Hallo allemaal,
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik kan het nl. niet vinden in mijn CAO en ik heb het idee dat mijn werkgever iets oplegt wat niet kan!
Ik maak 's avonds schoon op een scholengemeenschap. In de vakantie''s zijn wij vrij, dit is gedeeltelijk onbetaald en een gedeelte gaat van je vakantiedagen af. Op deze school begint de vakantie op 9 juli en eindigt op 24 augustus. Volgens contract beginnen wij dan 1 week voor de school weer begint om alles klaar en schoon te maken. In hetzelfde contract staat dat wij akkoord gaan met 4 weken ontbetaald verlof in de vakanties, dat is onderverdeeld in 1 week herfstvakantie, 1 week in de kerstvakanite, 1 week in de mei vakantie en 2 weken tijdens de zomervakantie. Tot zover duidelijk.
Nu kom ik gisteren op het werk en ligt er een briefje dat we vanaf 2 juli vakantie hebben, onbetaald! Er zijn 4 medewerkers die wel doorwerken om de laatste controles uit te voeren. Ik ben van mening dat ze dit gewoon moeten uitbetalen of het eerder hadden moeten melden, 1 week vervangend werk oid. Vanuit de rayonleiding blijft het stil, op het briefje na!
Overigens heb ik zelf ervoor gekozen om de hele vakantie vrij te zijn want ik heb kinderen, ik ga dus niet invallen. maar ik heb rekening gehouden met 2 weken onbetaald en niet 3 weken.
Is er hier iemand die weet of ze dit mogen doen?