abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188054918
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 02:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wij kopen hem elk jaar. Maar ja, wij wonen er al 15 jaar. Je hebt hem er zo uit. Veel van de kastelen zijn overigens niet toegankelijk met de heritage card. Wel bijvoorbeeld the Battle of the Boyne, Clonmacnoise en Newgrange en meer van dit soort heritage.
^O^ Thanks! Zal eerst maar eens een lijstje maken met waar we echt heen willen!
  zondag 28 juli 2019 @ 17:17:53 #202
134538 chansadres
Black & White
pi_188174887
Deze week 12 dagen Ierland. Langste vliegvakantie ooit. Na vorig jaar heb ik het Ierland virus te pakken. Alles ruim gepland en nog moeten we dingen laten omdat we te weinig tijd hebben :D :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_188250293
Eerste x zwemmen in Ierland dit jaar. Heerlijk strandweer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
pi_189431079
Wat is er te doen in de omgeving van Ardee? Iemand ervaringen?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 16:51:54 #205
414785 sirdanilot
pi_189431377
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:19 schreef Anneloos het volgende:
Eerste x zwemmen in Ierland dit jaar. Heerlijk strandweer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwemmen in Ierland? Je bent dapperder dan ik, ik vind het veel te koud zelfs midden in de zomer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189431487
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]


[/spoiler]
Zwemmen in Ierland? Je bent dapperder dan ik, ik vind het veel te koud zelfs midden in de zomer.
[/quote]Ik kom er al zo lang. Ik ben het wel gewend.
-
pi_201240060
Even een ferme schop onder dit topic!

Over iets meer dan een maand heb ik een weekje vrij. En het lijkt mij leuk om Dublin te bezoeken. Niet alleen maar vanwege de Guinness hoor *) O-) B:)B

Nu ben ik wel benieuwd, wie kan wat meer vertellen over de echte must-see dingetjes in Dublin? Het liefst uit eigen ervaring, en niet per se de meest toeristische zaken. Dus heb je een tip, laat 'm hieronder achter.

Mijn dank is groot O+
pi_201240657
quote:
Nu ben ik wel benieuwd, wie kan wat meer vertellen over de echte must-see dingetjes in Dublin? Het liefst uit eigen ervaring, en niet per se de meest toeristische zaken. Dus heb je een tip, laat 'm hieronder achter.

Mijn dank is groot O+
Sowieso St. Michan's Church :-D .. Als je van geschiedenis houdt is dit echt een mooie plek om te bezoeken. Vooral de grafkelders onder de kerk zijn een bezoek waard.

quote:
Underneath the church are five long burial vaults containing the mummified remains of many of Dublin's most influential 17th, 18th and 19th century families, including the legendary Shears brothers and the highly decorated coffins of the Earl's of Leitrim. Since Victorian times visitors have descended the vault steps to see the mummies and Bram Stoker, creator of the "Dracula" stories is believed to have visited the vaults in the company of his family. In one vault can be seen the remains of the "Crusader" though in fact he is only 650 years dead. The early visitors to the vaults were responsible for many of the myths and legends surrounding the bodies, though modern scientific investigations have cast doubts on many of these stories. Nevertheless, a visit to the Crypts to see the historic mummies is a remarkable experience.
Wel even over de vingers aaien van 1 van de mummies die er liggen (been there, done that :-P). Schijnt geluk te brengen ;-)
pi_201240711
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 14:06 schreef iamredleader het volgende:
Even een ferme schop onder dit topic!

Over iets meer dan een maand heb ik een weekje vrij. En het lijkt mij leuk om Dublin te bezoeken. Niet alleen maar vanwege de Guinness hoor *) O-) B:)B

Nu ben ik wel benieuwd, wie kan wat meer vertellen over de echte must-see dingetjes in Dublin? Het liefst uit eigen ervaring, en niet per se de meest toeristische zaken. Dus heb je een tip, laat 'm hieronder achter.

