abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113410147
Hallo allemaal,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik kan het nl. niet vinden in mijn CAO en ik heb het idee dat mijn werkgever iets oplegt wat niet kan!

Ik maak 's avonds schoon op een scholengemeenschap. In de vakantie''s zijn wij vrij, dit is gedeeltelijk onbetaald en een gedeelte gaat van je vakantiedagen af. Op deze school begint de vakantie op 9 juli en eindigt op 24 augustus. Volgens contract beginnen wij dan 1 week voor de school weer begint om alles klaar en schoon te maken. In hetzelfde contract staat dat wij akkoord gaan met 4 weken ontbetaald verlof in de vakanties, dat is onderverdeeld in 1 week herfstvakantie, 1 week in de kerstvakanite, 1 week in de mei vakantie en 2 weken tijdens de zomervakantie. Tot zover duidelijk.

Nu kom ik gisteren op het werk en ligt er een briefje dat we vanaf 2 juli vakantie hebben, onbetaald! Er zijn 4 medewerkers die wel doorwerken om de laatste controles uit te voeren. Ik ben van mening dat ze dit gewoon moeten uitbetalen of het eerder hadden moeten melden, 1 week vervangend werk oid. Vanuit de rayonleiding blijft het stil, op het briefje na!
Overigens heb ik zelf ervoor gekozen om de hele vakantie vrij te zijn want ik heb kinderen, ik ga dus niet invallen. maar ik heb rekening gehouden met 2 weken onbetaald en niet 3 weken.
Is er hier iemand die weet of ze dit mogen doen?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:02:54 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113410619
Wat staat er precies in dat briefje?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113410797
Dat er in de week van 2 juli een paar medewerkers doorwerken omdat er geen leerlingen meer zijn alleen nog een paar docenten en dat de grote schoonmaak in de week van 20 augustus is en dat we dan weer verwacht worden. heel vaag allemaal! Bij navraag aan mijn voorvrouw bleek dat het onbetaald is, dit staat niet in het briefje trouwens.
pi_113411125
maar hoeveel weken heb jij in een jaar? 2 juli tot 20 augustus lijken me niet 3 weken..

En aan de andere kant, als er geen werk is, is er geen werk, lullig maar t is niet anders
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:20:16 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113411438
Artikel 27 lid 3 van de CAO schoonmaak, valt dat toevallig onder jouw situatie?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113411616
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:13 schreef RanTheMan het volgende:
maar hoeveel weken heb jij in een jaar? 2 juli tot 20 augustus lijken me niet 3 weken..

En aan de andere kant, als er geen werk is, is er geen werk, lullig maar t is niet anders
Ik heb precies genoeg voor de weken die ik vakantie heb! Niet helemaal omdat ik tussendoor weleens vrij heb. maar in principe komt het meestal wel redelijk uit.
Nee dat is inderdaad 6 weken waarvan 2 onbetaald en de rest aangevuld met vakantie uren. Om deze 6 weken gaat het ook niet. Het gaat om volgende week die ik er ineens bij krijg maar die niet onder de vakantie valt! En met name dat het zo kort van te voren is!
pi_113411626
Maanvis ik ga even kijken!

Ja die geld ook. Al heb ik wel eens een dubbele dienst gemaakt om het te compenseren, maar dat moet je dan aangeven.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:29:49 #8
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_113411803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:51 schreef Lenaatje het volgende:
In hetzelfde contract staat dat wij akkoord gaan met 4 weken ontbetaald verlof in de vakanties, dat is onderverdeeld in 1 week herfstvakantie, 1 week in de kerstvakanite, 1 week in de mei vakantie en 2 weken tijdens de zomervakantie. Tot zover duidelijk.
Mij niet helemaal duidelijk.
1 week herfstvakantie
1 week kerstvakantie
1 week meivakantie
2 weken zomervakantie
maakt bij mij nog altijd 5 weken.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_113411944
Tallmann, haha ja het zijn er inderdaad 5! Die kerstvakantie kwam een alinea later maar was vergeten die 4 te vervangen in een 5!
pi_113446532
Je contract geeft toch aan 5 weken onbetaald vakantie? Lijkt me niet dat ze dit zomaar kunnen verlengen, door middel van een memo (mits er geen samenspraak is met de werknemer is).

Sta je juridisch sterk (contract voor onbepaalde tijd, en vinden ze dat je goed werk aflevert) lijkt me dat jij je hierin kan verzetten.

Misschien kunnen mensen met wat meer verstand van arbeidsrecht hier een antwoord voor TS op geven?
  woensdag 27 juni 2012 @ 08:02:17 #11
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113447055
Je werkgever kan je verplicht vakantiedagen opleggen als het bedrijf bijvoorbeeld sluit in bepaalde weken. Het roosten moet 1 maand voor aanvang van de dienst bekend zijn en mag maximaal 2 weken van tevoren worden gewijzigd qua uren. Je hebt dus recht op uitbetaling van die uren mits je geen 0 uren contract hebt want de uitbetaling geschied op grond van je werkuren per week.

Er mogen verplicht vakantiedagen worden gebruik mits dit 1 maand voor aanvang is ingepland en ook onbetaald verlof mits dit in de CAO is opgenomen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_113455438
Maarten leek mij ook niet! En ze geven het aan via een memo en hebben verder niets van zich laten horen nog!
Ik heb een contract tot 1 december maar ik krijg verder geen klachten dus wat dat betreft kan ik me best verzetten inderdaad. Maar ja ben dan ook bang dat ik straks kan fluiten naar een vast contract!

Gisteren hoorde ik dat ze dit doen zodat we in die week van 20 augusus extra uren kunnen maken. Nou dat kan ik dus niet want manlief werkt ook gewoon en ik kan niet een week lang de kinderen voor een uurtje ergens heenbrengen.

Trigt013 ik heb een contract voor 9,5 uur dus die wil ik ook gewoon krijgen. In de cao kan ik er niets over vinden. Misschien dat ik nog wel even ga bellen met een organisatie die over de CAO gaat.
pi_113531372
Kijk eens in je contract. Ik werk zelf ook in de schoonmaak en mijn uren staan daarin aangeven plus voor de scholen wanneer er onbetaalde verlofen zijn ivm vakantie.
Al heb ik er daar weinig last van, alleen tijdens de eerste weken van de vakantie. Ze plannen mij altijd, in overleg dat wel, in voor andere panden.

Scheelt natuurlijk wel dat ik al jaren voor hetzelfde bedrijf werk, bij urenvermindering van een pand, krijg ik vervangende uren op een ander pand.
pi_113657367
Wat ik hier boven schreef staat in mijn contract. Volgens mijn leidinggevende mogen ze het wel doen omdat ik een 44 weken contract heb, ik kan het nergens vinden. Ik heb nu voor 2 weken een ander pand inderdaad om het op te vangen. Ik werk nog niet zo lang in de schoonmaak en vond het raar, maar mijn collega's die er al jaren werken, ook op dezelfde school die snappen het ook niet en vinden het niet terecht. Ik heb nog steeds het idee dat het niet klopt, maar ff de puf niet om er echt werk van te maken of het goed uit te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')