Dat vind ik ook, helaas denken veel VVD-aanhangers daar anders over met als gevolg dat een deel van de mensen in de problemen komt. Nee, het draait niet allemaal om geld maar je hebt wel een minimumbudget nodig om rond te komen.quote:Bram, het draait niet allemaal om geld.
Dat verschilt dus niets van andere partijen die net zo met dergelijke argumenten smijten. Elke partij bedient z'n achterban en die moeten allemaal voldoende geld hebben aan het einde van de maand.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, helaas denken veel VVD-aanhangers daar anders over met als gevolg dat een deel van de mensen in de problemen komt. Nee, het draait niet allemaal om geld maar je hebt wel een minimumbudget nodig om rond te komen.
Holle kreet. In die VVD-kringen zitten zeker alleen maar luie ratten?quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij gaat dat dan krijgen. Ik ben benieuwd hoeveel VVD-stemmers niet ofwel meer dan modaal krijgen ofwel verwachten dat te gaan krijgen.
[..]
Ik herinner me dat ik het Dijkstal en/of Zalm eens heb horen zeggen dat het bij de VVD gezellinger zou zijn dan bij de PvdA. Het kan best zo zijn maar ik vind het gewoon niet grappig dat in VVD-kringen zoveel hardwerkende Nederlanders worden weggezet als nietsnutten.
Ik vind van niet. Internationaal gezien is Nederland gewoon een links land. Nog linkser en we vallen steeds meer buiten de boot.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mwah. Ik schat in dat een groot deel van de VVD-stemmers beste een paar honderd Euro per maand kan missen zonder te hoeven verhuizen. Dat vind ik toch anders dan het schulden moeten maken zogauw je 50 Euro per maand minder te besteden krijgt.
Ik ben echt geen voorstander van het communisme maar een iets linksere koers zou goed zijn voor ons land.
Wat een bullshit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Internationaal gezien is Nederland gewoon een links land. Nog linkser en we vallen steeds meer buiten de boot.
Ja inderdaad, die 140 miljard per jaar naar zorg en het sociale stelsel is het kenmerk van een nachtwakersstaat.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:13 schreef Tomatenboer het volgende:
Nederland is de laatste 20 jaar in rap tempo van verzorgingsstaat naar nachtwakerstaat gegaan / aan het gaan.
Afbraakquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Nederland is samen met Engeland juist één van de voorlopers op het gebied van liberaliseringen, privatiseringen, is een belastingparadijs voor multinationals, heeft de laatste 20 jaar alleen maar belastingverlagingen gekend voor de inkomens boven de 52.000 euro, kent één van de strengste immigratie-wetgevingen in Europa, is het land met gemiddeld hogere straffen dan de meeste andere landen, en zo kan ik nog wel even doorgaan... (ik zou bijvoorbeeld haast de afbraak van de sociale zekerheid vergeten).
Nederland is de laatste 20 jaar in rap tempo van verzorgingsstaat naar nachtwakerstaat gegaan / aan het gaan.
Details! 20 miljard extra, maakt niet uit! Gewoon meer! meer! meer! Waar het vandaan komt? De rijken!quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Afbraak?!
De uitgaven aan de verzorgingsstaat nemen sneller toe dan ooit!
Bekijk de rijksbegroting eens, wijsneus.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Fijn dat jullie ook inhoudelijk kunnen reageren.
Extra geld dat er naartoe gaat zal met name naar de zorg gaan neem ik aan?
Overigens neemt dat niet weg dat er de laatste 20 jaar ontzettend is gesneden in rechten en voorzieningen voor (chronisch) zieken en gehandicapten en uitkeringsgerechtigden, welke ook jarenlang de 0 lijn hebben aangehouden, terwijl in dezelfde periode de belastingschijven zijn verlaagd van 72% naar 52%, om maar een concreet voorbeeld te noemen.
Ja en? De stijging zit 'm met name in stijgende zorgkosten?quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:13 schreef waht het volgende:
[..]
Bekijk de rijksbegroting eens, wijsneus.
WAAR DENK JE DAT HET GELD VAN DE OVERHEID VANDAAN KOMT, HELD.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar de VVD manier, de rekening volledig bij de burgers
Uiteraard betalen wij allemaal de belasting zelf.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
WAAR DENK JE DAT HET GELD VAN DE OVERHEID VANDAAN KOMT, HELD.
Nee, maar het is eerste minister Mark Rutte die beweerde dat enkel de VVD-achterban hard werkt. De VVD is volgens hem immers "de partij van de hardwerkende Nederlanders." Hiermee suggereert Rutte dus dat mensen die niet een inkomen van minstens 2 keer modaal hebben niet hard werken. Met zo'n inkomen heb je immers niets bij de VVD te zoeken.quote:Holle kreet. In die VVD-kringen zitten zeker alleen maar luie ratten?
Ik geloof er niets van. Zeker niet als die paar honderd Euro geleidelijk in meerdere stappen wordt ingevoerd.quote:Als ik een paar honderd euro per maand in moest leveren zou ik gewoon minder gaan werken trouwens. Of de grens oversteken.
We waren net zo links als de Scandinavische landen, nu zitten wij dichter in de buurt van de rechtse landen dan van de Scandinavische landen.quote:Ik vind van niet. Internationaal gezien is Nederland gewoon een links land. Nog linkser en we vallen steeds meer buiten de boot.
Nee. Denemarken en Zweden verrechtsen ook. Vooral prettig op economisch gebied.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We waren net zo links als de Scandinavische landen, nu zitten wij dichter in de buurt van de rechtse landen dan van de Scandinavische landen.
De rekening bij de burgers leggen. Hoe durven ze. In het geval van de SP ligt de rekening natuurlijk bij de banken, dat treft geen burgersquote:Op donderdag 28 juni 2012 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja en? De stijging zit 'm met name in stijgende zorgkosten?
Dat wilt - naar mijn mening - overigens niet per definitie zeggen dat de verzorgingsstaat zoals die nu is onhoudbaar is. Een kwestie van keuzes en principes stellen.
PvdA, GroenLinks, SP, laten wel zien dat dat kan. Ook al kun je over bepaalde keuzes discussiëren.
Maar de VVD manier, de rekening volledig bij de burgers, de gehandicapte of chronisch zieke zelf neerleggen, maar ondertussen wel allerlei voorzieningen en voordeeltjes voor de wat "beter bedeelden" in stand houden, is niet mijn manier.
En om nu te spreken van een verrechtsing t.o.v. enkel en alleen Noorwegen, dat zou ook wat opportuun zijn om dan Nederland internationaal verrechtst te noemen. We zijn nog steeds linkser dan Duitsland, dan de UK, de VS, Italië, Oostenrijk en Zwitserland en heel Afrika en Azië. Zoek maar eens landen in de G20 die veel linkser dan Nederland zijn, met name als het dus de verzorgingsstaat betreft.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klopt. Noorwegen is daarentegen nog steeds erg links. Noorwegen heeft dan wel veel inkomsten dankzij grondstoffen.
Dat gaan ze in Duitsland en België niet doen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou het trouwens mooi vinden als we die hoge accijnzen zouden overnemen. Het zijn vermijdbare kosten dus op die manier betalen diegenen wat extra die het klaarblijkelijk kunnen missen (je kan immers ook niet/minder roken en drinken). Maar ja, die moeten we dan omwille van de open grenzen wel met veel meer landen tegelijkertijd vehogen.
Ik zou zoveel mogelijk geld wegsluizen .quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:11 schreef Cerbie het volgende:
Als ik een paar honderd euro per maand in moest leveren zou ik gewoon minder gaan werken trouwens. Of de grens oversteken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |