abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113450499
Rechtbank verbiedt pedovereniging Martijn
AMSTERDAM - De rechtbank in Assen heeft pedofielenvereniging Martijn woensdag verboden. De vereniging is ook meteen ontbonden.

Foto: ANP De rechtbank heeft ook bepaald dat de uitspraak meteen geldig is; een eventueel hoger beroep van Martijn heeft geen uitstellende werking.

Volgens de rechtbank is wat Martijn doet, zegt en uitdraagt over seksueel contact tussen volwassenen en kinderen in strijd met de algemeen aanvaarde normen en waarden die in de Nederlandse maatschappij gelden.

Rechtsorde
Martijn streeft voor de leden seksueel contact met kinderen na.

''Dat druist in tegen de rechtsorde en daarmee tasten ze de integriteit van kinderen aan. Daar hoort de Nederlandse rechtstaat geen ruimte aan te bieden'', concludeert de rechter. De rechtbank zegt dat kinderen niet weerbaar zijn en daarom moeten worden beschermd.

Richtlijnen
De vereniging stelde recentelijk ethische richtlijnen voor haar leden op.

Zo zou bij de omgang met kinderen rekening moeten worden gehouden met vrijwilligheid van het contact en de vrijheid van het kind om zich te kunnen terugtrekken.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

www.nu.nl

Goede zaak. Het probleem van pedo's los je er niet mee op, maar zo'n partij hoort in de nederlandse maatschappij echt niet thuis
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:46:56 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113450546
Eindelijk.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:47:34 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113450574
ja ik las het net, werd tijd.
pi_113450585
Jaren te laat. Las het net al ergens, maar er zijn dus mensen die tegen dat verbod zijn/waren. Ook gelijk vastzetten die mensen.
pi_113450605
Die groep gaat nu dus ondergronds.
pi_113450616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Scrummie het volgende:
Jaren te laat. Las het net al ergens, maar er zijn dus mensen die tegen dat verbod zijn/waren. Ook gelijk vastzetten die mensen.
Nou ja dat het verboden wordt prima, alleen ben ik bang dat die leden nu lang niet meer zo goed in de gaten kunnen worden gehouden.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:49:14 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113450632
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:
Die groep gaat nu dus ondergronds.
dat wordt wel in de gaten gehouden mag ik hopen
pi_113450658
mooizo, en gelieve die Martijn per direct te castreren.
pi_113450660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja dat het verboden wordt prima, alleen ben ik bang dat die leden nu lang niet meer zo goed in de gaten kunnen worden gehouden.
Dan moeten ze daar maar harder op gaan letten, constant toezicht op ex leden en hun omgeving. Vind dat geen argument om het maar niet te verbieden.
pi_113450670
Vrijheid van vereniging iemand? Of geldt dat niet meer als het tegen de 'algemeen aanvaarde normen en waarden' in gaat?
pi_113450711
Ik behoor bij een minderheid, maar ik vind dit verbod geen goede zaak. Ten eerste lost het niets op; pedo's verdwijnen er niet door en hun behoefte aan kinderen evenmin. Het risico bestaat zelfs dat de activiteiten meer ondergronds verdergaan.

Ten tweede vind ik dat je het recht hebt om iets na te streven; om iets te vinden. Ook al is dat doel of die mening niet algemeen maatschappelijk aanvaard. Dat men actief seksueel contact nastreeft, gaat wél te ver. Dat aspect zou dus wél verboden moeten worden.

Overigens denk ik dat de wet kinderen in principe voldoende beschermt. En dat het niet-bestaan van de vereniging Martijn kinderen niet automatisch meer bescherming biedt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2012 11:06:26 ]
pi_113450713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Vrijheid van vereniging iemand? Of geldt dat niet meer als het tegen de 'algemeen aanvaarde normen en waarden' in gaat?
Niet als het om pedofilie gaat. Net als dat een verbod op Sharia4Holland volkomen terecht zou zijn.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:51:32 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113450728
Fijn inderdaad. Zo'n pedoclub wil je ook echt in de anonimiteit hebben. |:(
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_113450743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Scrummie het volgende:
Hierboven staat mijn argumentatie. Mag ik weten waarom ik moet worden vastgezet?
pi_113450744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niet als het om pedofilie gaat. Net als dat een verbod op Sharia4Holland volkomen terecht zou zijn.
Vrijheid van vereniging is dus prima, zolang het maar in je straatje past?
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:51:53 #16
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_113450747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Dit dus. Zeer slechte zaak dit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_113450751
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dan moeten ze daar maar harder op gaan letten, constant toezicht op ex leden en hun omgeving. Vind dat geen argument om het maar niet te verbieden.
Oh dat zeg ik ook niet, het is een goede zaak dat ze ontbonden zijn, het gaat mij meer om de aftermath van deze beslissing.
pi_113450765
algemeen aanvaarde normen en waarden die in de Nederlandse maatschappij gelden.

Waar vind ik die?
pi_113450785
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vrijheid van vereniging is dus prima, zolang het maar in je straatje past?
Zolang men geen kinderen wil verkrachten vind ik "alles" prima, ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2012 10:53:05 ]
pi_113450794
Weer een overwinning van de onderbuik op de vrijheid.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113450797
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef Boldface het volgende:
Ik behoor bij een minderheid, maar ik vind dit verbod geen goede zaak. Ten eerste lost het niets op; pedo's verdwijnen er niet door en hun behoefte aan kinderen evenmin. Het risico bestaat zelfs dat de activiteiten meer ondergronds verdergaan.

Ten tweede vind ik dat je het recht hebt om iets na te streven; om iets te vinden. Ook al is dat doel of die mening niet algemeen maatschappelijk aanvaard. Dat men actief seksueel contact nastreeft, gaat wél te ver. Dat aspect zou dus wél verboden moeten worden.

Overigens denk ik dat de wet kinderen in principe voldoende beschermt. En dat het niet-bestaan van de vereniging Martijn kindereen niet automatisch meer bescherming biedt.
Ben ik het op zich wel mee eens. Snap bv niet dat een Sharia4Holland met alle extreme gedachtegoed wel mag blijven bestaan en zo`n partij als deze niet.
pi_113450818
Wetboek van Strafrecht zegt het volgende:

Artikel 245 | Sr, Boek 2, Titel 14
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie

Dan is het niet meer dan normaal dat een partij die dat juist nastreeft strafbaar is.
Hetzelfe om een moordenaarsclub op te richten om samen te bepraten hoe je de ideale moord kan plegen. Zou dat strafbaar zijn?
pi_113450843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef utrecht1970 het volgende:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie

Dan is het niet meer dan normaal dat een partij die dat juist nastreeft strafbaar is.
Hetzelfe om een moordenaarsclub op te richten om samen te bepraten hoe je de ideale moord kan plegen. Zou dat strafbaar zijn?
Hoezo? Er zijn zoveel partijen die een verandering van een bepaalde wet nastreven. Is dat dan ook strafbaar?
pi_113450895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef utrecht1970 het volgende:

Het wetboek van strafrecht zegt ook dat softdrugs verboden zijn. Het hele idee van politiek partijen (of andere organisaties met een missie) is om onder andere wetten te wijzigen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:57:21 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113450948
Wauw, dat heeft jaren geduurd!
Nu alle leden oppakken en grondig binnenstebuiten keren op strafbare feiten.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')