Mijn dank is groot O+
Ik heb een aantal jaren geleden lekker toeristisch de hop on hop off genomen :') en zo vanalles in Dublin bekeken. Daarnaast nog twee weken door Ierland getourt wat ik echt ooit nog eens wil doen. Topland met topmensen.
U MAD?
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:13:36 #210
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_204375034
SCHOPJE! Samen met een maat 10 dagen naar Ierland.
Tickets zijn geboekt en de auto staat gereserveerd.

Ongeveer onze reis. Nu nog ff beetje indelen.

Dag 1: Aankomst 17.00 uur Dublin Airport. Huurauto ophalen. Rijden naar Waterford. Overnachting.

Dag 2: Rach of Castel - Cork. Overnachting Cork.

Dag 3: Cork

Dag 4: Rijden naar Killarney omgeving.

Dag 5: Killarney omgeving.

Dag 6: Killarney - Cliffs of Moher/Burren. Hier ergens overnachten.

Dag 7: Rijden richting Dublin. Auto voor 18.00 uur inleveren. Naar hotel in Dublin.

Dag 8 zaterdag: Hele dag Dublin.

Dag 9 zondag: Hele dag Dublin.

Dag 10: Naar vliegveld en vroege vertrek 8.05 uur.

Zo beetje globaal een reisschema gemaakt.
Op dag 7: nog iets wat we niet moeten missen als we rijden richting Dublin?
We zijn 2 dagen in dublin in het weekend. Wat is een goede overnachtingsplaats op een goede locatie?
Zoiezo tips in het schema?
Zin aan!
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:34:52 #211
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204375310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:13 schreef egelhond het volgende:
SCHOPJE! Samen met een maat 10 dagen naar Ierland.
Tickets zijn geboekt en de auto staat gereserveerd.

Ongeveer onze reis. Nu nog ff beetje indelen.

...
Op dag 7: nog iets wat we niet moeten missen als we rijden richting Dublin?
We zijn 2 dagen in dublin in het weekend. Wat is een goede overnachtingsplaats op een goede locatie?
Zoiezo tips in het schema?
Zin aan!
Dag 7: Wicklow Mountains? Vlakbij Dublin.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wicklow_Mountains

Zaten in Dublin in The Morrison, vlakbij Millennium bridge.
Dublin is niet van de goedkope hotels. :'(

Wel goede rondrit ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 april 2022 @ 20:57:19 #212
22565 asco
Los in deze tent
pi_204376276
Ik ben eind April één volle dag in Dublin voordat ik naar Vegas vlieg. Wat te doen/zien?
pi_204376534
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:13 schreef egelhond het volgende:


Dag 4: Rijden naar Killarney omgeving.

Dag 5: Killarney omgeving.


Dag 8 zaterdag: Hele dag Dublin.

Dag 9 zondag: Hele dag Dublin.


Geweldig mooie reis!
Ierland super mooi land. Heb er eens een rondreis gemaakt langs praktisch de hele kust.

Rondom Killarney is de Ring of Kerry een must do.
Dat is een rondrit langs dat schiereiland. Echt heel indrukwekkend.

Ik ben toen in 1 dag vanaf Waterford via Cork en Killarney via die Ring of Kerry naar de Dingle Peninsula gereden en heb daar overnacht.
Dingle Peninsula ook echt heel mooi in die hoek.

Cliffs of Moher ook heel indrukwekkend.

Giants Causeway vind ik ook wel een aanrader, maar dat zal je denk ik niet redden.
Haal je dat niet dan zijn de getipte Wicklow Mountains ook erg nice.
Maar kun je beter langs gaan richting Waterford. Glendalough is dan mooi plekje om te wandelen.

Voor in Dublin?
Tja. Trinity College als je er van houdt. Het grote Phoenix Park. Het kasteel samen met Chester Beatty.
De hele sfeer van de Temple Bar wijk in Dublin, met in avond veel live muziek.
Guinness Storehouse.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:57 schreef asco het volgende:
Ik ben eind April één volle dag in Dublin voordat ik naar Vegas vlieg. Wat te doen/zien?
Zie hierboven.

