Nou dat wordt nog watquote:AMSTERDAM - De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan overweegt op verzoek van de politie mobiele bodyscans in te zetten op straat. Deze zogenaamde naaktscans, die door de kleren heen kunnen kijken, moeten een aanvulling vormen op het preventief fouilleren.
De scnas moeten de effectiviteit van de controles vergroten. Er kan immers sneller worden gehandeld. Even in de scanner gaan staan en alles wordt gezien. Er kunnen op die manier in korte tijd meer mensen worden gecontroleerd.
De fractie van D66 is fel tegenstander van het plan. „We zijn een stad van vrijheid. De politie hoeft niet alles van de Amsterdammers te weten. Preventief fouilleren is al een zwaar middel. Je wordt staande gehouden, geselecteerd en van top tot teen doorzocht. Een mobiele bodyscan die met röntgenstraling door je kleding heen kan kijken, is echt een aantal stappen te ver”, zegt fractievoorzitter Jan Paternotte.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:10 schreef SuperPanda het volgende:
[..]
Nou dat wordt nog wat
maar als je niks duivels te verbergen hebt hoef je je toch ook geen zorgen te maken vind ik.
rightquote:Op woensdag 27 juni 2012 12:10 schreef SuperPanda het volgende:
[..]
Nou dat wordt nog wat
maar als je niks duivels te verbergen hebt hoef je je toch ook geen zorgen te maken vind ik.
Iedere dag een beetje straling is gezond en privacy is maar eng want straks heeft degene naast je een pistool!!!!quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:10 schreef SuperPanda het volgende:
[..]
Nou dat wordt nog wat
Mensen stappen er blind in op schiphol, om te kunnen smeren en keren in Lloret en Chersonissos, maar als het voor de publieke veiligheid is, de omgeving waar ze veruit de meeste tijd rondbrengen, is het ineens een probleem?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:10 schreef SuperPanda het volgende:
[..]
Nou dat wordt nog wat
hoe vaak ga je naar Lloret en hoe vaak loop je door de stad?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mensen stappen er blind in op schiphol, om te kunnen smeren en keren in Lloret en Chersonissos, maar als het voor de publieke veiligheid is, de omgeving waar ze veruit de meeste tijd rondbrengen, is het ineens een probleem?
Op schiphol is het OOK een probleem.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mensen stappen er blind in op schiphol, om te kunnen smeren en keren in Lloret en Chersonissos, maar als het voor de publieke veiligheid is, de omgeving waar ze veruit de meeste tijd rondbrengen, is het ineens een probleem?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:17 schreef Jahr00n het volgende:
Laat ze maar snel doen. Kan er misschien wat aan de veiligheid gedaan worden die al tijden erg laag ligt. Persoonlijk heb ik niets te verbergen dus ik zie er geen problemen in.
vertel is precies wat het probleem dan is?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op schiphol is het OOK een probleem.
Degene die dit voorstelt heeft echt een klap van de molen gehad. Gatver.
Hoezo een probleem? Ik zag 5 weken geleden mijn ~150 mede-passagiers er zonder morren doorheen lopen, voor een vlucht naar Mrarrakech. Dat is niet statistisch representatief te noemen, maar gezien jouw stelligheid zou ik dan toch wel iets moeten merken bij de 148 overige passagiers?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op schiphol is het OOK een probleem.
Degene die dit voorstelt heeft echt een klap van de molen gehad. Gatver.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:45 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Wat moeten we nu zeggen: wat een goed idee? Smeerlappen zijn het ze willen gewoon naakte mensen zien dat is alles
Gewoon, dat een agentje op straat je naakt ziet. Moet dat echt nog verder worden uitgelegd?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:24 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
vertel is precies wat het probleem dan is?
Dat elke burger direct als verdachte gezien wordt. Om over de straling van die bodyscans nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:24 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
vertel is precies wat het probleem dan is?
Van zulke opmerkingen wordt ik altijd zo moedeloos.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:10 schreef SuperPanda het volgende:
Zelfs als je dan niks te verbergen hebt, heb je toch wat te verbergen. Je lichaam.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:50 schreef Hephaistos. het volgende:
En voor de beeldvorming, zo ziet de buurtagent je straks dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ongelofelijk dat mensen dit denken. Je wordt verdomme gewoon op straat als een crimineel behandelt. Ik heb niets te verbergen, en ik wil dat de politie die van mijn centen leeft dat gewoon aanneemt als ik dat zeg en er geen aanleiding is om iets anders te denken!quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:10 schreef SuperPanda het volgende:
EDIT: bron vergeten
Ja, je moet niet te pas en te onpas gecontroleerd kunnen worden. Er bestaat zoiets als privacy en een persoonlijke levenssfeer. Eigenlijk is preventief foutilleren al afkeurenswaardig.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zie mijn opmerking hierboven. Ik wil niet gedwongen worden om te bewijzen dat ik niets heb, de bewijslast ligt bij de politie en niet bij mij.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:23 schreef _GdR_ het volgende:
weer typische fok reacties.
iedereen te huilen enzo, net zoals dat topic over die vingerafdrukken verplicht te maken. begrijp echt niet waar mensen zich druk over maken. of lopen alle autisten hier gewapend rond als ze van hun zolder kamer afkomen?
Ook dat, je hoort niet bij voorbaat verdacht te zijn. En je moet ook niet je onschuld hoeven bewijzen, dat is gewoon ondermijning van de rechtstaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat mensen dit denken. Je wordt verdomme gewoon op straat als een crimineel behandelt. Ik heb niets te verbergen, en ik wil dat de politie die van mijn centen leeft dat gewoon aanneemt als ik dat zeg en er geen aanleiding is om iets anders te denken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |