Klopt in de zorg wordt altijd nog volop naar mensen gezocht.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Jammer zeg va die dierenwinkelHeb wel vaak het idee dat je in de zorg best makkelijk nog een opleiding kan volgen via het BBL traject.
![]()
Zou zeggen succes ermee!
Ik zit eens op die twitterbanenmarkt te kijken maar ik kom voornamelijk vacatures tegen die ik op sites als Jobrapido en Jobbird ook tegen kom. Niks nieuws onder de zon dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
UWV organiseert banenmarkt op Twitter
UWV beseft eindelijk ook dat banen zoeken tegenwoordig vooral via internet gebeurt.
Btw UWV, moeten mensen met een WW en WWB uitkering zich ook verplicht inschrijven bij Twitter om deel te kunnen nemen aan jullie online banenmarkt?
Wat ik zou doen is je ouders als referentie opgeven op je cv en wat vertellen over de werkzaamheden die je verricht. Bij twijfel zou je ook alleen je moeder kunnen opgeven als referentie, aangezien zij natuurlijk een andere achternaam heeft dan jij en je vader. Wel je moeder inseinen dat ze kunnen bellen voor een referentie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:55 schreef Freshbreath het volgende:
Hallo, ik wist niet of ik voor dit eigenlijk een topic zou moeten openen maar ik doe het lekker hier want dit is een centraal topic waar iedereen het heeft over werk.
ik spreek drie talen (nederlands, spaans, engels)
en ik ben op zoek naar een bijbaan, en omdat het zo moeilijk is om ''de ideale bijbaan'' te vinden (om het zo maar te noemen) ben ik van plan om mij zelf zeg maar op de werkmarkt te zetten door te melden waarvoor ik goed ben.
Mijn interesse voor werk zou meer in de kant van vertalen van teksten zijn, want dat is ook nog een goede eigenschap want ik kan zeg maar iemand in het spaans verstaan en daarna ook nog vertalen wat die precies zegt naar het nederlands en ook omgekeerd, hoe zou ik mij daarvoor het beste kunnen ''verkopen''?
En ik zou graag ook misschien iets willen doen in de kant van de seo optimalisatie of online marketing want mijn ouders hebben een bedrijfje en ik regel bijna altijd de zaken die via internet gaan zoals het regelen van de bedrijfs mailtjes en het bedrijf bekender maken op stadsdeel bladen of advertenties of dergelijke zoekmachines die je nog bekender kunnen maken. Ik heb er ook voor gezorgt dat het bedrijf bekend is op Twitter en Facebook. Heb je voor dat enige cursussen voor nodig om daarvoor aangenomen te worden?
Ik hoor graag jullie advies
Als ik jou was zou ik eens op sitedeals.nl kijken. Daar worden vaak vertalers gezocht en kun je ook een topic aanmaken om jezelf aan te bieden. Ik schrijf veel SEO-teksten en de opdrachtgevers heb ik daar gevonden. Verdient best lekker als bijbaantjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:55 schreef Freshbreath het volgende:
Hallo, ik wist niet of ik voor dit eigenlijk een topic zou moeten openen maar ik doe het lekker hier want dit is een centraal topic waar iedereen het heeft over werk.
ik spreek drie talen (nederlands, spaans, engels)
en ik ben op zoek naar een bijbaan, en omdat het zo moeilijk is om ''de ideale bijbaan'' te vinden (om het zo maar te noemen) ben ik van plan om mij zelf zeg maar op de werkmarkt te zetten door te melden waarvoor ik goed ben.
Mijn interesse voor werk zou meer in de kant van vertalen van teksten zijn, want dat is ook nog een goede eigenschap want ik kan zeg maar iemand in het spaans verstaan en daarna ook nog vertalen wat die precies zegt naar het nederlands en ook omgekeerd, hoe zou ik mij daarvoor het beste kunnen ''verkopen''?
