Nou ja dat het verboden wordt prima, alleen ben ik bang dat die leden nu lang niet meer zo goed in de gaten kunnen worden gehouden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Scrummie het volgende:
Jaren te laat. Las het net al ergens, maar er zijn dus mensen die tegen dat verbod zijn/waren. Ook gelijk vastzetten die mensen.
Dan moeten ze daar maar harder op gaan letten, constant toezicht op ex leden en hun omgeving. Vind dat geen argument om het maar niet te verbieden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja dat het verboden wordt prima, alleen ben ik bang dat die leden nu lang niet meer zo goed in de gaten kunnen worden gehouden.
Niet als het om pedofilie gaat. Net als dat een verbod op Sharia4Holland volkomen terecht zou zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Vrijheid van vereniging iemand? Of geldt dat niet meer als het tegen de 'algemeen aanvaarde normen en waarden' in gaat?
Hierboven staat mijn argumentatie. Mag ik weten waarom ik moet worden vastgezet?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Scrummie het volgende:
Jaren te laat. Las het net al ergens, maar er zijn dus mensen die tegen dat verbod zijn/waren. Ook gelijk vastzetten die mensen.
Vrijheid van vereniging is dus prima, zolang het maar in je straatje past?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet als het om pedofilie gaat. Net als dat een verbod op Sharia4Holland volkomen terecht zou zijn.
Dit dus. Zeer slechte zaak dit.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Vrijheid van vereniging iemand? Of geldt dat niet meer als het tegen de 'algemeen aanvaarde normen en waarden' in gaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get this guy a jockstrap and a cookie!
Oh dat zeg ik ook niet, het is een goede zaak dat ze ontbonden zijn, het gaat mij meer om de aftermath van deze beslissing.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar maar harder op gaan letten, constant toezicht op ex leden en hun omgeving. Vind dat geen argument om het maar niet te verbieden.
Zolang men geen kinderen wil verkrachten vind ik "alles" prima, ja.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vrijheid van vereniging is dus prima, zolang het maar in je straatje past?
Ben ik het op zich wel mee eens. Snap bv niet dat een Sharia4Holland met alle extreme gedachtegoed wel mag blijven bestaan en zo`n partij als deze niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef Boldface het volgende:
Ik behoor bij een minderheid, maar ik vind dit verbod geen goede zaak. Ten eerste lost het niets op; pedo's verdwijnen er niet door en hun behoefte aan kinderen evenmin. Het risico bestaat zelfs dat de activiteiten meer ondergronds verdergaan.
Ten tweede vind ik dat je het recht hebt om iets na te streven; om iets te vinden. Ook al is dat doel of die mening niet algemeen maatschappelijk aanvaard. Dat men actief seksueel contact nastreeft, gaat wél te ver. Dat aspect zou dus wél verboden moeten worden.
Overigens denk ik dat de wet kinderen in principe voldoende beschermt. En dat het niet-bestaan van de vereniging Martijn kindereen niet automatisch meer bescherming biedt.
Hoezo? Er zijn zoveel partijen die een verandering van een bepaalde wet nastreven. Is dat dan ook strafbaar?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef utrecht1970 het volgende:
Wetboek van Strafrecht zegt het volgende:
Artikel 245 | Sr, Boek 2, Titel 14
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie
Dan is het niet meer dan normaal dat een partij die dat juist nastreeft strafbaar is.
Hetzelfe om een moordenaarsclub op te richten om samen te bepraten hoe je de ideale moord kan plegen. Zou dat strafbaar zijn?
Het wetboek van strafrecht zegt ook dat softdrugs verboden zijn. Het hele idee van politiek partijen (of andere organisaties met een missie) is om onder andere wetten te wijzigen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef utrecht1970 het volgende:
Wetboek van Strafrecht zegt het volgende:
Artikel 245 | Sr, Boek 2, Titel 14
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie
Dan is het niet meer dan normaal dat een partij die dat juist nastreeft strafbaar is.
Hetzelfe om een moordenaarsclub op te richten om samen te bepraten hoe je de ideale moord kan plegen. Zou dat strafbaar zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |