Ik zie het zo: ik had het al op de lijst staan, mijn project is nog niet echt van de grond en het wordt sowieso geen kritisch systeem. Dat alles bij elkaar zorgt dat ik me niet echt zorgen maakquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Sja die fase hebben we natuurlijk allemaal gehad (of nog steeds af-en-toe). Maar het is wel echt belangrijk om jezelf dit gelijk goed aan te leren. Het gebeurt nog veel te vaak dat zelfs professionals hiermee volledig de mist in gaan. Voor je het weet sta je op tweakers.net met het zoveelste bericht over uitgelekte persoonsgegevens en gehackte accounts.
Alle mysql_* functies in php zijn deprecated, dus die moet je sowieso niet meer gebruiken voor een nieuw project.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:09 schreef KomtTijd... het volgende:
precies, dit moet je gewoon direct doen.
Het liefst gebruik je gelijk PDO of MySQLi, is nog makkelijker ook.
Bedankt voor je opbouwende reactie hequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:30 schreef zyntex het volgende:
php:') dat deed ooit op t mbo, stage lopen bij zo interbouw met eigen "cms"
ben nu druk bezig in visual studio met C# dat gebruiken ze namelijk in de echte industrie
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:30 schreef zyntex het volgende:
ben nu druk bezig in visual studio met C# dat gebruiken ze namelijk in de echte industrie
Wat je ook kan doen is alle frameworks goed bestuderen. Misschien kom iets tegen wat je bevalt, of je maakt zelf iets en gebruikt onderdelen en ideeen van verschillende frameworks. Ik zelf ben nog nooit echt een degelijke framework tegen gekomen voor php (5.3+).quote:Op dinsdag 4 september 2012 02:33 schreef henrivo het volgende:
Zijn er hier ook ervaren "framework-gebruikers"? Ik wil een wat grotere site op gaan zetten, en heb begrepen dat Zend Framework juist dan wat logger wordt / meer resources vreet. Misschien is dit iets van vroeger wat nu meer is opgelost? De andere keuze om te maken is Code Igniter, die is (een flink stuk?) lichter, maar de community daarvan is dan weer minder groot dan die van Zend Framework.
Dus de vraag, gebruiken jullie een framework en zoja, waarom heb je voor specifiek dát framework gekozen?
Ik overweeg ook een eigen framework te schrijven. Er zit alleen een kleine maar aan vast. Ik ben nog lang geen volleerd php progrogrammeur, ik kom net kijken. Ik weet mn weg redelijk qua html(5)/css, maar kan met php nog met maar net een simpel login scriptje schrijven (quote:Op woensdag 5 september 2012 20:09 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is alle frameworks goed bestuderen. Misschien kom iets tegen wat je bevalt, of je maakt zelf iets en gebruikt onderdelen en ideeen van verschillende frameworks. Ik zelf ben nog nooit echt een degelijke framework tegen gekomen voor php (5.3+).
Een .NETter die PHPers minderwaardig acht, bwehehe.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:30 schreef zyntex het volgende:
CakePHP, vooral door de lage drempel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 02:33 schreef henrivo het volgende:
Zijn er hier ook ervaren "framework-gebruikers"? Ik wil een wat grotere site op gaan zetten, en heb begrepen dat Zend Framework juist dan wat logger wordt / meer resources vreet. Misschien is dit iets van vroeger wat nu meer is opgelost? De andere keuze om te maken is Code Igniter, die is (een flink stuk?) lichter, maar de community daarvan is dan weer minder groot dan die van Zend Framework.
Dus de vraag, gebruiken jullie een framework en zoja, waarom heb je voor specifiek dát framework gekozen?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | <?php $isSearchbot = false; $searchbots = array('google', 'yahoo', 'slurp', 'bingbot', 'msnbot', 'teoma', 'duckduckbot'); $userAgent = strtolower($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]); foreach($searchbots as $searchbot) { if(strpos($userAgent, $searchbot) !== false) { $isSearchbot = true; break; } } ?> |
Op mijn PC en mijn Ubuntu server (die in een ander netwerk hangt) gaat ook alles goed. Op mijn werk, in hetzelfde netwerk als de Centos server kan ik ook gewoon daarheen browsen. Alleen de server zelf kan er niet bij komen. Maar komt dus met de traceroute wel verder buiten ons netwerk.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:54 schreef GlowMouse het volgende:
ping is onbetrouwbaar, http://pear.pdepend.org/ opent hier gewoon
je zou het met een koppeltabel kunnen doen ... iets metquote:Op donderdag 20 september 2012 12:40 schreef stefanhaan het volgende:
Ik had eigenlijk een vraag met betrekking tot meerdere talen in een website. Om alle static tekst in je pagina in meerdere talen weer te geven is simpel.
Maar de dynamic content heb ik nog niks fatsoenlijks voor kunnen vinden, want het lijkt me ook niet echt praktisch om voor elke taal die de website ondersteunt een extra veld in de tabel aan te maken voor die taal.
Iemand hier al eerder tegenaan gelopen?
Even compleet offtopic: leuk design dat lompehaan.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:40 schreef stefanhaan het volgende:
Ik had eigenlijk een vraag met betrekking tot meerdere talen in een website. Om alle static tekst in je pagina in meerdere talen weer te geven is simpel.
Maar de dynamic content heb ik nog niks fatsoenlijks voor kunnen vinden, want het lijkt me ook niet echt praktisch om voor elke taal die de website ondersteunt een extra veld in de tabel aan te maken voor die taal.
Iemand hier al eerder tegenaan gelopen?
Dankje, maar is niet mijn designquote:Op donderdag 20 september 2012 12:46 schreef Crutch het volgende:
[..]
Even compleet offtopic: leuk design dat lompehaan.
Oh, nou.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:46 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dankje, maar is niet mijn designIk ben enkel een programmeur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |