ABN AMRO is bazenbank. gewoon betaalrekening nemen nooit problemen werkt altijd. in het buitenland kun je ook met je pas betalen.quote:
Ik neem aan dat je nu ook al wel ergens een bankrekening hebt? Lekker daar blijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:48 schreef Swaggmon het volgende:
Hallo lieve FOK!ers,
welke bank is beter voor studenten die elke maand geld ontvangen? En met welke bank kan je makkelijker in het buitenland betalen?
Groetjens,
Swaggmon
Niks onduidelijks aan mijn e.dentifier.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:04 schreef tinoburg het volgende:
ING, geen gedoe met zo'n apparaat maar gewoon TAN via sms. snel en duidelijk.
ING is extreem kut.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:04 schreef tinoburg het volgende:
ING, geen gedoe met zo'n apparaat maar gewoon TAN via sms. snel en duidelijk.
Euhmquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:07 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
ING is extreem kut.
Rammel je 3x verkeerd je password in kun je een nieuwe aanvragen.... op papier.... waar je een dag of 5 op mag wachten.... ophalen tijdens kantoortijden.....![]()
ABN Amro dus.
Bij ABN Amro kun je onbeperkt je password proberen, of direct via e-mail een nieuwe krijgen? Meteen doen!quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:07 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
ING is extreem kut.
Rammel je 3x verkeerd je password in kun je een nieuwe aanvragen.... op papier.... waar je een dag of 5 op mag wachten.... ophalen tijdens kantoortijden.....![]()
ABN Amro dus.
Je kunt ook gewoon je wachtwoord onthoudenquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:07 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
ING is extreem kut.
ABN Amro dus.
Het kan aan mij liggen, maar daar ben ik juist wel blij mee. Voor het geval dat er wellicht ooit een kwaadwillend persoon met je bankpas vandoor gaat of je smartfoon... schijnt weleens te gebeuren heb ik gehoord.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:07 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
ING is extreem kut.
Sneller dan bij ABN? Als ik iets overmaak naar iemand dan staat het er binnen 2 tellen op hoor.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:48 schreef sanger het volgende:
ING![]()
Handig dat je overal geld kunt overmaken zonder apparaatje. Transacties zijn (momenteel) sneller verwerkt dan bij ABN.
Bij ABN heb je helemaal geen password, dus die kun je ook niet verliezen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Bij ABN Amro kun je onbeperkt je password proberen, of direct via e-mail een nieuwe krijgen? Meteen doen!
Ideaal voor als je b.v. je mobiele smartjap verliest met toegang tot je e-mail![]()
3 keer een verkeerd wachtwoord opgeven![]()
Is allemaal onzin.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Sneller dan bij ABN? Als ik iets overmaak naar iemand dan staat het er binnen 2 tellen op hoor.
Als ik de salarissen hier overboek staat het sneller op mijn ING rekening dan op de ABN rekening van mijn collega. Bij mij dezelfde middag nog, en bij hem pas 's avonds.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is allemaal onzin.
ING en ABN zijn even snel.
Als je zelf overmaakt wel ja, met ontvangen zit er wel verschil tussenquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Sneller dan bij ABN? Als ik iets overmaak naar iemand dan staat het er binnen 2 tellen op hoor.
Nee, je kunt alleen je appaartje vergetenquote:Bij ABN heb je helemaal geen password, dus die kun je ook niet verliezen.![]()
Ik kan slecht alle wachtwoorden onthouden die tegenwoordig ook nog regelmatig aangepast moeten worden en bij de ING niet gelijk mogen zijn aan de afgelopen tien. Dat maakt de problematiek er niet beter op. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn, met alleen een hotmailaccount en ING rekening, die het superhandig vinden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Euhm
Jij maakt een fout, tot 3x toe iets wat je zou moeten weten, de bank blokkeert uit voorzorg alles zodat je niet wordt bestolen, en het is de schuld van de bank? Randdebiel.
Dat kan alleen bij de ING natuurlijk.quote:ING nooit problemen mee gehad (sinds 1979, voorheen postbank :p)
In het buitenland nog nooit problemen gehad qua betalen en opnemen. En met buitenland bedoel ik achterland China en overig Azie, heel west Europa en Amerika.
Vorig jaar Creditcard vergeten bij de ferry van vasteland China naar Hong Kong, gebeld in Hong Kong (NL tijd 2 uur 's nachts ....), contact met echt mens, transacties nagelopen en kaart direct geblokkeerd en 2 dgn later een nieuwe thuis (in NL).
De ING maakt het me behoorlijk lastig omdat ik er inmiddels vijf versleten heb. En het steeds een nieuwe moet zijn. En omdat hun password recovery zuigt natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je wachtwoord onthouden
Ja, het ligt aan jou. Zonder mijn pincode kunnen ze helemaal niks.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar daar ben ik juist wel blij mee. Voor het geval dat er wellicht ooit een kwaadwillend persoon met je bankpas vandoor gaat of je smartfoon... schijnt weleens te gebeuren heb ik gehoord.![]()
E.dentifier meeslepen? Waar ga je allemaal heen dat je dat ding nodig hebt? Dat gedoe via sms vind ik weer totaal niet veilig.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:06 schreef jroz het volgende:
ING: makkelijk geld overmaken zonder steeds zo'n e.dentifier mee te slepen
ABN: bij overschrijvingen tussen particulieren heb je je geld sneller. Geld vanuit instanties (DUO) maakt dat niet uit.
Bij ABN heb ik al jaren een rekening lopen en nog geen enkele keer betaald voor m'n bankrekening. Bij ING heb ik ook een bankrekening lopen en wordt er elk kwartaal bedrag x door ING afgeschreven.
Buitenland betalen maakt niet uit. Maar hoezo ING of ABN? En niet één van de andere banken?
gelukkig is wat jij vindt niet zaligmakend danquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
E.dentifier meeslepen? Waar ga je allemaal heen dat je dat ding nodig hebt? Dat gedoe via sms vind ik weer totaal niet veilig.
Nee, dan heeft diegene ook nog jou telefoon nodig voor een TAN code.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Als iemand mijn wachtwoord zou weten kan ik dus bestolen worden? Sterk argument wel.
Dan moet je niet zoveel crack gebruiken. Kan je je pincode wel onthouden?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef Cracka-ass het volgende:
De ING maakt het me behoorlijk lastig omdat ik er inmiddels vijf versleten heb. En het steeds een nieuwe moet zijn. En omdat hun password recovery zuigt natuurlijk.
Of thuis, of op m'n werk. Heb geen zin om dat ding elke dag mee te nemen naar m'n werk. Hoezo is SMS minder veilig? Je hebt sowieso een wachtwoord nodig om in te loggen, en dan heeft de dief ook nog je telefoon nodig. Bij ABN Amro hoeft de dief alleen je pincode te weten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
E.dentifier meeslepen? Waar ga je allemaal heen dat je dat ding nodig hebt? Dat gedoe via sms vind ik weer totaal niet veilig.
Precies. Schijnt moeilijk te begrijpen te zijn voor sommigen hier...quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:39 schreef jroz het volgende:
Of thuis, of op m'n werk. Heb geen zin om dat ding elke dag mee te nemen naar m'n werk. Hoezo is SMS minder veilig? Je hebt sowieso een wachtwoord nodig om in te loggen, en dan heeft de dief ook nog je telefoon nodig. Bij ABN Amro hoeft de dief alleen je pincode te weten.
Altijd leuk dit soort opmerkingen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Precies. Schijnt moeilijk te begrijpen te zijn voor sommigen hier...
Er zijn overigens nog wel wat meer banken TS.
Als je ook nog een beetje sociaal/natuur-bewust bent is wellicht de ASN-bank of de Triodos bank ook wel een goed idee. Ik hoor er alleen maar positieve verhalen over.
ONZINquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:07 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
ING is extreem kut.
Precies, een dom argument dus.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:39 schreef jroz het volgende:
[..]
Nee, dan heeft diegene ook nog jou telefoon nodig voor een TAN code.
Die kun je naar keuze instellen. Mijn wachtwoord bij ING niet (meer).quote:Dan moet je niet zoveel crack gebruiken. Kan je je pincode wel onthouden?
Kun je bij de ING inmiddels ook al niet meer pinnen bij een automaat?quote:Of thuis, of op m'n werk. Heb geen zin om dat ding elke dag mee te nemen naar m'n werk. Hoezo is SMS minder veilig? Je hebt sowieso een wachtwoord nodig om in te loggen, en dan heeft de dief ook nog je telefoon nodig. Bij ABN Amro hoeft de dief alleen je pincode te weten.
Ik heb het gehele traject vorige week doorlopen. Als jij weet hoe het sneller kan hou ik me aanbevolen. Stuur dan gelijk ook een briefje naar de ING dat ze hun klanten juist informeren op de website.quote:
Bij het activeren van de app via mijn laptop (jaja, dat is een van de stappen) kreeg ik een foutmelding. Gisteren om precies te zijn. Misschien is dit proces ook al veranderd, dat kan natuurlijk.quote:
1. Druk op 'inlogcodes vergeten' bij Mijn INGquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:22 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik heb het gehele traject vorige week doorlopen. Als jij weet hoe het sneller kan hou ik me aanbevolen. Stuur dan gelijk ook een briefje naar de ING dat ze hun klanten juist informeren op de website.
1. Kloptquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
1. Druk op 'inlogcodes vergeten' bij Mijn ING
2. Vul je rekening- en pasnummer in
3. Ontvang je nieuwe wachtwoord op je telefoon
4. Log in en maak een nieuw wachtwoord aan
Hmm vreemd, blijkbaar is je telefoon dan niet bekend bij de ING ofzo. Vorige week nog zo gedaan, werkte perfect en zat binnen een minuut weer in internetbankieren met een nieuw wachtwoordquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
1. Klopt
2. Klopt.
3. U ontvangt binnen 5 dagen een afhaalbericht.
4. Haal uw wachtwoord op bij bovenstaand adres tijdens kantoortijden met een geldig legitimatiebewijs.
Klantvriendelijk zijn ze dus ook al niet. Want het kan kennelijk wel anders.
Wat een kutbank.
Uitstekende selectiecriteria, mijn complimenten!quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:49 schreef Swaggmon het volgende:
Waarom ik alleen ABN en ING als optie neem? Omdat we in crisis tijden leven, dus wil ik niet een bank kiezen die failliet kan gaan (DSB).
ABN en ING zijn 2 van de grootste banken in NL dus gaan ze niet zo snel failliet denk ik. Over rabobank heb ik een vreemd beeld gekregen door dat plaatje met "het is de schuld van rabobank".
Bij ING kan je direct een nieuwe op je SMS krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Bij ABN Amro kun je onbeperkt je password proberen, of direct via e-mail een nieuwe krijgen? Meteen doen!
Ideaal voor als je b.v. je mobiele smartjap verliest met toegang tot je e-mail![]()
3 keer een verkeerd wachtwoord opgeven![]()
Dus als je je telefoon en portemonnee in je tas hebt en die wordt gestolen, heb je een probleem?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
1. Druk op 'inlogcodes vergeten' bij Mijn ING
2. Vul je rekening- en pasnummer in
3. Ontvang je nieuwe wachtwoord op je telefoon
4. Log in en maak een nieuw wachtwoord aan
Prima bank, niks mis mee!quote:
ABN AMRO heeft wel een grotesque infuus gekregen van de belastingbetalers een paar jaar geleden, anders waren ze omgevallen... okee maakt niet uit.quote:En anders inderdaad ABN Amro, blijf er fan van dat ze niet op de beurs zitten. Dik pluspunt. Ookal heb ik geen probleem met de ING waar ik zelf ook zit, trouwens.
dat is wel heel erg kort vertelt wat er precies niet is gebeurd met Abn Amro.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
ABN AMRO heeft wel een grotesque infuus gekregen van de belastingbetalers een paar jaar geleden, anders waren ze omgevallen... okee maakt niet uit.![]()
![]()
Ik denk dat het qua voor- en nadelen niet zo heel erg veel uitmaakt tussen alle Grootbanken in Nederland.
Waarom?quote:
Welquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Die kun je naar keuze instellen. Mijn wachtwoord bij ING niet (meer).
Wat heeft dat er nou mee te maken. Het lijkt erop (ook uit je andere opmerkingen) dat je helemaal geen ING hebt, aangezien jij vanalles niet kan, wat voor de rest iedereen bij ING kan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Kun je bij de ING inmiddels ook al niet meer pinnen bij een automaat?
Speciaal voor jou zal ik het helemaal uitleggen, misschien leer je er wat van. Fe2O3 roept dat de ING niet wil dat ik bestolen word en daarom de boel blokkeert. Dat is een dom argument omdat ze met alleen mijn inloggegevens mij helemaal niet kunnen bestelen.quote:
Nee. Ze mogen niet gelijk zijn aan de afgelopen tien keer.quote:[..]
Wel
Je roept dat 'de dief' bij ABN Amro alleen je pincode hoeft te weten om je te kunnen bestelen. (quote:[..]
Wat heeft dat er nou mee te maken.
Dat geeft dus aan wat voor kutbank het is. Ze kunnen kennelijk niet voor alle klanten hun processen op één lijn krijgen wat betreft basisfunctionaliteiten.quote:Het lijkt erop (ook uit je andere opmerkingen) dat je helemaal geen ING hebt, aangezien jij vanalles niet kan, wat voor de rest iedereen bij ING kan.
Oh kut, ik ben in de war met de Rabobank.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Prima bank, niks mis mee!![]()
ASN is ook een goed alternatief voor mensen die niet willen dat hun spaarcentjes worden geinvesteerd in de wapenindustrie of milieuvervuiling.
[..]
ABN AMRO heeft wel een grotesque infuus gekregen van de belastingbetalers een paar jaar geleden, anders waren ze omgevallen... okee maakt niet uit.![]()
![]()
Ik denk dat het qua voor- en nadelen niet zo heel erg veel uitmaakt tussen alle Grootbanken in Nederland.
Hoe wil je dan iemands wachtwoord resetten als je het wachtwoord niet weet?quote:Op zondag 1 juli 2012 12:24 schreef Rolfieo het volgende:
De ING heeft TAN codes. Dit is echter wel de minst veilige manier van authenticatie.
Daarbij heeft de ING een een UserID password authenticatie om in te loggen voor de website. Iets wat ik nog altijd heel vreemd vind, dat men zo'n authenticatie wil gebruiken. Voor transacties te maken, heb je dan gelukkig de minst veilige manier van authenticatie. Immers je telefoon is nu niet echt meer veilig te noemen met alle apps die je kan installeren.
En oja, transacties anuleren, dan je zonder TAN code. Dus met een UserID en wachtwoord kan je wel iemands betalings verkeer volledig ontregelen.
Daarbij als men je tas jat, met daarin je telefoon en je portemonnee, kan kan je daarmee iemands wachtwoord gewoon resetten. Immers alle benodigde gegevens zitten in je portemonnee En een UserID moet je niet als secure / geheim beschouwen.
Voordeel je kan wel over waar je je telefoon bij je hebt, telebankieren.
Echter bijna iedere grote bank, heeft trouwens tegenwoordig wel een app.
Dus ING, is wel de minst veilige bank voor telebankieren. (en ja ik heb er ook een betaal rekening lopen. Voor de rest gebruik ik de RaboBank.
Via de TAN codes die je via de GSM ontvangt?quote:Hoe wil je dan iemands wachtwoord resetten als je het wachtwoord niet weet?
Hoe wil je TAN-codes ontvangen zonder het wachtwoord? Daarvoor moet je inloggen.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:13 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Via de TAN codes die je via de GSM ontvangt?
Je ontvangt idd je TAN code niet per SMS, maar je nieuwe wachtwoord ontvang je wel via de SMS. Daarna kan je dus inloggen, en overschrijven. De TAN codes die je daarvoor nodig hebt, komen op de zelfde telefoon binnen.quote:Hoe wil je TAN-codes ontvangen zonder het wachtwoord? Daarvoor moet je inloggen.
Ik geloof dat je een nieuw wachtwoord krijgt via de post. En je kunt geen adreswijziging doorgeven zonder in te loggen en TAN-code.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:05 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je ontvangt idd je TAN code niet per SMS, maar je nieuwe wachtwoord ontvang je wel via de SMS. Daarna kan je dus inloggen, en overschrijven. De TAN codes die je daarvoor nodig hebt, komen op de zelfde telefoon binnen.
Daarom met een Telefoon en een portemonnee kom je heel ver met de ING.
Of je gaat naar een kantoor en daar veranderen ze hetquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik geloof dat je een nieuw wachtwoord krijgt via de post. En je kunt geen adreswijziging doorgeven zonder in te loggen en TAN-code.
Dat appje voor ABN is al helemaal ultra-relaxed, beetje bankieren op je smartphone, meerdere accounts, alles direct over kunnen boeken, saldo checken, geen enkel probleem daarmeequote:Op woensdag 4 juli 2012 11:09 schreef bijdehand het volgende:
ING heeft ook zo'n superchille, makkelijke app, tering
Weet ik niet, heb alleen ervaring met die van de ING. Volgens mij boeit het tegenwoordig amper welke bank je hebt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat appje voor ABN is al helemaal ultra-relaxed, beetje bankieren op je smartphone, meerdere accounts, alles direct over kunnen boeken, saldo checken, geen enkel probleem daarmee.
Sterke argumenten. Zeer overtuigend.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:48 schreef Iwanius het volgende:
Ik zeg maar 1 ding over ING of ABNAMRO:
slechter vs slecht
van de ing site:quote:Ik geloof dat je een nieuw wachtwoord krijgt via de post. En je kunt geen adreswijziging doorgeven zonder in te loggen en TAN-code.
quote:Waarom ontvang ik mijn wachtwoord via sms in plaats van dat ik het persoonlijk afhaal bij het ING-kantoor of Postkantoor?
Een door ING-klanten veelgenoemd verbeterpunt met betrekking tot internetbankieren is dat ze het her-aanvraagproces van een wachtwoord niet klantvriendelijk vinden. Klanten vinden het vaak een probleem om voor een nieuw wachtwoord naar een kantoor te moeten gaan.
De nieuwe procedure, waarin het wachtwoord per sms wordt verstrekt, is klantvriendelijker. Hiertoe geeft u via de inlogpagina van Mijn ING aan dat het wachtwoord is vergeten. U wordt vervolgens aan de hand van een aantal gegevens geïdentificeerd. Als deze gegevens akkoord zijn, ontvangt u uw tijdelijke wachtwoord per sms. U kunt daarna meteen weer inloggen in Mijn ING.
Nadeel is alleen dat je een gebruikers naam niet als secure mag aanmelden. Dit is geen beveiligings- maatregel.quote:Stel dat mijn telefoon en portemonnee met Betaalpas gestolen wordt. Kan iemand anders dan namens mij een wachtwoord voor Mijn ING aanvragen?
Nee, om een aanvraag te doen van uw wachtwoord moet ook de gebruikersnaam bekend zijn. Zonder uw gebruikersnaam kan een fraudeur niets beginnen. Daarnaast is bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord de geboortedatum, het mobiele nummer, het rekening- en pasnummer, expiratie datum en de gebruikersnaam nodig. Kies daarom om altijd een gebruikersnaam die door anderen moeilijk te raden is. En bewaar uw gebruikersnaam nooit in uw tas of portemonnee. U kunt uw gebruikersnaam zelf wijzigen.
Zijn uw telefoon en Betaalpas gestolen, bel dan zo snel mogelijk de ING: 058 212 6000. Uw pas wordt dan direct geblokkeerd. Er kan dan geen nieuw wachtwoord aangevraagd worden. Daarnaast kunt u in Mijn ING zelf uw TAN-functie blokkeren. Na inloggen kiest u links in het menu voor ‘Service en instellingen’. Bij ‘TAN-functie blokkeren/activeren’ kiest u voor ‘Blokkeren TAN-functie / activeringscode aanvragen’. Vergeet niet ook bij uw provider te melden dat uw mobiele telefoon gestolen is zodat uw SIM-kaart geblokkeerd kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |