_113455443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:55 schreef Godtje het volgende:
Afspraken maken.
Of is dat een heel gek idee? :?
en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:57:07 #4
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_113455452
Geef een snoepje als hij het goed doet en tazer hem als hij het fout doet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_113455471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:56 schreef simmu het volgende:

[..]

en op papier zetten. met sancties. uiteraard wel alles netjes samen besproken. meer kan je niet doen.
:')

Nooit gestudeerd zeker? :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_113455472
quote:

[..]

Ja want hst is een contract. Misschien ook getuige erbij halen en deponeren bij de notaris.
pi_113455525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:54 schreef MichielPH het volgende:
Tevens doet hij uitspraken als 'Een vierkant is een milde vorm van een cirkel' en vraagt hij welke conclusies ik heb getrokken na een avondje uitgaan. Zo'n soort jongen is het.
:D.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:03:19 #8
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_113455666
quote:

[..]

Watvoor sancties stel je voor dan? Ik geef toe, dit is ook deels een 'lief dagboek'-topic, om het gewoon van me af te schrijven. toch stel ik een praktische tip ook wel op prijs en ik heb geen idee hoe je met hem om moet gaan.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_113455753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:03 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Watvoor sancties stel je voor dan? Ik geef toe, dit is ook deels een 'lief dagboek'-topic, om het gewoon van me af te schrijven. toch stel ik een praktische tip ook wel op prijs en ik heb geen idee hoe je met hem om moet gaan.
Mijn reactie was altijd door hetzelfde gewoon terug te doen. Leef je een paar weken in een zwijnenstal totdat je er met z'n allen achter komt 'dat het zo echt niet meer kan'. Dan gaat er een grote schoonmaak tegenaan (van meerdere dagen meestal), waarna het een tijdje spic en span is. Daarna komt het klad er weer in en wordt het weer een gore zooi. Mooie cyclus. Anders oplossing is er gewoon aan wennen. Ben je er ook af.
pi_113455774
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:54 schreef MichielPH het volgende:
Hey,

Ik woon al een tijdje samen met een jongen die sowieso ADHD heeft en daar bovenop ook een sociale stoornis. Welke, geen idee, maar hij gedijt bijvoorbeeld slecht in groepen;
stuur hem een DM... hij zit vast op Fok!
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:07:09 #11
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_113455807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

stuur hem een DM... hij zit vast op Fok!
Kan ik me niet voorstellen, we hebben geeneens een zolder!
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:08:17 #12
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_113455848
Studentenhuizen zijn altijd een gezellige teringzooi. Kun je daar niet tegen dan regel je iets voor jezelf..
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:08:30 #13
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_113455858
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Mijn reactie was altijd door hetzelfde gewoon terug te doen. Leef je een paar weken in een zwijnenstal totdat je er met z'n allen achter komt 'dat het zo echt niet meer kan'. Dan gaat er een grote schoonmaak tegenaan (van meerdere dagen meestal), waarna het een tijdje spic en span is. Daarna komt het klad er weer in en wordt het weer een gore zooi. Mooie cyclus. Anders oplossing is er gewoon aan wennen. Ben je er ook af.
Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.
pi_113455875
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Een beetje zooi vind ik ook niet erg, zoals ik zei: we zijn beiden niet echt netjes. Maar dat hij bjivoorbeeld gebroken glas laat liggen vind ik knap irritant. Hetzelfde grapje heeft hij eens uitgehaald toen hij de prullenbak die tot de nok toe vol zat, omver liep.
En wat zei hij toen hij er over begon?
pi_113455932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?
pi_113455945
Misschien 'kan' hij het gewoon niet, ziet hij niet wat hij doet
hij denkt waarschijnlijk: ik heb opgeruimd en alles staat nu ergens
en ziet hij niet dat het niet heel handig is als je overal glazen aantreft

ga eens met hem praten?
leg uit wat je ergernissen zijn (op een milde manier) en vraag: hoe kunnen we er samen toe komen dat het voor mij ook prettiger is hier?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113455981
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Als iemand voor zichzelf had gekookt en zn zooi liet rotten dan flikkerden we alles na een paar dagen gewoon in zn bed. Met pan en borden en al. Dat misschien een optie?
ja, zoiets dus.
als hij dagen glas laat s,lingeren, zou ik het opvegen en in z'n kamer neertiefen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:12:42 #18
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_113456031
quote:

[..]

Bij ons gaat rottende zooi gewoon de tuin in. Prachtig gezicht trouwens een ondergesneeuwd afwaslandschap. Laatst vonden we ergens in de tuin een grote ovenschaal terug die al 2 jaar kwijt was of zo. Mooie tijd!
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:13:35 #19
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_113456058
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

En wat zei hij toen jij er over begon?
Dat zijn moeder daar ook altijd over zeurde en hij er 'het nodige van had geleerd'. Dat het gepast is het glas op te ruimen blijkbaar niet.
quote:

[..]

Heb je natuurlijk wel kans dat hij vervelend terug gaat doen wat niet geheel onterecht is.
pi_113456099
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:13 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Dat zijn moeder daar ook altijd over zeurde en hij er 'het nodige van had geleerd'. Dat het gepast is het glas op te ruimen blijkbaar niet.

[..]

Heb je natuurlijk wel kans dat hij vervelend terug gaat doen wat niet geheel onterecht is.
ik denk echt dat hij misschien het verband niet ziet?
dat vuil en glas het zelfde is?

klinkt erg, maar die mensen zijn er zeker
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:45 #21
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_113456131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef rhubarbje het volgende:
Misschien 'kan' hij het gewoon niet, ziet hij niet wat hij doet
hij denkt waarschijnlijk: ik heb opgeruimd en alles staat nu ergens
en ziet hij niet dat het niet heel handig is als je overal glazen aantreft
Daar hebben we het wel eens over gehad en dat ziet hij ook echt niet, naar eigen zeggen. Dit voorbeeld was ook meer om aan te geven watvoor persoon het is; ik vind dit wel een vervelende gewoonte, maar ik accepteer het wel. Dit hoort een klein beetje bij samenwonen met een huisgenoot.
quote:
ga eens met hem praten?
leg uit wat je ergernissen zijn (op een milde manier) en vraag: hoe kunnen we er samen toe komen dat het voor mij ook prettiger is hier?
Heb ik natuurlijk wel eens gedaan, maar ga ik vanavond weer proberen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:47 #22
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_113456137
"Ruim godverdomme je teringzooi op anders flikker je maar op."
Je moeder is een hamster
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:16:36 #23
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_113456173
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:15 schreef Crutch het volgende:
"Ruim godverdomme je teringzooi op anders flikker je maar op."
Ik heb hem al gevraagd en gezegd dat hij weg moet, maar dat weigerde hij gewoon.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:18:05 #24
118585 Crutch
pi_113456226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:16 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Ik heb hem al gevraagd en gezegd dat hij weg moet, maar dat weigerde hij gewoon.
Klacht indienen bij de huisbaas en anders in het vervolg foto's maken van z'n teringzooi.
Als de huisbaas er niets aan doet zijn er nog wel een paar opties, denk ik.
Je moeder is een hamster
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:20:07 #25
118585 Crutch
pi_113456299
Dat iemand rommelig is, is niet zo gek in een studentenhuis, maar omgevallen prullenbak laten liggen en glas laten slingeren is nou ook niet echt bepaald gezond en veilig. :')
Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')