[ Bericht 0% gewijzigd door bianconeri op 09-04-2022 13:30:50 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:20:57 #214
22565 asco
Los in deze tent
pi_204376613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]
Zie hierboven.
Genoteerd. ^O^
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:26:27 #215
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204376683
http://www.chesterbeatty.ie/
Museum, oude manuscripten en prenten.
In Dublin Castle. Gratis.
Als je zoiets leuk vindt, of om uit te brakken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204376696
Guinness factory zou ik iedereen afraden, het is behoorlijk toeristisch en van de brouwerij zie je helemaal niks; er zijn veel interessantere brouwerijen te bezoeken in de wereld. Betere keuze is wat mij betreft een whiskey destilleerderij: in het bijzonder Teeling, maar ook Pearse Lyons en Dublin Liberties zijn echt heel leuk om te bezoeken. Jameson kan eventueel ook, maar is een stuk toeristischer.
  zaterdag 9 april 2022 @ 01:55:56 #217
134538 chansadres
Black & White
pi_204378702
Wel opgepast: veel hotels hebben besloten hun kamers te gebruiken voor opvang van Oekrainers. Dit omdat de Ierse overheid de kamers vergoed voor de maanden dat ze oovang regelen. Verschillende berichten ontvangen van mensen waar hun hotelovernachting word geannuleerd. Bijvoorbeeld Crowne Hotel bij Dublin airport.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zaterdag 9 april 2022 @ 07:26:35 #218
22565 asco
Los in deze tent
pi_204378979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 01:55 schreef chansadres het volgende:
Wel opgepast: veel hotels hebben besloten hun kamers te gebruiken voor opvang van Oekrainers. Dit omdat de Ierse overheid de kamers vergoed voor de maanden dat ze oovang regelen. Verschillende berichten ontvangen van mensen waar hun hotelovernachting word geannuleerd. Bijvoorbeeld Crowne Hotel bij Dublin airport.
We kregen ook een vreemde annulering. Maar dat was al op 10 maart. Hier de mail:

Dear ... ....,

We wanted to let you know that, unfortunately, Holiday Inn Dublin Airport, an IHG Hotel cannot honor your upcoming booking on 4/28/2022 Because they are closed mandated by the government . Occasionally, properties have to change or modify bookings unexpectedly.

We know this is disappointing. We can help you find another property for your stay, or if you prefer, you can cancel and receive a full refund.

Let us know your preference – if you want us to help you find a new location, or cancel for a full refund – by replying to this email or calling us at 0805542970. We’re happy to try and find some options that work for you.
  zaterdag 9 april 2022 @ 12:13:52 #219
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_204381794
Thanks voor de tips. Wel nog een dingetje. Ik ga samen met een vriend. Alleen die is niet gevaccineerd tegen covid.
Het is niet meer nodig om het land in te komen met pcr test of de coronacheck etc.
Maar hoe is dat in het land zelf? Iemand ervaring die er afgelopen tijd geweest is? Zie namelijk al regels bij het eerste hotel dat ik wil boeken. Kan ook verouderd zijn.
Hier in nl hoef je ook nergens meer je pas of wat ook te tonen.

* inmiddels een hostel geboekt in Dublin ( abbey court hostel ) en zij hebben laten weten dat ook dezelfde reisbeperkingen gelden. Geen vaccinatieplicht nodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door egelhond op 09-04-2022 13:46:12 (aanvulling) ]
  zaterdag 9 april 2022 @ 13:16:51 #220
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_204382254
* inmiddels een hostel geboekt in Dublin ( abbey court hostel ) en zij hebben laten weten dat ook dezelfde reisbeperkingen gelden sinds alle versoepelingen. Geen vaccinatieplicht nodig.
pi_204382356
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:27 schreef J.B. het volgende:
Guinness factory zou ik iedereen afraden, het is behoorlijk toeristisch en van de brouwerij zie je helemaal niks; er zijn veel interessantere brouwerijen te bezoeken in de wereld. Betere keuze is wat mij betreft een whiskey destilleerderij: in het bijzonder Teeling, maar ook Pearse Lyons en Dublin Liberties zijn echt heel leuk om te bezoeken. Jameson kan eventueel ook, maar is een stuk toeristischer.
Niet mee eens.

Guinness Storehouse zie je idd niet per se alles. Maar is niet duur, je ziet wel een mooi deel van de factory.
Je kunt er ook voor kiezen te leren Guinness tappen en in de sky tower je eigen tap lekker te gaan drinken.
Is zeker wel leuk om eens te gaan bekijken. Als je van zoiets houdt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
http://www.chesterbeatty.ie/
Museum, oude manuscripten en prenten.
In Dublin Castle. Gratis.
Als je zoiets leuk vindt, of om uit te brakken.
Ah ja idd, verwarde Trinity college met Chester Beatty. Ook goede om bij te voegen.
Is zeker wel even interessant om te bekijken.

National Museum of Ireland net zo.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 april 2022 @ 13:45:36 #222
414785 sirdanilot
pi_204382519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:13 schreef egelhond het volgende:
Thanks voor de tips. Wel nog een dingetje. Ik ga samen met een vriend. Alleen die is niet gevaccineerd tegen covid.
Het is niet meer nodig om het land in te komen met pcr test of de coronacheck etc.
Maar hoe is dat in het land zelf? Iemand ervaring die er afgelopen tijd geweest is? Zie namelijk al regels bij het eerste hotel dat ik wil boeken. Kan ook verouderd zijn.
Hier in nl hoef je ook nergens meer je pas of wat ook te tonen.

* inmiddels een hostel geboekt in Dublin ( abbey court hostel ) en zij hebben laten weten dat ook dezelfde reisbeperkingen gelden. Geen vaccinatieplicht nodig.
Ik woon in Dublin

Er is nergens meer een QR pas nodig. Je kunt gewoon alles doen wat je wil

Maar ik zou niet de hele tijd in Dublin blijven dat is saai. Ga naar Howth en doe de Cliff walk
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 april 2022 @ 13:48:49 #223
414785 sirdanilot
pi_204382555
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:27 schreef J.B. het volgende:
Guinness factory zou ik iedereen afraden, het is behoorlijk toeristisch en van de brouwerij zie je helemaal niks; er zijn veel interessantere brouwerijen te bezoeken in de wereld. Betere keuze is wat mij betreft een whiskey destilleerderij: in het bijzonder Teeling, maar ook Pearse Lyons en Dublin Liberties zijn echt heel leuk om te bezoeken. Jameson kan eventueel ook, maar is een stuk toeristischer.
Oneens Guinness storehouse is een dingetje zoals de Eiffeltoren. Moet je een keer gedaan hebben.

Liberties is een leuke distilleerderij inderdaad . Net als teeling. Jameson ook wel hoor. Maar liberties is de leukste van die.

Nog leuker maar dan zit je wel een uurtje in de bus (bus nummer 44 naar Enniskerry ): powerscourt distillery in Enniskerry. Eerst een afspraak maken. Is het zeker waard !
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 9 april 2022 @ 14:03:26 #224
134538 chansadres
Black & White
pi_204382684
Over enkele weken een 5 daagse vakantie geboekt naar Dublin. Op dag 1 meteen in de avond een concert van een favo band van me. Op de dag voor vertrek een trip geboekt naar Kilkenny en Wicklow Mountains. Wicklow Mountains is het laatste gedeelte van Ierland dat ik in vorige trips niet heb kunnen bezoeken. Twee dagen ertussen ga ik Dublin bekijken. Jameson stond op de lijst maar ga even de andere opties bekijken. En natuurlijk shoppen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 10 april 2022 @ 18:03:52 #225
134538 chansadres
Black & White
pi_204396189
Gelukkig kom ik er op tijd achter dat mijn rolkoffer als handbagage word beschouwd. Was de bedoeling om een fles whiskey en wat stout biertjes mee te nemen. Maar dat mag dus niet :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')