Een jaarfactuur ontvangen van mijn waterverbruik van OASEN, de waterleverancier van onze regio.
Ik ben een eenpersoons huishouden en let op mijn energieverbruik et cetera, en mijn waterverbruik is ook altijd laag geweest. Ik verbruik volgens mij jaarfactuur slechts 31 m³ water. Daarvoor betaal ik een whopping bedrag van ¤ 27,18 voor.
In before the 'TS stinkt

': ik douche elke dag, heb een wasmachine (1-2x per week) en een vaatwasser (1x per week).
Een regel onder mijn waterverbruikskosten staan de kosten voor het vastrecht: ¤ 79,49
![4fe9c18b96fd4-wasserverbrauch.jpg]()
Wat is deze? Ik betaal bijna 3 keer zo veel voor het 'vastrecht' om water te kunnen/mogen/willen ontvangen dan dat ik daadwerkelijk aan water verbruik! Het eerste jaar verzonnen ze om 25 euro te vragen voor het 'opstellen van een nieuw contract' omdat ik er nog maar een halfjaar woonde en betaalde ik daarvoor meer dan voor mijn waterverbruik, maar daar kon ik nog in komen. Maar 300% meer betalen dan dat je daadwerkelijk vebruikt:
Klacht: Eenpersoonshuishoudens onevenredig meer laten betalen t.o.v. grotere huishoudens