En ik zou graag ook misschien iets willen doen in de kant van de seo optimalisatie of online marketing want mijn ouders hebben een bedrijfje en ik regel bijna altijd de zaken die via internet gaan zoals het regelen van de bedrijfs mailtjes en het bedrijf bekender maken op stadsdeel bladen of advertenties of dergelijke zoekmachines die je nog bekender kunnen maken. Ik heb er ook voor gezorgt dat het bedrijf bekend is op Twitter en Facebook. Heb je voor dat enige cursussen voor nodig om daarvoor aangenomen te worden?
Ik hoor graag jullie advies
Er zullen vast cursussen zijn, maar die had ik niet nodig. Ik heb me op internet gewoon een beetje ingelezen en daarna even geoefend. Nu heb ik meerdere opdrachtgevers en krijg ik gemiddeld zo'n 2 tot 3 cent per woord. Dat lijkt niet veel, maar je krijgt vaak opdrachten van 1000 woorden en dan heb je toch al 20 tot 30 euro. Ik ben daar maximaal een half uurtje mee bezig. Het beste is gewoon om het veel te doen, dan leer je het vanzelf.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Nezhi het volgende:
Hoe leer je eigenlijk SEO-teksten schrijven? Gewoon cursus volgen, of is er ook veel over te lezen op internet?
Klinkt interessant voor, zoals jezelf zegt, 'erbij'.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:57 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Er zullen vast cursussen zijn, maar die had ik niet nodig. Ik heb me op internet gewoon een beetje ingelezen en daarna even geoefend. Nu heb ik meerdere opdrachtgevers en krijg ik gemiddeld zo'n 2 tot 3 cent per woord. Dat lijkt niet veel, maar je krijgt vaak opdrachten van 1000 woorden en dan heb je toch al 20 tot 30 euro. Ik ben daar maximaal een half uurtje mee bezig. Het beste is gewoon om het veel te doen, dan leer je het vanzelf.
Vertalen doe ik niet echt. Ik schrijf vooral SEO-teksten en herschrijf ook teksten. Dat kunnen verschillende onderwerpen zijn, bijvoorbeeld over afvallen of over hoe je snel miljonair wordt. Met het vertalen krijg je vaak ook wel zo'n 3 cent per woord, dus zeker de moeite waard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Klinkt interessant voor, zoals jezelf zegt, 'erbij'.
Wat vertaal je zoal?
Niet doen. Die onzin is je tijd niet waard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef Nezhi het volgende:
Hoe leer je eigenlijk SEO-teksten schrijven? Gewoon cursus volgen, of is er ook veel over te lezen op internet?
Omdat? Prima geschikt als bijbaantje hoor. Je hoeft er niet veel tijd in te steken en het verdient een stuk beter dan de meeste andere bijbaantjes.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:47 schreef Frith het volgende:
[..]
Niet doen. Die onzin is je tijd niet waard.
uhm ... 24-6=18uurquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:12 schreef Morera het volgende:
Vier dagen op mijn nieuwe werk achter de rug. Super! Ook hele toffe interessante contacten gelegd met mensen die daar komen. Moet wel heel erg veel uren maken, ben maar 1 dag per week vrij en de tijd tussen thuis komen en de wekker is minder dan 6 uurtjes. Dus of ik het maanden vol zal houden weet ik niet, maar als het goed is studeer ik in september weer en werk ik nog maar 2 dagen in de week. Ik ben tevreden, er komt geld binnen
Ik werk idd ongeveer tussen de 74 en de 80 uur per week en moet ook nog reizen, langer dan een uur heen en langer dan een uur weer terug. Het is ook nog eens fysiek werkquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:24 schreef YebCar het volgende:
[..]
uhm ... 24-6=18uur
laten we zeggen 4 uur per dag voor reizen/klaarmaken = 14uur
jij werkt 14 uur per dag en dat 6 dagen per week? = 84uur per week
Weet iemand hoe dit zit? Ik wordt op 6 juli voorgedragen aan de examencommissie (tevens uitschrijfdatum van school). 24 juli zou ik weer studiefinanciering krijgen. Krijg ik dit nou wel of niet? Want ik kan nu geen verzoek indienen voor WWB omdat ik nog studiefinanciering krijg en per 1 augustus ben ik dan werkloos en geen inkomen.quote:Stopzetten studentenreisproduct
Als je je studiefinanciering stopzet, moet je ook altijd je studentenreisproduct stopzetten. Uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
Geef je uitschrijfdatum door
Als je stopt met je opleiding, moet je de datum waarop je wordt uitgeschreven aan ons doorgeven. Wij zetten dan je studiefinanciering stop. Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de school je uitschrijft. Vraag de datum waarop je wordt uitgeschreven na bij je school.
Diploma behaald
Als je je diploma hebt behaald, heb je recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de examencommissie beslist en bekendmaakt dat je geslaagd bent. Op die datum moet je school je ook uitschrijven. Dat kan dus een andere dag zijn dan de dag waarop je je diploma krijgt of de dag dat jij voor het eerst hoort dat je geslaagd bent.
Uitgeschreven op eerste van de maand
Als je op de eerste van de maand wordt uitgeschreven, dan sta je die maand niet meer ingeschreven en heb je over die maand ook geen recht meer op studiefinanciering en studentenreisproduct.
wat doe je? en onder welke cao val je? Ik kan namelijk geen enkele baan die dit soort absurde werktijden toelaat. (voor enkele maanden achter elkaar) Tenzij je een of andere manager / directeur /eigenaar bent.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:25 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik werk idd ongeveer tussen de 74 en de 80 uur per week en moet ook nog reizen, langer dan een uur heen en langer dan een uur weer terug. Het is ook nog eens fysiek werk
Ik heb al eens eerder als vertaler gewerkt maar zonder diploma etc. Heb je een voorbeeldje van jouw teksten of blijf je liever anoniem?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:45 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Vertalen doe ik niet echt. Ik schrijf vooral SEO-teksten en herschrijf ook teksten. Dat kunnen verschillende onderwerpen zijn, bijvoorbeeld over afvallen of over hoe je snel miljonair wordt. Met het vertalen krijg je vaak ook wel zo'n 3 cent per woord, dus zeker de moeite waard.
Damn dat zijn pas uren!quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:25 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik werk idd ongeveer tussen de 74 en de 80 uur per week en moet ook nog reizen, langer dan een uur heen en langer dan een uur weer terug. Het is ook nog eens fysiek werk
Zoals ik het lees, krijg je over juli nog wel studiefinanciering, maar over augustus niet meer. Aangezien je in juni al de stufi over juli hebt gehad, neem ik aan dat je 24 juli niets meer ontvangt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:28 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Weet iemand hoe dit zit? Ik wordt op 6 juli voorgedragen aan de examencommissie (tevens uitschrijfdatum van school). 24 juli zou ik weer studiefinanciering krijgen. Krijg ik dit nou wel of niet? Want ik kan nu geen verzoek indienen voor WWB omdat ik nog studiefinanciering krijg en per 1 augustus ben ik dan werkloos en geen inkomen.
Ok. Bedankt. Dus per 1 augustus geen inkomen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:04 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, krijg je over juli nog wel studiefinanciering, maar over augustus niet meer. Aangezien je in juni al de stufi over juli hebt gehad, neem ik aan dat je 24 juli niets meer ontvangt.
Ik zou ook niet meteen met uitzendbureau's in de weer gaan. Heb zelf m'n baan ook gewoon gevonden door eigen websites van bedrijven in mijn interessegebied af te speuren. Is wel zo straightforward.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:23 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ok. Bedankt. Dus per 1 augustus geen inkomen.
Wat een gedoe zeg met uitzendbureau's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |